digitaal kijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Kan je digitaal kijken wanneer je laat registeren (50euro)met een digibox of corder maar geen modem wilt? Ik heb een analoge telenet aansluiting. Interactief kijken interesseert me niet.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij: ja.
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Werkt perfect!

Zelfs software updates komen gewoon binnen...

Het spijtige is dat telenet persé de modem wil komen aansluiten.. en je daar ook voor moet betalen (50 eur). Terwijl ik derna alles weer heb afgekoppeld.
drareg
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 maa 2008, 17:52

Het plaatsen van de modem is gratis het interactief maken van de digi-box of corder is 50euro.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dus men heeft geen modem nodig voor DigiTV van Telenet? Vreemd...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Ken schreef:Dus men heeft geen modem nodig voor DigiTV van Telenet? Vreemd...


Inderdaad, om gewoon digitale tv te KIJKEN heeft men geen modem nodig.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Vanwaar krijgt de Digibox/corder dan een IP adres?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

drareg schreef:Kan je digitaal kijken wanneer je laat registeren (50euro)met een digibox of corder maar geen modem wilt? Ik heb een analoge telenet aansluiting. Interactief kijken interesseert me niet.


Is perfect mogelijk, ik heb enkel de digibox en geen andere rommel van telenet , ze zijn wel geweest om de modem te komen installeren maar ik wilde geen enkele kabel in mijn huis :-D ook niet achter een kast of TV. dan zijn ze maar weggegaan zonder installatie.
Die dure interactieve bullshit heb je nergens voor nodig.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb de modem wel aangesloten, enkel en alleen voor de TVgids van een week ipv 2 dagen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:Vanwaar krijgt de Digibox/corder dan een IP adres?


Van de modem... maar je hebt geen IP-adres nodig om gewoon te kijken.

Het digitaal signaal komt namelijk over je coax, niet over de ethernet verbinding (hierover gaan enkel de signalen voor interactiviteit).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Telenet zal het zelf niet zo willen laten vermoed ik

Voor de digibox , geen updates zonder modem , dat kan er voor hen dus al niet door

Voor de digicorder , idem boven + je kan je zenders dan niet naar je eigen zin zetten onder andere

De HD box/corder word zelfs niet geplaatst heb ik laatst gehoord zonder interactiviteit mits je die enkel maar kan huren en dus de installatietechnicus alles meeneemt bij afspraak plaatsing dan

Dus ik denk dat je enigste kans is om een digibox 2dehands op de kop te tikken (alreeds geactiveerd) en dat Telenet later niet moeilijk dan doet

Al snap ik je niet waarom je al die heisa wil beleven , ze doen het gratis telenet , dus laten doen zeg ik dan altijd
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
TL@
Pro Member
Pro Member
Berichten: 365
Lid geworden op: 12 jun 2007, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

a3ke schreef:Telenet zal het zelf niet zo willen laten vermoed ik

Voor de digibox , geen updates zonder modem , dat kan er voor hen dus al niet door

Voor de digicorder , idem boven + je kan je zenders dan niet naar je eigen zin zetten onder andere

De HD box/corder word zelfs niet geplaatst heb ik laatst gehoord zonder interactiviteit mits je die enkel maar kan huren en dus de installatietechnicus alles meeneemt bij afspraak plaatsing dan

Dus ik denk dat je enigste kans is om een digibox 2dehands op de kop te tikken (alreeds geactiveerd) en dat Telenet later niet moeilijk dan doet

Al snap ik je niet waarom je al die heisa wil beleven , ze doen het gratis telenet , dus laten doen zeg ik dan altijd


Ik heb al direct updates gekregen nog voor de box aan de modem hing, heeft dus geen interactiviteit nodig.

Ik heb ook mijn zenders al kunnen sorteren nog voordat ik interactiviteit had.

er is hier ook geen technieker ter plaatse geweest om de interactiviteit in gang te zetten. Ik heb dat ding gewoon zelf aangesloten op de modem (die ik nog had liggen van toen ik TN inet had) geen enkel probleem.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

a3ke schreef:Telenet zal het zelf niet zo willen laten vermoed ik

Voor de digibox , geen updates zonder modem , dat kan er voor hen dus al niet door

Updates verlopen via DVB-C, waar er een speciaal downloadkanaal is. Je hebt dus geen interactiviteit nodig
Voor de digicorder , idem boven + je kan je zenders dan niet naar je eigen zin zetten onder andere

Je kan je zenders ordenen zoals je wil. De enige beperkingen wanneer er geen interactiviteit is zijn: beperktere EPG, geen programma op aanvraag en geen deelnemen aan stemmingen ed.
De HD box/corder word zelfs niet geplaatst heb ik laatst gehoord zonder interactiviteit mits je die enkel maar kan huren en dus de installatietechnicus alles meeneemt bij afspraak plaatsing dan

Dus ik denk dat je enigste kans is om een digibox 2dehands op de kop te tikken (alreeds geactiveerd) en dat Telenet later niet moeilijk dan doet

Een 2dehands digibox moet altijd terug geactiveerd worden bij Telenet. Gebeurt dit niet, dan zou je dingen kunnen bestellen op de kosten van de oude klant.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”