Cityconnect blijkbaar beschikbaar in Gent

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
alyona
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2009, 01:15

tbscope schreef:Het is geen probleem en het kan geen kwaad.
ADSL is een standaard en als je modem voldoet aan de standaard dan is er geen probleem.

Waarom dat berichtje op hun website?
Door dergelijke modems te verkopen verdienen ze wat extra. Het is hun goed recht. Je bent niet verplicht om die modem te kopen.
Wat wel een mogelijk probleempje kan zijn is als je achteraf problemen hebt met jouw modem, en het is geen modem "goedgekeurd" door Dommel, dan kunnen ze misschien moeilijk doen bij het oplossen van problemen.


ok da is een ganse geruststelling, merci! Nu nog mijne router juist kunnen instellen en tis helemaal in orde.

Kmoe zeggen mijn overschakeling van netconnect naar cityconnect is redelijk vlot verlopen (in 8 dagen ofzo). Ik ben voor de verandering eens aangenaam verrast door dommel :-)

*Update: kheb mijn router ondertussen in orde gekregen:)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb geprobeerd om Cityconnect te krijgen op 3 adressen verspreid over Gent en nergens kan ik het krijgen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ljd schreef:Ik heb geprobeerd om Cityconnect te krijgen op 3 adressen verspreid over Gent en nergens kan ik het krijgen.

proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl2+ cityconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 24.0 mbit/sec en upload maximaal aan 3.0 mbit/sec
- adsl2+ cityconnect: maximum downloadsnelheid tot 24.0 mbit/sec en upload maximaal aan 3.0 mbit/sec
- adsl2+ cityconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 24.0 mbit/sec en upload maximaal aan 3.0 mbit/sec

Robijnstraat 9000 Gent (das nabij het UZ)
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

Heeft er iemand een idee wat er verandert om van adsl naar adsl2+ te gaan?

rate limiting hoger zetten? upgrade kaart in DSLAM?
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

Nog een vraagje voor ik de overstap vraag van NetConnect naar CityConnect: als je op een andere DSLAM gezet wordt, heeft dat dan invloed op de gewone telefonie? Misschien domme vraag, maar ik heb er geen idee van hoe telefooncentrales werken :)
Is maar dat ik niet graag mijn Belgacom connectie voor telefonie zou kwijt spelen (classic abo)...
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Tego schreef:Nog een vraagje voor ik de overstap vraag van NetConnect naar CityConnect: als je op een andere DSLAM gezet wordt, heeft dat dan invloed op de gewone telefonie? Misschien domme vraag, maar ik heb er geen idee van hoe telefooncentrales werken :)
Is maar dat ik niet graag mijn Belgacom connectie voor telefonie zou kwijt spelen (classic abo)...


Zou geen probleem mogen zijn. Het werkt alleen niet met een Twin abo...
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

tw2007 schreef:Zou geen probleem mogen zijn. Het werkt alleen niet met een Twin abo...

En duo? Want als je bestelt, staat er bij telefoon lijn discovery/classic/duo en ik kan bestellen. Maar ik heb wel een annex B modem nodig voor adsl, dus ik vermoed dat twin ook digitaal is.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

kUmbro schreef:
tw2007 schreef:Zou geen probleem mogen zijn. Het werkt alleen niet met een Twin abo...

En duo? Want als je bestelt, staat er bij telefoon lijn discovery/classic/duo en ik kan bestellen. Maar ik heb wel een annex B modem nodig voor adsl, dus ik vermoed dat twin ook digitaal is.


Duo ben ik niet zeker. Ik heb naar de helpdesk gebeld vorige maand voor over te schakelen naar Cityconnect en het werkt voorlopig niet met Twin lijnen. Ik stel voor dat je zelf eens belt, ze nemen tegenwoordig direct op :)
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Heeft iemand ervaring met Linksys modems? Hier lukt het mij maar niet om me aan te sluiten. Heb een wag54gs.

Geen idee of ik 1483 bridged of routed moet nemen, en of ik die nameservers ergens moet invullen. Llc, vpi qos enzo staan allemaal volgens juiste instellingen. Anders heb ik al met bridged en routed alle settings wat zitten aanpassen, maar niets dat schijnt te werken. Als iemand mij een screenshot kan mailen (leve buren met internet) van een goeie configuratie zou dat weer gewaardeerd worden1
stevo1014
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009, 19:13

Ik ben al een paar dagen adsl2 :-) Een dag na de ontvanging van mijn betaling kreeg ik een mail met datum van migratie en de parameters die aangepast moeten worden van mijn modem. (na de migratie dus). Ik zit met een fritzbox fon annex A. Deze is samen met mijn router (belkin) enkele jaren geleden door een dommel medewerker geïnstalleerd geweest. Ik telefoneer dus ook via dommel, en wou zeker zijn dat ik alles juist ging kunnen instellen. Een medewerker van de helpdesk heeft mij vriendelijk en duidelijk de instellingen overlopen.
De (mondeling) beloofde 12Mb haal ik wel niet (ik zit op 1,3km van de server)... :cry: ... op speedtest.net haal ik er 8. Voordien slechts 4 :oops:
Ik heb wel de firm-update van mijn modem (die adsl2 compatible moet zijn) gedaan, maar zou het toch ergens aan mijn instellingen van de modem zijn?
Of moet ik best ook zo'n router met 3 antennes kopen (om het simpel uit te drukken)?

