ADSL no limit
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik heb op 20 januari een aanvraag gedaan op ADSL no limit , omdat je toen een gratis wifi modem erbij kreeg ( nu is dat een gewone modem) . en ook omdat je 20 euro ipv 30 moest betalen per maand als je iemand je peter maakte.
Toen ik de aanvraag deed heb ik iemand mijn peter gemaakt waardoor hij 1 maand gratis krijgt en ik krijg:
Wat krijgen uw kennissen? (**)
Een supersnelle Scarlet ADSL20 NO LIMIT internetverbinding voor slechts € 19,95 per maand:
* Geen activatiekosten, een geschenk van € 50
* 12 maanden aan € 19,95 i.p.v. € 29,95, een geschenk van € 120
* Dus in het totaal een korting van € 170
* Een downloadsnelheid tot 20 Mbps *
(Woont u in een zone die niet op hogere snelheden leverbaar is, dan is dat geen probleem, Scarlet investeert regelmatig in zijn netwerkinfrastructuur en zal uw lijn upgraden van zodra dit mogelijk is).
* Een ongelimiteerd ** down- en upload volume.
Maar die voorwaarden zijn nu verandert in:
Een supersnelle Scarlet ADSL20 NO LIMIT internetverbinding voor slechts € 29,95 per maand:
* Gratis ADSL2+ modem, een geschenk van € 60
* 12 maanden aan € 29,95
* Dus in het totaal een korting van € 110
(Woont u in een zone die niet op hogere snelheden leverbaar is, dan is dat geen probleem, Scarlet investeert regelmatig in zijn netwerkinfrastructuur en zal uw lijn upgraden van zodra dit mogelijk is).
* Een ongelimiteerd ** down- en upload volume
En vandaag krijg ik een formulier dat ik gehandtekend terug moet sturen waarop staat dat ik 30 euro moet betalen terwijl het toch 20 moet zijn??
Mijn vraag is nu ik heb mijn aanvraag gedaan op 20 januari dus ik krijg toch die voorwaarden die toen golden en niet die van nu ?
PS: zou iemand ongeveer mijn downloadspeed kunnen voorspellen ik woon op 1,5km van de centrale en mijn stad :antwerpen komt in aanmerking voor adls2+
Alvast bedankt
Toen ik de aanvraag deed heb ik iemand mijn peter gemaakt waardoor hij 1 maand gratis krijgt en ik krijg:
Een supersnelle Scarlet ADSL20 NO LIMIT internetverbinding voor slechts € 19,95 per maand:
* 12 maanden aan € 19,95 i.p.v. € 29,95, een geschenk van € 120
* Dus in het totaal een korting van € 170
* Een ongelimiteerd ** down- en upload volume.
Maar die voorwaarden zijn nu verandert in:
Een supersnelle Scarlet ADSL20 NO LIMIT internetverbinding voor slechts € 29,95 per maand:
* Gratis ADSL2+ modem, een geschenk van € 60
* 12 maanden aan € 29,95
* Dus in het totaal een korting van € 110
* Een ongelimiteerd ** down- en upload volume
En vandaag krijg ik een formulier dat ik gehandtekend terug moet sturen waarop staat dat ik 30 euro moet betalen terwijl het toch 20 moet zijn??
Mijn vraag is nu ik heb mijn aanvraag gedaan op 20 januari dus ik krijg toch die voorwaarden die toen golden en niet die van nu ?
PS: zou iemand ongeveer mijn downloadspeed kunnen voorspellen ik woon op 1,5km van de centrale en mijn stad :antwerpen komt in aanmerking voor adls2+
Alvast bedankt
De actie van de 20eur was geldig tot 15jan, raar dat je op 20jan dan nog die voorwaarden te zien kreeg.
Eens bellen naar de helpdesk lijkt me de enige oplossing/ mogelijkheid.
Je snelheid inschatten kan wel ongeveer maar is een indicatie... Post daarvoor eens waarden zoals attenuation/ afhankelijk van het merk van router SN margin of SNR margin.
Eens bellen naar de helpdesk lijkt me de enige oplossing/ mogelijkheid.
Je snelheid inschatten kan wel ongeveer maar is een indicatie... Post daarvoor eens waarden zoals attenuation/ afhankelijk van het merk van router SN margin of SNR margin.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Heb deze week ook mijn aanvraag gedaan.
Weet iemand welke adsl modem ze bij scarlet geven?
Heb nu namelijk de modem met het rode kapje van Belgacom. Deze modem is uitgerust met twee telefoonaansluitingen voip.
