ook ADSL2 bij TELE2?

Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Dfrog schreef:
ispwatch schreef:Op 21/10/2008 aanvraag gedaan tele2 pure adsl 4mb , vandaag ga ik via mijntele2 even kijken en wat zie ik :

Bandbreedte: 12288/1024
Status: INACTIVE
Aangevraagd op: 21/10/2008

Leuk vooruitzicht.

kwijl kwijl


Op de kabel zijn die snelheden reeds langere tijd normale zaken :lol: (met uitzondering van de hoge upl) en de waarden worden meestal wel gehaald met een minimaal verlies, wat niet kan gezegd worden van de (V)ADSl(2)(+) die op dat vlak heel zwak staat.
Dus lijkt dat kwijlen ferm overdreven te zijn.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

.... het verlies bij de kabel situeert zich dan ook eerder op het einde van de maand in je budget, tenminste als je bij Telenet een zelfde grootteorde van beschikbare datavolume wil hebben. :twisted:

Met een datavolume van 100 Gig + freephone daluren -wat in mijn geval ruim voldoende zou zijn en overeenkomt met wat ik nu "krijg" - zit ik bij Telenet aan 70€ in de maand (internet + freephone shake-ding, geen TV). Bij T2 zit ik aan 40€ in de maand.

Dus op het einde van het eerste jaar zit ik aan 12x30+50€ activatie = 410€ meer bij Telenet in dit specifiek geval, en dat is me zelfs bij 4mpbs het prijsverschil niet waard. Indien ik voor dezelfde prijs 12mbps zou hebben mogen de jongens in Mechelen voor mijn part mijn kabel gewoon compleet overknippen, want dan wordt de vergelijking tussen beide vanuit prijs/prestatie-standpunt ronduit pijnlijk voor de kabel. ;)

Ik wil maar zeggen, of Ispwatch "moet kwijlen" of niet is een puur persoonlijke case, en daar heb niet jij, niet ik veel over te vertellen.

Congrats ispwatch, ik hoop dat het ook daadwerkelijk stabiel zal blijken te zijn. T2 zet dit soort abo's nog steeds niet als officieel aanvraagbaar in de etalage, ze hebben dus nog steeds een slag om de arm. Persoonlijk denk ik niet dat ik bij T2 ooit een 12mbps ADSL2+ zal hebben, en hoop ik op verandering van situatie binnen de VDSL2 ontwikkelingen.

En Zambo, het feit dat je blijkbaar de situatie op ADSL2+ domweg gelijk stelt aan VDSL2 doet me wederom vermoeden dat je uitspraken van technische aard beter compleet achterwege laat en overlaat aan mensen die zich iets beter thuis weten in die materie.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

kaween schreef:....
Ik wil maar zeggen, of Ispwatch "moet kwijlen" of niet is een puur persoonlijke case, en daar heb niet jij, niet ik veel over te vertellen. ..


Ik was het die kwijlde maar je hebt gelijk ;). Als T2'er 4Mbit/s vind ik het leuk voor ispwatch. Als je T2 voor 12Mbit/s kunt krijgen tegen deze prijs, ben je goed en beter af dan elders.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Is er echt geen mogelijkheid meer om 12 Mbits te krijgen bij TELE2?
Ik vind TELE2 super en altijd heel tevreden geweest en nog steeds maar ik wil een beetje meer snelheid.

320i? iemand?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

zat jij niet bij Dommel nu ? Of is dat een andere Hans ? Of gaat het daar om familieleden misschien ?
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

mijn pa en broer zitten bij dommel.
ze zijn tevreden op 1 punt na. ze kunnen iedereen bellen op uitzondering van elkaar. Dommel klanten kunnen blijkbaar niet naar elkaar bellen.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ik kom van een ADSL2+ unlimited (FUP maar als ex werknemer van betreffende ISP weet ik dat ik een unlimited heb) met effectieve snelheden tot 17 Mbps, bedrijf ging helaas in faling.

Ik heb een 4 Mbps bij Tele2 aangevraagd dus die vermelding in mytele2 dat het om een 12 Mbps zou gaan is mooi meegenomen, maar zal ik mij niet op blind staren.

