Hallo,
Ik gebruik al enkele jaren deze router/modem met ADSL2/2+ support, welke ik nu 2 jaar gebruik voor mijn Netconnect.
http://www.idream.be/consulter.php?pid=61
Vorige maand de Speedpack besteld. Staat nu op 'Active' in de CRM.
Echter, ik lig in de knoop met de routerinstellingen. Als ik een nieuwe config wil aanmaken in de iDream router dan heb ik voor België enkel maar Belgacom, Skynet, Tiscali & Scarlet. Ik kan ook geen ADSL2 pre-defined profiel aanklikken.
Kan er mij iemand de ADSL2 instellingen geven (voor de Speedpack). Momenteel blijf ik maar op 4.6Mb.
Modulation Type:
MMODE
T1413
GDMT
GLITE
PPoE/PPoA? Static?
LLC/VC?
VPI : 8 VCI: 35?
MTU?
Auto/chap of PAP?
Andere?
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr.
Speedpack + iDream router settings
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
je moet geen instellingen veranderen
dus of je zit tever van de centrale voor een hogere snelheid of je bent dan toch niet op de ADSL2+ gehangen
dus of je zit tever van de centrale voor een hogere snelheid of je bent dan toch niet op de ADSL2+ gehangen
The eternal and true pessimist ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Dacht ik ook dat je geen instellingen moest veranderen..
Ik woon maar 200 meter van de LEX.
Wel vreemd. Op de CRM staat mijn Netconnect Active en mijn Speedpack ADSL2 ook met als 'renew date' 12/03. (de 12de is mijn normale datum als de teller terug op 0 staat.). Nooit op gelet dat dit er vroeger ook telkens op stond.
Als ik op de 'i' klik, krijg ik het volgende:
id :123456 type : adsl netconnect
account information
address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
type : broadband
Wellicht ADSL2 nog niet geactiveerd?
Dommel mailt mij terug:
"We kunnen u enkel de standaard instellingen geven die u reeds heeft ontvangen bij de activatie.
Vanuit de helpdesk kunnen we enkel siemens modems ondersteunen."
Ik heb nooit een mail ontvangen met de bevestiging dat de speedpack is geactiveerd. Dit krijg ik als ik mijn accountgegevens terug mail:
advanced modem/router settings:
protocol: pppoe
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: xxx.xxx.xxx.xx
nameserver2: xxx.xxx.xxx.xx
Ik heb die nameservers eens in mijn LAN verbinding (DNS) gerzet, maar geen verandering.
Heb wel al een maand geleden 99€ betaald.![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gr.
Ik woon maar 200 meter van de LEX.
Wel vreemd. Op de CRM staat mijn Netconnect Active en mijn Speedpack ADSL2 ook met als 'renew date' 12/03. (de 12de is mijn normale datum als de teller terug op 0 staat.). Nooit op gelet dat dit er vroeger ook telkens op stond.
Als ik op de 'i' klik, krijg ik het volgende:
id :123456 type : adsl netconnect
account information
address : unavailable
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
type : broadband
Wellicht ADSL2 nog niet geactiveerd?
Dommel mailt mij terug:
"We kunnen u enkel de standaard instellingen geven die u reeds heeft ontvangen bij de activatie.
Vanuit de helpdesk kunnen we enkel siemens modems ondersteunen."
Ik heb nooit een mail ontvangen met de bevestiging dat de speedpack is geactiveerd. Dit krijg ik als ik mijn accountgegevens terug mail:
advanced modem/router settings:
protocol: pppoe
vpi/vci: 8/35
encapsulation: llc
nameserver1: xxx.xxx.xxx.xx
nameserver2: xxx.xxx.xxx.xx
Ik heb die nameservers eens in mijn LAN verbinding (DNS) gerzet, maar geen verandering.
Heb wel al een maand geleden 99€ betaald.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gr.