Ik heb mijn Hommeconnectabonnement bij Dommel opgezegd.
Begin deze week kreeg ik een mail dat mijn dat alles in orde is hiervoor.
Ik stelde terug de vraag of ook mijn telefoonnummer wordt vrijgegeven.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord:
Uw telefoonnummer wordt vrijgegeven na het betalen van de early cancellation fee.
Voor mij is dit een taal die ik niet ken en ik weet ook nog niet hoeveel ze hiervoor vragen.
Dit stond er niet bij.
Mijn vragen zijn nu:
Of er al iemand dezelfde ervaring heeft gehad met dit probleem en hoe hij dit heeft opgelost?
Wat is de kostprijs hiervan?
Is dit wel gerechtvaardigd?
Moeten zij die modem ook niet terugnemen?
Meer dan 2 maanden hebben ze mij zonder telefoon gelaten en steeds met mijn voeten gespeeld.
Zonder er hiervoor ook maar iets te doen.
Dit is zeer grof van Dommel.
Dank voor uw medewerking
Dommel early cancellation fee
- cloink
- Elite Poster
- Berichten: 3515
- Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Heb je hen (aangetekend) in gebreke gesteld?
Zo neen, moet je allicht alle kosten betalen voor de maanden van je eerste jaar dat je niet hebt "uitgezeten". Dat kan dus een aardig bedragje zijn...
Zo neen, moet je allicht alle kosten betalen voor de maanden van je eerste jaar dat je niet hebt "uitgezeten". Dat kan dus een aardig bedragje zijn...
ooh. shiny.
Early cancelation fee is de opzegvergoeding die ze vragen
Mijn early cancelation fee was 251.70 euro ,ik weiger dat te betalen en wacht al meer dan 6 maand op een dagvaardiging hiervoor die precies nooit zal komen.
Ik had geen telefoonnummer van hen waarmee ze me konden afpersen.
Ik weet nog niet of hun manier van werken wel wettelijk is.
Ik ken het homeconnect contract niet,staat daar iets over het vrijgeven van dat telefoonnummer in ,
ingeval van opzegging ? ?
Laat ze de opzegvergoeding,van de bij de meeste klanten,niet werkende telefoon, maar eens apart berekenen en tonen.
Mijn early cancelation fee was 251.70 euro ,ik weiger dat te betalen en wacht al meer dan 6 maand op een dagvaardiging hiervoor die precies nooit zal komen.
Ik had geen telefoonnummer van hen waarmee ze me konden afpersen.
Ik weet nog niet of hun manier van werken wel wettelijk is.
Ik ken het homeconnect contract niet,staat daar iets over het vrijgeven van dat telefoonnummer in ,
ingeval van opzegging ? ?
Laat ze de opzegvergoeding,van de bij de meeste klanten,niet werkende telefoon, maar eens apart berekenen en tonen.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
- SniFManS
- Elite Poster
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
- Locatie: Mol -Rauw
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
leoke schreef:Ik heb mijn Hommeconnectabonnement bij Dommel opgezegd.
Begin deze week kreeg ik een mail dat mijn dat alles in orde is hiervoor.
Mag ik vragen hoeveel tijd er tussen zat tussen je aangetekende zending en de reactie van dommel ?
Want ik heb enkele weken de brief aangetekend verzonden maar nog niets terug van gehoord !
Als u een abonnement hebt,zou u een contract moeten hebben en het moeten kunnen natrekken.
Ik vind het HomeConnect contract niet op het internet.
Heeft iemand een link of copy ? ?
Ik vind het HomeConnect contract niet op het internet.
Heeft iemand een link of copy ? ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
De modem moeten ze niet terugnemen , die heb je gekocht , tenzij deze eigendom blijft van dommel (vrij zeker van niet )
Als je je opzeg (ingebrekestelling) correct hebt gedaan , waar ik voor vrees wel , ben je safe
Een correcte en feilloze ingebrekestelling gaat als volgt :
-Je stelt xxxxxxxxxx aangetekend schriftelijk in gebreke MET ontvangstbewijs , voor het niet leveren van een eigenschap of onderdeel van de dienst/het produkt dat je bij hen hebt genomen
-Je geeft xxxxxxxxxx een minimum van 3 weken of 15 werkdagen om het probleem of de missende dienst te herstellen
-3 weken na het ontvangstbewijs dat je zal krijgen , ga je terug een brief moeten sturen , best ook terug met onvangstbewijs , dat je bemerkt dat ze voorgaande ingebrekestelling niet hebben opgelost en dat je dat dus ook ziet als contractbreuk , waarbij je dan vraagt voor de stopzetting van de dienst/het produkt
Pas na die ontvangst van die 2de brief heb je het recht om te weigeren te betalen ! , alle openstaande facturen van voor die datum zijn gerechtigd om door dommel ge-int te worden en/of met boete(s) !
