Concentra Media lanceert nieuwe digitale tv-zender

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Concentra Media lanceert nieuwe digitale tv-zender

In mei komt er een nieuwe digitale televisiezender in Vlaanderen. Concentra Media, uitgever van Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen, zal met '8' vooral buitenlandse topseries aanbieden. Het aanbod bestaat verder uit "humor, spectaculaire documentaires en muziek". Elke avond van de week krijgt een thema: pracht, zacht, macht, kracht en nacht.

De zender zal in het basispakket -en dus gratis- zitten van Belgacom, Telenet en de Brusselse kabelmaatschappij Numéricable.

(belga/bf)
23/01/09 09u12
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dan wens ik een klacht in te dienen bij het CGKR wegens discriminatie van schotelkijkend Vlaanderen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik denk niet dat zij hier iets in kunnen betekenen ;)
Maar misschien hebben ze gewoon "nog" geen overeenkomst met TVVlaanderen eh, volgens mij zijn er wel meer zenders die wél op de kabel/DSL-lijn zitten en niet op de schotel.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Jack Daniels schreef:Dan wens ik een klacht in te dienen bij het CGKR wegens discriminatie van schotelkijkend Vlaanderen.


Pas maar op dat je zelf geen klacht krijgt vanwege het discrimineren van Telenet en Belgacom :lol:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Jammer, bij mij staat Nederland 1 al op 8...

Op het eerste zicht een soort kruising van 2BE/VT4 en Jim. Lijkt me op zich nog niet zo slecht, maar veel hangt wel af van welke buitenlandse 'topseries' ze gaan programmeren.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Muziekbos schreef:Concentra Media lanceert nieuwe digitale tv-zender


Allemaal leuk... maar de commerciele zenders klagen nu al steen en been dat ze geen inkomsten meer hebben... (en dan maar goedkope rommel programmeren).

Met nog een extra zender erbij zal het reclame budget zeker niet stijgen...
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Muziekbos schreef:buitenlandse topseries
Riiight!!! zakken diiicht!
maw meer bucht dus.
Waar is de tijd dat we nog iets konden leren van dat bakske? :roll:
Nu lijkt het wel 24/7 platte commerce.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

In een artikel las ik dat hun business plan onder andere gebaseerd was op de vaststelling dat de DVD's van buitenlandse topseries heel goed verkopen, en dat ze hun geld willen verdienen door deze series on demand aan te bieden. Dat kan een interessante piste zijn; en hopelijk slagen ze er in.

De enige reden waarom ik niet mee doe is dat ik het onzinnig vind dat ik hier nog een extra abonnement (voor digitale TV) voor nodig heb. Geef mij dan maar de DVD's, en ondertussen hoop ik dat op een mooie dag de distributiekost (ie het TV abonnement) wegvalt.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Maglor schreef:Jammer, bij mij staat Nederland 1 al op 8...

Op het eerste zicht een soort kruising van 2BE/VT4 en Jim. Lijkt me op zich nog niet zo slecht, maar veel hangt wel af van welke buitenlandse 'topseries' ze gaan programmeren.


een kruising tussen 2be/vt4 niet zo slecht?

als je graag slecht geacteerde series 2 en 3j na release ziet, dan ben ik mee
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Petrikske schreef:Waar is de tijd dat we nog iets konden leren van dat bakske? :roll:
Nu lijkt het wel 24/7 platte commerce.


Kan nog altijd. Maar nauwelijks op de Belgische zenders. Iemand hier nog oud genoeg om "Verover de Aarde" te herinneren ? Woensdag avond. Ik keek als kleine jongen altijd hiernaar uit : duidelijk, makkelijk toegankelijk en altijd interessant. De zenders herhalen (meestal zwakke) series tot ze je de oren uitkomen, maar een rerun van iets als "Cosmos", of voor mijn part de oude Disney natuurreeksen of die van eigen bodem (Marc Sleen anybody ?) da's dan weer NIET mogelijk. Daar is de gemiddelde kijker waarschijnlijk tegenwoordig te slim voor.

Zulke programma's vind je nu enkel nog op de buitenlands zenders, met de BBC en Duitse zenders voorop. Wij moeten het doen met de 2-keer-per-week-als-we-geluk-hebben op Canvas.

Arm Vlaanderen.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

pennywise schreef:
Maglor schreef:Jammer, bij mij staat Nederland 1 al op 8...

Op het eerste zicht een soort kruising van 2BE/VT4 en Jim. Lijkt me op zich nog niet zo slecht, maar veel hangt wel af van welke buitenlandse 'topseries' ze gaan programmeren.


een kruising tussen 2be/vt4 niet zo slecht?

als je graag slecht geacteerde series 2 en 3j na release ziet, dan ben ik mee


Ieder zijn ding natuurlijk. Sorry dat ik dingen als Prison Break, Heroes, House MD,... leuke TV vind. Wat niet wil zeggen dat ik álles wat ze op die zenders tonen goed vind. Vandaag ook die tweede zin...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

House MD is pure ownage! :-)

Ik kijk heel weinig TV maar daarvoor wil ik nog in mijn zetel gaan liggen ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Net zoals er bij de Belgische producten meer kaf (standaard soaps en telenovella's) dan koren (Van Vlees & Bloed nu bv.) is, geldt hetzelfde voor buitenlandse series, om een handvol fantastische reeksen (inderdaad zoals House MD) te kunnen kijken, moet je d'er een diarree van rotzooi bijnemen, zo gaat dat nu eenmaal ...
Op zich vind ik het prima dat er een kanaal bijkomt (gratis), ik hoop alleen dat ze erin zullen slagen om ook boeiende dingen uit te zenden, want zoals al gezegd, da's bij de huidige zenders al een uitdaging geworden ... Meer zenders betekent niet noodzakelijk meer betere TV ... dat principe kan je ook op andere producten toepassen ...
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

Maglor schreef:
pennywise schreef:
Maglor schreef:Jammer, bij mij staat Nederland 1 al op 8...

Op het eerste zicht een soort kruising van 2BE/VT4 en Jim. Lijkt me op zich nog niet zo slecht, maar veel hangt wel af van welke buitenlandse 'topseries' ze gaan programmeren.


een kruising tussen 2be/vt4 niet zo slecht?

als je graag slecht geacteerde series 2 en 3j na release ziet, dan ben ik mee


Ieder zijn ding natuurlijk. Sorry dat ik dingen als Prison Break, Heroes, House MD,... leuke TV vind. Wat niet wil zeggen dat ik álles wat ze op die zenders tonen goed vind. Vandaag ook die tweede zin...


naar ik lees willen ze eerder de betere dingen tonen, shows zoals bvb The Wire. Ik vraag me dan wel of wat nog het nut is van Prime Series waar ze nu al de betere series (the wire, weeds, californication...) tonen. Toch vreemd dat de beste series uit de US hier nauwelijks het scherm halen..Dexter bvb werd door vt4 enkel op donderdagavond na 23u getoond..nochtans een sublieme reeks.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”