Nog mensen met problemen (051) ?
Sinds 20u valt dat internet hier constant uit, geraak dan weer online voor een paar seconden en dan krijg ik terug een disconnect. Lijkt mij nu (al is er nog maar een minuut verstreken sinds ik weer een connectie heb) terug stabiel.
Heel de week geen noemenswaardige problemen en nu dit opeens.
wie heeft er al scarlet adsl20 en wat zijn de ervaringen ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb ook de overstap gemaakt van dommel naar scarlet.
Soms haal ik snelheden van meer dan 5Mbps (zit op een 6Mbps profiel), op ander momenten haal ik amper 1.3 Mbps.
Deze avond reeds enkele malen een compleet uitvallen van mijn adslverbinding gehad.
Bij scarlet beloven ze blijkbaar veel maar kunnen ze hun beloften niet waarmaken.
Ik was al tevreden met mijn 6Mbps profiel. Op 3.2 km van de centrale zal er niet meer inzitten.
Maar ik had toch wel een stabiele lijn verwacht.
Heb reeds een mail gestuurd en hoop op toch wat beterschap.
Soms haal ik snelheden van meer dan 5Mbps (zit op een 6Mbps profiel), op ander momenten haal ik amper 1.3 Mbps.
Deze avond reeds enkele malen een compleet uitvallen van mijn adslverbinding gehad.
Bij scarlet beloven ze blijkbaar veel maar kunnen ze hun beloften niet waarmaken.
Ik was al tevreden met mijn 6Mbps profiel. Op 3.2 km van de centrale zal er niet meer inzitten.
Maar ik had toch wel een stabiele lijn verwacht.
Heb reeds een mail gestuurd en hoop op toch wat beterschap.
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Reeds een kleine maand in het bezit van ADSL20 NO LIMIT:
Tevreden van de overstap wegens betere prijs en FUP. Voor de snelheid hoefde ik het niet te doen.
- Positief
- omschakeling van ADSL UNLIMITED naar ADSL20 NO LIMIT verliep vlekkenloos
- prijs
- Negatief
- Snelheid fluctueert
- Onstabiele modemsync
- Neutraal
- FUP (de toekomst zal uitwijzen hoe ver de FUP strekt)
Tevreden van de overstap wegens betere prijs en FUP. Voor de snelheid hoefde ik het niet te doen.
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik ben nu ook ongeveer een maand bij Scarlet en ben gemengd positief.Inderdaad het voordeel is unlimited en de overchakeling van Dommel naar scarlet liep vlekkeloos.
Maar dan inderdaad ook de nadelen zoals hierboven vermeld
*snelheidsfluxuaties(gisteren haalde ik amper 150 kb/s terwijl ik nu vanmorgen 600 kb/s haal!)
Ik merk dat ik regelmatig problemen ondervind met mn nieuw adsl2+ compatible modem(linksys wrt54g) met name de draadloze verbinding naar een etage lager.Deze valt regelmatig weg terwijl als ik naar mn signaalsterkte kijk is deze goed.Ligt dit aan het modem ??ligt dit aan scarlet??
Ik kan helaas niet in mijn modem kijken,naar lineattenuation en sync etc etc.
Maar dan inderdaad ook de nadelen zoals hierboven vermeld
*snelheidsfluxuaties(gisteren haalde ik amper 150 kb/s terwijl ik nu vanmorgen 600 kb/s haal!)
Ik merk dat ik regelmatig problemen ondervind met mn nieuw adsl2+ compatible modem(linksys wrt54g) met name de draadloze verbinding naar een etage lager.Deze valt regelmatig weg terwijl als ik naar mn signaalsterkte kijk is deze goed.Ligt dit aan het modem ??ligt dit aan scarlet??
Ik kan helaas niet in mijn modem kijken,naar lineattenuation en sync etc etc.
Live life to the Max
Snelheid niet zoveel problemen (althans ik test het ook niet zo frequent, maar als ik iets afhaal van hitnews haal ik toch quasi altijd mijn volle snelheid) maar ik kan niet met hand op het hart zeggen dat dit een stabiele verbinding is.
