Proximus-netwerk onbeschikbaar

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

De federale politie heeft vanavond op haar website http://www.wegeninfo.be gemeld dat er storing was op het netwerk van telecomoperator Proximus. Mogelijk zijn ook noodlijnen 100 en 101 gestoord, zo stond op de site.

De klantendienst van Proximus bevestigde dat er problemen waren die bij de connectie tussen de simkaarten en het net zouden liggen. Een woordvoerder van het bedrijf was niet meteen bereikbaar. (belga/mvdb)
~~~~~~~~~~~~~~~
En dan een screenshot van DeMorgen.be met geweldig goeie context-gevoelige reclame :-)
Bijlagen
proximus-down-reclame.png
(132.84 KiB) 110 keer gedownload
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Als 100 en 101 niet te bereiken is, neem ik aan dat 112 ook niet te bereiken is? Want als je naar de hulpdiensten wilt bellen met een GSM, is het toch aan te raden om 112 te bellen.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

dit bericht klopt trouwens want ik was een van de eerste mensen die deze voormiddag al contact opgenomen had met proximus over dit probleem.
reeds dan waren ze al op de hoogte.

Het probleem was dat de mensen mij niet konden bereiken via het normale gsm nummer maar wel bv als ze 0032 ervoor deden.
+32 ging niet trouwens het moest echt 0032 zijn.

Deze avond rond 20.30 was het probleem tijdelijk opgelost maar nog steeds kunnen veel mensen mij niet bereiken.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
SilverX
Starter
Starter
Provider

Lord Utopia schreef:Als 100 en 101 niet te bereiken is, neem ik aan dat 112 ook niet te bereiken is? Want als je naar de hulpdiensten wilt bellen met een GSM, is het toch aan te raden om 112 te bellen.
SIM-kaart eruit smijten en de 112 bellen via Base of Mobi* ;)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Lord Utopia schreef:Als 100 en 101 niet te bereiken is, neem ik aan dat 112 ook niet te bereiken is? Want als je naar de hulpdiensten wilt bellen met een GSM, is het toch aan te raden om 112 te bellen.
Alle oproepen op 112 worden in Belgie beantwoord door de 100 centrale. Het maakt dus niets uit of je 100 of 112 belt (zelfs vanop een vaste lijn)
Het enige voordeel van 112 is dat het universeel is in Europa, met andere woorden, je moet niet het lokale alarmnummer kennen als je in het buitenland bent, of buitenlanders die hier komen.
Ieder land beslist afzonderlijk naar welke dienst oproepen op 112 doorverbonden worden.
Een bijkomend voordeel van 112 is dat deze toetsenkombinatie kan gebruikt worden wanneer je toetsenbord geblokkerd is, en (naar het schijnt) ook vanaf een GSM zonder SIM.
Uit dit oogpunt is het misschien toch aan te raden om 112 te bellen met een GSM
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Een woordvoerder van het bedrijf was niet meteen bereikbaar
Dat is wel ne goeien :lol2:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”