EDPnet behouden of niet

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

Ik verhuis binnenkort en vraag me af ok ik EDPnet moet behouden of niet.
Bij DxADSL betaal ik 5€ tot 72€ per jaar minder en krijg 75GB meer (of 25GB minder voor de goedkoopste formule), hoewel mijn verbruik rond de 50-60GB ligt. Dan hoef ik ook niet meer aan Belgacom te betalen (of toch niet rechtstreeks en een stuk minder dan de discovery).
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik tevreden ben over EDPnet, maar de prijs vind ik toch ook belangrijk.

Zijn er redenen om niet te veranderen van EDPnet naar DxADSL? (Alle extra's buiten beschouwing gelaten, daar ik deze niet gebruik)

(Misschien kan ik ook een jaartje van de Scarlet promotie profiteren, hoewel ik van deze provider niet tevreden ben.) Zie dat de promo al afgelopen is.
Laatst gewijzigd door MRC101 26 jan 2009, 16:49, in totaal 1 gewijzigd.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik weet niet maar als je tevreden bent, weet ik niet of het verstandig is om jezelf op een nieuwe provider te storten voor een korting van maar 5 euro. Niet dat dit niet de moeite kan zijn, maar je zit opnieuw vast aan een jaar contract, misschien een hoop ellende, .. en dat voor maar 5 euro korting, .. ik weet niet ik zou er toch nog eens een nachtje over slapen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Als ik bij EDPnet zou blijzen, zou ik veranderen naar hun nieuwe formule waardoor dit ook een nieuw jaarcontract zou worden.
Hoewel ik toch tevreden ben over EDPnet, vind ik dat ze ondanks hun nieuwe formule toch niet echt competitief voordelig tegenover sommige andere providers.

EDPnet: 20Mbps - 100GB - 29.95€ + 10€
DxADSL: 20Mbps - 75GB - 26.95€ + 7€
DxADSL: 20Mbps - 175GB - 32.5 + 7€

Scarlet: 20Mbps - Unlimited - 29.95€ + 5€
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

MRC101 schreef:Hoewel ik toch tevreden ben over EDPnet, vind ik dat ze ondanks hun nieuwe formule toch niet echt competitief voordelig tegenover sommige andere providers.
Je moet wel vergelijken wat vergelijkbaar is.

De 10€ bij EDPnet zijn voor een Discovery lijn, maw woorden een echte telefoonlijn die (quasi?) altijd werkt (ik gebruik bijna steeds VOIP, maar de keren dat het niet werkt ben ik o zo blij van op een goede oude telefoonlijn te kunnen terugvallen).

De 7€ bij DxADSL (en ik vermoed ook de 5€ bij Scarlet) zijn voor raw copper - dat is toch een ander beestje.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jan_B schreef: Je moet wel vergelijken wat vergelijkbaar is.

De 10€ bij EDPnet zijn voor een Discovery lijn, maw woorden een echte telefoonlijn die (quasi?) altijd werkt (ik gebruik bijna steeds VOIP, maar de keren dat het niet werkt ben ik o zo blij van op een goede oude telefoonlijn te kunnen terugvallen).

De 7€ bij DxADSL (en ik vermoed ook de 5€ bij Scarlet) zijn voor raw copper - dat is toch een ander beestje.
Dan is EDPnet opeens 1.80 EUR duurderder... 11,80 EUR is dan de raw copper prijs.
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:
Jan_B schreef: Je moet wel vergelijken wat vergelijkbaar is.

Dan is EDPnet opeens 1.80 EUR duurderder... 11,80 EUR is dan de raw copper prijs.
Als je raw copper wil wel, maar ik wil dat dus heel bewust niet.

En dan worden de verschillen wel heel klein natuurlijk.

Terzijde: ik zou nooit voor een paar EURO verschil van provider veranderen. Andere overwegingen zijn voor mij belangrijker (service, ...).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jan_B schreef: Als je raw copper wil wel, maar ik wil dat dus heel bewust niet.

Terzijde: ik zou nooit voor een paar EURO verschil van provider veranderen. Andere overwegingen zijn voor mij belangrijker (service, ...).
Zijn vergelijking was m.a.w. 'correct', EDPnet is nog steeds duurder, of je nu een discovery line neemt of een raw copper.

EDPnet is interessant indien je de extra's ten volle zou benutten (mailboxen, website, online back-up, 10 GB nieuwsserver).
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:Zijn vergelijking was m.a.w. 'correct', EDPnet is nog steeds duurder, of je nu een discovery line neemt of een raw copper.
Ja, maar met kleinere verschillen en (als ik de DxADSL prijsstructuur goed begrepen heb), niet tussen 75 en 102 GB verbruik per maand.

