Het Europees parlement overweegt de invoering van een nieuwe maatregel die internetproviders zou verplichten illegale praktijken van gebruikers op te sporen en tegen te houden. Providers zouden dan klanten die illegaal downloaden moeten afsluiten, meldt de Telegraaf.
Technisch onhaalbaar
Het voorstel komt van de Spaanse europarlementariër Manuel Medina, en het is niet de eerste keer dat een dergelijk idee wordt geopperd. Ondermeer in Frankrijk gingen er al stemmen op om providers als 'politieagenten' te verplichten op te treden. In ons land verplichtte een rechter vorig jaar nog een provider om al het 'illegale' internetverkeer te blokkeren, iets dat technisch onhaalbaar bleek.
Invoering
Het parlement beslist in de komende weken over het lot van het voorstel.
bron hln.be
EU wil providers illegale downloads laten opsporen
- brooklyn
- Elite Poster
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Wanneer gaan achterlijke politici nu eens hun smoel houden, ik weet dat ze ergens in de belangstelling willen staan door idiote uitspraken te doen, .. alle aandacht is goede aandacht zekers, .. maar dat ze dat eens ten kostte van hun eigen doen.
- isp is geen rechter (dan bedoel ik dat deze niet kan oordelen wanneer iets illegaal is)
- isp heeft het recht niet van uw lijn te beluisteren noch iemand anders, trouwens dit is burgerlijk en niet strafrechtelijk dus kunnen we wel van illegaal spreken, als het over het downloaden van media gaat ?
- aanbieders van illegale data is ook illegaal (dan denk ik aan dat ze content aanbieden die illegaal is, dan mogen ze deze organisaties ook afsluiten)
- aanzetten tot een misdrijf is ook illegaal (dan denk ik op het net zetten van fake files om te zien wie er download)
- downloaden van media is niet persé illegaal (dan denk ik aan backups, .. wij betalen rechten op onze lege media, dus mogen wij media downloaden en branden als we in het bezit zijn van het origineel)
- isp is geen politie en heeft de bevoegdheid ook niet om op te treden als een politiemachtverplichten illegale praktijken van gebruikers op te sporen en tegen te houden
- isp is geen rechter (dan bedoel ik dat deze niet kan oordelen wanneer iets illegaal is)
- isp heeft het recht niet van uw lijn te beluisteren noch iemand anders, trouwens dit is burgerlijk en niet strafrechtelijk dus kunnen we wel van illegaal spreken, als het over het downloaden van media gaat ?
- aanbieders van illegale data is ook illegaal (dan denk ik aan dat ze content aanbieden die illegaal is, dan mogen ze deze organisaties ook afsluiten)
- aanzetten tot een misdrijf is ook illegaal (dan denk ik op het net zetten van fake files om te zien wie er download)
- downloaden van media is niet persé illegaal (dan denk ik aan backups, .. wij betalen rechten op onze lege media, dus mogen wij media downloaden en branden als we in het bezit zijn van het origineel)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Groot gelijk, pracht initiatief.... Vanaf heden zal de postbode al uw brieven en pakketten openen om te zien dat er niets illegaals tre vinden is. Telefoonoperatoren zullen ook AL de gesprekken afluisteren om zo vast te stellen dat er niets illegaals te vangen is.
Mocht een ISP deze dingen doen zie ik binnen de kortste keren processen over schending van privacy. Als zware misdadigers vrijgelaten worden wegens fooutjes in de BOM wetgeving dan zie ik de rest ook nog niet gebeuren.
Mocht een ISP deze dingen doen zie ik binnen de kortste keren processen over schending van privacy. Als zware misdadigers vrijgelaten worden wegens fooutjes in de BOM wetgeving dan zie ik de rest ook nog niet gebeuren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Als een wet als dat er zou doorkomen dan word het net als vroeger. In de tijd met de diskettes, dan transporten ze de data op die manier, niet met diskettes maar met dvd's, usb-sticks, etc. En dan krijgen we misschien terug twilight discs ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Inderdaad eens er SSL op de lijn staat hebben ze pech, maar het gaat hem om het principe, .. dan stel ik mij de vraag zijn politici echt zo onwetend dat ze niet weten dat je zaken kan encrypteren, .. dan vraag ik mij af hoe ze het in hun hoofd halen om over zulke zaken uitspraken te doen, ik zie ook niet in waarom er ineens nieuwe initiatieven omtrent het internet moeten komen, het heeft altijd gewerkt, repareer niet wat werkt, ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Maatregelen (in hoevere dat je er goede kunt vinden) tegen het illegaal downloaden vind ik goed, alleen ben ik van mening dat ze dat niet aan een ISP moeten/kunnen opleggen.
Wanneer iemand illegale cd's (of andere illegale producten) verzendt via De Post, moet De Post die toch ook niet controleren? (of gebeurt dat zonder dat ik het weet?)
(of andere transportbedrijven)
Wanneer iemand illegale cd's (of andere illegale producten) verzendt via De Post, moet De Post die toch ook niet controleren? (of gebeurt dat zonder dat ik het weet?)
(of andere transportbedrijven)