Downloadsnelheid: 12 Mbit, misschien?tbscope schreef:Wat is er bedriegelijk aan?kaise1 schreef:mala schreef:dommels nog steeds bedriegelijke specs op homeconect kan echt niet door de beugel
De grote Dommel Rotop-actie
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Hmmm, Dommel geeft jou geen gegarandeerde 12mbit.Goztow schreef:Downloadsnelheid: 12 Mbit, misschien?
Als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat dit de maximale snelheid is.
Als je trouwens op Dommels eigen netwerk zit kun je zelfs tot 24mbit gaan.
4mbit valt nog altijd onder de term "max 12mbit met technische beperkingen"
Wat jullie irriteert is de gebrekkige communicatie. Daar geef ik jullie gelijk in.
Maar als je op de letter wil kijken, dan staat er niets bedriegelijks op hun website.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
12 Mbit wordt niet gegeven zelfs als het technisch mogelijk is. Naar de geest van de text is dat bedriegelijk, contractueel klopt het wel natuulijk.tbscope schreef:Hmmm, Dommel geeft jou geen gegarandeerde 12mbit.Goztow schreef:Downloadsnelheid: 12 Mbit, misschien?
Als je de kleine lettertjes leest dan zie je dat dit de maximale snelheid is.
Als je trouwens op Dommels eigen netwerk zit kun je zelfs tot 24mbit gaan.
Wat jullie irriteert is de gebrekkige communicatie. Daar geef ik jullie gelijk in.
Maar als je op de letter wil kijken, dan staat er niets bedriegelijks op hun website.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
Euhm, je mag me hier zeker terecht wijzen maar zoals ik het lees zijn de enige specs van hun product 12 of 24 Mbit/ps , de kleine lettertjes geven enkel dit weer...tbscope schreef:
Code: Selecteer alles
Code: Selecteer alles
sorry bedriegelijke reklame volgens mij.
Dus klanten winnen via bedriegelijke reklame mijn gedacht
Eigenlijk hou ik mij liever buiten dit soort topics, maar het is niet echt bedrieglijke reclame hoor. Indien dommel had neergezet: maximaal 24Mbit was het zelfs goed geweest mits men die 24Mbit technisch (op papier) gezien kan aanbieden (cityconnect).
Ethisch is natuurlijk een andere zaak, maar marketing technisch perfect in orde.
Ethisch is natuurlijk een andere zaak, maar marketing technisch perfect in orde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
@gr4vity
je mist zijn punt..
hij zegt dat er nergens staat dat homeconnect 4,6 mbit is.. en daar heeft hij gelijk in..
volgens het abbonementstype is het 12mbits of 24mbits als het geleverd kan worden..
in mijn geval kan 'perfect' 24mbits van dommel netwerk geleverd worden (effectief wrs 16 mbits..)
echter weigeren ze dit te doen omdat nog een jaar moet uitzitten met belgacom netwerk..
ok is goed.. maar dan wil ik wel m'n 9mbits upgrade die voor mijn afstand kan..
maar dat willen ze ook niet doen.....
je mist zijn punt..
hij zegt dat er nergens staat dat homeconnect 4,6 mbit is.. en daar heeft hij gelijk in..
volgens het abbonementstype is het 12mbits of 24mbits als het geleverd kan worden..
in mijn geval kan 'perfect' 24mbits van dommel netwerk geleverd worden (effectief wrs 16 mbits..)
echter weigeren ze dit te doen omdat nog een jaar moet uitzitten met belgacom netwerk..
ok is goed.. maar dan wil ik wel m'n 9mbits upgrade die voor mijn afstand kan..
maar dat willen ze ook niet doen.....
Ik had het ook niet over het punt van het niet leveren. Ik had het over de legaliteit van de geadverteerde producten.icekiller2k6 schreef:@gr4vity
je mist zijn punt..
