goed begonnen.....ervaringen van een nieuwe klant

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
ylfa
Starter Plus
Starter Plus

Kwestie van efkes de frustratie van me af te schrijven. ziehier mijn verhaal bij mijn overstap naar Belgacom , komende van TELE2
Als jarenlange TELE2-klant vraag ik ergens in begin december de verhuis aan van mijn internet en telefonie (tele2allin) naar mijn nieuw adres. Ik krijg na een tijdje op mijn gsm een bevestiging dat eind december een belgacomtechnieker gaat langskomen om alles in orde te brengen. Dus ik neem verlof want ik moet de ganse dag tussen 8 en 17u thuis zijn daarvoor. smorgens krijg ik idd bezoek van de man van belgacom die me vraag tof mijn telefoonlijn al in huis binnengetrokken is. Ik vond dat al eeen rare vraag want als Belgacom het al zelf nietweet.... maar ik antwoordde dus van niet want het was een nieuwbouw. Waarop de betrokkene me antwoord dat hij dus niets kan komen doen want dat er eerst een aanvraag moet gebeuren van mijn provider om Belgacom toe te laten om de lijn naar binnen te leggen. Ik ben natuurlijk ontgoocheld maar kan begrijpen dat dat een misverstand is tussen Tele2 en Belgacom. Na amper 2 minuten vertrekt dus de Belgacom man en ik zit nogaltijd zonder internet. Opnieuw gebeld met TELE2, probleem uitgelegd en nieuwe afspraak gekregen met Belgacom technieker. Dit keer in januari. Dus weer dag verlof. S morgens telefoon van dezelfde Belgacomtechnieker: of de lijn nu al binnen lag. Ik zeg hem dat ik dacht dat het de bedoeling was dat hij dat kwam in orde brengen want dat ik dezelfde uitleg ook al gekregen had in december. Niet dus. en deze keer is hij zelfs niet eens langs geweest, enkel telefoontje om te vragen of die lijn er nu lag. Ik natuurlijk verontwaardigd, en terug TELE2 gebeld. Kwam de aap uit de mouw: Niemand wil de kosten dragen om de telefoonlijn binnen te trekken. Het is enkel Belgacom die dit kan/moet doen, maar ze willen dit uiteraard niet gratis doen voor een klant van een andere provider. Waarom ze (zowel TELE2 als BELGACOM) dan een afspraak met een technieker regelen dat ontgaat me wel volledig, goed wetende dat er toch geen telefoonlijn naar binnen ligt.
Na deze ervaringen is het dus duidelijk dat ik slechts twee opties heb: ofwel klant worden bij Belgacom, ofwel Telenet.
Dan maar naar Belgacom omdat ik in de toekomst dan nog kan overstappen naar andere ADSL providers als het me bij Belgacom niet zou bevallen. Dus aanvraag gedaan bij Belgacom, voor zowel internet als Belgacom Tv (dat laatste om te kunnen genieten van VDSL voor mijn internet).
Nieuwe afspraak gekregen met Belgacom technieker, en deze keer iemand van de familie opgetrommeld om thuis te zijn bij mij voor als de technieker langskwam (ik wou deze keer een dag verlof uitsparen). smorgens telefoon van Belgacom technieker dat hij langskwam om alles in orde te brengen. Aangekomen ziet hij dat er buiten nog werken moeten gedaan worden en dat er een lasser moet bijkomen. Dit wisten ze blijkbaar ook weer niet op voorhand. Resultaat: weer dag voor niets iemand laten opdraven. Dan volgende dag smorgens dan maar zelf gebeld naar Belgacom om dat probleem te regelen want ik kreeg niet direct een nieuwe afspraak. De medewerker vertelede me dat hij een dossiertje ging opstellen en dat ik zo snel mogelijk ging gecontacteerd worden. De dag erop in de late namiddag nog niets gehoord , dus ik bel terug hoe het staat met mijn dossier. Blijkt dat ze een nieuwe afspraak hebben voorzien op 11 februari. En ik laat uitschijnen dat dat wel vrij laat is , gezien ik al zolang zit te wachten en al paar keer mijn dag opgeofferd heb voor een belgacomtechnieker. Ik had dit ten andere ook al laten weten bij mijn allereerste telefoontje, en ze hadden me beloofd dat ze het zo snel mogelijk in orde gingen brengen. De dame aan de telefoon zegt dat ze eens ging nazien of dat er vroeger een afspraak mogelijk is. Tot mijn verbazing zegt ze dan dat er een week vroeger inderdaad een mogelijkheid bestaat. Dus blijkbaar vonden ze het bij Belgacom toch nog niet dringend genoeg om direct al mijn afspraak een week vroeger te leggen.

