Ipv iemand anders zijn topic te stelen zal ik zelf hier eventjes de vraag stellen, waar kan ik mijn lijnwaardes vinden? Ik gebruik een Linksys Wireless-N ADSL2+-gateway WAG160N
alvast bedankt
Lijnwaardes vinden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
In het toegangsIP dat je , oftewel zelf hebt ingesteld oftewel nog standaard is
Het is zelfs zeer snel te vinden via google of in je gebruiksaanwijzing (wie leest dat nu ja)
Het is zelfs zeer snel te vinden via google of in je gebruiksaanwijzing (wie leest dat nu ja)
The eternal and true pessimist
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beste KWD,
Spijtig genoeg is de enige info die jij kan zien op jouw Linksys gateway de info die je ziet op het tabblad STATUS van je router webinterface. Lijnwaardes vind je daar niet terug, enkel het profiel waaraan je modem op dat moment synct.
Mvg,
Sasuke
Spijtig genoeg is de enige info die jij kan zien op jouw Linksys gateway de info die je ziet op het tabblad STATUS van je router webinterface. Lijnwaardes vind je daar niet terug, enkel het profiel waaraan je modem op dat moment synct.
Mvg,
Sasuke
De statuspagina met Line attenuation waardes zit verborgen op de WAG160N.
Als je onderstaande pagina oproept vind je ze wel terug.
http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=adsl_driver.htm
Als je onderstaande pagina oproept vind je ze wel terug.
http://192.168.1.1/setup.cgi?next_file=adsl_driver.htm
bedankt
dit zijn de waardes
DSL Noise Margin: 27.6 dB 23.0 dB
DSL Attenuation: 21.0 dB 10.0 dB
DSL Transmit Power: 19.8 dBm 11.9 dBm
en van wat ik uit deze pagina haal lijken me dat geen slechte waardes
Dus zou eventueel speedpack kunnen?
dit zijn de waardes
DSL Noise Margin: 27.6 dB 23.0 dB
DSL Attenuation: 21.0 dB 10.0 dB
DSL Transmit Power: 19.8 dBm 11.9 dBm
en van wat ik uit deze pagina haal lijken me dat geen slechte waardes
Code: Selecteer alles
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20311
-
- Elite Poster
- Contacteer:
een gooteke graven vanaan je voordeur tot de ADSL centrale en der ne kabel in droppenik_jefke schreef:Is er een mogelijkheid to het verbeteren van de lijnwaarden (snr)?
nee dus , hangt af van de kwaliteit van je lijn (fysich) , afstand en kwaliteit van binnenbekabeling en connecties
zeer veranderlijk dus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Veel hangt af van de kwaliteit van d e BUITEN bekabeling niet ? , deze is hier bv al meer dan 25 jaar oud...wat daaar mee te doen ?a3ke schreef: hangt af van de kwaliteit van je lijn (fysich) , afstand en kwaliteit van binnenbekabeling en connecties
zeer veranderlijk dus
edit/ oja die kabels komen van bovenaan het huis en rechtstreeks binnen in de garage ( zonder contactdoos,ingangspunt)) tot in de living ??? wat een brol wat dat hier in deze wijk , in gullegem waar ik woon kan ik er ook niet bij dat er maar centrales zijn op min 5 km in de gemeente wevelgem,wat heeft belgacom hier zitten brokoleren tentijde...) Gullegem is een dicht bevolkte gemeente met nogal veel inwoners en geen boerenbuiten...
Laatst gewijzigd door kaise1 16 feb 2009, 22:06, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
der is niks beter dan goe vertrouwd oude marchandise ze !kaise1 schreef:Veel hangt af van de kwaliteit van d e BUITEN bekabeling niet ? , deze is hier bv al meer dan 25 jaar oud...wat daaar mee te doen ?a3ke schreef: hangt af van de kwaliteit van je lijn (fysich) , afstand en kwaliteit van binnenbekabeling en connecties
zeer veranderlijk dus
allé euhm , als er geen roest beschadigingen door vocht of slechte herstelling is eh
maar in tegenstellling tot je post is het net omgekeerd eigenlijk , veel problemen die al in het verleden waren opgelost of drastich verbeterd waren aan de binnenbekabeling van aan het ingangspunt in je huis dus
zeer recent nog iemand dat 3 meter "slechte stuk" heeft ingekort en er +5 Db noise mee behaald heeft bvb
zo zie je maar ...