Testaankoop maakt gehakt van digitale tv m.u.v. TVVlaanderen

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Test-aankoop maakt gehakt van Digitale TV m.u.v. TV Vlaanderen

Het Belgische comsumentenmagazine Test-aankoop laat in haar januari nummer geen spaan heel van digitale televisie in België. Met name de digitale aanbieders als Telenet en Belgacom TV krijgen er flink van langs. Daar waar het bijna lijkt of de redactie van Test-aankoop zich gedraagt als ouderwetse kijkers die geen trek hebben in digitalisering, voeren zij wel heel veel argumenten aan die de nadelen ervan beschrijven.

Volgens het magazine moet je eerst al over een (duur) plat beeldscherm beschikken vooraleer het zin heeft digitaal te kijken. Dan is er wel de verbeterde beeld – en audiokwaliteit, althans in de meeste gevallen. Surround audio, hét voordeel van digitaal geluid, kon nog maar nauwelijks worden gevonden. Grootste nadeel is dat men bij IPTV en de kabel met de decoder vast zit aan de provider en dus niet kan kiezen. Daarbij vindt het testpanel dat er eigenlijk alleen maar allerlei functies worden gecreëerd die enkel de kas van de leverancier meer winst brengen.

TV Vlaanderen D*gitaal komt in hun uitgebreide artikel er nog het meest gunstig vanaf, zo worden zij er niet mee om hun oren geslagen dat (uitgezonderd High Definition) hun pakketten peperduur zouden zijn. Bovendien is TV Vlaanderen D*gitaal mobiel en dus overal te gebruiken. Grootste voordeel is volgens testaankoop dat er met van de provider onafhankelijke decoders óók kan worden gekeken en dat daar CAM’s (CI modules) voor beschikbaar zijn.

Voor het overige is Test-Aankoop vooralsnog fan van de ouderwetse analoge kabel-televisie maar constateert wel dat kabelbedrijven analoge zenders afschakelen zonder enige prijscomensatie voor de consument. Uitermate negatief is men over Belgacom TV: vooraleer men is aangesloten is men al honderden Euro’s kwijt en bovendien mag je je internet dan niet bij een andere provider aankoppelen. Telenet wordt neergesabeld met agressieve reclamecampagnes, zeer slecht werkende decoders, een HD Digicorder die luidruchtig is en bovendien ‘vreten de decoders stroom’ en kunnen niet uit, aldus het magazine.

Test-Aankoop zou wel graag voor België een met Nederland gelijkwaardig DVB-T aanbod zien, met dus populaire zenders tegen een lage prijs. Dat de Belgische overheid slechts 12 procent BTW belast op digitale uitzendingen (iets wat we in Nederland toch niet kennen!) is dus absoluut niet voldoende want wie via IPTV of Digitale kabel in België digitale televisie kijkt wordt vooral geconfronteerd met slechte decoders waaruit men niet kan kiezen, die men moet huren, waarbij verplicht andere abonnementen van de provider moeten worden afgenomen en soms zelfs verplicht interactieve kastjes erbovenop. Bovendien is kijken op meerdere toestellen bij deze providers een nog duurdere dan wel onmogelijke aangelegenheid. Omdat er ook geen basispakketten zijn van bijvoorbeeld publieke zenders vind Test-Aankoop digitale televisie vooralsnog een achteruitgang voor de consument.

