Einde van dommel

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Tijdje hier niet geweest... te druk op het werk. Proficiat aan de mod's voor de nieuwe layout mooi gedaan.

Blijkbaar duren de problemen bij Dommel maar voort. Volgens mij verkeerde keuzes door het management gemaakt, slechte klanten service. Ze hebben een goed product of liever hadden dit want blijkbaar zijn de newsgroups al weg. (tip dxadsl+eweka). Binnen een 3-4 maanden krijgen ze heel wat dagvaardingen die ze allemaal gaan moeten betalen. Daarom een kleine poll:

Hoelang nog voor Dommel ermee stopt of ermee moet stoppen.

1. 1-3 maanden
2. 3-6 maanden
3. 6-9 maanden
4. 9-12 maanden
5. volgend jaar
6. ze gaan niet stoppen

Ik ga voor optie 2
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

droopy schreef:Blijkbaar duren de problemen bij Dommel maar voort. Volgens mij verkeerde keuzes door het management gemaakt,

Ik denk dat je daar wel gelijk kunt hebben.
Wel voor de goede technologie gaan maar voor slechte apparatuur.
Althans dat is mijn indruk van de vele verhalen die ik hier lees.

slechte klanten service.

Hier hoor ik de laatste tijd toch niet zoveel problemen meer over.
Misschien maar een indruk.

Ze hebben een goed product

Nog steeds met netconnect en cityconnect ook wel denk ik als ik de verhalen hoor.
Ik kan mij niet meer voorstellen om over te schakelen naar Belgacom.
Wat mij wel interessant lijkt de laatste tijd is Telenet Shake met een Turbo XL internet abonnement.
Maar ik denk dat ik eerst ga wachten op Cityconnect, dat zou voor 1 april bij mij beschikbaar moeten zijn.

of liever hadden dit want blijkbaar zijn de newsgroups al weg. (tip dxadsl+eweka).

Geen idee, maar er is wel een Belgische wet die een aantal dingen verbieden. Andere providers zijn ook al afgestapt van nieuwsgroepen. Trouwens als je deftig wil downloaden van nieuwsgroepen, dan neem je een abonnement op een service zoals bijvoorbeeld Giganews.

Binnen een 3-4 maanden krijgen ze heel wat dagvaardingen die ze allemaal gaan moeten betalen.

Geen idee waarom ze die zouden krijgen.

Daarom een kleine poll:

Hoelang nog voor Dommel ermee stopt of ermee moet stoppen.

1. 1-3 maanden
2. 3-6 maanden
3. 6-9 maanden
4. 9-12 maanden
5. volgend jaar
6. ze gaan niet stoppen

Ik ga voor optie 2


Ik ga voor optie 6.
Naar ik begrepen heb zijn ze vollop aan het investeren in hun eigen netwerk.
Ik zie een bedrijf geen grote investeringen maken als ze weten dat ze failliet gaan.
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Wow, heb je deze info uit vertrouwde bron?

dxADSL kan ik ook alleen maar aanraden, maar zou het wel spijtig vinden mocht Dommel ermee kappen, alhoewel hun rare trekken het laatste jaar zeker niet goed te keuren zijn ...

Enfin, ik zou niet durven gokken ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

zever?
de nieuwsgroepen zijn er nog steeds?
de klantenservice is zeker niet slecht te noemen lately?

naar mijn mening heeft dommel zich net herpakt...
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Optie 7 :twisted: :P
Ze halen het einde van het jaar niet. Tenzij er iets is wat we niet weten.

@Saffie: Yup... DxAdsl is een aanrader. Nu, dat was Dommel in het begin ook.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Waar heeft die OP het toch over? Heb hier Homeconnect en ik zou het vreselijk vinden moest ik dit niet meer hebben.

Remember, mensen die tevreden zijn ga je niet horen. Mensen die ontevreden zijn klagen alsof het 100 man is.

