Afstand tot de centrale
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Om de afstand te weten tot de centrale kan je eens kijken bij http://www.freedomnet.be
Aansluitbaarheid en dan kom je te weten hoever je van de centrale zit.
Proficiat! U bent aansluitbaar op ons netwerk voor de volgende diensten:
• Alle adsl diensten.
• De maximum snelheid voor uw zone is maximum 12mbps*
• Afstand tot de centrale is +/-3143 meter
* Dit resultaat dient als indiciatie. De werkelijke snleheid hangt af van een aantal variabele factoren waardoor wij geen garanties kunnen geven.
Aansluitbaarheid en dan kom je te weten hoever je van de centrale zit.
• Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-3143 meter
* Dit resultaat dient als indiciatie. De werkelijke snleheid hangt af van een aantal variabele factoren waardoor wij geen garanties kunnen geven.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 49 keer
• Afstand tot de centrale is +/-2769 meter kreeg ik bij mij.
Is dit redelijk goed te doen voor adsl2+ en wat voor snelheden ongeveer zou je kunnen krijgen dan ?
Is dit redelijk goed te doen voor adsl2+ en wat voor snelheden ongeveer zou je kunnen krijgen dan ?
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2Opus schreef:• Afstand tot de centrale is +/-2769 meter kreeg ik bij mij.
zoekt en ge zult vinden
-
- Elite Poster
hm hoe lang zou dat nog duren tot dat ze overschakelen op telefonish//email only?
wrs uw centrale is uitgerust met adsl2+cloink schreef:Hier komt er 4km uit en doodleuk de melding dat ik 12Mbps kan krijgen...
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Dat kan niet op 4km, zelfs niet met ADSL2+. Als ze het nu over VDSL2 hadden met ne ROP voor mijn deur, dan misschien...liger schreef:wrs uw centrale is uitgerust met adsl2+
ooh. shiny.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
ADSL2+ speeds op VDSL2?cloink schreef:Dat kan niet op 4km, zelfs niet met ADSL2+. Als ze het nu over VDSL2 hadden met ne ROP voor mijn deur, dan misschien...liger schreef:wrs uw centrale is uitgerust met adsl2+
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Uit een vorig EDPNet ticket kreeg ik als richtafstand: 4224mFreedomNet test schreef: Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-4308 meter
Van mij lijken deze afstanden dus wel te kloppen, daarmee haal ik max. (betrouwbaar) 4Mbit.
Gelukkig zit ik voor Belgacom op VDSL2 (25/3Mbit sync, waarvan 12/400 netto). Toch vraag ik mij af waarom VDSL2 nog steeds niet in wholesale gaat, op heel wat plaatsen is VDSL2 nu toch al beschikbaar?
Dat vraag ik me ook af, maar wat ik denk te vermoeden, alles is Belgacom nu, dus kunnen andere providers (vooral scarlet) maar weinig druk meer zetten ...Gelukkig zit ik voor Belgacom op VDSL2 (25/3Mbit sync, waarvan 12/400 netto). Toch vraag ik mij af waarom VDSL2 nog steeds niet in wholesale gaat, op heel wat plaatsen is VDSL2 nu toch al beschikbaar?
Een heel tevreden dxADSL klant!
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Vdsl2 _ er zal nog wel een tijdje (paar jaar) over gaan vooraleer heel belgie daar zal kunnen van genieten.TomG schreef:Gelukkig zit ik voor Belgacom op VDSL2 (25/3Mbit sync, waarvan 12/400 netto). Toch vraag ik mij af waarom VDSL2 nog steeds niet in wholesale gaat, op heel wat plaatsen is VDSL2 nu toch al beschikbaar?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
neen, er staat dat je tot tot 12mbit kan krijgen -> "ter indicatie"cloink schreef:Dat kan niet op 4km, zelfs niet met ADSL2+. Als ze het nu over VDSL2 hadden met ne ROP voor mijn deur, dan misschien...liger schreef:wrs uw centrale is uitgerust met adsl2+
Test controleer of dat dichtsbijzijnde centrale uitgerust is met adsl2+.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 30 keer
En hoe doe je dat?liger schreef:neen, er staat dat je tot tot 12mbit kan krijgen -> "ter indicatie"cloink schreef:Dat kan niet op 4km, zelfs niet met ADSL2+. Als ze het nu over VDSL2 hadden met ne ROP voor mijn deur, dan misschien...liger schreef:wrs uw centrale is uitgerust met adsl2+
Test controleer of dat dichtsbijzijnde centrale uitgerust is met adsl2+.