Wat betreft het niet leveren van de producten, het probleem is en blijft dat Dommel inderdaad vast zit aan Belgacom voor bepaalde tijd. En net doordat jullie relatief weinig betalen is het voor dommel onmogelijk om zich te laten "overplaatsen". Er is hier nog een ander topic over hoe lang dommel nog zou gaan bestaan, wel indien dommel effectief iedereen met homeconnect die nu een hoger profiel aan kan zou overschakelen mag je reëel zijn en zeggen hoogstens 6 maanden. Ik hoop dat ik hier niemand mee tegen het hoofd stoot, maar dit is spijtig genoeg de realiteit. Dommel zou niets minder willen dat dat iedereen al op VDSL2 kon gaan zitten met snelheden van 50/50Mbit, dit zou voor dommel een enorme groei opleveren met de daarop volgende winsten (lees op termijn), maar bedrijfskundig (lees financieel) is dat onhaalbaar en de reden daarvoor ligt niet bij Dommel. Wat vele niet blijken te beseffen is dat Belgacom (uiteindelijk de beheerder van alle ADSL aansluitingen) geen liefdadigheidsinstelling is maar een op winst gebaseerd bedrijf, en moest ik aan de top staan van Belgacom zou ik dat ook zo lang mogelijk zo houden. Er moet vanuit politieke hoek een ontkoppeling van Belgacom geëist worden, maar in Belgenland gaat dit nog wel enkele decennia duren vrees ik, alles waar de staat er aan kan verdienen zullen ze niet laten. Als iedereen vanaf morgen met het openbaar vervoer naar werk/school gaat, stopt met roken en de traditionele media (TV, radio en krant) buiten gooit zal het rap gedaan zijn met de Belgische economie hoor
Trouwens, eentje om over na te denken: Zijn we onrechtstreeks niet een beetje te "verwend" door Belgacom, er is niemand die kan zeggen dat de service van Belgacom slecht is of dat ze hun beloftes niet na komen (er zijn uitzonderingen). Vanaf het moment dat Belgacom eerlijke prijzen gaat vragen voor zijn wholesale programma kan een kleinere ISP ook degelijk opereren en een veel betere service aanbieden, pas op Scarlet is ook niet heilig op wholesale vlak hoor.
De reden dat een echte kleine ISP (minder dan 5000 klanten) beter service kan leveren als eentje met 10000 klanten is vrij simpel, de investeringskost voor 5000 klanten is veel lager als voor 10000 klanten (meer support -> personeel -> opleidingen -> duurder naarmate het bestand groeit -> meer kans op menselijke fouten door slechtere opleidingen, hogere netwerk capaciteit -> grotere overboeking -> slechter netwerk, exta diensten -> verhoging van capaciteit + redundantie -> pakken hogere kosten -> mogelijke investeringen blijven liggen door gebrek aan liquide middelen). Voor Jan met de pet is meer klanten inderdaad grotere winsten, maar in de ISP wereld wilt dit in de meeste gevallen zeggen lagere winstmarges per klant. Dommel is geen alleenstaand geval hoor, indien morgen alle dommel klanten naar dx-adsl of scromble gaan zal dit probleem ook komen (misschien zelfs veel sneller mits de dommel klanten al vrij hard verwend worden naar Belgische normen). Het breekpunt vanaf wanneer er problemen te verwachten zijn ligt trouwens heel dicht bij de 5000 klanten op nationaal niveau (mits groeimarge van meer dan 40%/jaar)
Als je EDPnet en Dommel gaat vergelijken (wat in 2005-2006 de hot providers waren hier op userbase, je mag er de statistieken op naslaan) zie je duidelijk dat dommel veruit het beste netwerk met hoogste capaciteit heeft, maar inboet op support en communicatie (welke factoren vrijwel gelijk zijn), dommel een hele sterke groei gekend heeft door net extreme dingen te gaan doen om klanten te winnen (op dit moment vind zeker 20% van de userbase bezoekers 100GB traffic peanuts -> door dommel), door de enorme groei is het effect opgetreden dat ik hierboven beschreven heb waarvan nu iedere (of toch veel) dommel gebruikers de vruchten mogen eten. EDPnet is vrij snel terug gekomen van de race voor de hoogste datalimiet, zo was er eerst een soft limiet van 100GB mogelijk die vrij snel terug getrokken werd naar 60GB (tot groot ongenoegen van gebruikers in die tijd), heeft EDPnet zich nooit laten noemen als de provider voor de groot gebruiker (op de dommel homepage staat nog steeds "download elke maand meer dan 100GB"), maar EDPnet kan wel een betere service bieden in de meeste gevallen. Het dommel effect is een kettingreactie, als een andere provider morgen al de dommel klanten overneemt ga je het zelfde probleem gaan krijgen. Geloof het of niet, uiteindelijk gaat de enige gulden middenweg zijn meer betalen om minder of soortgelijk te krijgen.
Nu, mij hoef niemand daarin te geloven. Ieder heeft het recht op een eigen mening (inclusief ik). Aja, ik denk niet dat iemand van mij kan zeggen dat ik op dit moment een dommel fan boy ben want ik ben al enkele maanden aan het wachten tot ik VDSL2 van Belgacom kan krijgen (de ROP staat, de fiber ligt maar hij is nog niet aangesloten) net omdat ik niet tevreden ben.