Wat betreft dat kwijlen, tja als je ziet waar ik van kom zal dat moeilijk te evenaren zijn (ADSL2+ FUP voor 39 euro).
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Vanaf wanneer kunnen de TELE2'ers die niet op het eigen netwerk zitten ook ADSL2 krijgen. Wij blijven namelijk een beetje in de kou staan.
Zou het niet mogelijk zijn om zoals bij dommel een eenmalige kost te betalen en dat ze je dan overschakelen?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Zoals de kaarten nu op tafel liggen tussen BGC en T2, en de huidige koers van T2 ? No chance in hell. Als je ADSL2 wil, zal je moeten aankloppen bij andere ISP's. Ik zie nog _eerder_ een beweging in de VDSL2 hoek (Bitstream Ref aanbod) dan dat de huidige Broba's nog ADSL2 gaan zien. In ieder geval, op korte termijn (binnen de eerste 12 maanden) zie ik voor ons bij T2 geen snelheidsverhogingsmogelijkheden.

Als ik ongelijk heb, mag om het even wie van T2 me dat gerust zeggen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

ispwatch schreef:Ik kom van een ADSL2+ unlimited (FUP maar als ex werknemer van betreffende ISP weet ik dat ik een unlimited heb) met effectieve snelheden tot 17 Mbps, bedrijf ging helaas in faling.

Ik heb een 4 Mbps bij Tele2 aangevraagd dus die vermelding in mytele2 dat het om een 12 Mbps zou gaan is mooi meegenomen, maar zal ik mij niet op blind staren.

Wat betreft dat kwijlen, tja als je ziet waar ik van kom zal dat moeilijk te evenaren zijn (ADSL2+ FUP voor 39 euro).


En is alles nu o.k. met je account? Welke snelheid heb je nu gekregen en voor welke betaal je?

Heb zelf dringend ook een nieuwe provider nodig en ik wil geen aparte Belgacomfactuur meer voor die ongebruikte telefoonlijn. T2 is dan op papier nog het meest aantrekkelijk gezien de andere providers de raw copper fee toepassen
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Afbeelding

Op dit ogenblik (promotie) betaal ik 20 euro per maand, zal volgende maand voor de eerste keer de volle pot mogen betalen.

Zeer stabiele verbinding, jammer dat hun nieuwsserver eruit ligt.
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Sinds ik ben overgeschakeld ben van Tele2 allin naar Tele2 Trio heb ik gezien dat er via mijn tele2 een mogelijkheid is om 12 Mb aan te vragen.
Ik zit nochtans niet op het eigen Tele2 netwerk hier in Peer.
Er is wel een meerkost van 10 € per maand.
Vroeger had ik die mogelijkheid niet om 12 Mb aan te vragen.
Ik heb het nog niet aangevraagd omdat ik geen 10 € extra wil betalen want de klanten die op het eigen Tele2 netwerk zitten kunnen volgens mij gratis omschakelen !!!!!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik zou zeggen, bel eens naar T2 en vraag er het fijne van. Tenzij Peer voor T2 groter is als Genk en men wars van de "wij investeren voorlopig niet meer in nieuwe rollout" dat in Peer dan toch zou doen, lijkt me dit ofwel een lapsus op de site van T2 of een teken dat er toch beweging is in de richting van ADSL2 voor Broba's, maar die omschakeling zou meer kosten als 10€. Hier kan ik het allersinds =niet= selecteren, dus doe ons een plezier en bel die mannen eens, en vertel ons wat ze jouw vertellen.

Ben eens benieuwd, want nadat de huidige lopende promo van 1 jaar voor ons oude Unlimited's verlopen is ga ik toch heel actief zoeken naar een sneller abo, mede omdat T2 niets laat weten over snelheidsverhogingen voor niet-bruo's, ondanks het feit dat ik eigenlijk liever bij T2 zou blijven.
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

Bij mij is nog steeds enkel 4Mbit mogelijk.
Ik zou zo graag 12 hebben en hopelijk komt het er snel aan.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Je bent niet de enige.

Maar die Trio abo's vertonen inderdaad een rariteit : (kijk maar eens in de FAQ van de Trio abos)

"download max 12mbps, upload 3mpbs". Dat zijn geen typische Bruo profielen voor T2, want die staan op 12/1.
Er wordt ook niet gesproken over "enkel op eigen netwerk", en mijn schoonbroer die net ook naar Trio is overgegaan ziet nu ook de upgrademogelijkheid naar 12mbps hoewel hij absoluut NIET op een Bruo zit, en voor de omschakeling effectief enkel kon kiezen tussen 1.1 en 4mbps profielen, en ook hij zou 10€ extra moeten betalen voor deze verhoging. Lijkt me geen Bruo, maar toch een soort Broba ding.