Ik ben er echt tevreden van. Ze gaan niet weg volgens mij, nu kan het alleen maar verbeteren in mijn mening.
:3
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2008, 19:05

Sinds vorige week zijn voor mij de extreem lang aanslepende problemen ivm foutieve domicilieringen eindelijk rechtgezet.
Aangezien ik hiervoor ongeveer 6 maand heb rondgebeld, kan ik niet zeggen dat ik tevreden ben over hun klantenservice.
Maar wie weet... Misschien zijn ze zich stilaan aan't herpakken?
Uitgezonderd hiervan ben ik relatief tevreden over Dommel.
Ik download nu al voor de 3de maand op rij >1TB / maand van de nieuwsaccount.
Ok ik betaal er imo wel genoeg voor (35 abbo + 6 boostpack + 10 discovery) maar het is momenteel één van de weinige providers die een unlimited optie aanbiedt zonder FUP.
Ik hoop dus dat ze het nog een tijdje volhouden :-D
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Dommel noemt het Acceptable Use Policy wat op precies hetzelfde neerkomt als Fair Use Policy:
http://www.dommel.com/nl/aup/index.php?cust=home

En dat argument dat het alleen voor hosting telt, lees a.u.b. u contract eens na van Netconnect/Cityconnect/Homeconnect.
:3
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2008, 19:05

FredWP schreef:Dommel noemt het Acceptable Use Policy wat op precies hetzelfde neerkomt als Fair Use Policy:
http://www.dommel.com/nl/aup/index.php?cust=home

En dat argument dat het alleen voor hosting telt, lees a.u.b. u contract eens na van Netconnect/Cityconnect/Homeconnect.

Die AUP geldt toch enkel voor de ongelimiteerde abonnementen dacht ik?
Boostpack gaat je na 150gb op mediumband gooien. Hier zit dus ook een limiet op.
Ok die mediumband snelheid wordt wel opgekrikt naar 4MB maar het is en blijft een limiet.
Maar goed, iedereen die gebruik maakt van nieuwsgroepen is sowieso in overtreding met de AUP op gebied van "onwettig gebruik" dusja...
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 maa 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

MrGangBANG schreef:Ik download nu al voor de 3de maand op rij >1TB / maand van de nieuwsaccount.


1. Dit is technisch quasi onmogelijk => 1 maand nonstop DL'en aan 4 Mbps = ± 1.3 TB
2. Wat is het nut van zoiets indien je er toch in zou slagen?
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

MrGangBANG schreef:Die AUP geldt enkel voor de ongelimiteerde abonnementen.
Boostpack gaat je na 150gb op mediumband gooien. Hier zit dus ook een limiet op.
Ok die mediumband snelheid wordt wel opgekrikt naar 4MB maar het is en blijft een limiet.
Maar goed, iedereen die gebruik maakt van nieuwsgroepen is sowieso in conflict met de AUP op gebied van "onwettig gebruik" dusja...

Dommel biedt ze zelf aan... dat zou heel erg hypocriet zijn. Hun verbindingen ZIJN ook ongelimiteerd, daar zit geen AUP of FUP op, enkel een technische limiet, ge kunt dus niet meer downloaden dan 31 dagen 24 uur op 24.

Maar drie maanden op een rij downloaden, ondertussen heb je alles toch al binnen dat u van nut kan zijn :)
Als ge echt met illegale dingen bezig zijt op zo'n grote schaal...
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

3 TB binnenhalen in 3 maand met dommels nieuwaccount, daar geloof ik de kloten van, daarbij 1 TB aan interresante content binnenhalen in een maand..moet je al heel lang droog staan :wink: enige dat ik kan bedenken dat deze meneer een dealer is en alles binnenleecht dat ie interresant vindt om te verkopen :wink:
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

MrGangBANG schreef:
FredWP schreef:Dommel noemt het Acceptable Use Policy wat op precies hetzelfde neerkomt als Fair Use Policy:
http://www.dommel.com/nl/aup/index.php?cust=home

En dat argument dat het alleen voor hosting telt, lees a.u.b. u contract eens na van Netconnect/Cityconnect/Homeconnect.