Soms gaat de verbinding down (zit geen systeem in want het gaat uren goed ook) en dat duurt enkele seconden. Maar op andere keren duurt het heel wat langer tegen dat ik terug een connectie kan maken zoals bvb zaterdag maar nu ook deze middag rond 11u30. Dan herstelt het zich vrij snel maar na enkele seconden ligt het weer plat en dat gaat zo x aantal keer door tot ik dan opeens uit het niets een stabiele verbinding heb wat weer uren goed gaat.
Totaal geen touw aan vast te knopen. HW is een speedtouch 516 en een WRT54G (wat echt een kloteding is en die ik misschien eens moet vervangen)
Soms gaat de verbinding down (zit geen systeem in want het gaat uren goed ook) en dat duurt enkele seconden. Maar op andere keren duurt het heel wat langer tegen dat ik terug een connectie kan maken zoals bvb zaterdag maar nu ook deze middag rond 11u30. Dan herstelt het zich vrij snel maar na enkele seconden ligt het weer plat en dat gaat zo x aantal keer door tot ik dan opeens uit het niets een stabiele verbinding heb wat weer uren goed gaat.
Totaal geen touw aan vast te knopen. HW is een speedtouch 516 en een WRT54G (wat echt een kloteding is en die ik misschien eens moet vervangen)
Laatst gewijzigd door Silence 02 feb 2009, 12:07, in totaal 1 gewijzigd.
Reeds 2 weken klant bij Scarlet.
Alles loopt perfect behalve dat ik ADSL1(6/640) gekrijgen heb ipv ADSL2+(1jaar lang EDPNetMax24 klant)
Heb all gebeld maar, elke keer een different antword(slechte lijn; adsl2+ niet beschikbaar; is Belgacom die beslist ezv.)
Voor de rest heb ik helemaal geen klachten.
Modulation:G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:640 / 6.144
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 31,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 18,0 / 22,0
Alles loopt perfect behalve dat ik ADSL1(6/640) gekrijgen heb ipv ADSL2+(1jaar lang EDPNetMax24 klant)
Heb all gebeld maar, elke keer een different antword(slechte lijn; adsl2+ niet beschikbaar; is Belgacom die beslist ezv.)
Voor de rest heb ik helemaal geen klachten.
Modulation:G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:640 / 6.144
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 31,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 18,0 / 22,0
ik heb iets betere waarden op mn modem en ik heb verdomme ook een 6mbit adsl 1 profiel gekregen, ik heb ze al een mail gestuurd dat ik
eis een adsl2 profiel te krijgen.Lets c
trouwens, wel cool is dat ik mn dommel newsserver verder kan gebruiken tot mn opzeg volledig is gedaan. (heb 1 maand overlappend met scarmet en dommel)
trouwens, wel cool is dat ik mn dommel newsserver verder kan gebruiken tot mn opzeg volledig is gedaan. (heb 1 maand overlappend met scarmet en dommel)
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
@ Silence
Weet gij nie waar ge de lineattenuation en noisemargin kan vinden in uw wrt54g2 modem?Ik zie dat ge die ook gebruikt!
Ik kan het namelijk nergens vinden.
bedankt alvast
ik heb ook een adsl1 profiel met een max van 6 mbps,maar heb nie te klagen zolang die schommelingen van snelheid der nie zijn.
Weet gij nie waar ge de lineattenuation en noisemargin kan vinden in uw wrt54g2 modem?Ik zie dat ge die ook gebruikt!
Ik kan het namelijk nergens vinden.
bedankt alvast
ik heb ook een adsl1 profiel met een max van 6 mbps,maar heb nie te klagen zolang die schommelingen van snelheid der nie zijn.
Live life to the Max
Mijn toestel is het "oudere" WRT54G (niet de WRT54G2) zonder modem dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten Voor mijn lijnwaardes moet ik naar de logs kijken van mijn speedtouch.
Die technieker van Belgacom had een extra lijn naar boven getrokken en heb nu eens mijn modem beneden gezet (zo'n 2 meter van waar de telefoonlijn het huis fysiek binnenkomt) en naar boven gewerkt met een utp kabel. De router er ook even van tussenuit gehaald en er gewoon een simpele switch (modem <-> switch <-> netwerk) tussen gestoken om zo weinig mogelijk variabelen over te houden.