Dus ? 320i ? Enig licht ? Mijn schoonbroer belt een van dezer T2 hiervoor op, dan weet ik ook al een stuk meer. Want met zo'n abo wil ik wel nog enkele jaartjes T2 doen hoor, hoewel het GSM gebeuren mij eigenlijk compleet gestolen kan blijven.

Ben jij "Trio" Hans of zoals ik "gewoon all-in" ?
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Toch even een kritische noot.. Die 10 euro is dat eenmalig of 10 euro per maand extra? Is dat niet veel voor iets dat min of meer de standaard aan het worden is? Niet dat ik jullie wil tegenhouden he ;)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Geen idee, want ik heb die optie niet, maar als ik goed begrijp wat mijn schoonbroer mij vertelde zou het gaan om 10€ *per maand*. Ik zal straks hopelijk wat meer weten. Wordt vervolgt.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

kaween schreef:Je bent niet de enige.

Maar die Trio abo's vertonen inderdaad een rariteit : (kijk maar eens in de FAQ van de Trio abos)

"download max 12mbps, upload 3mpbs". Dat zijn geen typische Bruo profielen voor T2, want die staan op 12/1.


Ik zie dit nergens staan in de FAQ hoor, waar zie jij dat?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

:bang: :eek:


quote :
"Biedt TELE2 verschillende snelheden aan?
Ja. TELE2 heeft drie snelheden:

Internet 12 Mb. Hiermee downloadt u aan een maximumsnelheid van 12 Mb per seconde en uploadt u aan een maximumsnelheid van 3 Mb per seconde.
Internet 4 Mb. Hiermee downloadt u aan een maximumsnelheid van 4 Mb per seconde en uploadt u aan een maximumsnelheid van 256 Kb per seconde.

Internet 1 Mb. Hiermee downloadt u aan een maximumsnelheid van maximum 1 Mb per seconde en uploadt u aan een maximumsnelheid van 256 Kb per seconde. "


http://www.tele2.be/nl/trio/faq/10001/index.html

En mensen die erop intekenen zoals mijn schoonbroer krijgen plots een 12mbps omschakelitem in hun overzicht.

Weet je nog dat ik JAREN geleden gezegd heb dat de site van T2 uitblonk in onduidelijkheid en dat een kat haar jongen daar niet eens kan vinden ? :angel:


Even heel serieus nu : KLOPT DAAR IETS VAN ? IS er een 12mbps optie voor non-bruo's in Trio voorzien, of is dit een DIJK van een lapsus die zich blijkbaar zelfs verder zet in het specifieke userprofiel/snelheidsveranderingsaanvraag scherm van de inidividuele klant ?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

bedankt Kaween.
Ik vond het niet terug, daar had je al die jaren al een punt (de onduidelijkheid).

Nu, of het effectief kan, probeer het, ik wil het zelfs opvolgen! :evil:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... :lol:

Noem me maar yellow, maar ik ga die eer aan iemand anders laten. Heb niet echt veel interesse voor de rol van proefkonijn, die ervaring heb ik namelijk 3 jaar geleden meer als genoeg kunnen opdoen in de eerste 6 maanden van All-in. Smaakt niet naar meer.

Maar mijn schoonbroer zit toch al in de Trio molen en hij zag zo'n aanbod wel zitten, dus ik kijk over zijn rug mee, duim voor hem en laat hier weten wat er gebeurt (of niet) indien in tussentijd geen andere dappere T2-broba'er toehapt en sneller tot resultaten komt. Indien je wenst kan ik zijn login vragen zodat je zijn situatie van dichtbij kan volgen.

Het zal aan mij liggen, maar hoezo weet jij als werknemer bij T2 (blijkbaar ?) niet of die info die op de site staat nu juist of fout is of wens je er niet op te antwoorden ? Dan moet er toch ongelooflijk iets mis zitten bij T2 op gebied van communicatie, en dat niet allleen naar de gebruiker maar ook naar de werknemers. Hey ik schiet niet op jouw hé -geen haar op mijn hoofd- maar dat de situatie nogal Kafkaïaans is mag ik toch een geldige observatie noemen.