GRRRRRR

Tis dat er geen alternatief is voor mij (Telenet zie ik niet als alternatief) want anders...en excuses dat kennen ze wel , maar blijkb dan zorgen dat het zo snel mogelijk in orde komt , voor la die ongemakken die ik er al aan beleefd heb dat kunnen of willen ze niet...

allee, mijn frustratie efkes de vrije loop gelaten....

voi
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Hoe is die nieuwbouw eigenlijk gezet? Bij sleutel op de deur moet de aannemer normaal zorgen voor alle nutsvoorzieningen. Ik zou toch durven hopen dat een telefoonaansluiting daar ook bj hoort :|

Dat gevecht tussen Belgacom en providers om wie de kosten moet dragen heeft mij ook horendol gemaakt.

Mijn beste tip: Naar Belgacom bellen en zeggen dat je Skynet wil. Binnen enkele weken zijn zo goed als gegarandeerd alle werken uitgevoerd en dan ga je gewoon op een ander.

't is misschien lelijk, maar soms de enige manier ..

Ik kreeg destijds via edpnet maar geen afspraak tot aansluiting vast. Ik belde toen naar Belgacom en de dame aan de lijn zei doodleuk 'ah maar als u nu Skynet genomen had was alles al lang in orde geweest'. Ik: 'OK ik ben het beu, doe de inleiding maar'. Zij 'bij deze gebeurd, u krijgt eerstdaags een datum, als u nog juist even het aansluitingsformulier voor Skynet kan doofaxen..'

Ben ik dat toen toch wel niet vergeten zeker :oops:

Ik heb daarna naar (toen nog) Vicky gebeld om alles klaar te maken en een week of zo later had ik internet :D
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Sorry maar het is toch normaal dat Belgacom de kosten niet gaat dragen van u aan te sluiten als je bij hen geen klant wordt?
Enig idee wat dat Belgacom zou kosten?

Voor de rest kan ik je vertellen dat het voor de grondploegen momenteel heel erg druk is, en die hun dispatch geeft de voorkeur aan storingen ipv nieuwe aansluitingen (dit valt toch best te begrijpen). Als je de klantendienst contacteert kan je indd geluk hebben, en dat zij iets voor je forceren. Maar verwacht niet dat dit automatisch gebeurd.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Devilzown schreef:Sorry maar het is toch normaal dat Belgacom de kosten niet gaat dragen van u aan te sluiten als je bij hen geen klant wordt? Enig idee wat dat Belgacom zou kosten?
Euh, het telefoonkabelnetwerk is sowieso van Belgacom en de andere ISPs betalen zich dood om het te mogen gebruiken. Trouwens, de administratieve molen geeft al meteen aan welke ISP hier in de comfortabele positie zit.

Toen ik indertijd bij Skynet startte, zat er tussen mijn beklag over disconnecties en het uitgraven en leggen van een nieuwe lijn, exact 3 dagen - zo snel kan het dus gaan als je het voordeel van het netwerkbeheer hebt.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

1)als 2de eigenaar van sleutel op de deur van 2000 kan ik je zeggen dat de aannemer tot niets verplicht is kwa binnenleggen van nutsvoorzieningen (hier lag ook geen BCG ...)
als voorbeeld haalde ie aan dat bij een passief huis toch ook ff geen kostelijke aardgasdrop word binnengebracht als dat niet nodig is ....

