Dommel verhoogt maandelijkse volume en verlaagt prijzen

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Afbeelding
Dommel verhoogt per direct het maximaal datavolume van alle producten, verlaagt de kost van een ADSL2+ oplevering en levert bij alle xdsl-accounts een gratis .be-domeinnaam.

NetConnect Lite krijgt nu een datavolume van 30 GB waar je vroeger amper 15 GB kon downloaden. NetConnect krijgt ook een volumeverdubbeling te zien, zo zal je nu tot 200 GB kunnen downloaden. Indien je een boostpack activeert, heb je geen maandelijkse limiet, dit tegen 6 EUR. Bij het professionele abonnement NetConnect Plus kun je tot 500 GB downloaden waar dat voorheen 200 GB was. Op alle producten staat geen uploadlimiet. Om ADSL2plus te activeren op je adsl-lijn (m.u.v. NetConnect Start), betaal je nu 29,95 EUR eenmalige activatiekost, waar het vroeger 99 EUR kostte.

CityConnect blijft niet in de kou staan

Ook CityConnect, Dommels eigen ADSL2plus-netwerk dat op beperkte plaatsen beschikbaar is, krijgt volumeverhogingen te zien. CityConnect Lite, het goedkoopste product, krijgt een volumeverdubbeling, zo zal je nu 30 GB kunnen downloaden voor 13,99 EUR per maand. Bij CityConnect kan je nu tot 100 GB downloaden, daarna valt te snelheid terug tot 4 Mbps. CityConnect Plus krigt geen volumeverhoging te zien, daar blijft het maandelijkse volume onbeperkt.

Bij alle xdsl-accounts krijg je een gratis .be-domeinnaam, je krijgt 100 MB harde schijf ruimte met een transferlimiet van 1 GB.

Een overzicht:

vernieuwingbijdommel.jpg


Bron: Tik.be
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

goed zo dommel eindelijk nog eens iets positieve in het algemeen ,ik ben voorlopig tevreden met homeconnceted
nu zou ik ook wel 30€ willen betalen voor die hogere snelheid hoor

maar goed ik bekijk het zo @4mbs raken mijn hd's minder rap vol
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

En krijgen de bestaande klanten dit ook, of staan we in de kou?
Dan doel ik vooral op de .be domeinnaam.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Nu nog zien als je je domein vrij mag beheren.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Die 200gb is er bij mij nog niet bij in alle geval , ik zie in de CRM nog 100 Gb staan (Netconnect + Speedpack)

Ik heb een ticket geopend om te vragen wanneer en hoe ze dat gaan activeren .. ben benieuwd wat het antwoord zal zijn (als er een komt)
Floris Bakker for president!
Prutske007
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 nov 2008, 23:01

idd ik heb netconnect en boostpack maar bij mij staat er ook nog 150 GB.

Het zal nog wel even duren voor de tellers zijn aangepast.

Ben blij te horen dat er nog eens wat verandert bij dommel. Speedpack is echter niet weggelegd voor mij.

Grtz
impulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 okt 2008, 09:27

amai, ze zijn goed bezig daar :D
heb de promo op cityconnect plus wel misgelopen (een paar weken geleden overgeschakeld) maar ik ben er zeer tevreden van en betaal graag voor een goed product
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die nieuwe limiet zal waarschijnlijk ingaan op uw volgende vernieuwing van de factuurmaand. Als je een antwoord krijgt, laat het ons zeker weten :)
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 mar 2007, 09:29

Bij mij staat het al op 500GB, maar ik haal de 200 zelfs van ver niet lol :D
Mijn reset is pas de 8ste
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

Ze hebben er precies wel zin in om hun naam terug te maken van de goedkoopste.
Hopelijk worden die limieten nu ook voor ons snel gemaakt.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

Hier is het ook juist verandert naar 200GB want 5-10 min eerder stond het nog op 100GB.
Ik zit elke maand toch wel dicht tegen de 100 GB dus dit geeft mij toch wel wat meer ademruimte :)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik lees daar,:

bestel nu een cityconnect plus adsl2+ aansluiting en u betaalt
geen setupkosten en u krijgt bovendien drie maanden gratis.

