Als ik een auto koop mag ik die keuren en uitproberen voor ik hem koop.
Koop ik een gebruiksvoorwerp en het voldoet niet,dan kan ik het in vele gevallen binnen de 7 dagen de koop ongedaan maken
Bij leveringen van gas,water en elektriciteit zijn de betrouwbaarheid bewezen.
Waarom mag/kan/wil men een mogelijke klant een zo’n onbetrouwbaar
en in sommige omstandigheden onvoorspelbaar product,
als een internet verbinding of isp,niet eerst 7 tot 30 dagen laten uitproberen ,
alvorens hem te laten beslissen of hij het product koopt of niet ?
Nu word een mens gedwongen zich voor een jaar te binden,
aan iets dat soms onvoorspelbare gevolgen heeft ,
en waartegen weinig of geen verhaal te halen valt.
Een proefperiode zou veel miserie kunnen voorkomen.
Met het verhaal van het kost geld om te installeren ,moeten ze bij mij niet afkomen,
zij gaan verdienen en moeten maar zelf investeren als ze een klant willen.
Nu laten ze hun kosten betalen door de klant,
die nog niet eens weet wat hij zal hebben.
Buiten de al dan niet/wel misleidende reclame.
Weer een zaagklaag thread ? gooi hem er dan maar af.
'ffen isp uitproberen ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
vraag al beantwoord in 1ste post
ik dacht aan: proefperiode 1 maand. Als je opzegt betaal je vergoeding van x euro. Als je blijft klant dan gewoonlijk tarief. In beide gevallen ISP wint
PS: ik denk wel dat moest een isp met proefperiode afkomen dat het een kleine succes zou kennen onder gevorderde gebruikersWeer een zaagklaag thread ? gooi hem er dan maar af.
ik dacht aan: proefperiode 1 maand. Als je opzegt betaal je vergoeding van x euro. Als je blijft klant dan gewoonlijk tarief. In beide gevallen ISP wint
Als de klant moeilijkheden ondervind zal hij beter geholpen worden dan nu of hij is weg na een maand.
Gefundeerd niet tevreden = niks betalen en wegwezen/buiten.
Is toch normaal.
En zeker als ge ziet wat isp's in de reclame's allemaal beloven
en je leest op de forums,wat de klanten moeten meemaken/ondergaan.
Gefundeerd niet tevreden = niks betalen en wegwezen/buiten.
Is toch normaal.
En zeker als ge ziet wat isp's in de reclame's allemaal beloven
en je leest op de forums,wat de klanten moeten meemaken/ondergaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het zou ideaal zijn natuulijk maar een adsl aansluiting brengt ook kosten mee. Als deze moeten doorgerekend worden voor 1 maand (of week) tegenover 1 jaar dan is het niet meer zo interessant natuulijk. Je kan moeilijk verwachten dat de ISP alle kosten gaat dragen om iemand in de BGC centrale te laten aansluiten voor een maand/week. Toen ADSL opkwam activeerde je "turboline" via BGC of je ISP en kon je overstappen door een andere login/pass te gebruiken. Op die manier is een test abbo wel te doen, als je van een 4Mb profiel van BGC naar een 20/1 DxAdsl moet gezet worden en je bent niet tevreden, gaat weg en neemt een cityconnect om dan ontevreden weer een 12Mb profiel van een andere ISP te nemen dan zou alles wel meer kunnen kosten dan gelijk welk jaar abbo. Neem dan nog eens een maand TN en geef alles terug wegens niet tevreden.....
Het is dus iets moeilijker dan een testrit met een auto die na een uurte weer bij de dealer staat
Het is dus iets moeilijker dan een testrit met een auto die na een uurte weer bij de dealer staat
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dat is eigenlijk het probleem van de isp's en hun investeerders en die moeten daar de klanten niet het slachtoffer van maken.
Als de isp's zorgen dat alles in orde is en blijft, hoeven ze toch niks te vrezen.
