B-Box2: IP aan MAC adres koppelen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Thombose2
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2009, 01:32

Hoi allemaal, hier even een dringend vraagje (had gisteren gedaan met examens en vertrek vanavond op skireis, dus zou zo snel mogelijk moeten opgelost geraken ^^)...
Sinds de installatie van de b-box2 was er een probleem met de vpn verbinding op mijn moeder haar computer. Die problemen heb ik ondertussen al in orde gekregen door UDP 500 en 4500 en TCP 3389 te forwarden naar haar laptop.

Echter, dan zou ik haar laptop een static IP moeten geven, maar als ik dat doet gaat ze als ze daarna ergens anders op een ander netwerk probeert te geraken problemen krijgen als de dhcp ranges niet overeenkomen denk ik. Daarom zou ik die static IP lieft vermijden. Daarom zou ik dus haar MAC adres willen koppelen aan een specifiek IP. Ik vind echter nergens hoe ik dit moet doen in de b-box en ik als ik er naar telnet kan ik geen geldige commando's vinden.
Hoe los ik het best op en wat is de beste waarde voor dat IP adres, buiten de DHCP range toch,niet?

Voorts, sinds dat ik die poorten geforward heb krijg ik voortdurend disconnects...toeval?

Ten slotte...we hebben nu vdsl2 normaal gezien (BGC TV) maar een speedtest zegt mij dat ik slechts 4.4mbit down heb en sync met 11mbit volgens de router , terwijl ik toch zou verwachten aan 12mbit down te zitten en te syncen tegen 20.....of moet ik nog iets anapassne in de router/modem (hada dat op mijn kot ook, moest ik manueel van ADSL naar ADSL2 overzetten)....

Alvast bedankt,
Tom
Thombose2
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2009, 01:32

ok, niemand een idee?
mss iemand ene idee hoe ik de delay time kan forcen naar 999 fzo?
cheerz
dr.neocortex
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2009, 19:31

uw synchro is niet goed, indien vdsl2 op 9 mb = repairprofiel
uw installatie is niet goed aangesloten. hebt ge dit zelf gedaan?
uw inkomende lijn van buiten aan de tf2007 hangen (zwarte connector) , binneninstallatie op de Tel aansluiting; uwe modem op de adsl aansluiting of rechtstreeks op de filter buiten af.
vdsl2 kan er niet tegen dat er losse draadstukken voor de filter hangen.
Ergens zwevend bij belgacom.
Thombose2
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jan 2009, 01:32

pfff niemand idee....
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”