Bron.


Wil dit zeggen ,:
Bestel ,wij installeren en na 3 maand krijg je een eerste factuur

of betekend het iets anders ? ? ( eerst wat betalen en dan 3 maand gratis)

Dat zou een aantrekkelijke wonderbaarlijke ommekeer zijn,

daar waar men vroeger al een paar maand moest betaald hebben voor men installeerde en activeerde. :roll:
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 04 feb 2009, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Mooi, alleen kan je je afvragen wie nu eigenlijk gaat gebruik maken van een verhoging van 100 naar 200 gieg... De gedaalde prijs van de 12 Mbit is dan wel weer mooi, alleen zullen diegene die enkele weken geleden de 99 euro betaald hebben dat dan weer minder graag zien :D.

All in all: goed dat Dommel zich nog eens positief in het nieuws plaatst.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Flashman2003
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2008, 12:25

Yeah great, they lower the prices of the ADSL2+ fee for the netconnect accounts while people that have homeconnect have been waiting since july 2008 to have the ADSL2+ that was promised to us :evil:

(sorry for the english, i don't sppek Dutch but understand a little)
AndrewB
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 feb 2009, 22:29

True that, waarom blijven wij in de kou staan? :?
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Hier ook aangepast naar 200 GB in het voorbije uur... netjes :-)
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

allez met mn boostpack unlimited nu officieel nice . vond al raar dat op de vista gadget dommel meter plots infinity stond in plaats van mn 150gb die ik had :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat ben ik nu in hemelsnaam met 500GB limiet?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Wow, zullen de laatste stuiptrekkingen zijn van Dommel zeker? :P

Dankuwel Dommel, dat HD spul vreet aan de limiet.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

gr4vity schreef:Wat ben ik nu in hemelsnaam met 500GB limiet?

als ge nog op 4 Mbps zit, gaat die limiet je niet storen hé ! Je zit sowieso ongelimiteerd op 4 Mb :p
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Knap van Dommel :beerchug:
ReserveBelg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007, 03:41

Ik zie net ook opeens mijn ISP monitor popup met een maximum van 500gb.

Dit komt zeer goed uit, sinds de aanschaf van een Networked Media Tank in september zat ik elke maand tegen mijn 200gb aan. Alle TV-series opeens in 720p downloaden tikt aardig aan :-D

Nu nog ADSL2+ hier en ik neem niet eens meer de moeite om over te gaan stappen.
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Petrikske schreef:Dankuwel Dommel, dat HD spul vreet aan de limiet.

Same here!
gunny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jun 2006, 00:41
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:Je zit sowieso ongelimiteerd op 4 Mb :p

Maar waarschijnlijk dan geen toegang meer tot de nieuwsservers (van dommel)?
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2008, 19:05

Holy crap zeg, totaal ongelimiteerd met Boostpack nu!
Goed bezig Dommel :thumbs:
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Yep, ik was eigenlijk al zowat ongelimiteerd met mijn boostpack en nu staat het er ook.
Spijtig dat ik niet over die 4 Mbit geraak maar daar kan ik dommel niet de schuld van geven.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

dat ze eerst iets aan de prijs per maand doen

en homeconnect blijft weer volledig in de kou staan...
Gebruikersavatar
flufsor
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 01 apr 2008, 16:20
Locatie: Antwerpen City

_rEuTeL_ schreef:dat ze eerst iets aan de prijs per maand doen

en homeconnect blijft weer volledig in de kou staan...

Het is nooit eens goed voor mensen é.
Ik bedoel wees eens blij voor nen ander :x
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