Toevoeging: Op dit moment is limiet een punt van marketing, waar de meeste tech-savvy gebruikers al lang over klagen begint nu pas een mainstream effect te krijgen.
Laatst gewijzigd door gr4vity 03 feb 2009, 04:42, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Toevoeging
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Wijze woorden.
Hoewel ik baal dat ik als trouwe netconnect+boost klant nog steeds veroordeeld ben tot 4Mbit, moet ik ook eerlijk zijn.
Met mijn verbruik kan ik nergens anders terecht.
Ook over andere zaken kan ik niet klagen de voorbije 2 jaar.
-Nooit lang zonder internet gezeten.
-Verhuis probleemloos afgehandeld
-Vorige week gebeld om te vragen of ik sneller kon en na 20 seconden binnen.
Enkel de nieuwsserver valt de laatste weken tegen wat toch wel spijtig is.
Ik wacht wel vol hoop op VDSL2.
Het is beschikbaar hier maar ik ga dus echt geen honderden euros activatie betalen.
Hoewel ik baal dat ik als trouwe netconnect+boost klant nog steeds veroordeeld ben tot 4Mbit, moet ik ook eerlijk zijn.
Met mijn verbruik kan ik nergens anders terecht.
Ook over andere zaken kan ik niet klagen de voorbije 2 jaar.
-Nooit lang zonder internet gezeten.
-Verhuis probleemloos afgehandeld
-Vorige week gebeld om te vragen of ik sneller kon en na 20 seconden binnen.
Enkel de nieuwsserver valt de laatste weken tegen wat toch wel spijtig is.
Ik wacht wel vol hoop op VDSL2.
Het is beschikbaar hier maar ik ga dus echt geen honderden euros activatie betalen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
Ik wil nog 1 ding toevoegen, indien alle users van dommel op dit moment zouden veranderen van netwerk (Belgacom Turboline > Scarlet) zou dit voor enorme snelheids-problemen zorgen, dus wees extreem voorzichtig met massaal over te stappen naar een goedkopere of andere provider (het feit is dat als je overstapt naar een provider als dxadsl, edpnet, scromble, xtremedsl of virtueel iedere andere provider behalve Belgacom, Telenet of evonet - XS4ALL je sowieso op scarlet infrastructuur zal zitten).
Ik ben op de hoogte van utilisatie van zowel het Scarlet netwerk, het Belgacom netwerk en het Telenet netwerk. En ik kan je verzekeren dat Belgacom het enige netwerk is dat voldoende capaciteit heeft voor jullie als grootverbruikers en zelfs veel meer, wederom de fout ligt niet volledig bij Scarlet. Telenet is een ander verhaal, maar daar spelen dan weer compleet andere factoren een rol. Voor de mensen die mij niet geloven, zoek maar eens in het dommel of belgacom forum op snelheidsproblemen en daarna in EDPnet of Scarlet (er is voor het laatst trouwens wel een topic geweest ivm snelheidsproblemen bij dommel, maar dat was op cityconnect infrastructuur en niet turboline als ik mij niet vergis).
Ik hoop dat ik hiermee toch een paar dingen verduidelijkt heb die misschien niet voor de hand liggend zijn.
Toevoeging: Ik wil trouwens niemand aanzetten tot bij dommel blijven, maar weet waar je aan begint. Het verleden heeft meermaals bewezen dat alternatieve infrastructuur (Scarlet of Telenet DSL) effectief zorgt voor snelheidsproblemen indien er groot-gebruikers op zitten (eg: RealDSL, ADSL2fit en andere maar niet in dergelijke extreme maten). Ik heb trouwens geen enkel idee wat Belgacom van plan is met de scarlet infrastructuur, dus voor het zelfde geld kan ik er binnenkort compleet naast zitten.
Ik ben op de hoogte van utilisatie van zowel het Scarlet netwerk, het Belgacom netwerk en het Telenet netwerk. En ik kan je verzekeren dat Belgacom het enige netwerk is dat voldoende capaciteit heeft voor jullie als grootverbruikers en zelfs veel meer, wederom de fout ligt niet volledig bij Scarlet. Telenet is een ander verhaal, maar daar spelen dan weer compleet andere factoren een rol. Voor de mensen die mij niet geloven, zoek maar eens in het dommel of belgacom forum op snelheidsproblemen en daarna in EDPnet of Scarlet (er is voor het laatst trouwens wel een topic geweest ivm snelheidsproblemen bij dommel, maar dat was op cityconnect infrastructuur en niet turboline als ik mij niet vergis).