Die AUP geldt toch enkel voor de ongelimiteerde abonnementen dacht ik?
Boostpack gaat je na 150gb op mediumband gooien. Hier zit dus ook een limiet op.
Ok die mediumband snelheid wordt wel opgekrikt naar 4MB maar het is en blijft een limiet.
Maar goed, iedereen die gebruik maakt van nieuwsgroepen is sowieso in overtreding met de AUP op gebied van "onwettig gebruik" dusja...


Nee, zowel toen ik Netconnect was als nu Homeconnect stond er in mijn contract dat de AUP (en een ander document, Service Level Agreement) van toepassing waren.

Lord Utopia schreef:
MrGangBANG schreef:Hun verbindingen ZIJN ook ongelimiteerd, daar zit geen AUP of FUP op, enkel een technische limiet, ge kunt dus niet meer downloaden dan 31 dagen 24 uur op 24.


Lees a.u.b. uw contract voor je zo uitspraken maakt. Zal zo meteen even deze post wijzigen met een quote uit het contract die aangeeft dat AUP en SLA actief zijn voor NC/CC/HC gebruikers.

This framework-agreement, the specific invoice conditions, the product-specific conditions as published on -- d o m m e l . c o m --, the SSLA (schedom service level agreement), as well as the AUP (acceptable use policy) on -- d o m m e l . c o m -- cover the whole contract with the customer.


Dit staat op de eerste pagina van het contract dat de titel "FRAMEWORK-AGREEMENT SERVICES SCHEDOM NV/SA" dat ik moest ondertekenen en opsturen (zowel voor Netconnect back in the day als Homeconnect).

Ik vraag me af waarom mensen zo uitspraken maken zonder enige research te doen er achter. Geen enkele ISP zal dom genoeg zijn om service te leveren zonder een soort van AUP/FUP, die overleeft het nog geen jaar.
:3
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als ge alles zo een beetje bekijkt de laatste jaren,is Dommel hetzelfde overkomen wat Scarlet heeft voorgehad.NL veel problemen,vooral met hun internet/telefonie abbo.Enkel jaren geleden wou niemand nog horen van Scarlet,en toch zijn ze verder blijven bestaan,tot de overname van Belgacom natuurlijk.Daarmee kies ik dan ook voor punt nr6,ik denk dat Dommel deze storm zal overleven,en intussen rustig zal verder doen met het uitbouwen van hun netwerk.Daardoor zullen ze binnen enkele jaren gewoon weer de provider zijn,die ze vroeger waren.
MrGangBANG
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jul 2008, 19:05

Mensenlief het enige dat ik hier maar even wil aantonen is dat ik zeer tevreden ben met Dommel, juist omdat je er dingen mee kan doen dat bij andere providers niet zomaar zouden lukken.
De enige reden waarom ik zoveel ben beginnen downloaden is omdat ik gefrustreerd was met de manier waarop die domicilieringsproblemen steeds opzij geschoven werden. Aangezien je volledig machteloos moet afwachten tot ze jouw aanvraag behandelen, gaf dat downloaden me genoeg voldoening om toch telkens nog wat meer geduld op te brengen.
Aangezien ze het probleem opgelost hebben, was ik van plan het na mijn huidige downloads wat kalmer aan te doen...
Dat ik hier direct met woorden als dealer en weet ik veel naar men hoofd gesmeten krijg vind ik wel straf, aangezien wsl iedereen hier al wel eens een gigantische hoeveelheid gedownload heeft op een maand...
Laat me even 1 ding duidelijk maken: Nog nooit heb ik geld gevraagd voor hetgeen ik download.