Als de isp's zorgen dat alles in orde is en blijft, hoeven ze toch niks te vrezen.
Laatst gewijzigd door ceurrrix 24 jan 2009, 12:45, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
In bijvoorbeeld Engeland zijn er ISP's die dit aanbieden. Meestal wel voor higher end products.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Daarom dat ze het niet aanbieden.. het kost geld...ceurrrix schreef:Dat is eigenlijk het probleem van de isp's en hun investeerders en die moeten daar de klanten niet het slachtoffer van maken.
Bye, Maurice
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik weet dat dit vroeger bij BGC wel het geval was, je had 30 dagen trail, .. en dan moest je laten weten of je het abo wou, .. het probleem zit hem natuurlijk in het volgende alternatieve providers moeten het dsl signaal betalen, .. en ik neem aan dat hun prijs en dus hun winst op jaarbasis berekent wordt .. Het zou natuurlijk makkelijker geweest zijn dat het een beetje zoals vroeger was waar dsl en abo van elkaar gescheiden worden, .. maar dan wel met 1 netwerk regulator, ..
Het zou althans niet slecht zijn moest dit verplicht worden, dan zouden ze misschien moeite doen om u tijdig aan te sluiten en de service te voorzien die belooft is
Maar waarom stoppen bij telecom providers, .. denk eens aan de elektriciteitsleverancier, na het jaar contract is het bij telecom tenminste maandelijks opzegbaar, .. bij de elektriciteitsleverancier is men verplicht van na een jaar contract nogmaals een jaarcontract te nemen en is het dus jaarlijks opzegbaar !?
Het zou althans niet slecht zijn moest dit verplicht worden, dan zouden ze misschien moeite doen om u tijdig aan te sluiten en de service te voorzien die belooft is
Maar waarom stoppen bij telecom providers, .. denk eens aan de elektriciteitsleverancier, na het jaar contract is het bij telecom tenminste maandelijks opzegbaar, .. bij de elektriciteitsleverancier is men verplicht van na een jaar contract nogmaals een jaarcontract te nemen en is het dus jaarlijks opzegbaar !?
In die auto is véél meer geinvesteerd dan wat een jaarabonnementje kost ,on4bam schreef:
Het is dus iets moeilijker dan een testrit met een auto die na een uurte weer bij de dealer staaton4bam schreef:Daarom dat ze het niet aanbieden.. het kost geld...ceurrrix schreef:Dat is eigenlijk het probleem van de isp's en hun investeerders en die moeten daar de klanten niet het slachtoffer van maken.
maar die mag voor mijn part genegeerd worden bij de vergelijkingen.
Maar koop die auto en je hebt een probleem ,dan weet je tenminste waar naartoe
bij een probleem met sommige isp's,weet men dat soms niet
en moet men meestal hard zoeken om uiteindelijk niet geholpen te worden/zijn .
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Het is inderdaad moeilijk te bekomen vanwege de te maken kosten voor het testen. Maar het zou wel mooi zijn als er in het contract melding wordt gemaakt dat de eerste maand een proefmaand is en dat als je dan niet tevreden bent kosteloos zou mogen weg gaan. ... of twee maanden als je het een maand op voorhand moet melden.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
In Nederland zijn er verschillende ISP's die abonnementen aanbieden die vanaf de eerste maand maandelijks opzegbaar zijn.
Dus op zich zou het perfect moeten kunnen zonder meerkost en dergelijke. Natuurlijk indien het beheer van het netwerk in neutrale handen is wat hier dus nog alijd niet zo is met de monopolist Belgacom die alles stevig in handen houd/kapot maakt.