natuurlijk zijn we heel blij voor jullie, overigens ook een zeer goede zet van dommel !
Persoonlijk vind ik ook wel dat de homeconnectors hier in de koude blijven staan.
We nemen alles af bij dommel (internet en telefonie), nemen hun router erbij, volgens mij zouden ze ook ons wel wat meer mogen geven. Nuja, meer, 24mbit is bij sommige beschikbaar maar wordt niet geactiveerd op een homeconnect lijn. Dit vind ik zeer spijtig.
Moest dit gebeuren zou ik ook blij zijn ! Dat we nog geen antwoord apparaat hebben etc, ok ..
Maar snelheid als ze beschikbaar is ..
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Noem me een zwartkijker, maar ik kan me niet van de indruk 'too little, too late' ontdoen. Doen ze dit om nieuwe klanten te lokken omdat er misschien veel oude klanten vertrokken zijn? De technische problemen kunnen ze op dit moment misschien wel beter aan dan een paar maand terug, administratief is het daar nog steeds een regelrechte ramp. Wat gaan ze doen als er terug een nieuwe vloedgolf van onwetende klanten aankomt? Ik voorspel (vrees voor) gouden tijden wat betreft het aantal nieuwe leden/klachten op userbase.

Zouden ze niet beter eerst alle bestaande problemen oplossen (12 mbps voor homeconnect om maar iets te noemen) ipv die limieten op te trekken?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik stel me ook vragen bij deze actie. De reële problemen van de gebruikers worden hiermee niet opgelost. De promoties zijn leuk en mooi meegenomen, maar ik ga ervan uit dat ze enkel dienen om nieuwe klanten te winnen om degene die weggegaan zijn (voor een deel) te compenseren om zo hun cash-flow op peil te houden.. De oorzaken waarom deze mensen weggegaan zijn, blijven en zullen de nieuwe klanten eveneens treffen.

De verhoogde limieten .... hoeveel mensen die bij Dommel zitten, zaten te springen om hogere limieten ? Er zijn ondertussen al wel een heel aantal ISPS's die FUP's (Edpnet, Scarlet, ...) geven of waar de limieten ook zeer hoog liggen. Je kan beginnen discuteren tot hoever je met die FUP's kan gaan, maar ik heb tot hiertoe nog niemand horen klagen dat hij op de fingers is getikt door zijn ISP betreffende buitensporig downloaden.

Conclusie : net zoals een hele reeks anderen .... veel te weinig. Mij zullen ze niet overtuigen om naar Dommel over te stappen. Enkel wanneer ik merk dat er op andere vlakken (helpdesk, administratie, facturatie, mailserver) bij Dommel een grote stap voorwaarts gezet wordt, zal ik ze terug in mijn lijst als mogelijke kandidaten opnemen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Even verplaatst naar breedband nieuws en logo toegevoegd. Er blijft wel een linkje achter in Dommel forum zodat iedereen dit topic makkelijk kan terugvinden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

silentkiller schreef:natuurlijk zijn we heel blij voor jullie, overigens ook een zeer goede zet van dommel !
Persoonlijk vind ik ook wel dat de homeconnectors hier in de koude blijven staan.


Same here. Ik ben speciaal overgestapt van NetConnect naar HomeConnect voor de hogere snelheid + ongelimiteerd aan dezelfde prijs.
Blijkt nu dat NetConnecters wel een hogere snelheid kunnen krijgen + is de limiet van NetConnect zo goed als ongelimiteerd (voor mij althans).
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Het is nooit eens goed voor mensen é.
Ik bedoel wees eens blij voor nen ander :x


Natuurlijk zijn we blij voor hen die géén homeconnect hebben, maar het mag toch ook gezegd worden dat de homeconnecters wederom in de kou mogen blijven staan: de beloofde (waar het kan!) snelheidverhoging (adsl2+) die er moest zijn vanaf juli 2008 is er nog steeds niet. Terwijl de homeconnecters eigenlijk behandeld zou moeten worden als VIP, zij nemen immers telefonie, adsl én die adsl2+ modem, zijn het de netconnecters die precies belangrijker zijn dan de homeconnecters. Jammer, en ook jammer van de aankoop van de adsl2+ modem want dat dient tot heden toe voor niets. Hoelang zouden de homeconnecters nog moeten wachten vooraleer ze op hogere snelheid zitten? Als ik de test doe, zou ik kunnen aangesloten worden op adsl2+, maar de vraag is wanneer??? Of is de 29,95 € zelfs voor dommel te hoog om de homeconnecters op hoge snelheid te zetten????
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Persoonlijk vind ik dit een heel vreemde wending in het Dommel verhaal.
Zoals iedereen ondertussen hun vele problemen kent, zou men verwachten dat ze eerst hier aan werken om dan terug verder te gaan ...

