Help ik ben een klusser: #liters verf in glasvezel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

We hebben bij ons van de week glasvezelpapier gehangen op onze halfnieuw/halfoude bezette muren. Het papier hangt heel goed maar tjonge hoeveel verf kruipt hierin?

Op 23m² hebben we ondertussen 6 liter Sigma-verf gesmeerd en het lijkt nog niet voldoende (niet alle gaatjes zijn helemaal gevuld). Sigma (à €15/liter) zou toch degelijke verf moeten zijn.

Weet er iemand hoe je ervoor kan zorgen dat je minder verf hieraan kwijt bent? :think:
tx!
Genghis
Pro Member
Pro Member

Het klinkt alsof je je primer bent vergeten :p
Voor dat papier is er speciale primer alsik mij niet vergis, maar vermits ik mijn Satin muurverf toch
tegen dezelfde prijs had dan de primers, heb ik ook zonder primer geverfd.

Ik heb zonder primer idd een 4 tal lagen moeten zetten, en daarbovenop hier en daar wat lege 'vierkantjes' moeten re-toucheren.
Globaal gezien kost het wel wat, maar het is super van kwaliteit, afwasbaar als je afwerkt met satin,
en voor de komende 10 jaar moet je niet meer verven :wink:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

en neem het dubbele van wat de specifieke grondlaag/verf aanraad

die glasvezel en net bezette muur gaat slorpen als een spons
The eternal and true pessimist :D
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Zelfs met primer kruipt er heel veel verf in glasvezel,het 'slorpt' nu eenmaal veel verf op.
Een manier om dit te vermijden is voorgeverfde glasvezel kopen. Deze kost wel meer in aankoop, maar afhangelijk van de verf die je gebruikt en de prijs er van, zal het je toch geld kunnen besparen, en natuurlijk veel tijd.

Sowieso is glasvezel hangen een redelijk dure aangelegenheid. Veel goedkoper is om gewoon vliesbehang te hangen, die kan je ook verven. Maar is natuurlijk ook maar gewoon papier
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de reacties. We hebben onze (niet voorgeverfde-)glasvezel reeds, dus daar moet het mee verder :)

Om de kosten wat te drukken dacht ik er aan om een goedkope verf er tegen te smeren als onderlaag tot de glazvezel/muur verzadigd zijn. Daarna twee lagen van de definitieve verf. Iets zegt me echter dat dit om problemen vragen is.

Misschien toch maar die behangprimer aanschaffen. Is toch 21 euro goedkoper dan de Sigma-verf.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Ons is ook verteld dat je niet mag bezuinigen op grondlaag

Dus alles in Levis gedaan hier , inclu grondlaag
The eternal and true pessimist :D
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Dfrog schreef:Om de kosten wat te drukken dacht ik er aan om een goedkope verf er tegen te smeren als onderlaag tot de glazvezel/muur verzadigd zijn. Daarna twee lagen van de definitieve verf. Iets zegt me echter dat dit om problemen vragen is.
Dit was ook de redenering van mijn vriendin, die om een af andere reden het niet nodig vond om er primer op te zetten en gewoon te werken met goedkope witte verf. Het resultaat gaat dan zijn (zoals bij ons het geval is) dat je muur niet egaal in dezelfde kleur zal zijn, maar je zal donkere vlekken te zien krijgen. Zoals hier ook al gezegd kan je die dan nog eens apart te lijf gaan, maar ik vrees dat je dan kleurverschillen zal bijven zien.
Die primers zijn misschien niet zo goedkoop, maar ze zijn er met een reden ;-)
a3ke schreef:Ons is ook verteld dat je niet mag bezuinigen op grondlaag

Dus alles in Levis gedaan hier , inclu grondlaag
Hebben we ook gemerkt. Als je werkt met glasvezel en ja gaat besparen op je verf, zoals de primer, dan ga je uiteindelijk nog evenveel betalen doordat je meer verf moet gebruiken en het resultaat zal nog niet zijn wat je wil
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Bespaar zeker niet op je verf. Een goede grondlaag (Sigma/Levis/Sikkens) en 3 eindlagen is het minimum. Hou er gewoon rekening mee dat dit "voor altijd" is. Ik bedoel dat de volgende keer je er met 2 lagen vanaf bent.Leg de verf er maar dik genoeg (maar wel egaal) op.
Veel hangt af van de kwaliteit van de glasvezel. De "echte" (Tasso) is van de beste, op het werk gebruiken we echter een ander merk (eigenlijk wit product want er staat geen reklame op). Voorgeverfde glasvezel is voor doe-het-zelvers :wink:

Er bestaat ook nog een speciale verf voor glasvezel van Boss (verkrijgbaar via Colorawinkels), deze adverteren met 2 lagen i.p.v. 3. Zelf gebruik ik deze echter niet (ben geen fan van Boss :wink: )
Je kan nog wel besparen op de kostprijs van de verf, Br**o en G*****a zijn NIET de goedkoopste, een verschil van 10-15 Euro op een verpakking van 10L is geen uitzondering. Blijf zeker weg van de "huismerken" van de doe het zelf zaken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Er werd me nu ook Superlatex (van Sigma) aangeraden. Hiermee zou alles in twee lagen klaar zijn...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”