De enige conclusie SatelliteMagazine hieruit kan trekken is dat TV Vlaanderen D*gitaal, mits schotelontvangst technisch mogelijk is, het beste alternatief is voor een volwaardig pakket met digitale televisiezenders. Overigens is hierbij op beeldkwaliteit niet meteen gelet maar Test-Aankoop merkt wel op dat – in tegenstelling tot via de satelliet – veel buitenlandse kanalen op de kabel dermate worden gecomprimeerd dat van kwaliteit geen sprake meer is. Op de beeldkwaliteit van TV Vlaanderen noch van andere aanbieders was met betrekking tot binnenlandse zenders kritiek.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Daarbij vindt het testpanel dat er eigenlijk alleen maar allerlei functies worden gecreëerd die enkel de kas van de leverancier meer winst brengen.
100 % akkoord. De prijzen voor VOD zijn enorm, comfort view moet gewoon gratis en volgens mij zijn heel veel mogelijkheden gewoon niet aangeboden want "brengen geen geld op".
Uitermate negatief is men over Belgacom TV: vooraleer men is aangesloten is men al honderden Euro’s kwijt
Ik weet niet of dat een promotie was, maar ik heb van BGC een gratis router gekregen en de decoderhuur is inbegrepen in het pack als je een pack neemt. Dus wat is hier van aan? Activatiekost meen ik niet betaald te hebben.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Goztow schreef:
Uitermate negatief is men over Belgacom TV: vooraleer men is aangesloten is men al honderden Euro’s kwijt
Ik weet niet of dat een promotie was, maar ik heb van BGC een gratis router gekregen en de decoderhuur is inbegrepen in het pack als je een pack neemt. Dus wat is hier van aan? Activatiekost meen ik niet betaald te hebben.
Inderdaad, ik denk dat je dit eerder van TV Vlaanderen kan zeggen...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Goztow schreef: Ik weet niet of dat een promotie was, maar ik heb van BGC een gratis router gekregen en de decoderhuur is inbegrepen in het pack als je een pack neemt. Dus wat is hier van aan? Activatiekost meen ik niet betaald te hebben.
Wel een beetje veel randvoorwaarden : promotie, inbegrepen in een pack, ... Vermoed dat dergelijke artikels worden opgesteld aan wat het normaal kost zonder rekening te houden met promoties of triple play toestanden.

Veel van de opmerkingen houden echter wel stand bij de grote 2, vendor lock-in, gesloten hardware en bij Telenet schabouwelijke hw kwaliteit
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maglor schreef: Inderdaad, ik denk dat je dit eerder van TV Vlaanderen kan zeggen...
Mja, ook al: voordat je satellietinstallatie betaald is, ben je toch al makkelijk 150 euro kwijt, niet? Het lijkt me wel makkelijker om dat later terug door te verkopen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Telenet wordt neergesabeld met agressieve reclamecampagnes, zeer slecht werkende decoders, een HD Digicorder die luidruchtig is en bovendien ‘vreten de decoders stroom’ en kunnen niet uit, aldus het magazine.
De HD Digicorder verbruikt 13 watt en is daarmee waarschijnlijk één van de zuinigste toestellen in huis.
Daarnaast heeft Telenet recent een software upgrade uitgebracht waardoor de harde schijf wordt uitgeschakeld als het toestel in standby staat.
Ik heb daarnet naar Electrabel gebeld om te vragen om de Kerncentrale van Doel stil te leggen omdat dit blijkbaar de enige manier is om mijn decoder uit te schakelen. :eek:
Voor het overige is Test-Aankoop vooralsnog fan van de ouderwetse analoge kabel-televisie maar constateert wel dat kabelbedrijven analoge zenders afschakelen zonder enige prijscomensatie voor de consument.
Misschien moeten ze zich bij Test-Aankoop eens informeren over de mogelijkheden/beperkingen van de kabel en telefoonlijn.
De analoge zenders worden om maar één reden weggehaald en dat is om plaats te maken voor digitale zenders en andere diensten.
Tegen 2012 zullen de analoge zenders allemaal verdwenen zijn. In andere landen staat met reeds verder en als we dan in Belgie een inhaalbeweging proberen te doen is het ook weer niet goed.
http://ec.europa.eu/information_society ... onfirm.pdf
http://www.iii.co.uk/news/?type=afxnews ... on=article
Bovendien is kijken op meerdere toestellen bij deze providers een nog duurdere dan wel onmogelijke aangelegenheid. Omdat er ook geen basispakketten zijn van bijvoorbeeld publieke zenders vind Test-Aankoop digitale televisie vooralsnog een achteruitgang voor de consument.
Ik heb hier 3 decoders staan en ja voor elk van die decoders heb ik een huurprijs of aankoopprijs betaald maar daarnaast hoef ik geen EUR meer te betalen om op 3 plaatsen digitaal te kijken.
Als Test-Aankoop het met dit principe niet eens is zijn verkiezen ze blijkbaar een communistisch model en dan ontvang ik graag per kerende hun tijdschrift gratis :angel:

Test-Aankoop is een commerciele organisatie die er alles aan doet om in het nieuws te komen en als ze dan toch zo graag met het buitenland, met name Nederland, vergelijken dat ze dan eerst even daadkrachtig optreden als de consumentenorganisaties daar.

