heb een probleem met schijfopruiming.
bij "bezig met scannen : oude bestanden comprimeren" > helemaal in het begin dus blijft de schijfopruiming hangen.
Ik hoor wel beweging van de harde schijf maar dit blijft gewoon duren...
Heb al alle programma's die automatisch opstarten eens uitgevinkt (in een tooltje startup in configuratiescherm) > er staat dan geen enkel icoontje behalve de klok in de statusbalk rechts onder.
Ook dan blijft schijfopruiming steken
Defragmentatie & schijfcontrole lukt wel.
OS = Win 2000
Weet iemand een oplossing ??
schijfopruiming blijft steken
probeer eens manueel deze bestanden te verwijderen...
als hij dan weer vastloopt weet je tenminste bij welk bestand...
en eens die bestandjes manueel verwijderd zijn probeer je nog eens schijfopruiming
ciao
stephan
als hij dan weer vastloopt weet je tenminste bij welk bestand...
en eens die bestandjes manueel verwijderd zijn probeer je nog eens schijfopruiming
ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
welke bestanden verwijderen ??
schijfopruiming geraakt niet eens tot aan het screen met het overzicht van te verwijderen bestanden.
prullenbak heb ik leeggemaakt,tijdelijke internetbestanden en cookies heb ik verwijderd via internet-opties.
raar maar waar...
schijfopruiming geraakt niet eens tot aan het screen met het overzicht van te verwijderen bestanden.
prullenbak heb ik leeggemaakt,tijdelijke internetbestanden en cookies heb ik verwijderd via internet-opties.
raar maar waar...
aaaaah ok,
ik dacht dat ie vastliep terwijl hij aant het verwijderen was... sorry
dan zou ik als ik van u was dat deel van windows herinstalleren...
misschien een klein foutje ofzo?
ik zou zegge, steek die cd van win2000 er in en dan kan je ergens denkik wel delen toevoegen of verwijderen.
ciao
stephan
ik dacht dat ie vastliep terwijl hij aant het verwijderen was... sorry
dan zou ik als ik van u was dat deel van windows herinstalleren...
misschien een klein foutje ofzo?
ik zou zegge, steek die cd van win2000 er in en dan kan je ergens denkik wel delen toevoegen of verwijderen.
ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Niets te herinstalleren zou ik zeggen.
Die tooltjes vragen nogal redelijk wat power.. en lopen soms vast bij te weinig
.
Conclusie: zet al uw background programma's uit, start op met zo weinig mogelijk junk in den tray...en laat dan dat programmaatje een lopen....doe dit ook als Administrator, zodat je je eigen evt niet tegenwerkt door bepaalde ntfs restricties..
Heb je anders software installed als SystemWorks van Symantec? evt eens disablen.. of met die software proberen..(heeft ook zo'n tool aan boord).
Manueel opruimen is enkel aan te raden voor:
- temp internet files
- download program files
- offline content
Maar niet voor de TEMP in windows.. heb daar al vodden zien van komen.
Die tooltjes vragen nogal redelijk wat power.. en lopen soms vast bij te weinig
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Conclusie: zet al uw background programma's uit, start op met zo weinig mogelijk junk in den tray...en laat dan dat programmaatje een lopen....doe dit ook als Administrator, zodat je je eigen evt niet tegenwerkt door bepaalde ntfs restricties..
Heb je anders software installed als SystemWorks van Symantec? evt eens disablen.. of met die software proberen..(heeft ook zo'n tool aan boord).
Manueel opruimen is enkel aan te raden voor:
- temp internet files
- download program files
- offline content
Maar niet voor de TEMP in windows.. heb daar al vodden zien van komen.
I love it when a plan comes together!
Hallo The Oddity,
al de background programma's had ik al uitgezet zoals ik had gemeld in mijn eerste bericht (maar niet met zoveel woorden gezegd)
misschien toch even vermelden dat schijfopruiming vroeger wel werkte en dat er op gebied van gebruikers en wachtwoorden niets is veranderd op de pc.
en neen Systemworks van Symantec is niet geinstalleerd.
Loont het de moeite om eens de opdracht "sfc /scannow" zoals ik heb gelezen ergens anders op dit forum, uit te laten voeren ???
al de background programma's had ik al uitgezet zoals ik had gemeld in mijn eerste bericht (maar niet met zoveel woorden gezegd)
misschien toch even vermelden dat schijfopruiming vroeger wel werkte en dat er op gebied van gebruikers en wachtwoorden niets is veranderd op de pc.
en neen Systemworks van Symantec is niet geinstalleerd.
Loont het de moeite om eens de opdracht "sfc /scannow" zoals ik heb gelezen ergens anders op dit forum, uit te laten voeren ???
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Oeps, Sorry,
Ik ben te vlug willen zijn. Had er blijkbaar overgelezen. Ben je 100% zeker dat er niks is dat nog meedraait?
Hoe lang laat je het programmaatje draaien? Wat is het cpu verbruik tijdens dat het programmaatje draait.. indien het 100% is.. dan is hij nog bezig aant berekenen... bij 0% hangt het programmaatje effectief.
Die sfc is een mogelijkheid.. al ben ik niet zeker of dat soelaas zal brengen.. you could try
Ps heb je al een andere partitie geprobeerd om schijfopruiming te laten berekenen? Ipv C?
Ik ben te vlug willen zijn. Had er blijkbaar overgelezen. Ben je 100% zeker dat er niks is dat nog meedraait?
Hoe lang laat je het programmaatje draaien? Wat is het cpu verbruik tijdens dat het programmaatje draait.. indien het 100% is.. dan is hij nog bezig aant berekenen... bij 0% hangt het programmaatje effectief.
Die sfc is een mogelijkheid.. al ben ik niet zeker of dat soelaas zal brengen.. you could try
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ps heb je al een andere partitie geprobeerd om schijfopruiming te laten berekenen? Ipv C?
I love it when a plan comes together!