Cityconnect blijkbaar beschikbaar in Gent

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Vanaf heden is cityconnect blijkbaar ook beschikbaar in Gent:

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl2+ cityconnect lite: downloadsnelheid tot 24.0 mbit/sec en upload maximaal aan 3.0 mbit/sec
- adsl2+ cityconnect: downloadsnelheid tot 24.0 mbit/sec en upload maximaal aan 3.0 mbit/sec
- adsl2+ cityconnect plus: downloadsnelheid tot 24.0 mbit/sec en upload maximaal aan 3.0 mbit/sec

zijn er reeds andere locaties gevolgd? Iemand die reeds de overstap durft wagen? :p
IceTea
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2009, 18:08
Locatie: Antwerpen

Zoals al gezegd hier, is Antwerpen ook aan beurt geweest. En zo gauw ik het zag heb ik het aangevraagd.
En hoewel ik nog met een standaard ADSL modem werk, heb ik toch al de volle ADSL snelheid ter beschikking, en daar ben ik al heel content van (8Mbit down, 1Mbit up) En da werkt al verdomd goed (ge vraagt u af waarom ze niet overal die limiet weghalen, who needs ADSL2+)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

lijkt inderdaad mogelijk te zijn, raar dat ze dat niet aankondigen

Code: Selecteer alles

switch to cityconnect is possible

it is possible to switch your account to a cityconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone.


maar ik ga me er niet aan wagen :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

xenne schreef:lijkt inderdaad mogelijk te zijn, raar dat ze dat niet aankondigen

Code: Selecteer alles

switch to cityconnect is possible

it is possible to switch your account to a cityconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone.


maar ik ga me er niet aan wagen :wink:

Ik dacht dat eerst ook, maar toch de overstap gedaan. prijs / opties beste abbo wat er beschikbaar is in Belgie.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik ga er mij ook nog niet aan wagen zolang dommel het niet heeft aangekondigd op de CRM. Voor hetzelfde geld is die controle gewoon fout voor bepaalde nummers.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

crapiecorn schreef:
xenne schreef:lijkt inderdaad mogelijk te zijn, raar dat ze dat niet aankondigen

Code: Selecteer alles

switch to cityconnect is possible

it is possible to switch your account to a cityconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone.


maar ik ga me er niet aan wagen :wink:

Ik dacht dat eerst ook, maar toch de overstap gedaan. prijs / opties beste abbo wat er beschikbaar is in Belgie.


tsja, ik zit wel op 5km van de centrale... geen zin jaar aan produkt vast te hangen dat niet marcheert. moest ik in 't centrum wonen zou ik het misschien wel durven riskeren
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

inmiddels heb ik aanvraag tot migratie gedaan, moet enkel nog mijn actievatiekost betalen

ik hou jullie op de hoogte :)
Yvekes
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 maa 2007, 14:21
Bedankt: 5 keer

da's heel normaal. In genk was dat ook zo. Ik merkte op dat ik kon switschen naar cityconnect. Aangezien er nog geen officiële mededeling was geweest, durfde ik het eerst ook nog niet aan om de migratie aan te vragen. Een 5-tal dagen later kwam er toen wel het bericht dat cityconnect in genk mogelijk was. Ik heb toen de migratie aangevraagd en is eigenlijk allemaal heel vlot verlopen. Je kan dus gerust nu al migratie aanvragen.

Enige nadeel is dat dommel netconnect op voorhand blijft factureren. ik zat dus in situatie dat bv op 1 december via domiciliëring de periode van 11/12/08 tot 10/01/09 betaald was terwijl ze mij op 6 december hebben omgeschakelt op cityconnect (23 eur/maand). Ik heb hen hierop attent gemaakt en enige wat ze me wisten te melden was dat hierin dan de opzegvergoeding voor netconnect zat. Dat vond ik zo'n flutantwoord, want kan toch niet dat je opzegvergoeding moet betalen als je langer dan een jaar klant zijt en gewoon overschakelt naar ander product. daar heb je toch al activatiekost van 50 eur voor betaald. ik heb het er maar bij gelaten maar vond het geen goede service.

Mijne pa die bij telenet zit, is onlangs ook overgestapt van duurder abo naar zo ne shake die veel goedkoper uitkwam. Hij heeft geen activatiekost moeten betalen en ook geen zogezegde opzegvergoeding. Hierin vind ik dommel dan ook niet echt klantvriendelijk. Langs de andere kant: het is maar 1 maand gebeurd en nu heb ik wel een heel voordelig abo.

