IMAP vs POP3

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
saffie
Pro Member
Pro Member

Momenteel staan m'n persoonlijke mailadressen als pop3 ingesteld, ik zou deze willen aanpassen naar IMAP.

Het instellen ed lukt perfect, maar nu vraag ik me af hoe ik hiervan maandelijks een backup kan hebben.

Ik werk eigenlijk met mappen per jaartal

dus 2008 - 2009, ik zou één maand via imap werken en op het einde van de maand die mails in een pst willen hebben.

Is dat een logische manier van werken, of kan het makkelijker? Ik ben iemand die graag z'n mails spaart, zo heb ik nu al m'n mails sinds 2005 staan in een aparte pst per jaartal.

Het feit is dat m'n outlook enorm traag is, ik zou dus de IMAP als werkinstrument willen gebruiken, de pst als backup.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb al m'n mail sinds 2003 of zo gewoon in m'n IMAP staan. Als backup kan je je mail dubbel laten afleveren op een Gmail-account bvb. D'er is niks dat makkelijker corrupt raakt dan een .pst-file :).
saffie
Pro Member
Pro Member

meon schreef:Ik heb al m'n mail sinds 2003 of zo gewoon in m'n IMAP staan. Als backup kan je je mail dubbel laten afleveren op een Gmail-account bvb. D'er is niks dat makkelijker corrupt raakt dan een .pst-file :).
Ja, is mss wel een goed idee die gmail backup.

Het probleem is wel, op m'n domein heb ik maar 50mb ruimte, dus veel imap moet ik daar niet doen :)
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

saffie schreef:
meon schreef:Ik heb al m'n mail sinds 2003 of zo gewoon in m'n IMAP staan. Als backup kan je je mail dubbel laten afleveren op een Gmail-account bvb. D'er is niks dat makkelijker corrupt raakt dan een .pst-file :).
Ja, is mss wel een goed idee die gmail backup.

Het probleem is wel, op m'n domein heb ik maar 50mb ruimte, dus veel imap moet ik daar niet doen :)
Dan zou ik met pop3 blijven werken. Mails met bijlagen van 4 MB zijn geen uitzondering tegenwoordig.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

saffie schreef:Het probleem is wel, op m'n domein heb ik maar 50mb ruimte, dus veel imap moet ik daar niet doen :)
Of gebruik Google Apps op je eigen domeinnaam. Kan je IMAP doen a volontée.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saffie schreef:Momenteel staan m'n persoonlijke mailadressen als pop3 ingesteld, ik zou deze willen aanpassen naar IMAP.
Schreef jij in een andere post niet dat jij een Exchange server had ?

Dan heb je toch geen probleem... al je mail zit dan op je server, en zo heb je full Exchange mogelijkheden (inclusief Outlook Web Access).
saffie
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
saffie schreef:Momenteel staan m'n persoonlijke mailadressen als pop3 ingesteld, ik zou deze willen aanpassen naar IMAP.
Schreef jij in een andere post niet dat jij een Exchange server had ?

Dan heb je toch geen probleem... al je mail zit dan op je server, en zo heb je full Exchange mogelijkheden (inclusief Outlook Web Access).
Die exchange is van m'n pa, pop3 is voor m'n persoonlijke en schoolmail. ondertussen toch imap gekozen, met het nodige kuisen van mails.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

saffie schreef:Die exchange is van m'n pa, pop3 is voor m'n persoonlijke en schoolmail. ondertussen toch imap gekozen, met het nodige kuisen van mails.
Kan je die dan ook niet gebruiken ? Op zich is het geen probleem om twee domains op een Exchange server te gebruiken (of zelfs externe mail te gaan leven uit een provider mailbox)
saffie
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
saffie schreef:Die exchange is van m'n pa, pop3 is voor m'n persoonlijke en schoolmail. ondertussen toch imap gekozen, met het nodige kuisen van mails.
Kan je die dan ook niet gebruiken ? Op zich is het geen probleem om twee domains op een Exchange server te gebruiken (of zelfs externe mail te gaan leven uit een provider mailbox)
Meerdere domains op exchange? Dat wist ik niet, zal ik zeker eens bekijken. Zou in ieder geval wel heel handig zijn !
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”