Europa moet investeren in glasvezel

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Europa moet investeren in glasvezel

De Europese overheden moeten tijdens de crisis massaal investeren in breedbandcapaciteit, wil de Europese economie zijn competitiviteit verhogen. Dat zei Chris Dedicoat, topman van Cisco in Europa, op Cisco Networkers in Barcelona, de jaarlijkse hoogmis voor netwerkspeler Cisco in Europa.

(tijd) - 'De grote uitdaging voor Europa is om te investeren in breedbandinternet. De glasvezelkabel moet daarbij tot in de huiskamer komen', aldus Dedicoat. Alleen op die manier kan Europa zich profileren als een kenniseconomie, waarbij steeds meer gebruik wordt gemaakt van het versturen van video en data over het internet, klinkt het bij Cisco.

'Europa heeft nu al een achterstand op bepaalde landen. Het goede nieuws is wel dat een aantal Europese landen dat alvast opgenomen hebben in hun relanceplannen', zegt Dedicoat. ' Maar de privébedrijven, zoals telecombedrijven, ontbreekt het aan een voordelig fiscaal kader.' Ook pleit Cisco voor hulp bij de projectfinanciering, nu banken steeds hogere eisen stellen voor het ter beschikking stellen van krediet.

Eerder dinsdag had Cisco-topman John Chambers al laten verstaan dat verder investeren in technologie en diensten dé manier is om de huidige economische crisis tegen te houden. 'Ook in vorige moeilijke periodes, is ons bedrijf blijven investeren. Nadien is gebleken dat we er steeds sterker zijn uitgekomen. Natuurlijk, op korte termijn zijn resultaten nodig om te overleven. Maar gooi de langtermijnvisie niet overboord.'

Een van die investeringen is Cisco Energy Wise. De technologie om de energieconsumptie van netwerktoestellen (telefoons, laptops, printers, …) maar ook verlichting en airconditioning te meten en aan te passen, werd in Barcelona voorgesteld.

Dat betekent niet dat Cisco aan de recessie ontkomt. Volgens een voorspelling in november zou de omzet het voorbije kwartaal (tot eind januari) voor de eerste maal in vijf jaar terugvallen met 5 tot 10 procent. Cisco presenteert zijn tweedekwartaalcijfers op 4 februari.

De Amerikaanse producent van netwerkapparatuur wil de komende maanden alvast voor 1 miljard dollar kosten besparen op aanwervingen en reiskosten. Volgens het bedrijf zijn er echter geen plannen om jobs te schrappen. Recent nog kondigden technologiebedrijven Texas Instruments, IBM, Philips en Microsoft zware saneringen met jobverlies aan.

Cisco, wereldwijd met 66.000 werknemers, is een belangrijke werkgever in België. Cisco Belux heeft ongeveer 950 mensen in dienst. Inclusief werknemers bij verschillende onderaannemers loopt dat getal op tot ruim 1.200 personen. Kortrijk (380 personeelsleden) en Diegem zijn de belangrijkste Cisco-vestigingen in ons land.

DS

19:03 - 27/01/2009 Copyright © De Tijd
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k heb een beetje gemengde gevoelens bij deze crisis, .. langs één kant verwachten we dat de overheid iets onderneemt, maar eigenlijk begint het meer en meer op privatisering te lijken en is men stilletjes de liberalisering van de voorbije jaren teniet aan het doen, ..

Eigenlijk zou ik wel willen dat er fiber to home is enz, .. maar langs de andere kant is het aan de bank om deze leningen te doen tenslotte hebben heeft deze ondertussen toch genoeg garanties gekregen om degelijk te functioneren, .. misschien zou een overheidsnetwerk langs de andere kant dan toch werken !?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hola... Ook een overheid kan failliet gaan als banken nu in deze tijd plots kredieten gaan toestaan omdat het toch door de overheid ingedekt wordt...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dat snap ik wel maar ik vind dit geen taak van een overheid, als een bedrijf wenst op een deftige manier te investeren en hier dus geld voor te zoeken bij een bank snap ik dat, het is juist daarom waarom zou de overheid zoiets moeten doen als uiteindelijk weer een bedrijf als BGC met de winst/netwerk gaat lopen !? Ik vind dat de overheid al genoeg doet om de banken aan de gang te houden, het begint een beetje een trend te worden, .. de overheid steekt zijn centen erin terwijl niemand anders dit nog wil. Ze spreken van geld te kort ik vraag me af waar ze al dit geld vandaan halen.

Moesten ze dit echt van plan zijn waar niks op tegen is dan zouden ze wel het netwerk moeten afscheiden van alle operatoren en open moeten stellen aan alle isp moet draaien onder minimale winst, .. en de winst die gemaakt wordt moet terug in het netwerk geïnvesteerd worden, ..
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Als ik glasvezel produceerde, zou ik ook zeggen dat de overheid erin moet investeren!
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

het is nu wel zo dat er met informatisering enorme besparingen kunnen gedaan worden en dat economische groei zal zijn als er een hoogtechnologisch netwerk is, .. aangezien dit aantrekkelijker is voor bedrijven om zich hier gevestigd te blijven, .. enz. maar het is zoals je zegt, cisco heeft er baadt bij om dit te promoten dit alles moet op een degelijke manier gedaan worden en niet zoals in het verleden waar men diensten blijft bij creëren zonder er af te schaffen.

de internet markt zal ook nog wel in storten omdat hier enorm rond gespeculeerd wordt, .. men gaat er teveel vanuit dat het economische groei zal teweeg brengen. Maar wegen de kosten echt op tegen de winst, .. dat moet nog blijken. Op lange termijn zal dit natuurlijk wel opbrengen, maar zal het voldoende opbrengen op de termijn die voorzien is.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”