Ik hoop dat ik hiermee toch een paar dingen verduidelijkt heb die misschien niet voor de hand liggend zijn.
Toevoeging: Ik wil trouwens niemand aanzetten tot bij dommel blijven, maar weet waar je aan begint. Het verleden heeft meermaals bewezen dat alternatieve infrastructuur (Scarlet of Telenet DSL) effectief zorgt voor snelheidsproblemen indien er groot-gebruikers op zitten (eg: RealDSL, ADSL2fit en andere maar niet in dergelijke extreme maten). Ik heb trouwens geen enkel idee wat Belgacom van plan is met de scarlet infrastructuur, dus voor het zelfde geld kan ik er binnenkort compleet naast zitten.
Laatst gewijzigd door gr4vity 03 feb 2009, 07:14, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
Gr4vity heeft helemaal gelijk maar dat neemt niet weg dat ze er IMO geen reclame mochten voor gemaakt hebben en dat ze er nu althans direct zouden moeten mee stoppen. Dit is een duidelijk voorbeeld van een slechte marktstudie: volgens mij heeft Dommel dat niet express gedaan en zijn ze gewoon vergeten die overschakelingskosten in hun berekeningetje te stoppen.
Trouwens, ze zouden tenminste nieuwe klanten op 12 ADSL2+ van BGC of cityconnect kunnen stoppen maar blijkbaar is dat ook niet mogelijk. Aangezien het niet mogelijk is, moet die misleidende reclame daar gewoon weg.
Trouwens, ze zouden tenminste nieuwe klanten op 12 ADSL2+ van BGC of cityconnect kunnen stoppen maar blijkbaar is dat ook niet mogelijk. Aangezien het niet mogelijk is, moet die misleidende reclame daar gewoon weg.
-
- Elite Poster
Gr4vity's betoog met veel interresse gelezn en idd heeft die gelijk, maar zoals Goztow zei moet die misleidende reclame daar weg toch...(dat ze dan een activatiekost aanrekenen om ook op 9/12 Mbit te surfen met homeconnect, 99€ is er nu wel wat over, of vraagt BGC dan werkelijk zo'n som voor een adsl2+ activatie op hun turboline in wholesale ? Dacht het toch niet hé)
- Gent32m
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Ik sluit me hier bij aan.THDBASED schreef:@gr4vity: helemaal correct.
De gebrekkige communicatie / administratie / helpdesk bij Dommel is soms een pijnpunt. Al verloopt dit wel met pieken en dalen. Het ene moment benen ze goed bij (zoals nu de laatste weken), het andere moment zitten ze weer wat achterop (wss door een toeloop van klanten of teveel werk, die ze niet op tijd kunnen bolwerken). Wat dan voor de nodige frustraties zorgt hier.
Maar eigenlijk (en dat vergeten velen soms hier) zijn we al rotverwend. Wie heeft indertijd de lans gebroken voor grootgebruikers ? Dat waren Dommel en EDPNet. En idd enkel Dommel is dit toen kunnen blijven vohouden.
Als je kijkt naar de prijs / kwaliteits verhouding, behoort Dommel nog steeds tot de beste (vind ik).
Maar idd, er zijn soms wat probleempunten (al zijn die hoofdzakelijk administratief van aard)
Technisch heb ik nog niet veel problemen gehad. Al moet je soms wel wat wachten, tot je geholpen geraakt.
Die 12 Mbps is idd het grootste pijnpunt voor de moment. En ik snap veel forummers hier, die voor die 12 Mbps een Homeconnect hebben genomen. Unlimited kunnen surfen aan snelheden boven de 4,6 Mbps, is zowat de natte droom van elke internetter hier. Het is ook de mijne
Dat is de toekomst, dat is de TGV, waar je dan op rijdt... Maar we moeten wat geduld hebben. Uiteindelijk is Belgacom koning. En Dommel maar een onderdaan. Die volgens zijn eigen prijspoltiek moet zien dat hij het kopje boven water kan houden...
Zo een speedpack (bij HomeConnect) wss misschien een oplossing geweest ? Ik weet niet.
Echter, wat doe je dan met de HomeConnectors die later gratis (of tegen een veel lager prijs) omgeschakeld worden.
Ontstaat er dan geen evenwicht ? Gelijkheid waarin je je klanten behandelt.