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Och, ik weet niet waar die hun info mbt afstand tot centrale uithalen, betrouwbaar is het NIET, ik weet dat dit bij mij ergens rond de 3,2km zit, maar volgens deze pippo's zou het ongeveer 4,5km zijn, klopt geen bal van dus ...
-
- Elite Poster
het moest zijnFliz schreef:
En hoe doe je dat?
"test controleert..."
dus als test zegt dat je kan adsl2+ krijgen betekent het dat centrale uitgerust is, en niet da je snelheden boven adsl1 kan krijgen
je moet hen nu ook niet namen beledigen...Dave schreef:Och, ik weet niet waar die hun info mbt afstand tot centrale uithalen, betrouwbaar is het NIET, ik weet dat dit bij mij ergens rond de 3,2km zit, maar volgens deze pippo's zou het ongeveer 4,5km zijn, klopt geen bal van dus ...
het is wrs een of andere automatische test. hoe weet je dat 3.2 "juister" is?
In ieder geval, tis niet dat ze het garanderen, gewoon ter indicatie
Een Belgacom technieker die hier enkele maanden geleden geweest is heeft een lijntest gedaan en wist te zeggen dat mijn afstand tot de centrale 436m was. Die tool zit er dus wel even naast...Proficiat! U bent aansluitbaar op ons netwerk voor de volgende diensten:
• Alle adsl diensten.
• De maximum snelheid voor uw zone is maximum 24mbps*
• Afstand tot de centrale is +/-940 meter
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Mijn (iTalk) telefoonnummer kent hij blijkbaar niet. Dan maar op adres gedaan, maar khad niet verwacht dat dit een mail naar hun helpdesk ging zende (mijn e-mailadres: [email protected] ingegeven ).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik weet dat 3.2 juister is, uit een lijnmeting die EPDnet voor mij uitgevoerd heeft:liger schreef:je moet hen nu ook niet namen beledigen...Dave schreef:Och, ik weet niet waar die hun info mbt afstand tot centrale uithalen, betrouwbaar is het NIET, ik weet dat dit bij mij ergens rond de 3,2km zit, maar volgens deze pippo's zou het ongeveer 4,5km zijn, klopt geen bal van dus ...
het is wrs een of andere automatische test. hoe weet je dat 3.2 "juister" is?
In ieder geval, tis niet dat ze het garanderen, gewoon ter indicatie
"4tel measurement result
DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 3270 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 265 nF
BE_Capacitance 264 nF
AB_Capacitance 573 nF
BA_Capacitance 574 nF
CableCapacitance 147 nF
MutualCapacitance 807 nF"
Namen beledigen? Ik vind 4,5 opgeven wanneer het 3.27 is, dermate onbetrouwbaar, dat ze beter geen test zouden aanbieden ...
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Geen ADSL2+ dusHieronder vindt u de resultaten voor uw aansluitbaarheid op onze ADSL en ADSL2+ producten:
Straat: xxx
Gemeente: Turnhout
Uw afstand tot de dichtsbijzijnde centrale bedraagt +/- 1390 meter.
U bent aansluitbaar voor de volgende producten:
ADSL
Wel exact dezelfde afstand dat Dommel mij 1,5 jaar geleden meegaf.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Mm, die test geeft 1305 meter.