Geen enkele zinnige instelling of bedrijf gaat na deze stappen iets verder ondernemen uit vrees voor terrechte afstraffing , dommel wel , allessinds toch op 1 van mijn 3 lijnen geprobeerd ....
Als je je opzeg (ingebrekestelling) correct hebt gedaan , waar ik voor vrees wel , ben je safe
Een correcte en feilloze ingebrekestelling gaat als volgt :
-Je stelt xxxxxxxxxx aangetekend schriftelijk in gebreke MET ontvangstbewijs , voor het niet leveren van een eigenschap of onderdeel van de dienst/het produkt dat je bij hen hebt genomen
-Je geeft xxxxxxxxxx een minimum van 3 weken of 15 werkdagen om het probleem of de missende dienst te herstellen
-3 weken na het ontvangstbewijs dat je zal krijgen , ga je terug een brief moeten sturen , best ook terug met onvangstbewijs , dat je bemerkt dat ze voorgaande ingebrekestelling niet hebben opgelost en dat je dat dus ook ziet als contractbreuk , waarbij je dan vraagt voor de stopzetting van de dienst/het produkt
Pas na die ontvangst van die 2de brief heb je het recht om te weigeren te betalen ! , alle openstaande facturen van voor die datum zijn gerechtigd om door dommel ge-int te worden en/of met boete(s) !
Geen enkele zinnige instelling of bedrijf gaat na deze stappen iets verder ondernemen uit vrees voor terrechte afstraffing , dommel wel , allessinds toch op 1 van mijn 3 lijnen geprobeerd ....
The eternal and true pessimist
Ik heb mijn opzeg correct gedaan wegens ingebrekestelling van Dommel.
Dit met ontvangstbewijs bij afhaling en versturen.
Als ik al 2 maanden geen telefoon meer heb heb ik meer dan recht genoeg om hen ingebreke te stellen.
De aangetekende brief hebben ze ontvangen want enkele dagen later kreeg ik de melding dat het in orde is.
Ze probeerden nog met updates en allerlei andere zaken maar niets hielp om die telfoonmodem aan de praat te krijgen.
Na voor over en weer gemail heb ik eindelijk verkregen wanneer ik een andere provider kan kiezen.
Hiervoor moet je ook nog bellen en mailen.
Ze spelen gewoon met de mensen hun voeten.
Dommel = bedriegers.
Dit moet ophouden.
Wat ik alleen nog wil weten is wat ik kan doen tegen die early cancellation fee.
De ellende is voor mij meer dan genoeg geweest.
Dit met ontvangstbewijs bij afhaling en versturen.
Als ik al 2 maanden geen telefoon meer heb heb ik meer dan recht genoeg om hen ingebreke te stellen.
De aangetekende brief hebben ze ontvangen want enkele dagen later kreeg ik de melding dat het in orde is.
Ze probeerden nog met updates en allerlei andere zaken maar niets hielp om die telfoonmodem aan de praat te krijgen.
Na voor over en weer gemail heb ik eindelijk verkregen wanneer ik een andere provider kan kiezen.
Hiervoor moet je ook nog bellen en mailen.
Ze spelen gewoon met de mensen hun voeten.
Dommel = bedriegers.
Dit moet ophouden.
Wat ik alleen nog wil weten is wat ik kan doen tegen die early cancellation fee.
De ellende is voor mij meer dan genoeg geweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Weinig anders dan dan weigeren als je beweerd recht in je schoenen te staan al is je uitleg beperkt (1 stap overslaan en het voordeel van de twijfel veranderd zeer snel van kant...)leoke schreef:Wat ik alleen nog wil weten is wat ik kan doen tegen die early cancellation fee.
De ellende is voor mij meer dan genoeg geweest.
The eternal and true pessimist