Let er bovendien op dat wanneer je migratie naar cityconnect aanvraagt, dat uw downloadlimiet onmiddellijk wordt omgezet naar de nieuwe voorwaarden. Als je dus overschakelt van netconnect (100gb) naar cityconnect (40gb), dan zal uw limiet meteen op 40gb max staan, ook al moet je nog 2 weken tot overschakeling
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:
crapiecorn schreef:
xenne schreef:lijkt inderdaad mogelijk te zijn, raar dat ze dat niet aankondigen

Code: Selecteer alles

switch to cityconnect is possible

it is possible to switch your account to a cityconnect account, please choose the desired account-type below and click on submit. please note that this is an irreversable proces and cannot be undone.


maar ik ga me er niet aan wagen :wink:

Ik dacht dat eerst ook, maar toch de overstap gedaan. prijs / opties beste abbo wat er beschikbaar is in Belgie.


tsja, ik zit wel op 5km van de centrale... geen zin jaar aan produkt vast te hangen dat niet marcheert. moest ik in 't centrum wonen zou ik het misschien wel durven riskeren


Waar is die centrale wel ergens te Gent? Ik zit in de dierentuinwijk, net naast afrit Ledeberg.

Ben nog aan het twijfelen, zelfs al is de snelheid geen perfecte ADSL2+ , de prijs gaat iets omlaag en er is geen limiet meer. Ideaal voor een studentenkot dus.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zit ledeberg niet op de centrale van gentbrugge?
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Zit ledeberg niet op de centrale van gentbrugge?


De dierentuinwijk ligt nog net binnen het centrum van Gent, volgens de site van Dommel kan ik ook Cityconnect.

Als die centrale dus daar op de kortrijksesteenweg staat zit ik op minder dan 2km van de centrale, wat mij hoop doet geven voor de snelheid.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Thallyos schreef:
Lord Utopia schreef:Zit ledeberg niet op de centrale van gentbrugge?


De dierentuinwijk ligt nog net binnen het centrum van Gent, volgens de site van Dommel kan ik ook Cityconnect.

Als die centrale dus daar op de kortrijksesteenweg staat zit ik op minder dan 2km van de centrale, wat mij hoop doet geven voor de snelheid.


Je kan altijd eens via dx adsl testen welke snelheid je bij hen kunt halen. Dat geeft je al wat meer zekerheid (hoewel de centrale van Dommel anders kan zijn dan die van Scarlet, want denk dat Belgacom er meer dan één heeft in Gent...).

Tom
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Wel niet in Gent maar in Mechelen Nekkerspoel krijg ik dit als ik check of Cityconnect beschikbaar is:

voor 30/04/2009 zal het op uw locatie ook mogelijk zijn om volgende producten te bestellen, bestel nu dus netconnect en switch naar cityconnect op het moment dat het beschikbaar is voor u:

- adsl2+ cityconnect lite
- adsl2+ cityconnect
- adsl2+ cityconnect plus
- adsl2+ homeconnect
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je kan altijd eens via dx adsl testen welke snelheid je bij hen kunt halen. Dat geeft je al wat meer zekerheid (hoewel de centrale van Dommel anders kan zijn dan die van Scarlet, want denk dat Belgacom er meer dan één heeft in Gent...).

Bij Edpnet zit ik op 850m van de centrale maar dat is het Turboline netwerk van Scarlet. Hopelijk zit Dommel op dezelfde centrale. Volgens deze wiki kan ik dan tussen 22Mbit en 24Mbit halen. :-D. Ik heb de vraag al gesteld aan Dommel zelf ook.
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Zit ledeberg niet op de centrale van gentbrugge?


Ledeberg is nog niet aansluitbaar op cityconnect blijkbaar.. en Evergem ook niet.. :|
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

In Brugge zou het nu ook beschikbaar zijn.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Ik ben aansluitbaar op cityconnect, ook voor het homeconnect abo.
Op mijn vraag aan de helldesk wanneer dit ging zijn:

Geachte,

Voor de snelheid verhoging van homeconnect kunnen wij geen exacte datum meedelen omdat wij die zelf niet hebben.
Er word meer duidelijkheid verwacht het eerste kwartaal van dit jaar.



