vanaf het begin homeconnect? geen kans op 24mbits!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Hey,

ik heb net naar Dommel gebeld
eerst wat van de positievere dingen
- 2de nummers zouden deze week actief worden
- 12mbits/9mbits zouden tegen de 13dea15de inorde moeten zijn.. (kuch gaat over Hasselt..)

slechte dingen:
"sorry het is technisch niet mogelijk om u over te schakelen naar het cityconnect netwerk als je homeconnect hebt. Dit omdat er geen procedure voor bestaat, en omdat de lijn er niet voor geschikt is'.

oplossing?
"homeconnect opzeggen en opnieuw aanvragen"...

zucht....
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

ThaMan schreef:Dommel heeft mij net gecontacteerd... (ik viel compleet uit de lucht)
Ze komen woensdag langs om een snelheidsverhoging door te voeren naar 24mbps, er zou een bepaalde instelling/jumper moeten gewijzigd worden
Ik heb een Homeconnect abbo op zone 014
Wat is het nu...?
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

icekiller2k6,

Van welke zone ben jij ?
Enig idee of er mensen uit je buurt op 12 Mpbs (op ADSL zitten)
En/of hoe het met jouw lijn (binnenbekabeling) gesteld is ?

Of is dit een puur "product" probleem. Had je beter cityconnect genomen
En kan men je dus niet van product (binnen het jaar) omschakelen.

Is je jaarcontract bij HC al uit ?
Kun je dan eventueel naar bv cityconnect gaan ?

Wat zijn eigenlijk je voornaamste eisen (aspecten die je in je product wenst)
Snelheid ? Unlimited ? Telefonie ? Nieuwsserver ? Prijs , etc...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef: Van welke zone ben jij ?
.
011 Hasselt dus.
Gent32m schreef: Enig idee of er mensen uit je buurt op 12 Mpbs (op ADSL zitten)
En/of hoe het met jouw lijn (binnenbekabeling) gesteld is ?
.
yip kameraad van me heeft zelfs 24mbits.. ander ekameraad heeft netconnect met boost pakket & 12 mbits
ik zit zelf op 1,2km en kan 'perfect' 9mbits halen via belgacom netwerk.. (zelfs 12mbits etc..)
heb nu 4,6mbits & volledige upload...
Gent32m schreef: Of is dit een puur "product" probleem. Had je beter cityconnect genomen
En kan men je dus niet van product (binnen het jaar) omschakelen..
Neen ze willen zelfs na dat ik 1 jaar heb uitgedaan me niet wisselen.. dan moet ik het opzeggen & dan aanvragen ..

Gent32m schreef: Is je jaarcontract bij HC al uit ?
Kun je dan eventueel naar bv cityconnect gaan ?.
Neen, ik kan nog niet overschakelen omdat ik nog geen jaar heb.. (kan notabene nog niet bestaat nog niet zolang..
Maar zelfs als ik +1jaar homeconnect heb willen ze (kunnen ze geloof ik niet) me omzetten naar dommel netwerk..
Gent32m schreef: Wat zijn eigenlijk je voornaamste eisen (aspecten die je in je product wenst)
Snelheid ? Unlimited ? Telefonie ? Nieuwsserver ? Prijs , etc..
mij geven waarvoor ikb etaal..
a) nummerherkenning die werkt
b) fatsoenlijke prijs
c) dat wanneer hij om 4 uur 's nachts reset connecteert hij soms niet vanzelf opnieuw moet ik echt stroom uittrekken..
d) minstens 12mbits download & mijn upload.. (wil voornamelijk snellere upload.. upload veel foto's etc..
e) unlimited

en zeg aub niet van over te stappen naar a of b of c of whatever.. ik wil dat dommel het product levert waarvoor ik betaal...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Als ik je goed begrijp wens je vooral unlimited (met telefonie) en een snelle upload. Homeconnect dus.
Wat je dus hebt, maar dan zonder de snelheid die men je heeft "beloofd".