Trouwens de manier waarop Test-Aankoop "klanten" probeert te werven verschilt niet veel van de praktijken die ze zelf veroordelen: onduidelijkheid over wat je precies krijgt, allerlei andere "rommel" op 5 verschillende papiertjes en de niet te missen "gratis" geschenken.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Astralon schreef:
Voor het overige is Test-Aankoop vooralsnog fan van de ouderwetse analoge kabel-televisie maar constateert wel dat kabelbedrijven analoge zenders afschakelen zonder enige prijscomensatie voor de consument.
Misschien moeten ze zich bij Test-Aankoop eens informeren over de mogelijkheden/beperkingen van de kabel en telefoonlijn.
De analoge zenders worden om maar één reden weggehaald en dat is om plaats te maken voor digitale zenders en andere diensten.
Tegen 2012 zullen de analoge zenders allemaal verdwenen zijn. In andere landen staat met reeds verder en als we dan in Belgie een inhaalbeweging proberen te doen is het ook weer niet goed.
Als ze dan toch zo graag willen stoppen met analoge TV, waarom doen ze er dan niet alles aan om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen? Bij mij bv. komt er nooit een settop-box binnen. Geef me de mogelijkheid om m.b.v. een CAM-module met mijn HTPC naar digitale TV te kijken en ik stap onmiddellijk over.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik heb pas een nieuwe HD digicorder geïnstalleerd met dus ook de laatste nieuwe update:
We kwamen zaterdagavond thuis en.. we hoorden een gezoem. Niet hard, maar op 10m afstand toch hoorbaar.
Het was de digicorder..
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Artikel is door SatelliteMagazine geschreven. Uiteraard komt TVV hier goed uit, anders zouden ze het niet schrijven nietwaar? ;)
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

Astralon schreef:Tegen 2012 zullen de analoge zenders allemaal verdwenen zijn. In andere landen staat met reeds verder en als we dan in Belgie een inhaalbeweging proberen te doen is het ook weer niet goed.
Dat geloof ik niet.
De twee aangehaalde artikels dateren van 3, 4 jaar geleden en het lijkt mij eerder dat het over uitzendingen gaat die met antenne kunnen opgevangen worden. Ik heb nog nergens gelezen dat de analoge uitzendingen in de komende jaren zullen verdwijnen. Het zou een prachtig argument zijn voor Telenet en Belgacom en ze zouden er al lang gebruik van hebben gemaakt ("u moet overschakelen mevrouw, voor het te laat is", zoiets :-D )
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

De HD Digicorder verbruikt 13 watt
Als ie aan staat of als ie uit staat? In standby vind ik het toch redelijk veel.
Volgens het magazine moet je eerst al over een (duur) plat beeldscherm beschikken vooraleer het zin heeft digitaal te kijken
Nochtans zie ik een grooooot verschil op mijn ouderwetse beeldbuis
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dfrog schreef:Artikel is door SatelliteMagazine geschreven. Uiteraard komt TVV hier goed uit, anders zouden ze het niet schrijven nietwaar? ;)
Euh... nee dus. Artikel is geschreven door Testaankoop en overgenomen door SatelliteMagazine.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
Dfrog schreef:Artikel is door SatelliteMagazine geschreven. Uiteraard komt TVV hier goed uit, anders zouden ze het niet schrijven nietwaar? ;)
Euh... nee dus. Artikel is geschreven door Testaankoop en overgenomen door SatelliteMagazine.
Werd het artikel dat je hier postte geschreven door TA of door SatelliteMagazine? Ik doelde op de ondertoon en conclusie.
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Dfrog schreef:
Jack Daniels schreef:
Werd het artikel dat je hier postte geschreven door TA of door SatelliteMagazine? Ik doelde op de ondertoon en conclusie.
Testaankoop en dit al enkele weken geleden.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Laatste woord hierover. SatelliteMagazine herformuleert delen van het artikel en geeft een eigen conclusie.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Kenneth schreef:
De HD Digicorder verbruikt 13 watt
Nochtans zie ik een grooooot verschil op mijn ouderwetse beeldbuis
Een groot verschil? Het beeld is hier even goed of beter als van plasma tv's (satteliet tv(ipbox9000),volledig vergulde kabels@8€/stuk).
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Drie jaar na de komst in ons land blijft consumentenorganisatie Test-Aankoop echter sceptisch over het werkelijke voordeel voor de klant. De grote boosdoener is het gebrek aan concurrentie op de markt waardoor de consument geen keuzevrijheid heeft. Test-Aankoop doet een aantal voorstellen aan de regionale regeringen om een sociale digitale televisie op maat van de consument mogelijk te maken. In afwachting heeft de analoge televisie via de kabel nog een mooie toekomst voor zich.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik ga akkoord dat TA niet altijd objectieve artikels neerpent :-D
MAAR ze hebben wel een punt dat we zowel op internet als nu ook op digitale tv diensten VEEL te VEEL moeten betalen voor extra's die eigenlijk lucht zijn voor de providers, dus lees geen extra kost om ze aan te bieden.
Mij maakt het niet uit wie er als beste/slechtste uit de test komt, wel dat de wanpraktijken en geldklopperij aan het daglicht komt!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:Ik ga akkoord dat TA niet altijd objectieve artikels neerpent :-D
MAAR ze hebben wel een punt dat we zowel op internet als nu ook op digitale tv diensten VEEL te VEEL moeten betalen voor extra's die eigenlijk lucht zijn voor de providers, dus lees geen extra kost om ze aan te bieden.
Ik weet niet of ze echt te veel aanrekenen.

