Saphire HD Radeon 3870x2 defect, garantie probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Dag iedereen

3 weken geleden heb ik een defecte grafische kaart naar de winkel teruggebracht om deze te laten nazien/herstellen. Deze week kreeg ik het bericht dat deze kaart niet meer leverbaar is en dat ze deze crediteren naar de huidige waarde, nl. 130.09 euro excl. BTW. Als je weet dat deze kaart nieuw 296.69 euro excl. BTW gekost heeft en dat deze kaart nog maar sinds eind mei 2008 - begin juni 2008 in gebruik was vind ik dit een dikke tegenvaller. Verdere uitleg over wat er mis is met deze kaart heb ik niet gekregen. Nu vraag ik mij af in hoeverre deze manier van handelen wettelijk is, of ze mij niet moeten vergoeden voor de aankoopwaarde van de kaart. Ik heb immers betaald voor een kaart die goed werkte en die langere tijd zou meegaan, nu krijg ik nog niet eens de helft van de waarde van wat de kaart bij aankoop gekost heeft.

Graag jullie mening aub, alvast bedankt!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Orcie schreef:Dag iedereen

3 weken geleden heb ik een defecte grafische kaart naar de winkel teruggebracht om deze te laten nazien/herstellen. Deze week kreeg ik het bericht dat deze kaart niet meer leverbaar is en dat ze deze crediteren naar de huidige waarde, nl. 130.09 euro excl. BTW. Als je weet dat deze kaart nieuw 296.69 euro excl. BTW gekost heeft en dat deze kaart nog maar sinds eind mei 2008 - begin juni 2008 in gebruik was vind ik dit een dikke tegenvaller. Verdere uitleg over wat er mis is met deze kaart heb ik niet gekregen. Nu vraag ik mij af in hoeverre deze manier van handelen wettelijk is, of ze mij niet moeten vergoeden voor de aankoopwaarde van de kaart. Ik heb immers betaald voor een kaart die goed werkte en die langere tijd zou meegaan, nu krijg ik nog niet eens de helft van de waarde van wat de kaart bij aankoop gekost heeft.

Graag jullie mening aub, alvast bedankt!


Hier de Garantiebepalingen voor Saphire producten
http://www.sapphiretech.com/us/support/warranty.php
je kan daar mee naar de winkel gaan dacht ik.
Als er bewijs is van "slechte behandeling/verkeerd gebruik" vervalt alles,
het is aan de winkel om dat te bewijzen.
2 jaar garantie is 2 jaar hè

Greetz
Weetgraag :?
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Mogen we ook even weten welke winkel dit zo "regelt" ? Kwestie van hem te mijden...
ooh. shiny.
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Bedankt beide, ik zal straks eens de garantiebepalingen nalezen. De exacte winkel zal ik vernoemen, wie weet zijn ze hier ook geregistreerd en ik wil daar geen problemen mee krijgen. Ik kan je wel meegeven dat het om grote winkel gaat gelegen aan de rand van Oostende.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Waarom zou je hier problemen mee krijgen? Je vertelt toch gewoon even hoe zij het garantie-verhaal regelen? Ge moet ze niet gaan uitmaken voor rotte vis hé... :mrgreen:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Da's nu eenmaal de 3D-kaarten-realiteit, op enkele maanden zijn die niets meer waard omdat er al een volgende generatie is die een pak sneller is :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik vind dat ze je op z'n minst de prijs van een vergelijkbare of betere nieuwe kaart moeten geven, en dat zou ook het geval kunnen zijn omdat ATi deze zomer sterke kaarten uitbracht en nVidia daardoor z'n prijzen sterk moest aanpassen (zoals selder al meegaf).

Een nVidia 9800GT bijvoorbeeld, zat voor de zomer nog tegen de 200€ en een vergelijkbare kaart zoals de ATi HD4830 kan je nu al vinden aan 105€ bij Alternate. Een 3870x2 is vergelijkbaar met een HD4850 nu, en die vind je al rond de 140-150€ (als je zo eentje koopt, check dan dat er een regelbare fan op zit).
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

cloink schreef:Waarom zou je hier problemen mee krijgen? Je vertelt toch gewoon even hoe zij het garantie-verhaal regelen? Ge moet ze niet gaan uitmaken voor rotte vis hé... :mrgreen:


Ik zou er misschien niet echt problemen mee kunnen krijgen maar het is niet mijn bedoeling om iemand door het slijk te halen, dit zou eventuele onderhandelingen niet gunstiger doen verlopen ook. Verder heb ik in het verleden nooit te klagen gehad met hun service na verkoop.
nogChoco schreef:Ik vind dat ze je op z'n minst de prijs van een vergelijkbare of betere nieuwe kaart moeten geven, en dat zou ook het geval kunnen zijn omdat ATi deze zomer sterke kaarten uitbracht en nVidia daardoor z'n prijzen sterk moest aanpassen (zoals selder al meegaf).

Een nVidia 9800GT bijvoorbeeld, zat voor de zomer nog tegen de 200€ en een vergelijkbare kaart zoals de ATi HD4830 kan je nu al vinden aan 105€ bij Alternate. Een 3870x2 is vergelijkbaar met een HD4850 nu, en die vind je al rond de 140-150€ (als je zo eentje koopt, check dan dat er een regelbare fan op zit).


Ik vind ook dat ik het recht heb op een kaart die op zen minst evenwaardig zo niet moderner is, maar ik vrees dat ik weinig troeven heb om op tafel te gooien.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”