Probleem c. (En dat wanneer hij om 4 uur 's nachts reset connecteert hij soms niet vanzelf opnieuw moet ik echt stroom uittrekken) heb ik zelf niet. Puntje a. (nummerherkenning) werkt wel hoor. Mijn vader (die ik deze week omgeschakeld hebt) heeft de nummer van de beller op zijn foon kunnen aflezen.

Wel stom (en jammer) dat Dommel je niet van product wilt laten omschakelen. Moet je dus opzeggen en een ander product nemen. Als je echt unlimited wilt en snelheid, kun je bv de netconnect + boostpack + speedpack nemen. Voorlopig zou ik nog eventjes wachten. Ik heb zo de indruk dat ze momenteel de homeconnectors naar 12 Mpbs aan het omschakelen zijn. En dan zou jij er wel eens bij kunnen zitten :)

Nog voor je jaarcontract afloopt.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Packer
Starter
Starter

Vandaag effe contact gehad met Dommel,binnen 2 weken zou ik ook 12 mbits moeten hebben :-D
Dus...de beloofde upgrades komen er blijkbaar aan. Nadien zouden ze verder upgraden tot 24 mbits.

Ik moet eerlijk zeggen dat de helpdesk vlot berijkbaar is,binnen 5 minuten ben ik binnen EN altijd een vriendelijk en behulpzaam mens aan de ander kant van de lijn.

Ik heb sinds kort Homeconnect (één maand nu) en ben er best tevreden mee.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

ze zijn vriendelijk idd.. en beantwoorden de telefoons tegenwoordig -zeer- snel..

en hoe weet je dat ze gaan upgraden naar 24mbits.. aka wanneer hebben ze dat gezegd..?
Packer
Starter
Starter

"De downloadsnelheid van 24,0 mbps en de uploadsnelheid van 3,0 mbps zijn momenteel enkel mogelijk in en rond een aantal grotere steden en stadskernen. Als u wilt nagaan of homeconnect adsl2+ beschikbaar is voor u gaat u dommel.com >> internet toegang >> welke dommel.com internetaansluiting is beschikbaar op mijn telefoonlijn?"

Dus...ik neem aan dat ze nadien wel overal hun netwerkmogelijkheden stuk voor stuk zullen uitbreiden zodat meer mensen kunnen genieten van 24 mbits. De vraag is alleen,hoe lang nog wachten?
Met de aangekondigde verhoging tot 12 mbits ben ik ondertussen al tevreden :-)
logion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ben benieuwd of ze eindelijk de 12mbit upgrade zouden doorvoeren, het is iig al veel te laat maar goed.

Als je reeds HC klant en zijt aangesloten op het netwerk van BGC(4,6mbit of 9/12mbit) dan kan je inderdaad niet overschakelen naar dommel zijn apparatuur.(24mbit)
Dit komt omdat dommel voor jouw lijn een jaarcontract heeft bij BGC en als ze u willen versteken naar hun DSLAM dan verbreken ze kennelijk hun overeenkomst met BGC wat betekent dat ze mogen betalen.
Er zit dus niets anders op dan uw jaarcontract bij Dommel uit te doen(dan vervalt hun jaarcontract met BGC ook) en dan opnieuw HC aanvragen zodat ze u op hun apparatuur kunnen aansluiten.
Dat is wat ik maakte van de uitleg van een dommel helpdesk medewerker.

Maar als 12mbit binnen de 2weken beschikbaar is zal ik ook al blij zijn, al blijft de upload dan aan de lage kant natuurlijk.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

logion schreef:
Als je reeds HC klant en zijt aangesloten op het netwerk van BGC(4,6mbit of 9/12mbit) dan kan je inderdaad niet overschakelen naar dommel zijn apparatuur.(24mbit)
Dit komt omdat dommel voor jouw lijn een jaarcontract heeft bij BGC en als ze u willen versteken naar hun DSLAM dan verbreken ze kennelijk hun overeenkomst met BGC wat betekent dat ze mogen betalen.
Er zit dus niets anders op dan uw jaarcontract bij Dommel uit te doen(dan vervalt hun jaarcontract met BGC ook) en dan opnieuw HC aanvragen zodat ze u op hun apparatuur kunnen aansluiten.
je moet lezen wat ik schrijf... ik moet dus eerst een jaar uit doen goed en wel...
maar daarna willen ze me nog niet overschakelen..
je zegt 'opnieuw HC' aanvragen dat betekend uds opnieuw 130euro uitgeven aan een modem wachten op nummer overdracht etc etc...