2)aangevraagd via Tele2 dan vraagt bcg natuurlijk door , bcg zelf is echter wel naiief genoeg dat als je een nieuwe lijn vraag raw copper of classis/discovery .
al is het voor op een ander te gaan , they don't care blijkbaar (dit lukt wel niet bij tele2 zeker want die gebruiken een ander netwerk ?)

dus wat de TS had moeten doen (want ik meen me iemand anders met een zaak nog te herinnren hier op forum dat dit ook had meegemaakt)

een discolijn aanvragen , deze een jaar houden en betalen (met of zonder internet van bcg) en na dat jaar naar tele2 gaan , om dan zo door alle mazen van het net te glippen kwasi kosten
The eternal and true pessimist :D
ylfa
Starter Plus
Starter Plus

Dat ze de voorkeur geven aan oplossen van storingen dat wil ik goed aannemen, maar voor iemand die al drie afspraken gehad heeft met een belgacomchnieker en die dan drie keer in de kou is blijven staan (oa twee dagen verlof voor NIETS), daar zou ik redelijkerwijze toch van verwachten dat ze dat nu eindelijk zo snel mogelijk willen oplossen, of ligt dit nu aan mij en is dit een onredelijke stelling?
Verder kan ik wel zggen dat de fout voor die eerste twee afspraken uiteraard bij zowel TELE2 als bij Belgacom ligt. TELE2 had me er van in het begin moeten op wijzen dat ik niet aansluitbaar was, tenzij via een discovery lijn. Maar Belgacom wist ook of had moeten weten, (en zeker na de allereerste afspraak), dat er geen telefoonlijn binnen lag. En toch maken ze een afspraak, om me dan de bewuste dag op te bellen om te vragen of die lijn nu eindelijk al binnen ligt... plezant is anders
En de optie discovery lijn + alternatieve provider is dus uiteindelijk ook geen optie gebleken, wegens 5.6 km van een ADSL centrale, zodat ik op een 1Mbps profiel zou komen te staan waarschijnlijk. Ik heb hierover trouwens ook nog een "leuke" anekdote. Ik had dat van die afstand tot de ADSLcentrale vernomen van een alternatieve ADSL provider (xDSL, want ik had een beetje de ADSL markt verkend naar eventuele alternatieve opties). Ik wou dit toch nog even verifieren bij Belgacom, dus bel de helpdesk aldaar. Ik krijg daar een medewerker die inderdaad zegt dat ik op die afstand zit maar op de vraag welke snelheden ze me dan effectief kunnen garanderen antwoordt hij doodleuk dat het 4Mbps is. En ik zeg hem dat dat waarschijnlijk het profiel van de ADSL lijn is (ADSL1) waarop ik kan aangesloten worden, maar dat ik waarschijnlijk in praktijk een lagere snelheid zal krijgen omdat ik op zo een grote afstand van de centrale zit. Zijn antwoord: mijnheer, mijn programma zegt hier dat je in het "groen" zit en dat wil zeggen dat je op 4Mbps zit. Ik heb nog een beetje zitten tegenpruttelen, maar heb het dan uiteindelijk maar opgegeven ...

resultaat: dus maar Belgacom TV bij mijn internet bijbesteld (want VDSL was wel beschikbaar), ook al had ik TV vlaanderen, zucht....en geen enkele andere ADSL provider kan me redelijke snelheden garanderen... dus ik ben toch een beetje aan t hopen dat dat VDSL netwerk in het komende jaar eindelijk eens wordt opengesteld, zodat ik eind van het jaar andere alternatieven kan hebben... maar ik vrees.......
ylfa
Starter Plus
Starter Plus

update:

Ik had intussen een nieuwe afspraak geregeld via de klantendienst (en ook bevestigd gekregen via sms): lassers gingen vandaag 5/2/2009 komen smorgens en de belgacomtechnieker in de namiddag voor het internet en belgacom thuis te installeren.
smorgens geen kat gezien en dan maar gebeld rond de middag. resultaat: zij hadden het (om god weet welke reden) verkeerd ingeboekt in hun planning op 6/2/2009 ipv 5/2/2009.