@FredWP: Ok bedankt voor de verduidelijking. Heb ik weer wat bijgeleerd... Ik was van mening dat het min of meer anders in elkaar zat met die boostpack en dacht dit ook ergens opgepikt te hebben in dit forum, maar wat je zegt klinkt idd aannemelijker
@kaise1 & Special_K: Ik kan je een screenshot van 1079gb doorsturen moest je hier toch op willen blijven doordrammen :P
@Lord Utopia: Wanneer je High Definition dingen binnenhaalt loopt die limiet echt immens snel op hoor :wink: Vroeger was het gewoon af en toe een divx-je, nu geregeld HD content.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

MrGangBANG, kan me eigenlijk niets schelen hoeveel gigs je binnenhaalt in een maand zenne, vind gewoon zo'n volume/pm idioot gedrag, thats all...enfin als dommel dat allemaal oké vindt, doet u maar dan hé :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

FredWP schreef:
Lees a.u.b. uw contract voor je zo uitspraken maakt. Zal zo meteen even deze post wijzigen met een quote uit het contract die aangeeft dat AUP en SLA actief zijn voor NC/CC/HC gebruikers.

Awel, waar is het ?

Er staat GEEN limiet op de datatransfer Fred, die AUP/FUP geldt enkel voor wat er daar staat. Ze kunnen u enkel afsluiten als ge illegale dingen doet met uw verbinding. Spamming, illegale downloads enz., maar voor de rest kunt ge ongelimiteerd downloaden.

Op de Webconnect diensten geldt er óók een AUP/FUP, ook op Netconnect Lite geldt er een AUP/FUP, ookal zit er een limiet op. Tis niet omdat er een AUP/FUP opzit, dat ge meer dan 5 GB kunt downloaden. Die AUP/FUP heeft dus NIETS te maken met de maandelijkse limiet.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

In verband met het "on-topic" gaan wij moderators dit topic open laten , maar streng modereren

We dulden geen flame of eindeloos gebash , hierop zullen we ingrijpen

Ook de offtopic ivm FUP , AUP is hierbij afgesloten

Verder offtopic gaan resulteerd in slotje

We moven dit ook naar duiventil daar niets van deze discussie gebasseerd is op klare waarheid
The eternal and true pessimist :D
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

lol 'k zie dat het verplaatsen van items van dommel naar een veiligere omgeving wel nog altijd toegepast wordt. Aangezien het om dommel gaat is het wel handiger om het in het dommel forum te bespreken dan in de duiventil... Maar in de duiventil gaan er minder mensen op reageren. De vraag blijft altijd of dit bewust door de mods gebeurt of niet...

Niet gebaseerd op feiten....

Feiten:

-Er is een topic van 10 pagina's ivm de newsgroups... lijkt me een redelijk feit dat het niet goed is met de newsgroups en dat was toch zowat de grootste troef van Dommel.
- Er zijn massaal veel klachten. Mods mogen dan wel zeggen 1 klager roept voor 10 wel ik weet uit goeie bron dat er heel veel klachten zijn.
- Klantenservice is altijd een zwak punt geweest. Als dit goed zou zijn en als ze dit willen verbeteren gaan ze niet alle samenwerking met de ombudsdienst telecommunicatie opzeggen...
- Dommel heeft een goed product met potientieel maar geen ondersteuning

Dit zijn allemaal feiten. De rest weet ik uit goeie bron en al is het een feit ik kan het hier nog niet verduidelijken dus zet ik het niet bij de feiten.

Dus mods gelieve het terug te plaatsen waar het hoort en dat is in de dommel topic.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Hier staat het goed

Het einde van dommel is speculatie en brengt dusdanig niets educatiefs mee aan het topic dommel

Feit dat de draad hier in de duiventil is geplaatst en er ineens geen reactie meer op is bewijst genoeg zeker ?