En mijn kritiek (en onbegrijpende reaktie-vandaar de eerste 2 smily's in de vorige post) op de onduidelijkheid op T2's site slaat op het feit dat zelfs jij, een verantwoordelijk en gedreven persoon die notabene voor deze firma werkt, NIET in staat bleek te zijn die info terug te vinden op de site van je eigen werkgever. Wat gewoon mijn punt bewijst dat de site van T2, en de communicatie van T2 in het algemeen naar de gebruiker toe ECHT beter kan en moet.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Zo zijn er nog ISP's hoor kaween , is zeker niet alleen bij Tele2 !
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze ineens wel 12mbit gaan leveren aan mensen op het oude netwerk. Ik ga er echt geen telefoon/gsm abo bijpakken om "misschien" te krijgen wat heden ten dagen vrij normaal is.

Dus, ik ga m'n boeltje pakken en ik trek richting Dommel. Vervelende is, ik heb "pas" een omschakeling van All-In naar Pure ADSL gedaan. Kan het zijn dat ik nog een jaar vast zit?
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

KaiZas schreef:Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze ineens wel 12mbit gaan leveren aan mensen op het oude netwerk. Ik ga er echt geen telefoon/gsm abo bijpakken om "misschien" te krijgen wat heden ten dagen vrij normaal is.

Dus, ik ga m'n boeltje pakken en ik trek richting Dommel. Vervelende is, ik heb "pas" een omschakeling van All-In naar Pure ADSL gedaan. Kan het zijn dat ik nog een jaar vast zit?

Normaal is dit een nieuw abonnement ja en daar zit dan ook weer een contract aan.
En je gaat richting Dommel vertrekken? Ha good luck zou ik zeggen ...
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Inderdaad. Heb inmiddels contact opgenomen met de financiële dienst en die presenteerde me gelijk een factuur van €270 voor het verbreken van mijn contract.

Jammer.

Wat betreft Dommel... zo'n ramp is het niet hoor. Ik heb genoeg vrienden die er alleen maar deugd van hebben, één ervan woont een paar straten verder. De 12Mbit is beschikbaar voor me.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nou, nieuwe ontwikkeling. Sinds gisteren merkt mijn schoonbroer op dat de 12mbps optie terug verdwenen is uit zijn mogelijkheden. Er zal dus wel iets gerommeld hebben bij T2. Had het wel verwacht, maar het is alsnog jammer; ik was eigenlijk liever bij T2 gebleven.

@A3ke : weet ik wel hoor. Iedere ISP waar ik ooit persoonlijk iets mee te maken heb gehad, zij het privé of zakelijk, heeft z'n "smalste kant" al laten zien. En correcte communicatie naar de gebruiker toe is blijkbaar bij iedere ISP een probleem, OOK bij de grote 2 en dat kan ik zeggen vanuit mijn persoonlijke ervaringen.
Maar voorlopig is T2 mijn provider, en beperk ik kritiek tot de ISP waar ik ofwel klant van ben of van de ISP waar ik zelf persoonlijke interesse in heb. Ik kan ook ieder Telenet en BGC forum afschuimen en iedere keer mijn "flater van de week boekje" opentrekken, maar daar heeft niemand iets aan, en het is onproductieve stemmingsmakerij.

@Kaizas : ondanks mijn hoog "yellowness"-gehalte lijkt ook voor mij de Dommel-route de enige nog echt bespreekbare te zijn binnen mijn wensen en het financiële aspect. Ik kan ook morgen doodgewoon Telenet binnenhalen voor 75€ per maand, maar daar zou ik hartezeer aan overhouden. :wink:
Als Genkenaar met aansluitmogelijkheden op Cityconnect en geen product bij EDPnet dat mij kan bekoren, en wegens gebrek aan ADSL2 bij DxADSL op onze locatie is het heel moeilijk om blind te zijn voor het Dommel aanbod.
Ik blijf dus voorlopig nog bij T2 tot de huidig lopende promo van -10€ is afgelopen, en daarna verkas is -waarschijnlijk ook- richting Dommel, ondanks alle potentiële problemen daar. T2 heeft echt genoeg tijd gekregen om een beetje met de tijd mee te gaan nu maar de "drive" is er duidelijk uit.
Gebruikersavatar
Marcske
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 feb 2007, 21:01
Locatie: Peer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Oeps ! Nu is bij mij de mogelijkheid van 12MB ook weer verdwenen ! :bang:
Blijkbaar toch weer grote blunder op website van tele 2.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”