Misschien doet Dommel niet liever dan die 12 Mpbs gratis weggeven op hun HomeConnect. Die kan idd veel meer klanten lokken. En is de ideale droom van veel internetters hier. Maar ja, ik werk daar niet. Wat zijn de restricties die door Belgacom opgelegd worden. Hoe is hun prijspolitiek. En wat doe je dus met je reeds bestaande klanten..
Een keer dat je vraagt aan een HomeConnector om bij te betalen voor 12 Mpbs, moet je dit voor iedereen voortaan gaan aanrekenen. Wat dus niet kan, want er zijn al mensen op 12 Mbps gratis (via Homeconnect aangesloten). Al is dit wel een kleine minderheid...
Het enige wat we doen kunnen (volgens mij) is wachten.
En het enige wat Dommel zou kunnen doen, is een (*) op hun website zitten.
Waarmee ze aangeven, dat momenteel die 12 Mbps door Belgacom nog niet aan iedereen opgeleverd wordt.
Als je geluk hebt (er een nieuwe lijn gelegd wordt) dan wel. Anders moet je nog even wachten...
Op die manier is er wel een betere vorm van communicatie. Maar ja, hoe goed is Belgacom in zijn communicatie naar Dommel toe. Uiteindelijk werd ADSL2+ vanaf juli beloofd (dat moest door het BIPT toen opengesteld worden).
Tussen het woord en de eigenlijke daad, gaan soms maanden over...
Geduld hebben dus.. (enne, ik heb liever unlimited aan 4,6 dan bv 100 gb aan 12 Mbps)
Dus zo slecht vind ik die keuze voorlopig nog niet...
En die 12 Mbps het komt er wel zekers...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Even vraag: is het normaal dat alle bijkomende kritische draadjes over Dommel systimatisch worden gesloten door de moderators. Ik heb hier al gelezen dat kritiek (al dan niet terecht) heel snel in de kiem wordt gesmoord door een zekere groep die behoort tot de Dommel-Fan-basis. Toen ik inlogde vond ik er zo een tweetal die kortweg gesloten werden zonder ook maar een woordje uitleg voor een leek die niet op de hoogte is van deze vorm van werken komt dit wel raar en niet vertrouwend wekkend over.
Dit zal wel niets terzake zijn in dit draadje maar het is ook wel nog ééntje die open is en vond het niet nodig een nieuw te openen (met het risico dat het zonder uitleg ook gesloten zou worden).
Dit zal wel niets terzake zijn in dit draadje maar het is ook wel nog ééntje die open is en vond het niet nodig een nieuw te openen (met het risico dat het zonder uitleg ook gesloten zou worden).
Da's een gedacht dat men kreeg een aantal maanden geleden,Muziekbos schreef:Even vraag: is het normaal dat alle bijkomende kritische draadjes over Dommel systimatisch worden gesloten door de moderators. Ik heb hier al gelezen dat kritiek (al dan niet terecht) heel snel in de kiem wordt gesmoord door een zekere groep die behoort tot de Dommel-Fan-basis.
ondertussen, zijn er al veel verstaanders bijgekomen die het licht hebben gezien !
Laatst gewijzigd door ceurrrix 04 feb 2009, 01:25, in totaal 3 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
- Goztow
- userbase crew
Als je reclame maakt dat het erin zit (terwijl dit niet het geval is) en je achteraf zou vragen om bij te betalen om het te hebben, DAT zou pas een toppunt zijn... Dat ziet zelfs Dommel in .Misschien doet Dommel niet liever dan die 12 Mpbs gratis weggeven op hun HomeConnect. Die kan idd veel meer klanten lokken. En is de ideale droom van veel internetters hier. Maar ja, ik werk daar niet. Wat zijn de restricties die door Belgacom opgelegd worden. Hoe is hun prijspolitiek. En wat doe je dus met je reeds bestaande klanten..
Een keer dat je vraagt aan een HomeConnector om bij te betalen voor 12 Mpbs, moet je dit voor iedereen voortaan gaan aanrekenen. Wat dus niet kan, want er zijn al mensen op 12 Mbps gratis (via Homeconnect aangesloten). Al is dit wel een kleine minderheid...
Naar ik goed begrijp is die 12 Mbps niet veel meer dan een zeepbel. OOk BGC-klanten klagen over het feit dat ze geen 12 Mbps krijgen. Men belooft veel maar dan komen de beperkingen intrinsiek aan ADSL naar boven: afstand tot de centrale, toestand van de lijnen, de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling, ...