Zou de scarletmodem die ook hebben?
Weet iemand welke adsl modem ze bij scarlet geven?
Heb nu namelijk de modem met het rode kapje van Belgacom. Deze modem is uitgerust met twee telefoonaansluitingen voip.
Zou de scarletmodem die ook hebben?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Neen. Het was 1 jaar korting tot 15 januari, een modem erna. Nooit beide.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
Ik heb dus vandaag alles geinstalleerd van mijn adsl no limit abo , de router is een eminent.
En ik woon 1,5 km van de centrale dus ik verwachte toch een goede snelheid maar:
Mode ADSL2+
Latency Fast
Trellis Coding Enable
Status SHOWTIME.L0
Power Level L0
Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 26.1 21.5
Attenuation (dB) 19.5 10.5
Output Power (dBm) 20.0 11.0
Attainable Rate (Kbps) 23348 1209
Rate (Kbps) 10240 733
K (number of bytes in DMT frame) 241 23
R (number of check bytes in RS code word) 14 0
S (RS code word size in DMT frame) 0.75 0.98
D (interleaver depth) 1 1
Delay (msec) 0.18 0.24
FEC 0 0
CRC 0 0
Total ES 0 1
Total SES 0 0
Total UAS 0 25685
Moet ik hiermee tevreden zijn? als ik een speedtest doe ( bedraad) krijg ik 8400kb/s
En ik woon 1,5 km van de centrale dus ik verwachte toch een goede snelheid maar:
Mode ADSL2+
Latency Fast
Trellis Coding Enable
Status SHOWTIME.L0
Power Level L0
Downstream Upstream
SNR Margin (dB) 26.1 21.5
Attenuation (dB) 19.5 10.5
Output Power (dBm) 20.0 11.0
Attainable Rate (Kbps) 23348 1209
Rate (Kbps) 10240 733
K (number of bytes in DMT frame) 241 23
R (number of check bytes in RS code word) 14 0
S (RS code word size in DMT frame) 0.75 0.98
D (interleaver depth) 1 1
Delay (msec) 0.18 0.24
FEC 0 0
CRC 0 0
Total ES 0 1
Total SES 0 0
Total UAS 0 25685
Moet ik hiermee tevreden zijn? als ik een speedtest doe ( bedraad) krijg ik 8400kb/s
-
- Plus Member
kan niemand een opmerking maken op de lijnwaardes?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
dat ziet er niet slecht uit.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Plus Member
nice, maar ik denk toch dat het beter kan als ik speedtest is het gemiddelde 10mb/s terwijl ik toch heel dicht by de centrale ben
-
- Plus Member
aaah bedankt voor jullie antwoorden , ik stuur ze een mail
-
- Plus Member
ow ok anders houden ze me aan het lyntje
-
- Plus Member
Volgens scarlet kan mijn lijn geen 20 mbit profiel aan
-
- Plus Member
Bedankt man ik zal ze nog eens telefoneren
-
- Plus Member
die gasten blijven volhouden dat ik maximaal een 10mbit profiel kan krijgen, damn
-
- Plus Member
ze zeggen dat we automatisch het hoogste profiel geven en dat is by my 10mbit , maar ik kan toch 20mb aan? volgens de waarden die ik postte
Beste,
Weet iemand hoeveel men nu juist mag downloaden mbt tot de FUP bij het No Limit abo.
Ik heb van Scarlet zelf te horen gekregen dat het maximum per maand 999.99gb is maar aangezien ze dan beginnen over het gemiddelde per klant?
Zou het uitmaken wanneer je downloadt? 's nachts of overdag, zodanig dat het netwerk niet overbelast zal zijn en zodanig ook geen last veroorzaakt?
We zijn met 5 thuis en hebben nu telenet. Dus het moet zeker meer dan 100gb zijn anders is et zeker niet interessant.
thnx
Bram
Weet iemand hoeveel men nu juist mag downloaden mbt tot de FUP bij het No Limit abo.
Ik heb van Scarlet zelf te horen gekregen dat het maximum per maand 999.99gb is maar aangezien ze dan beginnen over het gemiddelde per klant?
Zou het uitmaken wanneer je downloadt? 's nachts of overdag, zodanig dat het netwerk niet overbelast zal zijn en zodanig ook geen last veroorzaakt?
