Ik heb hier zo een Bbox van Belgacom staan (de gewone ADSL variant, geen ADSL2+ of VDSL). Ik had het wireless gedeelte redelijk standaard ingesteld: WPA met tkip en een passphrase der op. Maar er is geen enkele manier waarop ik met het ding kan verbinden. Ik heb al vanalles geprobeerd: zonder encryptie, WEP, WPA (TKIP en AES), WPA2, ... De wireless client is een macbook. Als ik al kan verbinden, dan blijft de connectie 2-3 seconden en valt ze weer weg. Is er nog iemand die hier problemen mee heeft? Of eventueel een oplossing?
Thanks in advance!
Bbox Belgacom - wireless werkt niet
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Of mss bellen op het gratis nr 0800 22312 voor Adsl problemen
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Nog een access point in de buurt op hetzelfde kanaal? SSID broadcast aan (sommige, vnl Intel kaartjes werken niet goed zonder)? Hopelijk geen N-standaard AP bij de buren? Staat niet naast een transfo of koelkast?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
In het boekje staat er dat ze support geven voor XP en Vista. Maar aangezien ik nu al een dik jaar elke windows hier thuis verbannen heb...Patje schreef:Of mss bellen op het gratis nr 0800 22312 voor Adsl problemen
Ik had nog een Linksys WRT staan hier, maar die had ik al uitgetrokken om storingen te voorkomen (stond trouwens ook op een ander channel). SSID broadcast staat aan. De gemiddelde leeftijd van de straat is 75+, dus ik denk niet dat er massa's N standaard AP's in de buurt zullen staan. De modem staat momenteel hier achter de zetel op 2m van de laptop, de dichtstbijzijnde koelkast staat op 6m.Siglo schreef:Nog een access point in de buurt op hetzelfde kanaal? SSID broadcast aan (sommige, vnl Intel kaartjes werken niet goed zonder)? Hopelijk geen N-standaard AP bij de buren? Staat niet naast een transfo of koelkast?
Ik had in het begin ook last met mijn wireless maar nu werkt het, ik heb de volgende instellingen:
Wireless channel 2
WPA mode : WPA2
Cypher suite : AES
Authentication : Pre-shared Key
Pre-shared key type : Passphrase (8~63 characters)
De rest is standaard.
Wireless channel 2
WPA mode : WPA2
Cypher suite : AES
Authentication : Pre-shared Key
Pre-shared key type : Passphrase (8~63 characters)
De rest is standaard.
In linux kijk ik met welk kanaal er het minste of niet gebruikt wordt in de buurt.
Code: Selecteer alles
sudo iwlist wlan0 scan