Dus de belgacom technieker die straks langskomt zal zich ook weer mogen omkeren dan, en waarschijnlijk weer nieuwe afspraak maken voor god weet wanneer....
heb me eens kwaad gemaakt en ze gaan me seffens terug opbellen om te zien of ze t nog in orde gingen krijgen vandaag....
niet dat ik er veel van verwacht maar ze beginnen precies toch een klein beetje beschaamd te worden ...

kweet al niet goed meer of ik er nu mee moet lachen of moet om wenen
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

de lassers/aanleggers zijn ok onderaannemingen meestal , weer een stap verder in misplanningen eventueel
The eternal and true pessimist :D
ylfa
Starter Plus
Starter Plus

intussen reactie gehad en zou er dan toch nog iemand komen in de late namiddag die zowel de las gaat doen als alles installeren thuis... de wonderen zijn de wereld niet uit precies....
maar ik wacht nog efkes af tot vanavond alvorens dat ik ga juichen, k heb al genoeg afspraken beloofd geweest.
tis anders wel de eerste keer dat ik echt t gevoel heb dat ze luisteren naar mijn klagen, maar dat werd al eens tijd zeker..
ylfa
Starter Plus
Starter Plus

en sinds verleden week zaterdag eindelijk alles werkende nu, zowel internet als belgacomtv. Wel na de nodige miserie. Internet hebben ze nog werkende gekregen op 5 februari. BelgacomTV niet. Is ook weer een extra afspraak voor gemaakt moeten worden. Belgacom technieker kwam dan langs en knoeit wat aan de draden en zegt dat er daar iets verkeerd aangesloten was. Zonder effectief tv te testen vertrekt hij, omdat ik "enkel" een doe het zelf installatie gevraagd had. Dat laatste was niet waar, aangezien ik bij mijn initiele aanvraag telefonisch verschillende keer gevraagd had of ik zelf nog voor aansluitingen/modem/routers etc moest zorgen en daar verzekerde mij me dat de Belgacomtechnieker pas het huis zou verlaten als alles eerst effectief werkte. Soit, enkel mijn vrouw was thuis op dat momenet en die heet dus op dat moment niet gereageerd op die technieker. Bij thuiskomst probeer ik de TV en rara..... na de nodige melding van updates krijg ik dan melding dat mijn abbonement niet actief is.
Dezelfde avond bel ik nog naar Belgacom , maar wegens te lange wachttijden geef ik het op en probeer zaterdag opnieuw.
Zaterdag komt de aap uit de mouw. Na bellen naar de helpdesk blijkt dat in mijn decoder een verkeerd telefoonnummer zit toegewezen. Mijn frank begint te vallen dat ik op die laatste paar weken zeker vier brieven heb ntvangen van Belgacom, met daarin telkens de melding dat er wijzigingen zijn tov mijn vorige brieven die ik van hen reeds gekregen had, en dit was telkens met een ander telefoonummer. gevolg was dus dat de alleereerst technieker één van deze oude nummers had geregistreerd in mijn decoder. Dus ik die zaterdag dus naar een belgacomwinkel om mijn decoder in te ruilen en thuis het laatste telefoonnummer te registreren in de decoder, en uiteindelijk, na veel ellende het langverwachte beeldsignaal....
Dus eind goed al goed zeker?(dit laatste met toch een licht sarcastisch ondertoontje)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”