Porteren 3Starsnet

jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Maglor schreef:Jesseke, ik zou toch die handleiding eens ter hand nemen. Je zegt zelf dat je een VOIP phone gekocht hebt. Je instellingen moet je dus in die telefoon stoppen, niet in je router. Die staat daar volledig los van.

Ik weet niet hoe het zit met die VOIP phone van jou, maar als je hier meerdere accounts in kan zetten (3starsnet + POIVY) dan heb je die PBXES niet nodig. Als je slechts één account kan configureren dan is dit wél van nut.

Maak eerst eens voor jezelf duidelijk of je meerdere VOIP-accounts kan configureren in je VOIP telefoon, wil je?

Ja, sorry, maar het was me gewoon allemaal niet zo duidelijk, ik ben zelf maar 15 jaar en ik moet hier alles thuis regelen dus dit is wel vrij moeilijk voor me, snap je ? Ik kan idd maar 1 account configureren, ik denk nu dat alles werkt, inkomende heb ik nog niet geprobeerd, maar uitgaande lukken prima nu. Dat van dat instellen in je router was gewoon ter bevestiging of ik daar zeker niets extra moest doen. Iig bedankt voor het helpen
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

We zijn er om te leren... :)

Neen, in je router moet je niets meer instellen, tenzij je ook een 'gewone' telefoon aan je router wenst te hangen en die via VOIP te laten bellen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Maglor schreef:Maak eerst eens voor jezelf duidelijk of je meerdere VOIP-accounts kan configureren in je VOIP telefoon, wil je?


http://www.ovislink.ca/voip/BT100.htm lijkt me dat ie er maar 1 aankan...

in je speedtouch kan je dan een 2de extensie aanmaken...

voordeel is dan dat je van je ene foon naar je andere foon gratis kunt bellen zonder een 2de 3stars account op basis van alleen het extensienr te vormen
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ik geloof dat inkomende calls zullen wisselvallig zijn;

je speedtouch en pbxes zullen elk om de zoveel minuten registreren bij 3stars

de laatste geregistreerde zal de op dat moment inkomende call krijgen denk ik...
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

skynetbbs schreef:ik geloof dat inkomende calls zullen wisselvallig zijn;

je speedtouch en pbxes zullen elk om de zoveel minuten registreren bij 3stars

de laatste geregistreerde zal de op dat moment inkomende call krijgen denk ik...

Tja, bij de eerste inkomende die ik probeerde, werkte het niet
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

maar uw speedtouch rinkelde?
of zag je hem in de pbxes status screen?
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

skynetbbs schreef:maar uw speedtouch rinkelde?
of zag je hem in de pbxes status screen?

Op de call monitor van pbx staat hij idd geregistreeds, maar ik belde met men gsm maar de telefoon ging niet over. In de call monitor staat er: ip: sip.3sta­rsnet.com.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

en hoe verloopt uw incoming routing...
jesseke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 18:17

Het probleem is, dat ik niet meer kan opnemen. Eerst als er iemand belde, werd de telefoon vanzelf meteen afgelegd, zonder dat hij afging, ook als ik terug de normale 3Starsnet settings ingaf, maar dan logde ik eens uit bij pbx en nu gaat de telefoon wel over maar als ik opneem word het gesprek meteen beindigt. Ik heb gewoon ff terug de instellingen naar die van 3stars gezet omdat we vanavond een belangrijke telefoon gaan krijgen
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

gewoon zien in je statusscherm dat :
1) je extensies : telefoon / speedtouch "groen" zijn
2) je trunk "3stars" in orde zijn
dan in je incoming zorgen dat alle calls naar je telefoon gaan...
in het slechtste geval maak je bij de extensie van je telefoon even de "voicemail" optie aan
zodat als je naar je eigen belt toch tenminste opgenomen wordt & mp3tje krijgt toegestuurd
dan weet je al wat meer
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

skynetbbs schreef:ik geloof dat inkomende calls zullen wisselvallig zijn;
je speedtouch en pbxes zullen elk om de zoveel minuten registreren bij 3stars
de laatste geregistreerde zal de op dat moment inkomende call krijgen denk ik...

3starsnet laat meerdere registraties van hetzelfde nummer tegelijkertijd toe.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”