Scarlet is daarentegen nooit duurder dan EDPnet.
saffie
Pro Member
Pro Member

Ik kan dxADSL alleen maar aanraden, goede helpdesk en goede prijs. Ik weet niet hoe het bij edpnet zit, maar bij dxADSL zeker je zeker goed!

De FUP is ginder ook wel heel ruim ... zelf ondervonden
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Lord Utopia schreef:
Jan_B schreef: Als je raw copper wil wel, maar ik wil dat dus heel bewust niet.

Zijn vergelijking was m.a.w. 'correct', EDPnet is nog steeds duurder, of je nu een discovery line neemt of een raw copper.

EDPnet is interessant indien je de extra's ten volle zou benutten (mailboxen, website, online back-up, 10 GB nieuwsserver).

Niet perse, .. ik heb een office abonnement vergeleken met dxadsl is het goedkoper, in mijn situatie toch, dxadsl vraagt enorm veel geld per ip ik weet niet meer hoeveel het was maar het was enorm veel voor een extra ip.

Ik denk dat je vooral niet mag globaliseren, dat 1 provider beter is, voor ieders wat wils.. maar niet iedere provider is voor iedereen. Edpnet heeft voor mij het beste abonnement zelfs als het allemaal niet altijd op rolletjes verloopt, maar ik neem aan dat het overal wel eens niet op rolletjes verloopt. Dan is de vraag wat is voor mij aanvaardbaar.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Hmm, ik denk dat ik EDPnet mee verhuis (hopelijk kost hen dit niks) en nog even afwacht of ik naar hun nieuwe formule overschakel (heb nog tot eind februari) of naar DxADSL.

Eerst even lezen naar de ervaringen met de helpdesk van DxADSL (presales help in ieder geval snel). ('k Zal scarlet maar al schrappen wegens slechte helpdesk en accounting.)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

was tevreden van edpnet en hun helpdesk
die van dxadsl was (is al een tijdje geleden) NOG meer vriendelijker.
Als je genoeg hebt aan hun nieuwe Home abbo, zou ik niet overstappen gewoon als je denkt aan alle miserie die kan ontstaan met edpnet-belgacom-dxadsl
Of dat ze u overschakelen naar andere centrale, enz (externe factoren eigenlijk)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Misschien is het belangrijker te wachten en te zien wat je nieuwe waarden na de verhuis zijn, misschien is het helemaal niet rendabel om dsl te nemen op je nieuwe woonst en ben je misschien wel beter af op de kabel :p
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

Heb nu 6Mbps en mijn nieuw adres is net om de hoek.
Snelheid volgens EDPnet is 12Mbps en volgens DxADSL 12-15Mbps. Volgens mij is EDPnet iets juister daar er geen ADSL2+ van Scarlet beschikbaar is en Belgacom niet meer dan 12Mbps aanbied als je verder dan 150m van de centrale woont.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster

*@§éç#*#|´à*+, ik zie dat Belgacom nu tot 135€ vraagt voor een verhuis :? , dus ik denk dat ik maar beter alles annuleer en alles opzeg (incl. EDPnet) en een nieuwe aanvraag doe. Waarschijnlijk dan toch maar DxADSL door hun lagere prijs + dat ik dan van een groot deel van de Belgacom praktijken verlost ben (die wandcontactdoor sluit ik denk ik dan maar zelf aan).

(Ook telenet zal vanaf 2 feb. hun tarieven voor aanlsuitingen en verhuizen verhogen, tot zelf 200€ en meer bij verhuis)
saffie
Pro Member
Pro Member

MRC101 schreef:*@§éç#*#|´à*+, ik zie dat Belgacom nu tot 135€ vraagt voor een verhuis :? , dus ik denk dat ik maar beter alles annuleer en alles opzeg (incl. EDPnet) en een nieuwe aanvraag doe. Waarschijnlijk dan toch maar DxADSL door hun lagere prijs + dat ik dan van een groot deel van de Belgacom praktijken verlost ben (die wandcontactdoor sluit ik denk ik dan maar zelf aan).

(Ook telenet zal vanaf 2 feb. hun tarieven voor aanlsuitingen en verhuizen verhogen, tot zelf 200€ en meer bij verhuis)
Onlangs was er hier nog een discussie over, blijkbaar biedt Belgacom ook 20Mbps aan.

Dit werd ook bevestigd door iemand van edpnet : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... d_van_ADSL
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”