Hey allemaal,
Ik zit met een vraag over mijn adsl-lijn.
Kan er iemand mij uitleggen waarom mijn adsl-lijn aangesloten is op een centrale op meer dan 5 Km van mijn huis terwijl er op nog geen 600 M hiervandaan een centrale ligt?
Alvast bedankt,
Bart
grote afstand tot centrale
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die zogezegde centrale op 600 M, hoe ziet die er uit?bart107 schreef:Hey allemaal,
Kan er iemand mij uitleggen waarom mijn adsl-lijn aangesloten is op een centrale op meer dan 5 Km van mijn huis terwijl er op nog geen 600 M hiervandaan een centrale ligt?
Alvast bedankt,
Bart
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Heeft er per ongeluk een paar foto's hoe belgacom centrales in de straten eruit zien en welke wat is?Lord Utopia schreef:Die zogezegde centrale op 600 M, hoe ziet die er uit?bart107 schreef:Hey allemaal,
Alvast bedankt,
Bart
- kweezie wabbit
- Plus Member
- Contacteer:
Als je daar zeker van bent en je hebt problemen met je verbinding kan je altijd aan je provider vragen om je op die centrale korterbij te laten aansluiten door BGC.bart107 schreef:Hey allemaal,
Alvast bedankt,
Bart
Ik was ook in dit geval en een technieker van BGC zelf heeft toen gezegd dat zij die omschakeling enkel doen op aanvraag van de provider.
Voor de omschakeling kon ik amper een 1 Mb profiel krijgen, nu heb ik zonder problemen 6 Mb.
Mijn provider is DxAdsl.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Volgens de lijntest die je in bijlage kan zijn ben ik aangesloten op centrale 11BER0 (5226 meter) en is de kortstbijzijnde centrale op 598 meter.kweezie wabbit schreef:Als je daar zeker van bent en je hebt problemen met je verbinding kan je altijd aan je provider vragen om je op die centrale korterbij te laten aansluiten door BGC.bart107 schreef:Hey allemaal,
Alvast bedankt,
Bart
Ik was ook in dit geval en een technieker van BGC zelf heeft toen gezegd dat zij die omschakeling enkel doen op aanvraag van de provider.
Voor de omschakeling kon ik amper een 1 Mb profiel krijgen, nu heb ik zonder problemen 6 Mb.
Mijn provider is DxAdsl.
Heb een aanvraag doorgefaxt naar Dommel.
Ben eens benieuwd of de centrale wel geschikt gaat zijn.
Greetz,
Bart
- Bijlagen
-
- screen__2009-02-03_17-07-00.jpg
- (44.39 KiB) 77 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
vanwaar komt die screen Bart107 ?
probleem is wel dat die "ander" centrale wel dezelfde "tag" heeft , dus ik vermoed een foutje ?
zou het geen VDSL(2) ROP zijn die andere "centrale" ?
probleem is wel dat die "ander" centrale wel dezelfde "tag" heeft , dus ik vermoed een foutje ?
The eternal and true pessimist
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Ben ook benieuwd van waar de screen komt.a3ke schreef:vanwaar komt die screen Bart107 ?
Iemand foto's van belgacom centrales in straten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
ge spreekt altijd over grote gebouwen ,dat zekerrpr schreef:Ben ook benieuwd van waar de screen komt.a3ke schreef:vanwaar komt die screen Bart107 ?
zo een "klein bungalowtje" van 9 m2 zal het zeker ook niet zijn
spijtig dat er geen lijst bestaat die openabar kan geraadpleegd worden maarja ,daar is al eerder over gediscussierd ...
The eternal and true pessimist
Die screen komt van een vriendelijke medewerker van e-levena3ke schreef:vanwaar komt die screen Bart107 ?
Vind het ook vreemd dat die eerste centrale ook getagd is met 11BER0. De afstand klopt in ieder geval wel.
Een VDSL ROP is het ook niet, daar is de cabine te groot voor.
Ben benieuwd naar de reactie van Dommel.
Greetz,
Bart
Bij onze noorderburen is er een website waarop alle (of toch zogoed als) centrales staan met bijhorende foto's.a3ke schreef:ge spreekt altijd over grote gebouwen ,dat zekerrpr schreef:Ben ook benieuwd van waar de screen komt.a3ke schreef:vanwaar komt die screen Bart107 ?
zo een "klein bungalowtje" van 9 m2 zal het zeker ook niet zijn
spijtig dat er geen lijst bestaat die openabar kan geraadpleegd worden maarja ,daar is al eerder over gediscussierd ...
Een belgische versie lijkt me niet zo een slecht idee.
Greetz,
Bart
Ben jij niet een klein beetje bezeten van adsl centrales ?rpr schreef:heb je linky naar de centrales van onze noorderburen.
http://adsl.hunen.net/#WIJZIGINGEN
Greetz,
Bart
Heb ondertussen antwoord gekregen van Dommel.
Greetz,
Bart
Ik vrees dat als ik een snelle lijn wil hebben (ik haal nog geen 3Mbps) ik mag gaan overstappen naar Telenet .Geachte,
Hartelijk dank voor uw email.
We hebben uw fax goed ontvangen.
Helaas is het niet mogelijk om u van centrale te veranderen.
Dit wordt enkel in uitzonderlijke omstandigheden gedaan door belgacom maar enkel voor een groot aantal aansluitingen tegelijk.
