In de niet al te verre toekomst gaan wij verhuizen. Nu wonen we relatief dicht bij een centrale (1.3 km) en hebben dus een redelijk goede internetverbinding.
Eens we verhuisd zijn zal dat eerder iets van een 5km (of meer worden). Blijkbaar kunnen we op onze woonplaats wel signaal krijgen voor meerdere BTV aansluitingen. Hieruit leidt ik af dat inmiddels VDSL2 beschikbaar is.
Nu stel ik mij de vraag voor internetsignaal ik zal krijgen als ik een BTV aansluiting neem (waarvoor ik veronderstel reeds VDSL2 zal worden geactiveerd). Krijg ik dan ook automatisch een VDSL2 signaal (zelfs als ik maar een basic adsl abo vraag maar dan afgeknepen op de snelheden van het betreffende adsl abo) of zal BGC naast het VDSL2 signaal ook een ADSL signaal op de lijn zetten. Indien het eerste geval juist is dan verwacht ik toch te kunnen internetten met een aanvaardbare snelheid ... in het 2e geval ben ik allicht veroordeeld tot 1 Mbps (en ben ik dus quasi genoodzaakt om naar Telenet te gaan).
Kunnen jullie iets meer zeggen van wat ik moet/mag verwachten?
Indien BTV over VDSL2, is internetverbinding dan ook VDSL2?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja, dan gaat je internet ook over VDSL2 zijn, maar dat zal het aan de geadverteerde snelheden zijn. Je gaat wel sychnen aan 20/2 bijvoorbeeld, maar ze gaan je verbinding cappen op 12/512.
-
- Pro Member
Het is goed om weten dat ik na onze verhuis 'slechts' virtueel beperkt zal worden tot 2 isp's (vdsl2 aan adsl voorwaarden via belgacom én telenet) ipv tot 1 isp (telenet) indien ik toch een beetje snelheid wil overhouden ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
En ik kom nu van Dommel, als ik alleen een belgacom go zou pakken (dus zonder digitale tv), is er dan een kans dat ik toch op een gecapte 12Mbps VDSL2 kom? dit omdat ik momenteel maar een 3,3Mbps ADSL profiel heb.Lord Utopia schreef:Ja, dan gaat je internet ook over VDSL2 zijn, maar dat zal het aan de geadverteerde snelheden zijn. Je gaat wel sychnen aan 20/2 bijvoorbeeld, maar ze gaan je verbinding cappen op 12/512.
-
- Erelid
Neen, enkel in combinatie met Belgacom TV. Met enkel internet steken ze je op ADSL2+.DenDries schreef: En ik kom nu van Dommel, als ik alleen een belgacom go zou pakken (dus zonder digitale tv), is er dan een kans dat ik toch op een gecapte 12Mbps VDSL2 kom? dit omdat ik momenteel maar een 3,3Mbps ADSL profiel heb.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Voor de juistheid (niet dat het er zó veel toe doet, maar kom): bij VDSL2 sync je aan 25/3.Lord Utopia schreef:Ja, dan gaat je internet ook over VDSL2 zijn, maar dat zal het aan de geadverteerde snelheden zijn. Je gaat wel sychnen aan 20/2 bijvoorbeeld, maar ze gaan je verbinding cappen op 12/512.
Ben sinds eergisteren overgeschakeld naar VDSL2 voor Belgacom TV (komende van VDSL):
Mijn download-snelheid vaart er wel bij. Bij VDSL haalde ik down iets minder (rond de 10,5 Mbps)...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Als er adsl2+ aanwezig is, zoniet blijft men zitten op een 4,6 MbpsLord Utopia schreef:Neen, enkel in combinatie met Belgacom TV. Met enkel internet steken ze je op ADSL2+.DenDries schreef: En ik kom nu van Dommel, als ik alleen een belgacom go zou pakken (dus zonder digitale tv), is er dan een kans dat ik toch op een gecapte 12Mbps VDSL2 kom? dit omdat ik momenteel maar een 3,3Mbps ADSL profiel heb.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 5 keer
Aangezien mijn ouders nog geen digitale tv willen, is't dus wachten tot als dommel gebruik mag maken van het VDSL netwerk van belgacom.... Alé, 't zal ni voor direct zijn die snelheidsverhoging
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
is er een specifieke reden waarom ze die niet willen?DenDries schreef:Aangezien mijn ouders nog geen digitale tv willen, is't dus wachten tot als dommel gebruik mag maken van het VDSL netwerk van belgacom.... Alé, 't zal ni voor direct zijn die snelheidsverhoging
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Erelid
Tja, zo zijn er nog mensen. Ik heb mijn moeder kunnen overhalen omdat ze anders de spaanse post kwijt was (ze is van spanje, daarmee), anders hadden we ook geen digitale televisie. En als je niet veel tv kijkt is het al helemaal niet nodig om digitale televisie in huis te nemen.
- Goztow
- userbase crew
BGC TV is goedkoper dan kabelTV. 10 € per maand ipv +/- 12-13 € per maand.DenDries schreef:Ze zijn van mening dat gewone kabeltv nog volstaat en willen dus niet extra betalen omdat ik alleen sneller internet wil. Maarja...
-
- Erelid
Maar je hebt wel een internetabo/telefoonabonnment nodig.Goztow schreef: BGC TV is goedkoper dan kabelTV. 10 € per maand ipv +/- 12-13 € per maand.