Echt onbegrijpelijk, precies of daar geen actieplannen of protocollen gemaakt zijn. Laat staan dat ze met elkaar communiceren...
MRD2
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2008, 13:49

Cityconnect sinds 26-01. (steendam/Gent)
Snelheid is 13Mbps down / up nog niet getest.
Heb wel een nieuwe ADSL2+ modem moeten kopen. Mijn Edimax ADSL2+ kon niet overweg met het signaal op 1 of andere manier.
Kreeg wel line-sync maar geen IP/data.
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit op 800 meter van de centrale, waardoor ze me bij Dommel 24Mbit kunnen leveren. Althans, dat zei de vriendelijke telefoniste. Bij Edpnet kunnen ze me maar 15Mbit leveren omdat de lijnwaardes niet ideaal zijn (noise en attenuation). Edpnet heeft uiteraard meer gegevens over mijn lijn. Dommel biedt 3Mbit up, terwijl Edpnet 1mbit up aanbiedt.

Het is moeilijk om op basis van objectieve criteria te beslissen. Wat baat het bijvoorbeeld megasnelheden te hebben als ze tijdens de piekuren gelijk een pudding inzakken. Welke provider is daar het best tegen gewapend, Edpnet of Dommel? Plaatst Dommel eigen DSLAMs?
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

brommer schreef:Ik zit op 800 meter van de centrale, waardoor ze me bij Dommel 24Mbit kunnen leveren. Althans, dat zei de vriendelijke telefoniste. Bij Edpnet kunnen ze me maar 15Mbit leveren omdat de lijnwaardes niet ideaal zijn (noise en attenuation). Edpnet heeft uiteraard meer gegevens over mijn lijn. Dommel biedt 3Mbit up, terwijl Edpnet 1mbit up aanbiedt.

Het is moeilijk om op basis van objectieve criteria te beslissen. Wat baat het bijvoorbeeld megasnelheden te hebben als ze tijdens de piekuren gelijk een pudding inzakken. Welke provider is daar het best tegen gewapend, Edpnet of Dommel? Plaatst Dommel eigen DSLAMs?


Voor ADSL2+ Cityconnect gebruikt Dommel haar eigen DSLAMs. Ik denk dat je qua stabiliteit beter zal zijn bij Dommel. Ik dacht dat EDPnet gebruik maakt van het Scarlet netwerk, daar durven de snelheden toch wel eens fluctueren. Mijn ADSL verbinding bij Dommel (Belgacom netwerk) is in ieder geval rock-solid.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

tw2007 schreef:Ik dacht dat EDPnet gebruik maakt van het Scarlet netwerk, daar durven de snelheden toch wel eens fluctueren.


EDPnet maakt gebruik van het Broba en het Bruo netwerk.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

brommer schreef:Ik zit op 800 meter van de centrale, waardoor ze me bij Dommel 24Mbit kunnen leveren. Althans, dat zei de vriendelijke telefoniste. Bij Edpnet kunnen ze me maar 15Mbit leveren omdat de lijnwaardes niet ideaal zijn (noise en attenuation). Edpnet heeft uiteraard meer gegevens over mijn lijn. Dommel biedt 3Mbit up, terwijl Edpnet 1mbit up aanbiedt.

24Mbit haalt niemand op cityconnect zover ik weet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
impulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 okt 2008, 09:27

xenne schreef:24Mbit haalt niemand op cityconnect zover ik weet


Mijn SX762 synchroniseert aan
Downstream-snelheid: 22810 kbps
Upstream-snelheid: 1273 kbps
Een ADSL2+-verbinding heeft een theoretische downloadsnelheid tot 24 Mbit/s, in de praktijk is dat altijd wat minder...
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Damn, woon jij in de centrale? Want dat is echt wel een zeer goede synch voor ADSL2+
Post eens uw attentuation & SNR, evenals afstand tot de centrale aub.(als je die weet ofc)

Om Brommer verder te helpen, ik denk dat je bij Dommel ook wel een download snelheid van rond de 15mbit.
De meesten zitten daar rond.
Het is inderdaad wel een feit dat Dommel annex M aanbiedt, dus hogere upload dan bv. EDPnet.(3mbit vs 1mbit in theorie)
Over de stabiliteit van beide providers hun netwerken kan ik geen uitspraken doen, al heeft dommel er bij sommige 1-2weken wel eens een nachtje uitgelegen.Maar ik heb geen idee of dat ook cityconnect abonnees trof en hoe dit zit bij EDPnet.
impulse
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 okt 2008, 09:27

logion schreef:Damn, woon jij in de centrale? Want dat is echt wel een zeer goede synch voor ADSL2+
Post eens uw attentuation & SNR, evenals afstand tot de centrale aub.(als je die weet ofc)


Maximale lijnsnelheid: 22596 kbps (downstream) / 1257 kbps (upstream)
Ruismarge: 5.8 dB (downstream) / 6.5 dB (upstream)
Lijndemping: 10.8 dB (downstream) / 5.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.4 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)

zit ook op een raw copper lijn
internet is nog niet uitgevallen sinds de overstap: Verbonden (4:02:50:49)
woon op ~850m van de centrale (dat zeiden ze mij toch op de dommel helpdesk)
stevo1014
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009, 19:13

Hallo

Op de vraag wanneer ik van CityConnect gebruik ga kunnen maken, kreeg ik eerst dit antwoord (met dt-fout... :roll: ):

Geachte,

Wij hebben zelf nog geen datum deze word u meegedeeld per brief.