btw: het telefoneren heeft ook geen problemen (ik heb het wel nog niet met iemand die ook bij dommel zit kunnen proberen)

thx!

off-topic: met firefox geraakt ik niet meer ingelogd op dit forum... Heeft nog iemand dat probleem?
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

hmm volgens dxadsl is in mijn straat ADSL2+ beschikbaar, maar als ik kijk op de dommelsite dan staat er niet beschikbaar en dat ik later nog eens moet zien.
staat geen termijn bij :(

zitten op kot in de normaalschoolstraat.
Zou graag de overgang doen voor de uploadsnelheid, download is mooi meegenomen natuurlijk :D


Wat kan ik hieraan doen?

Zou'k een ticketje maken of eens bellen of nog iets anders?

En neen ik stap niet over naar een andere provider, nog geen slechte ervaringen tot nu toe

EDIT:
hmm via wecheck adres blijk ik wel aansluitbaar te zijn
maar als ik kijk via CRM-panel niet :/

Supportmail gestuurd!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

toettoet schreef:hmm volgens dxadsl is in mijn straat ADSL2+ beschikbaar, maar als ik kijk op de dommelsite dan staat er niet beschikbaar en dat ik later nog eens moet zien.
staat geen termijn bij :(
zitten op kot in de normaalschoolstraat.
Zou graag de overgang doen voor de uploadsnelheid, download is mooi meegenomen natuurlijk :D
Wat kan ik hieraan doen?
Zou'k een ticketje maken of eens bellen of nog iets anders?
En neen ik stap niet over naar een andere provider, nog geen slechte ervaringen tot nu toe
EDIT:
hmm via wecheck adres blijk ik wel aansluitbaar te zijn
maar als ik kijk via CRM-panel niet :/

Supportmail gestuurd!
De stratenlijst van DX-ADSL slaat enkel en alleen op de beschikbaarheid van Scarlets eigen ADSL2plus-netwerk. Dommel maakt daar geen gebruik van. Als er geen termijn opstaat bij Dommel, dan denk ik niet dat het er ooit gaat komen. Heb je een Belgacom-telefoonnummer?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

stevo1014 schreef:Ik ben al een paar dagen adsl2 :-) Een dag na de ontvanging van mijn betaling kreeg ik een mail met datum van migratie en de parameters die aangepast moeten worden van mijn modem. (na de migratie dus). Ik zit met een fritzbox fon annex A. Deze is samen met mijn router (belkin) enkele jaren geleden door een dommel medewerker geïnstalleerd geweest. Ik telefoneer dus ook via dommel, en wou zeker zijn dat ik alles juist ging kunnen instellen. Een medewerker van de helpdesk heeft mij vriendelijk en duidelijk de instellingen overlopen.
De (mondeling) beloofde 12Mb haal ik wel niet (ik zit op 1,3km van de server)... :cry: ... op speedtest.net haal ik er 8. Voordien slechts 4 :oops:
Ik heb wel de firm-update van mijn modem (die adsl2 compatible moet zijn) gedaan, maar zou het toch ergens aan mijn instellingen van de modem zijn?
Of moet ik best ook zo'n router met 3 antennes kopen (om het simpel uit te drukken)?

btw: het telefoneren heeft ook geen problemen (ik heb het wel nog niet met iemand die ook bij dommel zit kunnen proberen)

thx!

off-topic: met firefox geraakt ik niet meer ingelogd op dit forum... Heeft nog iemand dat probleem?

Neem zeker een andere modem! hier haal ik nog geen 3Mb ipv 4.6Mbit met die modem(over adsl).Netgear DG834 (zie DGteam) zijn uitmuntende modems/routers(heb al een 10tal modems versleten).(15€ aan betaald op ebay btw)
toettoet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 20 aug 2007, 18:20

Lord Utopia schreef:De stratenlijst van DX-ADSL slaat enkel en alleen op de beschikbaarheid van Scarlets eigen ADSL2plus-netwerk. Dommel maakt daar geen gebruik van. Als er geen termijn opstaat bij Dommel, dan denk ik niet dat het er ooit gaat komen. Heb je een Belgacom-telefoonnummer?


ja dat van DX-adsl was een snelheidsfoutje had gewoon gegoogled waar ik kon opzoeken of ik al dan niet aansluitbaar was.

En heb geen vaste lijn hier.

Heb een paar dagen geleden supportmail terug gehad dat er tijdelijk problemen waren met de migratie en dat het zou opgelost zijn tegen volgende week.

zullen dan es zien of het zo is.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”