En als er dan zijn die 12 Mbps krijgen, dan moet men ze in veel gevallen op een lager profiel zetten omdat de verbinding enorm onstabiel is.
En als er dan zijn die 12 Mbps krijgen, dan moet men ze in veel gevallen op een lager profiel zetten omdat de verbinding enorm onstabiel is.
-
- Elite Poster
Wat is de oorzaak? Een verouderd netwerk, algemene slechte kabels, ... of iets andes?manu schreef:Naar ik goed begrijp is die 12 Mbps niet veel meer dan een zeepbel. OOk BGC-klanten klagen over het feit dat ze geen 12 Mbps krijgen. Men belooft veel maar dan komen de beperkingen intrinsiek aan ADSL naar boven: afstand tot de centrale, toestand van de lijnen, de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling, ...
Heeft men in het buitenland dan ook zoveel problemen met ADSL snelheden. Waar mensen maar een maximum van 4Mbits krijgen terwijl men met hogere theoretische snelheden adverteert? 8Mbits, 20Mbits, ...
In het buitenland ziet het er algemeen bekeken veel slechter uit als het over aansluitbaarheid van internet gaat. Hier in België kan minstens 92% van de bevolking 1Mbit krijgen waar er in landen zoals Nederland vrij grote gebieden zijn waar men niets kan krijgen (geen kabel tv of telefoon). In nederland word inderdaad ook geadverteerd met enorme snelheden (20/2Mbit etc) maar inderdaad ook niet echt haalbaarMuziekbos schreef:Heeft men in het buitenland dan ook zoveel problemen met ADSL snelheden. Waar mensen maar een maximum van 4Mbits krijgen terwijl men met hogere theoretische snelheden adverteert? 8Mbits, 20Mbits, ...
Het grote voordeel dat men in Nederland heeft is dat men met meerdere providers zit die FUP aanbieden, hier in België zitten alle grootgebruikers samen getroept bij Dommel
-
- Elite Poster
Hmm nu je het zegt(leekvraagje), vraag ik me af wat de stabiliteit gaat zijn via vdsl2 met heel oude buiten/binnen kabels (+25 jaar (58 db attenuation adsl1) zoals hier, gaat dat ook een rol spelen als je verbonden wordt met een rop ?bij de BGC test kan ik 2 hd tv bestellen maar met zo'n oude bekabeling vraag ik me toch af of het met vdsl2 dan ook vierkant kan draaien ?manu schreef: Men belooft veel maar dan komen de beperkingen intrinsiek aan ADSL naar boven: afstand tot de centrale, toestand van de lijnen, de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling, ...
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
[color=#BFBFBF][size=85][quote="gr4vity"][quote="Muziekbos"]Heeft men in het buitenland dan ook zoveel problemen met ADSL snelheden. Waar mensen maar een maximum van 4Mbits krijgen terwijl men met hogere theoretische snelheden adverteert? 8Mbits, 20Mbits, ...[/quote]
In het buitenland ziet het er algemeen bekeken veel slechter uit als het over aansluitbaarheid van internet gaat. Hier in België kan minstens 92% van de bevolking 1Mbit krijgen waar er in landen zoals Nederland vrij grote gebieden zijn waar men niets kan krijgen (geen kabel tv of telefoon). In nederland word inderdaad ook geadverteerd met enorme snelheden (20/2Mbit etc) maar inderdaad ook niet echt haalbaar
Het grote voordeel dat men in Nederland heeft is dat men met meerdere providers zit die FUP aanbieden, hier in België zitten alle grootgebruikers samen getroept bij Dommel [/quote][/size][/color]
Nu even geen appelen met peren gaan vergelijken, in Nederland zijn de snelheden wel degelijk hoger dan hier. Alleen is de manier van wonen in nederland anders dan hier. Ga je naar de steden/gemeenten/zelfs dorpen gaan kijken dan zie je wel degelijk 100% aansluiting en een goede kwaliteit. Woon je ergens in de midden van nen polder met 2 huizen en ne stal dan heb je pech. Je kan aansluiting krijgen van water ,gas electriciteit, telefoon en zelfs kabel als je de kosten zelf betaald ...... natuurlijk niemand die een fortuin op tafel gaat leggen om kabel-tv te hebben. Belgie/vlaanderen is voornamelijk vol gebouwd en heeft weinig open ruimte in vergelijking met Nederland. Hier bij ons maakt het geen zak uit waar je je huis gezet hebt, Belgacom komt je mooi aansluiten met geen of bijna geen extra kosten. Enkel op je eigengrond moet je de extra meters bij betalen. Iedereen moet bijbetalen om de afgelegen huizen te helpen aansluiten tegen een aanvaardbare kost. Typisch Belgische verplichte solidariteit op alles, voornamelijk in het betalen van rekeningen.