Een afstandscheck kan u bij ons telefonisch aanvragen tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.



En op de vraag wanneer ik ongeveer (kwestie van dagen?weken? maand(en)? die brief dan kan verwachten (ook met dt-fout... :nono: ):

Geachte,

Dat is helaas echt niet mogelijk maar er word meer informatie verwacht het eerste kwartaal van dit jaar.


Had ik toch maar beter gewacht en eventueel toch naar een andere provider uitgekeken...
Gelukkig merk ik hier dat er toch al mensen uit Gent CityConnect hebben! :bdaysmile:

Aan die mensen: hoe lang hebben jullie moeten wachten na de migratie-aanvraag 1° op info en 2° op het gebruik kunnen maken van de adsl2?

Thx!
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

stevo1014 schreef:Aan die mensen: hoe lang hebben jullie moeten wachten na de migratie-aanvraag 1° op info en 2° op het gebruik kunnen maken van de adsl2?


09/01/2009 - aanvraag migratie
09/01/2009 - vraag tot betaling activatiekost ontvangen
11/01/2009 - betaling uitgevoerd
12/01/2009 - ontvangstbevestiging betaling
21/01/2009 - Installatiedatum bekend: 26/01/2009
26/01/2009 - Aangesloten
bedev
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:01

Ik zit aan de Lousbergskaai
Ben niet zo tevreden over de snelheid

Centrale zit aan de Korenmarkt (2 km)

Download 7000
Upload 1100
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Is dat 2km vogelafstand of een afstand test van Dommel?
Kan soms een redelijk verschil maken.
stevo1014
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009, 19:13

Ik heb nog eens telefonisch contact met Dommel opgenomen. Deze keer behoorlijk snel iemand aan de lijn gehad en de persoon was heel vriendelijk.
De reden waarom ik nog niets gehoord had was omdat ik nog niet betaald had... Mijn facturen betaal ik via domiciliëring. Na mijn migratieaanvraag had ik ook gebeld en toen specifiek gevraagd of die activatie-kost ook via dezelfde weg betaald wordt. Neen was toen het antwoord, ik ging daar een andere factuur voor krijgen… Niet dus, en ik maar wachten die factuur… :bang:
Btw: ik woon in de Lange Violettestraat, volgens Dommel op 1,3 km van de centrale en ze kunnen mij 10Mb garanderen volgens de vriendelijk helpdeskmedewerker. Niet de fantastische 24, maar cityconnect is wel een pak goedkoper dan netconnect. Benieuwd hoe snel het gaat gaan als de betaling geregeld zal zijn.
supajay
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009, 23:53

bedev schreef:Ik zit aan de Lousbergskaai
Ben niet zo tevreden over de snelheid

Centrale zit aan de Korenmarkt (2 km)

Download 7000
Upload 1100


Mijn speedtest is ook ongeveer rond die nummertjes. Ik zou op ongeveer 700 meter van een centrale zitten. Misschien moet ik de telefoon toch maar eens nemen en zien wat er scheelt.
stevo1014
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2009, 19:13

Maximale lijnsnelheid: 22596 kbps (downstream) / 1257 kbps (upstream)
Ruismarge: 5.8 dB (downstream) / 6.5 dB (upstream)
Lijndemping: 10.8 dB (downstream) / 5.6 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17.4 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)
Waar halen jullie deze gegevens? Via een site ook?

De speedtest-link op deze pagina werkt niet bij mij ... Maar op speedtest.net bekom ik deze resultaten: Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

brooklyn schreef:In Brugge zou het nu ook beschikbaar zijn.

nog niet gemerkt Brooklyn
heb hier eergisteren aantal 050 nr.'s ingetikt (nu zit ik al +5 min. te wachten op beschikbaarheid)....maar geen enkele beschikbaarheid. Ook mijn nr. (oostkamp, woon op grens assebroek-Oostkamp) nog niet beschikbaar...zit ook geen haast bij...nu tot oktober 2009 bij BTC naar alle tevredenheid....en als ik alles hier lees....bedank ik....
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

hi,

Ik heb halverwege vorige maand de overschakeling aangevraagd naar cityconnect lite.