Terwijl er mij ooit werd verteld dat ik op ongeveer 900 meter zat.
En aan mijn lijnwaarden te zien, lijkt 900 meter waarschijnlijker.
Het klopt wel dat in die centrale 12Mbps aanwezig is. (dommel ADSL 2+, scarlet ADSL 2+, belgacom ADSL 2+)
Maar ik blijf wel zitten op mijn 6 Mbps.
Het klopt wel dat in die centrale 12Mbps aanwezig is. (dommel ADSL 2+, scarlet ADSL 2+, belgacom ADSL 2+)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Speed optie aanvragen bij Belgacom ?driesve schreef:Mm, die test geeft 1305 meter.
Als je zo dicht zit (900m of 1.305m) dan moet je toch op een hoger profiel kunnen gezet worden.
Je moet het wel aanvragen !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Ik zit op het 4.6Mb profiel.
• Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-4151 meter
• Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-4151 meter
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik citeer hier mijzelf. Blijkbaar als ik de telefoonnummer van Van Mechelen (kantoorstuff winkel) ingeef bij de test (kan mijn eigen telefoon niet geven aangezien dit Dommel VOIP is) dan geeft hij WEL aan dat ik ADSL2+ aankan. Die winkel ligt 100 meter verder van hier in de zelfde straat. Op meer afstand van de centrale dan mij.Zelete schreef:Geen ADSL2+ dusHieronder vindt u de resultaten voor uw aansluitbaarheid op onze ADSL en ADSL2+ producten:
Straat: xxx
Gemeente: Turnhout
Uw afstand tot de dichtsbijzijnde centrale bedraagt +/- 1390 meter.
U bent aansluitbaar voor de volgende producten:
ADSL
Wel exact dezelfde afstand dat Dommel mij 1,5 jaar geleden meegaf.
Weet er iemand wat hier gaande is? Of is het gewoon een foutje van FreedomNet hun mailtje?
En nog een winkel vlak naast mij:• Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-1587 meter
Dus ik neem aan dat dit wil zeggen dat de centrale van mij uitgerust is met ADSL2+ maar Dommel (HomeConnect) moet dit nog altijd activeren (dus betalen aan Belgacom)? Kan ik dit proces ook niet versnellen door ergens die activeringskost te betalen?• Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-1395 meter
EDIT: Net een mailtje teruggekregen van FreedomNet:
Geachte,
In onderstaande gevallen is de centrale niet uitgerust met adsl2+ maar met adsl2. De theoretische maximum snelheid voor adsl2 is 12mbps. Ik zie wel dat de afstand tot de centrale bij u zeer gunstig is dus ruw geschat gebaseerd op de afstand gaat u tussen de 9 en 12 mbps hebben.
Let wel op als u niet over een actieve belgacom telefoonlijn beschikt moet u voor rowcopper kiezen bij de eventuele bestelling online.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik zit bij dxadsl en heb het pakket Small Home. (dus 6 Mbps is normaal)philippe.deleye schreef:Speed optie aanvragen bij Belgacom ?driesve schreef:Mm, die test geeft 1305 meter.
Als je zo dicht zit (900m of 1.305m) dan moet je toch op een hoger profiel kunnen gezet worden.
Je moet het wel aanvragen !
Soms twijfel ik om over te stappen naar het pakket Home, maar eigelijk heb ik niet meer snelheid/volume nodig.
Staat daar echt in "rowcopper"?Zelete schreef:EDIT: Net een mailtje teruggekregen van FreedomNet:Let wel op als u niet over een actieve belgacom telefoonlijn beschikt moet u voor rowcopper kiezen bij de eventuele bestelling online.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Ik ben toch nog steeds erg geïnteresseerd in die afstanden tot de centrale .. wie weet dat precies? Belgacom?