Toen dat Dommel met zijn cityconnect begon is er hier een ganse discusie geweest over het feit dat ze dit alleen in "grote" steden gingen uitrollen. Wie de pech had in een kleinere stad te wonen moest maar bij het oude en duurdere abo-blijven...als de kosten te hoog zijn geen investering....en geen service...
In het buitenland ziet het er algemeen bekeken veel slechter uit als het over aansluitbaarheid van internet gaat. Hier in België kan minstens 92% van de bevolking 1Mbit krijgen waar er in landen zoals Nederland vrij grote gebieden zijn waar men niets kan krijgen (geen kabel tv of telefoon). In nederland word inderdaad ook geadverteerd met enorme snelheden (20/2Mbit etc) maar inderdaad ook niet echt haalbaar
Het grote voordeel dat men in Nederland heeft is dat men met meerdere providers zit die FUP aanbieden, hier in België zitten alle grootgebruikers samen getroept bij Dommel [/quote][/size][/color]
Nu even geen appelen met peren gaan vergelijken, in Nederland zijn de snelheden wel degelijk hoger dan hier. Alleen is de manier van wonen in nederland anders dan hier. Ga je naar de steden/gemeenten/zelfs dorpen gaan kijken dan zie je wel degelijk 100% aansluiting en een goede kwaliteit. Woon je ergens in de midden van nen polder met 2 huizen en ne stal dan heb je pech. Je kan aansluiting krijgen van water ,gas electriciteit, telefoon en zelfs kabel als je de kosten zelf betaald ...... natuurlijk niemand die een fortuin op tafel gaat leggen om kabel-tv te hebben. Belgie/vlaanderen is voornamelijk vol gebouwd en heeft weinig open ruimte in vergelijking met Nederland. Hier bij ons maakt het geen zak uit waar je je huis gezet hebt, Belgacom komt je mooi aansluiten met geen of bijna geen extra kosten. Enkel op je eigengrond moet je de extra meters bij betalen. Iedereen moet bijbetalen om de afgelegen huizen te helpen aansluiten tegen een aanvaardbare kost. Typisch Belgische verplichte solidariteit op alles, voornamelijk in het betalen van rekeningen.
Toen dat Dommel met zijn cityconnect begon is er hier een ganse discusie geweest over het feit dat ze dit alleen in "grote" steden gingen uitrollen. Wie de pech had in een kleinere stad te wonen moest maar bij het oude en duurdere abo-blijven...als de kosten te hoog zijn geen investering....en geen service...
-
- Elite Poster
ik wacht nog steeds op u argumenten. Of ben je net zoals BasMSI die zomaar iets zegt zonder te staven?THDBASED schreef: Winnaar van de "Grootste Bullshit Post" van vandaag is ook gekend. Vooral die "Ze hebben het al zo moeilijk" zin is hilarisch.
PS: wat betreft 12/24 snelhed
Hieruit kan je afleiden dat indien mogelijk je gaat op 12/24 profiel gezet worden. Dit wordt echter niet gedaan -> foutieve advertentie( 1 ) de voorgestelde snelheden zijn theoretisch maximaal haalbare snelheden in ideale omstandigheden. de effectieve snelheid zal veel afhangen van de kwaliteit van de gebruikte modem, splitter, binnenbekabeling en de afstand tot de dichtsbijzijnde wijkcentrale. om te weten hoever u verwijderd bent van de lokale wijkcentrale kan u best een check uitvoeren op basis van uw telefoonnummer en adres bovenaan deze pagina.
( 2 ) de downloadsnelheid van 24,0 mbps en de uploadsnelheid van 3,0 mbps zijn momenteel enkel mogelijk in en rond een aantal grotere steden en stadskernen. Als u wilt nagaan of homeconnect adsl2+ beschikbaar is voor u gaat u dommel.com >> internet toegang >> welke dommel.com internetaansluiting is beschikbaar op mijn telefoonlijn?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Belgacom heeft het al zo moeilijk? Moet ik daar nu echt nog uitleg bij geven? Het is vrij duidelijk dat die stelling op niks slaat en totaal onjuist is. Moest het toch nog niet duidelijk zijn zal ik, en waarschijnlijk nog andere mensen, daarop wel een uitleg kunnen geven.liger schreef:ik wacht nog steeds op u argumenten. Of ben je net zoals BasMSI die zomaar iets zegt zonder te staven?THDBASED schreef: Winnaar van de "Grootste Bullshit Post" van vandaag is ook gekend. Vooral die "Ze hebben het al zo moeilijk" zin is hilarisch.