Dus op zich zou het perfect moeten kunnen zonder meerkost en dergelijke. Natuurlijk indien het beheer van het netwerk in neutrale handen is wat hier dus nog alijd niet zo is met de monopolist Belgacom die alles stevig in handen houd/kapot maakt.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat zijn meestal providers met een eigen netwerk: KPN, UPC, Ziggo, Tele2.Muziekbos schreef:In Nederland zijn er verschillende ISP's die abonnementen aanbieden die vanaf de eerste maand maandelijks opzegbaar zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Daar klop je nagels met koppen. Dat is nu het probleem hier met een Belgacom die de ganse markt in handen heeft. Iedereen moet langs de monopolist betalen/goedkeuring vragen/en diens meerLord Utopia schreef:Dat zijn meestal providers met een eigen netwerk: KPN, UPC, Ziggo, Tele2.Muziekbos schreef:In Nederland zijn er verschillende ISP's die abonnementen aanbieden die vanaf de eerste maand maandelijks opzegbaar zijn.
Die nederlandse isp's hebben net zoals hun belgische collega's zware kosten,
maar wij zien dat die toch goedkoop kunnen leveren.
Hier in Belgie word men bij bestelling op een adsl1, 2, 2+ of een vdsl lijn gezet.
Verandert men van isp,dan blijft men in de meeste gevallen op de zelfde lijn zitten en is het dan enkel een administratieve omwisseling die moet plaatsvinden. (TN telt nie mee !)
De nederlander die van isp verandert moet echter wel van de ene isp zijn lijn naar de andere zijn lijn verhuist worden
+ dat daar ook de administratieve verhuis moet geregeld worden,zoals men naar de kabel zou overschakelen ( hier mag TN meetellen)
Verbeeld ik mij allemaal onder invloed van een paar helder blauwe ogen die me van opzij bezighouden
en een paar frisse :twisted:tjes die'k binnen hem
Nederlanders zouden gierig zijn,Belgen lichtgelovig.
Wie zijn de sukkelaars ? ?
maar wij zien dat die toch goedkoop kunnen leveren.
Hier in Belgie word men bij bestelling op een adsl1, 2, 2+ of een vdsl lijn gezet.
Verandert men van isp,dan blijft men in de meeste gevallen op de zelfde lijn zitten en is het dan enkel een administratieve omwisseling die moet plaatsvinden. (TN telt nie mee !)
De nederlander die van isp verandert moet echter wel van de ene isp zijn lijn naar de andere zijn lijn verhuist worden
+ dat daar ook de administratieve verhuis moet geregeld worden,zoals men naar de kabel zou overschakelen ( hier mag TN meetellen)
Verbeeld ik mij allemaal onder invloed van een paar helder blauwe ogen die me van opzij bezighouden
en een paar frisse :twisted:tjes die'k binnen hem
Nederlanders zouden gierig zijn,Belgen lichtgelovig.
Wie zijn de sukkelaars ? ?
Sorry,'ffen
Met m'n excusesValium schreef:Velen zitten met schulden en velen trachten een deal af te sluiten voor afbetalingen.
Hieronder dan ook een brief van een wanbetaler aan Belgacom
P.S / HIJ WERD IN HET GELIJK GESTELD
Beste mijnheer van Belgacom,
Ik heb het genoegen u de ontvangst te melden van uw brief van 12 jan. jl. waarin u voor de derde keer betaling vraagt voor het geld dat ik u schuldig ben.
Gelieve te noteren dat ik het bedrag dat u eist absoluut niet betwist en dat ik de oprechte intentie heb u zo snel mogelijk te betalen.
Aan de andere kant echter heb ik nog veel meer schuldeisers die ik ook wens te betalen.
Het is daarom dat ik elke maand de namen van al mijn schuldeisers op briefjes schrijf en in een hoed steek, en daaruit de onschuldige hand van mijn dochtertje van drie een naam laat trekken, die dan zo snel mogelijk zijn factuur betaald krijgt.
Ik durf hopen dat uw naam binnenkort getrokken wordt.
Gelieve inmiddels mijn oprechte gevoelens van hoogachting te willen aanvaarden.
Handtekening
P.S. : Gezien de onbeleefde en scherpe toon van uw laatste brief, deel ik u mede dat u niet zal mogen deelnemen aan de twee volgende trekkingen.