Hallo ik heb een vraag over ram geheugen,
Ik produceer muziek op mijn pc en zou graag meer ram willen bijzetten,
Ik heb 2 plaatsen een is al gebruikt met 256 ram,
Kan ik dan nog 1 bijplaatsen van 512 ram
dan kom ik op 768 ram en dat is perfect voor produceren,
Is dat mogelijk?
Mijn PC: AMD Athlon(tm) XP1500+
1,33 GHZ
256 Mo Ram
Welke moet ik dan kopen zijn daar verschillen in (bv DDR of SDRAM,..),
Kan iemand me daarmee helpen?
ThanX,
Enfusia
Help met RAM
-
- Erelid
- Contacteer:
Hallo,
Eerst en vooral kijken welke Ram er in zit DDR of SD
Als je een latje van 512 bijsteekt zorg dan dat dit in slot 1 zit,
het kan dat je mobo de 2 soorten ondersteund DDR & SDRam
maar ik denk dat het beste is dat je gelijkwaardig geheugen neemt.
Greetz
Weetgraag
Eerst en vooral kijken welke Ram er in zit DDR of SD
Als je een latje van 512 bijsteekt zorg dan dat dit in slot 1 zit,
het kan dat je mobo de 2 soorten ondersteund DDR & SDRam
maar ik denk dat het beste is dat je gelijkwaardig geheugen neemt.
Greetz
Weetgraag
"Carpe Diem"
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Wat je het beste doet is het latje dat er nu in zit even bekijken, meestal staan daar wel wat gegevens op, zoals welke snelheid (PC3200 bijvoorbeeld, dat is DDR400 - 400 MHz dus) en zo eenzelfde nemen. Veel kans dat je SDRam hebt, AMD's hebben dacht ik geen Rambus-geheugen.
SDram slaat in de praktijk meestal op de aansluiting overigens.
Voor de rest staat op zo'n latje meestal nog de Cas Latency (CL 2,5 bvb).
Je kan het beste dus een geheugenlatje van dezelfde configuratie nemen, maar met hogere capaciteit.
Het scenario van Dual Channel is hier niet mogelijk, aangezien je in totaal 3 bankjes hebt.
SDram slaat in de praktijk meestal op de aansluiting overigens.
Voor de rest staat op zo'n latje meestal nog de Cas Latency (CL 2,5 bvb).
Je kan het beste dus een geheugenlatje van dezelfde configuratie nemen, maar met hogere capaciteit.
Het scenario van Dual Channel is hier niet mogelijk, aangezien je in totaal 3 bankjes hebt.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Enfusia,
Als je niet weet welk geheugen je hebt, en niet veel zin hebt om daar je PC voor open te schroeven kan je dit ofwel in de BIOS zien, ofwel in het boekje van je moederbord of je kan het programmatie Aidi32 downloaden en installeren. Deze laatste is een tooltje waarmee je heel wat te weten komt over je PC (bv serienummer van je cpu, mobo, ram etc ...) en dus ook wat voor geheugen je nu hebt.
Aida32 kan je vinden op http://www.aida32.hu
Grtz,
Sasuke
Als je niet weet welk geheugen je hebt, en niet veel zin hebt om daar je PC voor open te schroeven kan je dit ofwel in de BIOS zien, ofwel in het boekje van je moederbord of je kan het programmatie Aidi32 downloaden en installeren. Deze laatste is een tooltje waarmee je heel wat te weten komt over je PC (bv serienummer van je cpu, mobo, ram etc ...) en dus ook wat voor geheugen je nu hebt.
Aida32 kan je vinden op http://www.aida32.hu
Grtz,
Sasuke
Ik heb juist mijn pc opengemaakt en die ramlatje eruitgehaald,
Maar ik versta er niets van,
dit heb ik gevonden op mijn latje:
ELPIDA ireland
mc-4532cd647xf-a75
0206f8w04
PC133u-333-542
16MDR721F6
MST-F
Verstaat iemand ermeer van?