Ik betaal bij Telenet 8 EUR / maand of 96 EUR / jaar voor de huur van een HD digicorder.
Op zowel de digicorder als de modem en alle achterliggende infrastructuur heb ik garantie en kan ik dus ten alle tijde gratis beroep op de Telenet diensten.
Als je een bijvoorbeeld een portable koopt met 3 jaar lang onsite support (next business day) dan ben je ook vlug 600 EUR kwijt wat overeenstemt met 200 EUR / jaar. Dat is het dubbele en is die portable technisch zoveel complexer dan die digicorder? Ik denk het niet.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Van zulke toestellen verwacht je toch dat ze technisch 5 a 6 jaar minimaal meegaan . Aan 96 € per jaar heb je tegen die tijd al 3 toestellen betaald ( TN betaald echt geen 360 € per stuk hoor , kan best maar de helft zijn ) . Maar ik koop toch liever een toestel dat aan mijn noden voldoet , waar de provider geen trukjes kan mee uithalen ( basis functie's blokkeren en er dan losgeld voor vragen enz ) , ipv de opgelegde rommel van hun .
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Astralon schreef:
Dafke schreef:Ik ga akkoord dat TA niet altijd objectieve artikels neerpent :-D
Ik weet niet of ze echt te veel aanrekenen.

Ik betaal bij Telenet 8 EUR / maand of 96 EUR / jaar voor de huur van een HD digicorder.
Op zowel de digicorder als de modem en alle achterliggende infrastructuur heb ik garantie en kan ik dus ten alle tijde gratis beroep op de Telenet diensten.
Als je een bijvoorbeeld een portable koopt met 3 jaar lang onsite support (next business day) dan ben je ook vlug 600 EUR kwijt wat overeenstemt met 200 EUR / jaar. Dat is het dubbele en is die portable technisch zoveel complexer dan die digicorder? Ik denk het niet.
Die HD Digicorders kosten telenet nog geen 100 euro in aankoop. Je kan dat helemaal niet vergelijken met een laptop, deze is stukken complexer. In een digibox zit echt niet veel, een simpele processor (aan 200Mhz), wat ram en flash geheugen, tuner,harde schijf en in/uitgangen. Das alles. Verder is de bouwkwaliteit van de digicorder middelmatig tot slecht. Die toestellen worden door veel kabelmaatschappijen (in andere landen) zelfs gratis weggegeven...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Astralon schreef:
Ge zijt een Telenet verkoper zeker? Tegen 2012 moet Telenet helemaal niks doen, in tegenstelling tot velen beweren. Die tijdslimiet, opgelegd door Europa is enkel van toepassing op analoge TV-ether-uitzendingen (via de lucht dus). De overgang naar digitale tv zou geen schrapping tot zenders tot het gevolg gehad hebben, moest Telenet eerst geïnvesteerd hebben in een kwalitatieve kabel. INDI kon wel digitale tv aanbieden, zonder schrapping van analoge zenders (die in aantal zelfs Telenet overtreften).

En de schrijver van het artikel zou beter eerst de naam van TV Vlaanderen goed schrijven. Er moet daar niks d*gitaal of digitaal bijgeplakt worden.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Astralon schreef: Als je een bijvoorbeeld een portable koopt met 3 jaar lang onsite support (next business day) dan ben je ook vlug 600 EUR kwijt wat overeenstemt met 200 EUR / jaar. Dat is het dubbele en is die portable technisch zoveel complexer dan die digicorder? Ik denk het niet.
Wat zou het zijn een ARM processor, standaard mb met AV aansluitingen, wat flashgeheugen, tuner en een HDD dat is alles. Onderdelen die niet de halve wereld kosten. Zeker als ik zie hoeveel veel complexere dingen in bulk kosten.