Er is hier dus geen mogelijkheid voor.
Als u hier nog vragen bij hebt kan u onze helpdesk contacteren tijdens kantooruren op 011920000.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Greetz,
Bart
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
jaja uitzonderlinge omstandigheden, zoals bv Belgacom klant worden zekers , enfin misschien zoals ik nog ff wachten op een vdsl2 (speedconnect euhm)abbo, wie weet komt dat er binnenkort.. (voor je het weet heb je al spijt te hebben verandert naar telenet), ik wacht nog enkele maanden en een 9-12 Mbit vdsl2 abbo gaat toch een zacht prijsje moeten worden ook al
Als ik Belgacom adsl klant geweest was dan hadden ze wellicht inderdaad meer moeite gedaan maarja ...kaise1 schreef:jaja uitzonderlinge omstandigheden, zoals bv Belgacom klant worden zekers , enfin misschien zoals ik nog ff wachten op een vdsl2 (speedconnect euhm)abbo, wie weet komt dat er binnenkort.. (voor je het weet heb je al spijt te hebben verandert naar telenet), ik wacht nog enkele maanden en een 9-12 Mbit vdsl2 abbo gaat toch een zacht prijsje moeten worden ook al
Voor mij heeft het niet veel zin om te wachten op speedconnect aangzien ik op een centrale aangesloten ben op zo'n 5,2KM. En ik zie Belgacom hier niet zo direct ROP's gaan plaatsen in de buurt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Volgens mij moet je die lijntest als volgt interpreteren:bart107 schreef:
Volgens de lijntest die je in bijlage kan zijn ben ik aangesloten op centrale 11BER0 (5226 meter) en is de kortstbijzijnde centrale op 598 meter.
Heb een aanvraag doorgefaxt naar Dommel.
Ben eens benieuwd of de centrale wel geschikt gaat zijn.
Bart
je eertse koperpaar en je tweede koperpaar zijn beide aangesloten op dezelfde centrale (598 meter). Het probleem is dat je tweede koperpaar aangesloten is op de zogegenoemde "retour"
Het signaal op het tweede koperpaar doet dus eerst een "omwegje" tot meer dan 2km voorbij je huis, en komt dan terug.
Het enige wat er dus moet gebeuren is je aansluiting laten wisselen op het andere koperpaar
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Dacht ik ook hier en ben aansluitbaar...nog niet ff gecheckt met het Belgacom webtool (als je bv 2 HD tv's kunt aansluiten zijn er zeker rops in de buurt)bart107 schreef: Voor mij heeft het niet veel zin om te wachten op speedconnect aangzien ik op een centrale aangesloten ben op zo'n 5,2KM. En ik zie Belgacom hier niet zo direct ROP's gaan plaatsen in de buurt.
http://onlinesupport-res-nl.custhelp.co ... d_lvl2=192
Tuurlijk had ik dat allang gechecktkaise1 schreef:Dacht ik ook hier en ben aansluitbaar...nog niet ff gecheckt met het Belgacom webtool (als je bv 2 HD tv's kunt aansluiten zijn er zeker rops in de buurt)bart107 schreef: Voor mij heeft het niet veel zin om te wachten op speedconnect aangzien ik op een centrale aangesloten ben op zo'n 5,2KM. En ik zie Belgacom hier niet zo direct ROP's gaan plaatsen in de buurt.
http://onlinesupport-res-nl.custhelp.co ... d_lvl2=192
Geen Belgacom TV beschikbaar
Heb ondertussen een mail gestuurd naar Dommel met de vraag of zij Belgacom willen contacteren om de koperparen te verwisselen, aangzien het eerste korter is.
Greetz,
Bart
En hier is het antwoord van dommel al op de vraag of zij belgacom kunnen contacteren voor een eventuele verwisseling van de koperparen. (zonet ontvangen om 17u06, en je merkt aan het antwoord dat de helpdeskmedewerker niet veel zin meer had op vrijdag)
Nu heb ik nog alleen de keuze om rechtstreeks contact op te nemen met belgacom maar ik vrees dat die mij niet gaan willen helpen als dommel klant.
Greetz,
Bart
Met andere woorden, dommel heeft daar blijkbaar geen zin in om belgacom te contacteren.Geachte,
Helaas is dit niet voorzien.
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
dommel.com servicecenter
a schedom nv/sa service
Nu heb ik nog alleen de keuze om rechtstreeks contact op te nemen met belgacom maar ik vrees dat die mij niet gaan willen helpen als dommel klant.
Greetz,
Bart
Heb met helpdesk dommel gebeld. Vonden het een zeer vreemde lijntest en raadden me aan met belgacom te bellen.kaise1 schreef:Ik zou daar toch eens voor bellen met hun helpdesk en blijven aandringen Bart....
Met belgacom gebeld, waarom trouwens zeer behulpzaam. Blijft nog altijd een mysterie waarom koperpaar 1 nog geen 600m is terwijl koperpaar 2 over de 5km is. Belgacom vermoedde dat er een fout was geweest bij het aanleggen van de lijnen.
Aansluiten op andere centrale was niet mogelijk alsook nog geen mogelijkheid voor vdsl.
Misschien toch nog maar even afwachten op vdsl. Ik denk dat ze hier een 500m vandaan zopas een ROP geplaatst hebben.