Enfusia
Maar ik versta er niets van,
dit heb ik gevonden op mijn latje:
ELPIDA ireland
mc-4532cd647xf-a75
0206f8w04
PC133u-333-542
16MDR721F6
MST-F
Verstaat iemand ermeer van?
Enfusia
Hey op zojuist programma aida32 gedownload en die zegt,
Modulenaam NEC 4532CD647XF-A75
Serienummer 30020022h
Modulegrootte 256 MB (2 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype SDRAM
Geheugensnelheid PC133 (133 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning LVTTL
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Normaal (15.625 us), Self-Refresh
Maximale CAS Snelheid 3.0 (7.5 ns @ 133 Mhz)
2e Maximale CAS Snelheid 2.0 (10.0 ns @ 100 Mhz)
Geheugenmodule-eigenschappen
Early RAS# Precharge Niet ondersteund
Auto-Precharge Ondersteund
Precharge All Ondersteund
Write1/Read Burst Ondersteund
Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund
Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund
On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund
Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund
Registered DQMB Inputs Niet ondersteund
Differential Clock Input Niet ondersteund
Redundant Row Address Niet ondersteund
Geheugenmodulefabrikant
Firmanaam Elpida Memory, Inc.
Productinformatie http://www.elpida.com/en/products/
dus als ik het goed begijp moet ik een SDRAM van 512 en 133mhz kopen zit ik juist? of mag het meer zijn dan 133mhz?
ThanX
Enfusia
Modulenaam NEC 4532CD647XF-A75
Serienummer 30020022h
Modulegrootte 256 MB (2 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype SDRAM
Geheugensnelheid PC133 (133 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning LVTTL
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Normaal (15.625 us), Self-Refresh
Maximale CAS Snelheid 3.0 (7.5 ns @ 133 Mhz)
2e Maximale CAS Snelheid 2.0 (10.0 ns @ 100 Mhz)
Geheugenmodule-eigenschappen
Early RAS# Precharge Niet ondersteund
Auto-Precharge Ondersteund
Precharge All Ondersteund
Write1/Read Burst Ondersteund
Buffered Address/Control Inputs Niet ondersteund
Registered Address/Control Inputs Niet ondersteund
On-Card PLL (Clock) Niet ondersteund
Buffered DQMB Inputs Niet ondersteund
Registered DQMB Inputs Niet ondersteund
Differential Clock Input Niet ondersteund
Redundant Row Address Niet ondersteund
Geheugenmodulefabrikant
Firmanaam Elpida Memory, Inc.
Productinformatie http://www.elpida.com/en/products/
dus als ik het goed begijp moet ik een SDRAM van 512 en 133mhz kopen zit ik juist? of mag het meer zijn dan 133mhz?
ThanX
Enfusia
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Voor zover ik weet waren in de gewone SDrams die 133 Mhz de snelste, dus meer ga je er niet uitkrijgen. Geheugens van verschillende snelheden mengen is trouwens geen goed idee, omdat je daarmee gewoon al je geheugen op de snelheid van je traagste lat instelt.
Die SDrams zijn ook al wat aan de oude kant, dus echt goedkoop zal het niet zijn. DDR's zal je hoogstwaarschijnlijk niet in je moederbord krijgen, en dan moet je alles vervangen, wat wel niet de bedoeling zal zijn.
Voor zover ik weet waren in de gewone SDrams die 133 Mhz de snelste, dus meer ga je er niet uitkrijgen. Geheugens van verschillende snelheden mengen is trouwens geen goed idee, omdat je daarmee gewoon al je geheugen op de snelheid van je traagste lat instelt.
Die SDrams zijn ook al wat aan de oude kant, dus echt goedkoop zal het niet zijn. DDR's zal je hoogstwaarschijnlijk niet in je moederbord krijgen, en dan moet je alles vervangen, wat wel niet de bedoeling zal zijn.
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke
-
- Administrator
- Contacteer:
Jawadde, ineens Rambus RAM der in, 800 Mhz, stomen .
