Advies thuisnetwerk

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Schussboelie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 aug 2006, 20:27
Locatie: Eksel

Hallo alwetenden,

Omwille van de ongunstige geografische ligging van mijn stulpje (7km van de dichtstbijzijnde Belgacomcentrale) en de leuke Telenet Shakes ga ik overschakelen naar Telenet ExpressNet.
Ik zit met twee PC's, een iPhone, een netwerkprinter en een externe harde schijf op het netwerk.

Heeft iemand suggesties voor een deugdelijk routertje waarop ik zowel draadloos als via ethernet de pc's kan aansluiten alsook de printer en externe harde schijf, beiden via netwerkkabels?
All People Smile In The Same Language!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Normaal gezien zijn de meeste huidige routers (mid range prijs) allemaal wel goed.
Nadeel ? bij jou is dat je ook een printserver nodig zult hebben in je router, en daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee..
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

een wrt54g, heb er toevallig nog 1 staan op overschot(met dd-wrt betaalde versie).
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

Ik zou voor een D-Link DIR-655 gaan.

Dafke schreef:Normaal gezien zijn de meeste huidige routers (mid range prijs) allemaal wel goed.
Nadeel ? bij jou is dat je ook een printserver nodig zult hebben in je router, en daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee..


Hij heeft een netwerkprinter en zodus geen printserver nodig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

idd
over gelezen
snorry
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Ik heb een thuisnetwerk met 5 pc's, PS3, Wii en externe multimedia harde schijf. En gebruik een gewone router dus niet veel speciaals aan.. Je zal gewoon nog een extra hub nodig hebben of hoe je het ook weeral noemt. Dus een gewone router zal voldoen..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:bij jou is dat je ook een printserver nodig zult hebben in je router


Er bestaan eveneens losse printservertjes welke je op je netwerk kan inpluggen... ik zou dus niet meteen een router gaan zoeken met ingebouwde printserver. Je keuze is dan niet alléén beperkt, je printer moet dan tevens naast je router staan.

eljefke schreef:Je zal gewoon nog een extra hub nodig hebben of hoe je het ook weeral noemt


Een switch zal je bedoelen.
eljefke
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 27 mei 2008, 18:36

Een switch da was het..
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”