Nu is hun promo wel heel vreemd geplaatst ... is dat een wanhoopsdaad?
Volgens mij willen ze zoveel mogelijk klanten rondselen om dan uiteindelijk het boeltje te verkopen ...

Ik weet het, niet speculeren, das ook gewoon m'n visie hierop, geen bron of iets dergelijks.

Ik zou toch opletten ... want iets lijkt me niet ok
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

ReserveBelg schreef:Ik zie net ook opeens mijn ISP monitor popup met een maximum van 500gb.

Dit komt zeer goed uit, sinds de aanschaf van een Networked Media Tank in september zat ik elke maand tegen mijn 200gb aan. Alle TV-series opeens in 720p downloaden tikt aardig aan :-D

Nu nog ADSL2+ hier en ik neem niet eens meer de moeite om over te gaan stappen.


Exact hetzelfde hier. Al die series in 720p dat tikt aardig aan :-D
Ik zat juist aan 90Gb met nog 12 dagen te gaan, nu dus weer veel ademruimte. Ik heb mijn mediatank nog maar 1 maand, normaal zit mijn verbruik maar rond de 30GB maar ja, nu moet ik alle series wel hebben in 720p en niet in DivX.

Over al die problemen: nog niks van gemerkt, mijn verbinding is bijna even stabiel als mijn TN vroeger (enkel op zondagmorgend durft het al eens 5 minuten dienst weigeren, waar TN voor mij op 3 jaar 100% uptime had)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

nice :) leuk om weten dat dommel af en toe toch nog hun limieten verhoogd,snel nog even enkele linux distro's downloaden/alhoewel met 200GB zou dat geen probleem meer mogen zijn. Nu nog vdsl(2).

Heb de overstap nog geen seconde beklaagd, 1.5-2 jaar geleden ondertussen (van [email protected], naar 4.6Mb).
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Dat is goed nieuws ! Ik hoop dat ze binnenkort snelheid verhoging doen voor homeconnect. Of ook een optie voor 29,95 ? Dus nog een beetje wachten.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

DimaX schreef:Of ook een optie voor 29,95 ? Dus nog een beetje wachten.
ZOT
Dat is een inbegrepen optie.
Ik begrijp je frustratie, heb nl dezelfde. Maar om er voor te betalen da vind ik er zwaar over.
Ze zouden beter de klanten één maand gratis geven en doen wat ze beloven das véél belangrijker.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

gekregen op facebook

kijk snel op www.dommel.com...

dommel.com verhoogt per direct het maximaal datavolume van alle producten, verlaagt de kost van een ADSL2+ oplevering en levert bij alle xdsl-accounts een gratis .be-domeinnaam.

netconnect Lite krijgt nu een datavolume van 30gb waar je vroeger amper 15gb kon downloaden. netconnect krijgt ook een volumeverdubbeling te zien, zo zal je nu tot 200gb kunnen downloaden. indien je een boostpack activeert, heb je geen maandelijkse limiet, dit tegen 6,00 euro. bij het professionele abonnement netconnect plus kun je tot 500gb downloaden waar dat voorheen 200gb was. op alle producten staat geen uploadlimiet. om adsl2+ te activeren op je adsl-lijn (m.u.v. netconnect start), betaal je nu 29,95 euro 1-malige activatiekost, waar het vroeger 99,00 euro kostte.

cityconnect blijft niet in de kou staan!

ook cityconnect, dommel.com's eigen adsl2+-netwerk dat op beperkte plaatsen beschikbaar is, krijgt volumeverhogingen te zien. cityconnect lite, het goedkoopste product, krijgt een volumeverdubbeling, zo zal je nu 30gb kunnen downloaden voor 13,99 euro per maand. bij cityconnect kan je nu tot 100gb downloaden, daarna valt te snelheid terug tot 4 mbps. cityconnect plus krijgt geen volumeverhoging te zien, daar blijft het maandelijkse volume onbeperkt.

bij alle xdsl-accounts krijg je een gratis .be-domeinnaam, je krijgt 100mb harde schijf ruimte met een transferlimiet van 1gb.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”