Spijtig dat het zo duur is
Spijtig dat het zo duur is
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
The_Borg ... rambus kan er bij hem niet in hé .. trouwens, 't is al meerdere malen bewezen dat dual channel DDR geheugen evenwaardige en soms betere prestaties haalt dan RDRAM.
Anyway ... indien er geen On topic antwoorden meer komen mag deze thread op slot. Er is gevraagd, er is geantwoord, er is opgelost.
Grtz,
Sasuke
Anyway ... indien er geen On topic antwoorden meer komen mag deze thread op slot. Er is gevraagd, er is geantwoord, er is opgelost.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Sasuke schreef:Anyway ... indien er geen On topic antwoorden meer komen mag deze thread op slot. Er is gevraagd, er is geantwoord, er is opgelost.
Da's nu al de 2e keer in 2 dagen dat ik je een oproep zie doen om een thread te sluiten : nieuwe mod = nieuwe regels ?
En ja, dit is ook off-topic, so sue me.
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Sasuke schreef:Tja cueboy .. dat noemen ze topic management ... heeft geen zin om die topic open te laten staan.
En ja, nieuwe mod = nieuwe regels
Toch eigenaardig dat de andere mods dit topic management (nl. topics sluiten) niet nodig achten. Denk daar mss. eens over na.
Enneh, dat van die regels : zijn de andere mods daarvan op de hoogte ?
CueBoy, actie = reactie.
If you can't beat them, confuse them.
- Sasuke
- Elite Poster
- Contacteer:
Cueboy,
Het is niet omdat de andere mods dit niet doen ... dat het niet nodig is hé. Er zijn redenen waarom ik als crew/mod ben gekozen.
Anyway,
Een topic word toch maar pas gesloten in overeenstemming met de andere mods. Het feit dat ik lid van de crew/mods ben geeft mij wel het recht dit te doen. De vorige topic is ook maar pas gesloten nadat de andere mods groen licht gaven.
En reacties zoals de uwe zijn dan ook de reden dat zulke topics gesloten mogen worden naar mijn mening. Dit heeft niks meer met het originele topic te maken en is dus alleen maar "waste of space". Indien topics als deze niet gesloten worden kunnen andere users er zich alleen maar op blindstaren wanneer er niet meer OnTopic in gereageerd word.
Trouwens, als een topic word gesloten, is deze nog steeds toegankelijk. Dus de info reeds gegeven in het topic is dan nog altijd beschikbaar voor diegenen die de zoekfunctie gebruiken wanneer ze een probleem hebben en willen kijken of dit misschien al eens opgelost is.
En stop nu met reageren in dit topic, als je een probleem hebt met mijn MOD werkzaamheden, of met mijzelf maak dan een nieuw topic aan a.u.b. Er zijn knoppen genoeg hiervoor voorzien.
Grtz,
Sasuke
Het is niet omdat de andere mods dit niet doen ... dat het niet nodig is hé. Er zijn redenen waarom ik als crew/mod ben gekozen.
Anyway,
Een topic word toch maar pas gesloten in overeenstemming met de andere mods. Het feit dat ik lid van de crew/mods ben geeft mij wel het recht dit te doen. De vorige topic is ook maar pas gesloten nadat de andere mods groen licht gaven.
En reacties zoals de uwe zijn dan ook de reden dat zulke topics gesloten mogen worden naar mijn mening. Dit heeft niks meer met het originele topic te maken en is dus alleen maar "waste of space". Indien topics als deze niet gesloten worden kunnen andere users er zich alleen maar op blindstaren wanneer er niet meer OnTopic in gereageerd word.
Trouwens, als een topic word gesloten, is deze nog steeds toegankelijk. Dus de info reeds gegeven in het topic is dan nog altijd beschikbaar voor diegenen die de zoekfunctie gebruiken wanneer ze een probleem hebben en willen kijken of dit misschien al eens opgelost is.
En stop nu met reageren in dit topic, als je een probleem hebt met mijn MOD werkzaamheden, of met mijzelf maak dan een nieuw topic aan a.u.b. Er zijn knoppen genoeg hiervoor voorzien.
Grtz,
Sasuke