Als ik inlog op dommel> facturen:

dan zie ik 2 facturen: activatiekost + netconnect

Op de website staat er nergens een vermelding van een 'nieuwe' activatiekost. Toch niet wanneer je kiest voor de overschakeling?????

Ik vraag me af wat m'n precies moet veranderen? Moet de kaart in de DSLAM waar mijn koperpaar op termineert ge-upgrade worden? of is het gewoon een kwestie van andere modulatie te activeren? (indien ja, hoef ik dan een andere modem? Bij mij gaat het niet om de extra snelheid maar om het goedkoper abonnement)

Mijn vraag is:

1)wat moet men precies veranderen om van ADSL naar ADSL2+ te gaan? modulatie, kaart op de DSLAM,?? of is het eerder afzetten van policing/ rate limiting op de kaart van de DLSAM?
2)waarom moet ik nu nog 35 euro voor netconnect betalen?
(mss kan vraag 1- vraag 2 beantwoorden)

Opmerking:

Ik vind het stom dat ze niet vermelden dat er een activatiekost bij komt kijken etc. (tenzij ik er over gekeken heb?)
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ze vermelden dit wel duidelijk bij hun formules hoor...
ik had dit al ergens gelezen op hun site altans

http://www.dommel.com/nl/adsl/cityconne ... ?cust=home

hier zie je duidelijk "activatiekost" staan :)

Mvg
Tom
davydavy
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jan 2009, 11:20

ik bedoel van dommel netconnect naar dommel cityconnect lite
predje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jan 2008, 13:06

ja ik ga ook van dommel netconnect nr cityconnect plus
er staat toch bij hun dommel cityconnect dat je een activatiekost moet betalen, als dit niet moest bij een overstap hadden ze het er wel bij gezet denk ik ;-)

Mvg
Tom
alyona
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2009, 01:15

Hey

sinds vrijdag ben ik ook overgeschakeld van netconnect naar cityconnect lite (posteernestraat in gent). Ik heb vandaag echter pas de modem ingesteld. Als ik echter kijk op de website van dommel staat er naast modemtype het volgende: it seems you are not using a cityconnect approved adsl2+ modem/router, you may not be able to get the most out of your adsl2+ connection. we strongly suggest "siemens sx762 wlan" as the modem/router for your cityconnect connection.

En dat terwijl mijn modem (thomson speedtouch 516/536) adsl2+ approved is en ik (zoals ge kunt zien) probleemloos op het internet kan surfen. Heeft er iemand gelijkaardige problemen of weet iemand of da kwaad kan?

Dan heb ik nog een vraagje. Ik heb ook een router (d-link dir635). Bij netconnect was het connectietype pppoe en da kon ik zelf nog makkelijk instellen maar zoals ge weet zijn de instellingen van cityconnect veranderd maar het wordt nu net iets te ingewikkeld voor mij. Daarom vroeg ik mij af welk connectietype (static ip, dynamic ip, pppoe, pptp, l2tp) ik nu moet gebruiken. Ik heb al wa vanalles geprobeerd maar met nog bitter weinig resultaat:p. Ik had ook het forum al eens afgezocht naar instellingen voor cityconnect maar ik vond precies enkel instellingen voor netconnect. Dus moest er mij iemand kunnen helpen of de link weten naar ander topic voor die instellingen, ik zal u eeuwig dankbaar zijn:).

Grtz
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

alyona schreef:... Als ik echter kijk op de website van dommel staat er naast modemtype het volgende: it seems you are not using a cityconnect approved adsl2+ modem/router, you may not be able to get the most out of your adsl2+ connection. we strongly suggest "siemens sx762 wlan" as the modem/router for your cityconnect connection.

En dat terwijl mijn modem (thomson speedtouch 516/536) adsl2+ approved is en ik (zoals ge kunt zien) probleemloos op het internet kan surfen. Heeft er iemand gelijkaardige problemen of weet iemand of da kwaad kan?


Het is geen probleem en het kan geen kwaad.
ADSL is een standaard en als je modem voldoet aan de standaard dan is er geen probleem.

Waarom dat berichtje op hun website?
Door dergelijke modems te verkopen verdienen ze wat extra. Het is hun goed recht. Je bent niet verplicht om die modem te kopen.
Wat wel een mogelijk probleempje kan zijn is als je achteraf problemen hebt met jouw modem, en het is geen modem "goedgekeurd" door Dommel, dan kunnen ze misschien moeilijk doen bij het oplossen van problemen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”