We zijn met 5 thuis en hebben nu telenet. Dus het moet zeker meer dan 100gb zijn anders is et zeker niet interessant.
thnx
Bram
Normaal kan je 12mbit/512kbit syncen als je op Broba netwerk bent aangesloten. Maar omdat je al hoger met je upload synced zou ik denken dat je op het Bruo netwerk zit (ADSL2+)MisterX334 schreef:ze zeggen dat we automatisch het hoogste profiel geven en dat is by my 10mbit , maar ik kan toch 20mb aan? volgens de waarden die ik postte
Je waardes zien er goed uit voor 20mbit te krijgen alleen rijst de vraag of je max attenuation,(niet dezelfde attenuation uitgelezen vanaf je modem) die alleen door Belgacom kan uitgelezen worden, onder de 1,5dB is.
Maar als je het mij vraagt houden ze u aan het lijntje. Vraag dat ze u op 20mbit zetten als je disconnects krijgt of je waardes van je modem echt slecht zijn zou ik voor een lager profiel opteren.
Dit zijn mijn waardes:
Heb al 12mbit aangevraagd omdat mijn lijn dit zeker moet aankunnen.down attuanation: 15dB
Up attuanation: 5.5dB
down SNRM: 18.5dB
Up SNRM: 29.0dB
down tx power:16.5dBm
up tx power: 11.5dBm
Spijtig zit ik niet in adsl2+ gebied.
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Plus Member
Dus jij hebt 12mbit aangevraagd? en krijg je dat dan ook?
Ik zal het nog eens proberen om een 20mbit te krijgen
Ik zal het nog eens proberen om een 20mbit te krijgen
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Niet noodzakelijk, BROBA is ook al tot 20 Mbps, 15/740 profiel is ook beschikbaar.murda schreef:Normaal kan je 12mbit/512kbit syncen als je op Broba netwerk bent aangesloten. Maar omdat je al hoger met je upload synced zou ik denken dat je op het Bruo netwerk zit (ADSL2+)MisterX334 schreef:ze zeggen dat we automatisch het hoogste profiel geven en dat is by my 10mbit , maar ik kan toch 20mb aan? volgens de waarden die ik postte
Ja maar in welke zone? Wat is de dekkingsgraad? Zou ik ook de bron mogen weten?Lord Utopia schreef:Niet noodzakelijk, BROBA is ook al tot 20 Mbps, 15/740 profiel is ook beschikbaar.murda schreef:Normaal kan je 12mbit/512kbit syncen als je op Broba netwerk bent aangesloten. Maar omdat je al hoger met je upload synced zou ik denken dat je op het Bruo netwerk zit (ADSL2+)MisterX334 schreef:ze zeggen dat we automatisch het hoogste profiel geven en dat is by my 10mbit , maar ik kan toch 20mb aan? volgens de waarden die ik postte
Allé, je snapt wel dat ik niet ga bellen als ik niet zeker ben anders zou ik me voor schut zetten en volhouden dat er wel 15/740 te verkrijgen is
(ik zit bij edpnet)
Doe iets nuttig en vul het topic aan http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
-
- Erelid
Wat dekkingsgraad? 85% he, 20 Mbps tot 150 meter. Staat op de wiki van EDPnet zelf, EDPnet heeft dat dan ook nog eens bevestigd hier op het forum.murda schreef: Ja maar in welke zone? Wat is de dekkingsgraad? Zou ik ook de bron mogen weten?
Allé, je snapt wel dat ik niet ga bellen als ik niet zeker ben anders zou ik me voor schut zetten en volhouden dat er wel 15/740 te verkrijgen is
(ik zit bij edpnet)
ah cva, dan zal het toch ongeveer 15mbps voor mij worden op broba netwerk.
Zit ongeveer 1070m van de centrale.
Zit ongeveer 1070m van de centrale.
-
- Plus Member
Snelheid is triestig en maar reclame maken voor NOLIMIT etc
Blijkt niet zo NOLIMIT te zijn als men de mensen doet geloven
Ook de snelheid is een dikke klucht/leugen
Telenet/Belgacom/Scarlet en "Maatschappelijke verantwoordelijkheid" waarmee ze schemeren op hun site = dikke zever!
Telenet/Belgacom/Scarlet en "Maatschappelijke verantwoordelijkheid" waarmee ze schemeren op hun site = dikke zever!
-
- Erelid
Ceurrixx #50001Patrick V schreef:Snelheid is triestig en maar reclame maken voor NOLIMIT etc
-
- Plus Member
weet iemand waar ik kan checken of adsl2+ beschikbaar is bij mijn adres , misschien ligt het daaraan dat ik een 10mbit profiel heb?