Het is trouwens niet custom tailored want het zijn naar wat ik gelezen heb gewoon referentie designs maar met een Telenet logo erop geplakt en hun brakke (!) software. Die dingen kosten qua aankoop niets gezien die toestellen in een enorme oplage (niet enkel telenet gebruikt ze) worden gemaakt wat de prijzen van componenten ook al weer drukt.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Andy schreef:
Astralon schreef:Tegen 2012 zullen de analoge zenders allemaal verdwenen zijn. In andere landen staat met reeds verder en als we dan in Belgie een inhaalbeweging proberen te doen is het ook weer niet goed.
Dat geloof ik niet.
De twee aangehaalde artikels dateren van 3, 4 jaar geleden en het lijkt mij eerder dat het over uitzendingen gaat die met antenne kunnen opgevangen worden. Ik heb nog nergens gelezen dat de analoge uitzendingen in de komende jaren zullen verdwijnen. Het zou een prachtig argument zijn voor Telenet en Belgacom en ze zouden er al lang gebruik van hebben gemaakt ("u moet overschakelen mevrouw, voor het te laat is", zoiets :-D )
Inderdaad, gaat alleen over uitzendingen in de ether. De VRT zendt ook niet langer analoog uit (als sinds oktober 2008 niet meer). Dezelfde reden werd toen opgegeven: meer plaats maken voor digitale tv signalen. Om met de vrijgekomen ruimte er tot op heden helemaal niets mee te doen.
Zelfs voor de eigen VRT nu maart 2009, is er nog steeds geen een+ op dvb-t te ontvangen. DVB-T is nochthans het enige middel/opvolger om nog de publieke omroepen te ontvangen zonder eens langs de kassa Telenet/Belgacom/TV Vlaanderen te passeren.

Het mag dan ook duidelijk zijn dat er hier in Vlaanderen méér aan de hand is dan gewoon een tekort aan bandbreedte in de ether. Telenet en Belgacom kunnen er natuurlijk alleen maar wel bij varen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

fredo66 schreef:Inderdaad, gaat alleen over uitzendingen in de ether. De VRT zendt ook niet langer analoog uit (als sinds oktober 2008 niet meer). Dezelfde reden werd toen opgegeven: meer plaats maken voor digitale tv signalen. Om met de vrijgekomen ruimte er tot op heden helemaal niets mee te doen.
Zelfs voor de eigen VRT nu maart 2009, is er nog steeds geen een+ op dvb-t te ontvangen. DVB-T is nochthans het enige middel/opvolger om nog de publieke omroepen te ontvangen zonder eens langs de kassa Telenet/Belgacom/TV Vlaanderen te passeren.

Het mag dan ook duidelijk zijn dat er hier in Vlaanderen méér aan de hand is dan gewoon een tekort aan bandbreedte in de ether. Telenet en Belgacom kunnen er natuurlijk alleen maar wel bij varen.
idd zoveel beter
IP-tv in NL : http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... ag=vandaag : meer dan alleen het NOS Journaal!!!!
en dvb-t in de UK : http://www.freeview.co.uk/ : That's up to 48 digital TV channels and 24 radio stations with no subscription.

ze mochten geen 3de kanaal openen...dus steken ze het achter de "rode knop"...die voor velen niet bereikbaar is (TV vlaanderen oa)
Zamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

sorry maar aan TA hecht ik geen geloof meer.
zij kunnen geen objectief oordeel vellen over dit onderwerp omdat ze anti-belgacom en anti-telenet zijn.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Zamba schreef:sorry maar aan TA hecht ik geen geloof meer.
zij kunnen geen objectief oordeel vellen over dit onderwerp omdat ze anti-belgacom en anti-telenet zijn.
logische conclusie volgens jouw redenering: ze zijn pro TVV
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zamba schreef:sorry maar aan TA hecht ik geen geloof meer.
Niet omdat ze anti-dit en anti-dat zijn, eerder omdat ze geen vergelijkingen kunnen maken. Betaal je genoeg geld, dan kom je ook in de top 3 voor.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”