Zag geen wereldschokkende veranderingen in mijn lijnwaardes om eerlijk te zijn. Het is mij echter vooral te doen om een stabielere lijn te bekomen want ik zie nu in modem heel veel meldingen van xDSL linestate down om de x aantal tijd.
Die technieker van Belgacom had een extra lijn naar boven getrokken en heb nu eens mijn modem beneden gezet (zo'n 2 meter van waar de telefoonlijn het huis fysiek binnenkomt) en naar boven gewerkt met een utp kabel. De router er ook even van tussenuit gehaald en er gewoon een simpele switch (modem <-> switch <-> netwerk) tussen gestoken om zo weinig mogelijk variabelen over te houden.
Zag geen wereldschokkende veranderingen in mijn lijnwaardes om eerlijk te zijn. Het is mij echter vooral te doen om een stabielere lijn te bekomen want ik zie nu in modem heel veel meldingen van xDSL linestate down om de x aantal tijd.
Ik heb ook een mail gestuurd (ondertussen all 3 keer gebeld) en kreeg dit als antword:hey69 schreef:ik heb iets betere waarden op mn modem en ik heb verdomme ook een 6mbit adsl 1 profiel gekregen, ik heb ze al een mail gestuurd dat ik
"Momenteel is het niet mogelijk om u aan te sluiten op een hogere snelheid. Zodra dit mogelijk is kan u dit nakijken op onze website, bij beschikbaarheid gaat u dan uw gemeente terugvinden.
Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice"
Hoe kan zijn dat bij EdpNet ADSL2+(Scarlet aparatuur) beschikbaar is en bij Sacrlet niet
Disconnects zijn van de baan, door de modem beneden te zetten blijft heel de boel heel stabiel. Wel raar gezien alles (van telecom) hier met het oog voor ADSL (!) door een Belgacom technieker is geplaatst en het allemaal (en wie zou ik zijn om aan zo'n man te twijfelen) geen problemen zou opleveren. Vermoed dat die geen slechte kabels gebruiken.
Maar sowieso eens contact opnemen met de dienst storingen. Tijdens het bellen hebben wij soms veel storing en volgens de mensen van scarlet (ondanks het feit dat ik op 1100 meter woon van de centrale) kon de sync niet hoger door de slechte kwaliteit van de lijn.
Maar sowieso eens contact opnemen met de dienst storingen. Tijdens het bellen hebben wij soms veel storing en volgens de mensen van scarlet (ondanks het feit dat ik op 1100 meter woon van de centrale) kon de sync niet hoger door de slechte kwaliteit van de lijn.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Contacteer:
Nu al één maand bij Scarlet, vroeger bij Dommel.
Positief:
Positief:
- Prijs
Overschakeling van Dommel naar Scarlet was snel and pijnloos
Vriendelijk support ploeg
- ADSL1 (6 Mbit) ipv van ADSL2+. Dit was niet duidelijk wanneer ik het abonnement door hun web site genomen heeft. Scarlet belooft iets dat zij niet kunnen leveren.
Effective snelheid is feitelijk lager dan de 4.6 Mbit van Dommel. Hun netwerk schjint overbelast te zijn
Support kan/wil klanten niet inlichten over toekomstige upgrades van ADSL1 to ADSL2+
Nu al 3 weken bij Scarlet, vroeger bij Dommel.
Positief:
Prijs 12x 20euro
FUP = 200gb in de maand lijkt geen probleem te zijn ? Mss wel beetje vroeg om deze conclusie te trekken, maar met 100gb kom ik ook toe
Constante snelheid 650Kbps 24/24, GEEN last van fluctuatie zoals sommige mensen hier melden
Negatief:
ADSL1 6mb ipv de ADSL2+ ondanks 2900m van centrale 02ALS,
Positief:
Prijs 12x 20euro
FUP = 200gb in de maand lijkt geen probleem te zijn ? Mss wel beetje vroeg om deze conclusie te trekken, maar met 100gb kom ik ook toe
Constante snelheid 650Kbps 24/24, GEEN last van fluctuatie zoals sommige mensen hier melden
Negatief:
ADSL1 6mb ipv de ADSL2+ ondanks 2900m van centrale 02ALS,