hoe belachelijk is dat??!!

Packer schreef: Dus...ik neem aan dat ze nadien wel overal hun netwerkmogelijkheden stuk voor stuk zullen uitbreiden zodat meer mensen kunnen genieten van 24 mbits. De vraag is alleen,hoe lang nog wachten?
Met de aangekondigde verhoging tot 12 mbits ben ik ondertussen al tevreden :-)
mijn buurjonge, zelfde kan tvan de straat heeft dommel homeconnect met 24mbits/3mbits;
dus het GAAT .. maar ze WILLEN niet...
zelfs niet na 1 jaar willen ze me niet overschakelen.. moe tik eerst OPZEGGEN..
OPNIEUW een modem twv 130euro betalen
2weken wachten op activatie brief waar tussendoor ik 2 keuzes heb

a) 2weken zonder internet
b) een maand 'dubbel' betalen....

Gent32m schreef:

e netconnect + boostpack + speedpack nemen. Voorlopig zou ik nog eventjes wachten. Ik heb zo de indruk dat ze momenteel de homeconnectors naar 12 Mpbs aan het omschakelen zijn. En dan zou jij er wel eens bij kunnen zitten :)

Nog voor je jaarcontract afloopt.
ik wil ook onbeperkt kunnen bellen naar vaste nummers??
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

zoals net in een ander topic is aangegeven , dommel zal logisch een contract hebben met BCg over je "raw copper" HC van minstens 1 jaar

dus ze zullen zelf , ten koste van annulaitegelderen ne boetes , die lijn niet opzeggen/omschakelen vrees ik

BCG hard-ball noemen ze dat

al weet je het nooti zeker want geen van beide zijn echt transparant van die bedrijven
The eternal and true pessimist :D
Packer
Starter
Starter

Het zou te gek zijn moest je opnieuw een zelfde modem (siemens) aanschaffen.
Die nummeroverdracht lijkt me niet eens nodig omdat die nummer reeds bij Dommel zit nu.
Ik kom van Netconnect en ben overgegaan naar Homeconnect. Ze hebben me wel dubbel gefactureerd in het begin maar die maanden worden in mindering gebracht (Klopt want ik heb geen domiciliering van hun meer ontvangen via de bank).
Nadien (na deze periode dus) gaat de betaling terug in voege na de eerste gratis maand die ik nog te goed heb van hun.
Dus als je eerst een maand dubbel betaald krijg je die alsnog tegoed van hun.
Ik vermoed dat een overstap naar 24 mbit dus mogelijk is zonder veel problemen.
Trouwens,die upgrade naar 12 mbit gaat automatisch volgens mij.
Wat WEL kan is,dat je je jaarabbo moet uitdoen en dan pas kan upgraden.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

Packer schreef:Het zou te gek zijn moest je opnieuw een zelfde modem (siemens) aanschaffen.
Die nummeroverdracht lijkt me niet eens nodig omdat die nummer reeds bij Dommel zit nu.

Wat WEL kan is,dat je je jaarabbo moet uitdoen en dan pas kan upgraden.
lees is even ook al doe ik mijn jaar uit.. er is geen protocol, schema, procedure om Homeconnect users om te zetten naar Dommel netwerk.

Dus moet je eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen.

En aangezien mensen die momenteel al de SX762 modem/router hebben ook een nieuwe hebben moeten kopen zal dat ook wel opnieuw moeten gebeuren.