Kessel-lo, vrij dicht aan 't station van Leuven:
volgens freedomnet:
+/- 1482 meter
volgens dommel:
configured max down: 24000 kbit/sec
maximum possible down: 16176 kbit/sec
volgens mijn router (siemens sx762)
16180 kbps (downstream) / 1273 kbps (upstream
volgens freedomnet:
+/- 1482 meter
volgens dommel:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
belgacom wil die informatie niet meer geven aan de telefoon aan klanten van resellerskoekjesvreter schreef:Ik ben toch nog steeds erg geïnteresseerd in die afstanden tot de centrale .. wie weet dat precies? Belgacom?
volgens freedomnet:
+/- 1482 meter
volgens dommel:
BTW , ik veronderstel dus dat je op cityconnect zit ? voor 1482 meter synct je modem zeer keurig ....
The eternal and true pessimist
Die afstandcheck op freedom site klopt langs geen kanten.
Ze zitten er hier 600 meter naast.
Ze zitten er hier 600 meter naast.
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
tja wat te geloven van die afstandchecks, hier geeft ie 5356 meter, bij een check destijds bij EDPnet was het nog meer, dommel deed een lijncheck en dat was 4.9 km ? beter voortgaan op je attenuation is maar mijn mening
Ja, volgens mij klopt dat toch ook ni allemaal. Volgens die site zit ik op ongeveer 3145m. Dat is wel ongeveer hetzelfde wat Scarlet zelf zei. Maar ik weet zeker dat ik korterbij zit, ongeveer 1600m. Ik weet waar de centrale hier is en kan mij niet inbeelden dat de kabels naar hier 2 keer de afstand afleggen dan het is met de auto naar daar.
Mijn attenuation ligt ook op 15-16 dB.
Op die site van freedomnet heb ik ook eens gezien naar de afstand van andere mensen in de straat. Langs beide kanten zouden ze dichter bij de centrale zitten als wij. Dat kan toch niet?
Ik vraag me ook af hoe ik dat wijs maak aan Scarlet, want volgens mij krijg ik hierdoor geen snelheidsupgrade
Mijn attenuation ligt ook op 15-16 dB.
Op die site van freedomnet heb ik ook eens gezien naar de afstand van andere mensen in de straat. Langs beide kanten zouden ze dichter bij de centrale zitten als wij. Dat kan toch niet?
Ik vraag me ook af hoe ik dat wijs maak aan Scarlet, want volgens mij krijg ik hierdoor geen snelheidsupgrade
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De lengte van de kabel is niet noodzakelijk de "kortste afstand" tussen je huis en de centrale. Het kan gebeuren dat er een hoofdkabel voorbij je deur passeert, 1km verderop in een verdeelkast uitmondt, en dan "terugkeert" naar jouw huis. Dan is dit direkt 2000 meter meer !!C1nder schreef: Maar ik weet zeker dat ik korterbij zit, ongeveer 1600m. Ik weet waar de centrale hier is en kan mij niet inbeelden dat de kabels naar hier 2 keer de afstand afleggen dan het is met de auto naar daar.
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Mja afgaande van zijn line attenuation (15db) is 3,1km veel teveel, tussen de 1 a 1,5km vd centrale is aanvaardbaar.philippe.deleye schreef:De lengte van de kabel is niet noodzakelijk de "kortste afstand" tussen je huis en de centrale. Het kan gebeuren dat er een hoofdkabel voorbij je deur passeert, 1km verderop in een verdeelkast uitmondt, en dan "terugkeert" naar jouw huis. Dan is dit direkt 2000 meter meer !!C1nder schreef: Maar ik weet zeker dat ik korterbij zit, ongeveer 1600m. Ik weet waar de centrale hier is en kan mij niet inbeelden dat de kabels naar hier 2 keer de afstand afleggen dan het is met de auto naar daar.
Philippe
De berekening is 15db / 13.81 = 1,086 km afstand
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
Allright 350m !! Feestje .
Code: Selecteer alles
• Alle adsl diensten.
• Afstand tot de centrale is +/-353 meter