Je aangebrachte punten kunnen misschien wel deels kloppen maar toch blijft er enkel een harde kern over die over al die problemen klaagt , dus 1 klager roept voor 100 is zeker waar mits er duidenden , tienduidenden dommelgebruikers zijn

Deze speculatietopic mag dus openblijven zelfs droopy , zolang er on-topic gebleven word , geen flame/bash van komt EN in de duiventil

Hadden we het gesloten hadden we het ook gehoord vermoed ik :nono:µ

My 2 cents :

-Niet iedereen gebruikt usenet , laat zelfs staan waarvoor het dient (en begin nu niet over linux distro's eraf te halen eh)
-Als je geen technische of administratieve problemen hebt , dan is dommel toch de max zeker ? (ja ik weet het , fanboy fanboy fanboy ! , nee , het is nu eenmaal zo en dta breng je zelf aan , goed produkt , baanbrekend , maar shitservice/communicatie
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

a3ke schreef:Je aangebrachte punten kunnen misschien wel deels kloppen maar toch blijft er enkel een harde kern over die over al die problemen klaagt , dus 1 klager roept voor 100 is zeker waar mits er duidenden , tienduidenden dommelgebruikers zijn

Een paar opmerkingen:
1) Zou je hetzelfde zeggen moest het hier over Telenet of Belgacom gaan ?
2) Hou er rekening mee dat er ook mensen zijn die een Dommel box in de Makro hebben gekocht, en hier echt ontevreden over zijn, maar die de weg naar userbase nooit vinden. Maw, voor elke klager hier zijn er beslist een paar die je hier niet hoort.

a3ke schreef:-Als je geen technische of administratieve problemen hebt , dan is dommel toch de max zeker ? (ja ik weet het , fanboy fanboy fanboy ! , nee , het is nu eenmaal zo en dta breng je zelf aan , goed produkt , baanbrekend , maar shitservice/communicatie

Ik vind het jammer dat je als moderator zo'n "gekleurde" opmerkingen maakt. Als je geen technische of administratieve problemen hebt zijn er een heleboel goede providers "de max", zeker niet enkel Dommel.

Ik zie trouwens ook niet in wat er nu nog zo baanbrekend is aan het Dommel produkt ?

In ieder geval, om on-topic te blijven: ik ben benieuwd naar de Schedom cijfers voor 2008. de cijfers voor 2007 hebben ze pas in augustus 2008 neergelegd, dus ik vermoed dat ik nog geduld zal moeten oefenen.

Aha, 450ste post, premium member: jeuj !
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Het feit dat er geen reacties meer komen en eerst wel waren is een duidelijk bewijs dat het niet op zijn plaats staat en dus door de mod in de koelkast is geplaatst want wie gaat naar de duiventil om over een dommel topic te praten?

Het is geen speculatietopic maar een poll een vraag aan de dommel gebruikers dus nog een reden waarom het in het dommel topic moet.

Maar veel userbase mods gaan discussies uit de weg en zijn blijkbaar bang als aan het heilig huisje dommel wordt geraakt. Mijn punten waren heel wat minder subjectief dan die van de mod. Ik dacht dat een forum een plaats voor discussie was maar blijkbaar vinden sommige mods dit niet. Natuurlijk vind je op een forum meer klagers die zoeken een oplossing en komen hier terecht. Ga jij opzoek naar oplossingen als je geen probleem hebt?

Dus beste mod uw ingrijpen voor het ontopic was correct en als er dan geen reactie meer kwam dan was het item gewoon een stille dood gestorven. Nu verplaats je het onterecht en ontneem je me op een correcte discussie.

Dus gelieve dit terug te verplaatsen naar het dommel forum waar het correct stond tot uw onterechte interventie.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De cijfers moeten in theorie ten laatste tegen eind juli zijn neergelegd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:De cijfers moeten in theorie ten laatste tegen eind juli zijn neergelegd.

Je hebt gelijk, ik had me vergist: de cijfers voor 2007 zijn eind juni 2008 neergelegd.

Modbreak : Gesloten wegens blijvend negeren van eerdere waarschuwingen
Gesloten

Terug naar “Allerlei”