Anders heb je geen activatiecode voor uw nieuwe lijn aan tevragen hé...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

icekiller2k6 schreef:lees is even ook al doe ik mijn jaar uit.. er is geen protocol, schema, procedure om Homeconnect users om te zetten naar Dommel netwerk.

Dus moet je eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen.

En aangezien mensen die momenteel al de SX762 modem/router hebben ook een nieuwe hebben moeten kopen zal dat ook wel opnieuw moeten gebeuren.

Anders heb je geen activatiecode voor uw nieuwe lijn aan tevragen hé...
icekiller2k6, je slaat precies wat in paniek :roll:

Ik kan moeilijk geloven dat je opnieuw een Dommel Homeconnect box twv 130 euro zou moeten aanschaffen. Dat lijkt me inderdaad absurd.

"Weet je" (met dit stokwoordje klink ik nu al, als Yves Leterme, maar bon :wink:) ik heb verleden week problemen gehad met de HC installatie bij mijn vader. Heb er dagen zitten op zoeken, naar de helpdesk van Dommel gebeld, etc. Uiteindelijk ben ik een nieuwe modem gaan halen (t.t.z. omruilen bij MediaMarkt voor mijn bestaande, die dus niet werkte). In die doos zaten er nieuwe activatiecodes (die zijn voor je registratie-procedure, niet voor je aansluiting !)

Ik heb die codes niet gebruikt. Ik heb dit ook eerst even nagevraagd bij de Dommel Helpdesk. Zo van, als ik een nieuwe modem ga halen, moet ik dan jullie iets doorgeven, van serienummers ofzo ? Of een andere activatiecode gebruiken ? Nope dus. Je blijft dezelfde activatiecode gebruiken (als die uit je brief). Er moets dus niets aangepast worden. Modem inwisselen en uitproberen. Ik heb dit gedaan en dit werkte.

Ik spreek hier wel over een nieuwe HC aansluiting. Of dit voor een bestaande HC aansluiting ook net zo werkt, weet ik niet. Misschien moet daarvoor eerst ergens een soort "reset" bij Dommel gebeuren (i don't know)

Als je zegt dat je buurjongen HC heeft en aan 12 Mpbs kan surfen, snap ik niet goed waarom jij niet omgeschakeld zou worden (de komende weken). Wacht dit nog even af.

Zoniet, vraag eens bij Dommel (na het einde van je jaarcontract) of je niet je contract kunt opzeggen en opnieuw aanvragen (waarbij je dezelfde modem + activatiecode (?) blijft hergebruiken. Je hebt die hardware immers al. Het zou stom zijn dit opnieuw aan te kopen. Bespreek het eens met Dommel and let us know.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Als je zegt dat je buurjongen HC heeft en aan 12 Mpbs kan surfen, snap ik niet goed waarom jij niet omgeschakeld zou worden (de komende weken). Wacht dit nog even af.
Dat kan helaas wel voorkomen. Omschakeling gebeurt door BGC op basis van linespecs, indien deze niet voldoen aan de (blijkbaar) zeer strenge eisen van BGC om welke reden ook, wordt de omschakeling door BGC niet uitgevoerd voordat het probleem opgelost is.

Praktijkvoorbeeld uit het leven gegrepen : als ik puur op linespecs/respons afga die ikzelf heb gemeten, zou mijn buur meer als een kilometer *verder* van de centrale moeten liggen als ik en dat op het ENIGE aansluitpunt dat er in dat huis is, gebruik makende van DEZELFDE modem en splitter om alle andere variabelen uit te sluiten, terwijl de fysische afstand maximum 10 meter verschil is. Dat dit best wel iets met een probleem met z'n lijn te maken heeft lijkt me vrij duidelijk, maar BGC heeft bij herhaaldelijk aandringen toch laten weten "dat de lijn in orde is volgens BGC". Mijn buur is BGC klant, by the way.

Derhalve is _enige_ ongerustheid bij dit soort dingen helaas niet onbegrijpelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”