Scarlet Box - wireless router onstabiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gesloten
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Een onderwerp waarover hier al zoveel is verteld: draadloze router achter Scarlet one box, de laatste versie nl. CJ 1616. De router is een DLink dir635 met wan-aansluiting.

Als ik de standaard operatie uitvoer, nl. de wan-connectie in de scarlet deleten en vervangen door een een bridged RFC1483 connectie, dan werkt het zonder problemen. Maar: na een tijdje geraak ik om één of andere reden de connectie met internet kwijt en vanaf dan slaagt de DLink er niet meer in om te connecteren met scarlet box modem. De DHCP functie van de Scarlet box staat dan nog steeds aan. Ik heb al geprobeerd met deze uit te schakelen zoals beschreven staat in http://home.scarlet.be/asld0009/Misc/ScarletConfig.html maar zonder succes. Ik moet dan de originele Scarlet configuratie van de Copperjet terugzetten om terug op internet te geraken. En dan begint het weer van vooraf aan... Let wel: het probleem heeft op zich niets met wireless te maken. ook met kabels werkt het niet.

Het probleem ligt volgens mij ook niet aan de Scarlet box die een paar weken terug voor de zesde keer is vervangen. Als ik er een gewone switch achterhang heb ik nl. geen problemen.

Is er nog iemand met dit soort moeilijkheden? Elke tip is zeer welkom!
Zoef
Starter Plus
Starter Plus

OK, onderwerp mag afgesloten.

Oorzaak was:
elektriciteitsstoring ergens in de buurt waardoor bij regen af en toe kortsluitingen optraden, met een zeer korte spanningsval tot gevolg. Dat blijkt voor de modem in de scarlet box echter al voldoende om de connectie te verliezen.

Reden dat ik de connectie niet terug op kreeg, was mijn eigen schuld. Ik had in Vista nl. nog vorige netwerkconnecties geconfigureerd staan. Ik heb deze allemaal eens opgekuist en nu zijn de problemen van de baan. Copperjet met dlink als router werkt nu al een paar weken zonder enig probleem.
Gesloten

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”