Mijn uitleg daar over is,dat THDBASED altijd zo antwoord bij bepaalde members,THDBASED schreef:Belgacom heeft het al zo moeilijk? Moet ik daar nu echt nog uitleg bij geven? Het is vrij duidelijk dat die stelling op niks slaat en totaal onjuist is. Moest het toch nog niet duidelijk zijn zal ik, en waarschijnlijk nog andere mensen, daarop wel een uitleg kunnen geven.liger schreef:ik wacht nog steeds op u argumenten. Of ben je net zoals BasMSI die zomaar iets zegt zonder te staven?THDBASED schreef: Winnaar van de "Grootste Bullshit Post" van vandaag is ook gekend. Vooral die "Ze hebben het al zo moeilijk" zin is hilarisch.
het slimste is, er niet op reageren,of ook rond de pot te beginnen te draaien zonder iets weer te geven,
maar waar komen we dan weer uit ?
-
- Elite Poster
LOL, daarom is het een BS post? Uit heel mijn uitleg OVER DOMMEL haal je dat eruit?THDBASED schreef:Belgacom heeft het al zo moeilijk? Moet ik daar nu echt nog uitleg bij geven? Het is vrij duidelijk dat die stelling op niks slaat en totaal onjuist is. Moest het toch nog niet duidelijk zijn zal ik, en waarschijnlijk nog andere mensen, daarop wel een uitleg kunnen geven.liger schreef:ik wacht nog steeds op u argumenten. Of ben je net zoals BasMSI die zomaar iets zegt zonder te staven?THDBASED schreef: Winnaar van de "Grootste Bullshit Post" van vandaag is ook gekend. Vooral die "Ze hebben het al zo moeilijk" zin is hilarisch.
nog ff de context
Ze hebben het al zo moeilijk omdat zowat bij elke probleem bij een 3de ISP schuld wordt doorgeschoven naar Belgacom. Toegegeven zeer vaak is dat terecht, maar nog vaker onterecht. Het sloeg dus op het "belgacom bashing mode" van tegenwoordig.Dus stop aub met belgacom zwart te maken (ze hebben het al zo moeilijk).
-
- Elite Poster
Mijn ludieke reactie werd gewist zonder ook maar 1 aanwijsbare en objectieve reden. Gelukkig heb ik een screenshot genomen als bewijs. Zal hier ook wel eentje van nemen.gr4vity schreef:Ik heb even een paar nutteloze berichten uit het topic gegomd, ik hoop dat iedereen nu ontopic kan blijven?
Dommel
@ Muziekbos ,Slimme sloeber dat je bent
Ik verstuur regelmatig een risicopagina ,die mogelijk in aanmerking komt voor mijn "verzamelmap verdwenen objecten"per email naar een geheim adres
Met mogelijke eindbestemming,: Het grote zeurrrix boek.
Ik verstuur regelmatig een risicopagina ,die mogelijk in aanmerking komt voor mijn "verzamelmap verdwenen objecten"per email naar een geheim adres
Met mogelijke eindbestemming,: Het grote zeurrrix boek.
Laatst gewijzigd door ceurrrix 04 feb 2009, 10:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
compleet nutteloze reacties zullen gewoon scherper gemodereerd worden , ge kunt dat ook aanzien als spam voor het forum , als iedereen zo eens zou gaan beginnen ...
The eternal and true pessimist
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Kijk eens op het crm panel naar je voorbije facturen. Bij "my packages" kan je ook zien sinds wanneer je lijn actief is.pietnoeck schreef:ik zou ook wel willen opzeggen, maar weet niet wanneer mijn jaar erop zit.
Kan ik ergens zien wanneer mijn eerste jaar ten einde loopt ?
Bye, Maurice
Beantwoord mijn PM dan maar gewoon ipv hier te komen uitpakken...Muziekbos schreef:
Mijn ludieke reactie werd gewist zonder ook maar 1 aanwijsbare en objectieve reden. Gelukkig heb ik een screenshot genomen als bewijs. Zal hier ook wel eentje van nemen.
Dommel
Aan jou reactie was trouwens niets ludiek te zien, ik sluit mij dan ook aan bij A3ke.