- Goztow
- userbase crew
Maar dat wil topic starter nu net .Lord Utopia schreef:Maar je hebt wel een internetabo/telefoonabonnment nodig.Goztow schreef: BGC TV is goedkoper dan kabelTV. 10 € per maand ipv +/- 12-13 € per maand.
-
- Erelid
Juust! Dus inderdaad, dan komt Belgacom voordeliger uit.Goztow schreef: Maar dat wil topic starter nu net .
zou belgacom tv ook kunnen in samenwerking met proximus generation internet ( idem al go) maar 50 GB download en 29.99 prijs ??
want generation internet moet toch ook via belgacomside worden besteld. Eerst die aanvragen en dan belgacomtv dan ook via vdsl2 de volle 12MB snelheid krijgen. Iemand al geprobeerd?
want generation internet moet toch ook via belgacomside worden besteld. Eerst die aanvragen en dan belgacomtv dan ook via vdsl2 de volle 12MB snelheid krijgen. Iemand al geprobeerd?
-
- Pro Member
Wat ik wil is een internetverbinding met aanvaardbare snelheid. Ik verhuis naar een bestemming waar ik te ver van een centrale zit om met adsl of adsl2+ (>5km waardoor signaal van 1Mbps allicht het hoogst mogelijke zal zijn met adsl en adsl2+) iets aan te kunnen vangen. Ik ben al tevreden met 4 Mbps (meer mag uiteraard).Goztow schreef:Maar dat wil topic starter nu net .Lord Utopia schreef:Maar je hebt wel een internetabo/telefoonabonnment nodig.Goztow schreef: BGC TV is goedkoper dan kabelTV. 10 € per maand ipv +/- 12-13 € per maand.
Er resten dus nog 2 mogelijkheden VDSL2 of kabel. Ik ben echter niet zinnins een duur vdsl2 abo te nemen. Digitale TV neem ik sowieso. Wat ik hier dus wou te weten komen is of ik door BTV te nemen ook een gecapped VDSL2 signaal zou krijgen voor internet. Indien dat het geval is dan kan ik over enkele maanden kiezen tussen Belgacom en Telenet. Indien niet het geval dan kan ik enkel voor Telenet gaan.
Ik hoop echter dat er de komende maanden nog iets aan de datalimieten verandert. Van limietloos teruggaan naar enkele tientallen GB's zal wel aanpassen zijn ...
Op de site van BC kan je BCTV testen op je lijn. Als je 2 TV streams kan krijgen, heb je VDSL2 kast in je buurt.blondie2001 schreef: Er resten dus nog 2 mogelijkheden VDSL2 of kabel. Ik ben echter niet zinnins een duur vdsl2 abo te nemen. Digitale TV neem ik sowieso. Wat ik hier dus wou te weten komen is of ik door BTV te nemen ook een gecapped VDSL2 signaal zou krijgen voor internet.
...
- Patje
- Elite Poster
Btv Vdsl2 capped hun snelheid op 12Mbps (sync rond de 20Mbps)
PS (toch eens navragen of Vdsl2 beschikbaar is in uw buurt)
als dat niet het geval is blijft er maar 1 optie over _ kabel
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Doe de online test: 2 HD streams = VDSL2.
Uw internet verbinding wordt dan inderdaad gecapt op de geadverteerde snelheden (12/400). Syncen doe je op 25/3 zoals hier eerder al vermeld.
Uw internet verbinding wordt dan inderdaad gecapt op de geadverteerde snelheden (12/400). Syncen doe je op 25/3 zoals hier eerder al vermeld.
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Als je BTV krijgt over een vds2 lijn dan zal je downen aan ong. 1350kbps/sec. met je standaard adsl Go of Plus abonnement.
Je surft dus als het ware adsl over vdsl2 .... maar dan met hogere snelheden.
Met 1 HD-stream op nog aan 1000kbps.
Met 2 HD-streams op, één kijken en één opnemen, nog slechts aan 250kbps.
Gewone TV-streams beinvloeden je snelheid niet ... ook niet met 2 tegelijk.
Ik spreek uit eigen ervaring uiteraard
- Patje
- Elite Poster
Ik zou toch maar die kbps veranderen naar KB denk ik , of dat is een slakkegangetje bij jullieXplod schreef:Als je BTV krijgt over een vds2 lijn dan zal je downen aan ong. 1350kbps/sec. met je standaard adsl Go of Plus abonnement.
vb: 4Mbps = 3400 kbps = +- 400 KB
- Xplod
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Tja ... uiteraard Kbps .... ... lol
Dus:
Dus:
Xplod schreef:Als je BTV krijgt over een vds2 lijn dan zal je downen aan ong. 1350 Kbps/sec. met je standaard adsl Go of Plus abonnement.
Met 1 HD-stream op nog aan 1000 Kbps.
Met 2 HD-streams op, één kijken en één opnemen, nog slechts aan 250 Kbps.
-
- Pro Member
Ik veronderstel wel dat het beschikbaar is. Een jaar terug kon men er niet aansluiten op BTV. Nu kan je twee toestellen aansluiten ...Patje schreef:Btv Vdsl2 capped hun snelheid op 12Mbps (sync rond de 20Mbps)