NOLIMIT is NOLIMIT zoals bij elke andere provider.Patrick V schreef:Snelheid is triestig en maar reclame maken voor NOLIMIT etc
Heb nog geen klachten gelezen over de limit tot nu toe.
Snelheid is inderdaad een leugen (eigen ervaring)
-
- Erelid
No limit is GEEN no limit, voorlopig zijn er geen klachten, wacht maar af, gebruikers die regelmatig meer dan 300 GB downloaden zullen zeker een waarschuwing krijgen volgens mij.ogy schreef:NOLIMIT is NOLIMIT zoals bij elke andere provider.Patrick V schreef:Snelheid is triestig en maar reclame maken voor NOLIMIT etc
Heb nog geen klachten gelezen over de limit tot nu toe.
Snelheid is inderdaad een leugen (eigen ervaring)
http://www.adsl20.be/StreetsADSL2.pdfMisterX334 schreef:weet iemand waar ik kan checken of adsl2+ beschikbaar is bij mijn adres , misschien ligt het daaraan dat ik een 10mbit profiel heb?
-
- Erelid
Die lijst is niet meer volledig, ADSL2+ is overal in het land beschikbaar, tot 20 Mbps over het hele land.ogy schreef:http://www.adsl20.be/StreetsADSL2.pdfMisterX334 schreef:weet iemand waar ik kan checken of adsl2+ beschikbaar is bij mijn adres , misschien ligt het daaraan dat ik een 10mbit profiel heb?
Trouwens, die 20 Mbps is óók geen leugen. Ze zeggen TOT 20 Mbps, niet VAN 20 Mbps.
Beloven dat men zeker een adsl2+ profiel zal krijgen, dat is de leugen dat ik bedoel.(mijn ervaring)Lord Utopia schreef:Die lijst is niet meer volledig, ADSL2+ is overal in het land beschikbaar, tot 20 Mbps over het hele land.ogy schreef:http://www.adsl20.be/StreetsADSL2.pdfMisterX334 schreef:weet iemand waar ik kan checken of adsl2+ beschikbaar is bij mijn adres , misschien ligt het daaraan dat ik een 10mbit profiel heb?
Trouwens, die 20 Mbps is óók geen leugen. Ze zeggen TOT 20 Mbps, niet VAN 20 Mbps.
Kan je daarvan even een bewijs geven?ogy schreef:Beloven dat men zeker een adsl2+ profiel zal krijgen, dat is de leugen dat ik bedoel.(mijn ervaring)
Als ik kijk op de site naar wat ze leveren bij het nolimit abo staat er:
Lijkt mij duidelijk?• Indien u in een ADSL2+ zone woont, levert Scarlet u tot 20 Mbps.
• Indien u niet in de nabijheid van een ADSL2+ zone woont, levert Scarlet u tot 6 Mbps maar zullen we uw snelheid verhogen zodra dit technisch mogelijk en dit volledig gratis. Deze 6 Mbps is nu al bij de snelsten in de markt!
Ja.flt schreef:Kan je daarvan even een bewijs geven?ogy schreef:Beloven dat men zeker een adsl2+ profiel zal krijgen, dat is de leugen dat ik bedoel.(mijn ervaring)
Als ik kijk op de site naar wat ze leveren bij het nolimit abo staat er:
Lijkt mij duidelijk?• Indien u in een ADSL2+ zone woont, levert Scarlet u tot 20 Mbps
• Indien u niet in de nabijheid van een ADSL2+ zone woont, levert Scarlet u tot 6 Mbps maar zullen we uw snelheid verhogen zodra dit technisch mogelijk en dit volledig gratis. Deze 6 Mbps is nu al bij de snelsten in de markt!
Werk je bij Scarlet?
Kan je mijn lijn op ADSL2+ overzetten?
Ik woon in een ADSL2+ zone. (Gent)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
't is toch niet omdat je leest wat er op de site van Scarlet staat en hier mensen daarop wijst dat je plots 'scarlet medewerker bent'.
Het is heel simpel: er staat op de site vermeld dat ze leveren wat ze kunnen en wat technisch mogelijk is. Als je natuurlijk klikt gelijk zot omdat er 'unlimited' staat dan moet je achteraf niet komen klagen.
just my 2ct.
J.
Het is heel simpel: er staat op de site vermeld dat ze leveren wat ze kunnen en wat technisch mogelijk is. Als je natuurlijk klikt gelijk zot omdat er 'unlimited' staat dan moet je achteraf niet komen klagen.
just my 2ct.
J.