Ik ben overgestapt van Max6Dyn naar ADSL-Home, wat betekent dat ik van 40 GB beschikbaar volume naar 100 GB ga (en bij gebruik tussen 2 en 8 u 's nachts zelfs van 80 naar 200 GB). Ook de ADSL-Office-formule voorziet volume-uitbreiding. Dit kan niet anders dan de trafiek gevoelig verhogen. Ik zit nog altijd met een 4 Mbit lijnprofiel en ik denk dat er velen in mijn geval zijn of zelfs nog minder hebben.
Ik vrees dat dit ten koste zal gaan van de snelheid en de stabiliteit van de verbinding. Dit enerzijds omdat ik lees dat Belgacom zich (zijn investeringen) op "zijn" VDSL (t.n.v. ADSL) richt en anderzijds vraag ik mij af of EDPnet (die met de overstap naar de nieuwe formules meteen 12-maand inkomsten verzekerd is) wel voldoende zal/kan investeren in zijn capaciteit, terwijl er dan ook nog de overname van Scarlet(netwerk) door Belgacom is.
Ik vrees een en ander mede uit ervaring dat het bij momenten reeds traag gaat op het net.
Heeft iemand meer zicht op en inzicht in deze situatie? Is de vrees ongegrond?
Nieuwe EDPnet-formules: kan netwerk dit aan?
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik begrijp wat je bedoelt. Toen ik bij edpnet was, op adsl1, dan had ik al capaciteitsproblemen terwijl ik op BGC op diezelfde adsl1 lijn niks problemen had. Dus volgens mij zal het ervan afhangen hoeveel capaciteit edpnet "boekt".
Ik denk wel dat de evolutie naar vdsl2 de adsl2 capaciteit zal vrijmaken. Als alle BGC TV en BGC Internetklanten op VDSL2 zitten, dan eisen die in de adsl centrale alvast geen plaats meer op . De vraag blijft natuurlijk of het probleem de plaats in de centrale is, dan wel de capaciteit die Scarlet/EDPnet aankoopt.
Ik denk wel dat de evolutie naar vdsl2 de adsl2 capaciteit zal vrijmaken. Als alle BGC TV en BGC Internetklanten op VDSL2 zitten, dan eisen die in de adsl centrale alvast geen plaats meer op . De vraag blijft natuurlijk of het probleem de plaats in de centrale is, dan wel de capaciteit die Scarlet/EDPnet aankoopt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Heb hierover een klacht lopen bij de Ombudsman Telecom, de laatste weken zijn er serieuze snelheidsfluctuaties, daar ik normaal 10 Mbps heb, zit ik nu op 1,066 Mbps en soms zit ik tegen de 5 Mbps, veel te weinig. Niet zozeer EDPnet heeft problemen wel Scarlet/Belgacom die het vertikken sneller over te gaan tot het vrijmaken van extra capaciteit en het herstellen van DSLAM's en het upgraden van VP's. Het is geen alleenstaand feit want ook bij andere providers is het het geval, dus ook bij Skynet, Tele2, Scarlet, FullAdsl (zou ook van Belgacom/Scarlet zijn) en natuurlijk niet te vergeten de kabelmonopolist Telenet ... Het is toch wel triest dat bestaande klanten het slachtoffer worden van reclamepraktijken zoals de Scarlet 20 No Limit, die niet zo snel en No Limit blijkt te zijn ... omdat ze massaal nieuwe klanten aansluiten terwijl de capaciteit onvoldoende is ... dus ook de nieuwe klanten zijn de klos!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
gl buddy, u'll need out therePatrick V schreef:Heb hierover een klacht lopen bij de Ombudsman Telecom, de laatste weken zijn er serieuze snelheidsfluctuaties, daar ik normaal 10 Mbps heb, zit ik nu op 1,066 Mbps en soms zit ik tegen de 5 Mbps, veel te weinig. Niet zozeer EDPnet heeft problemen wel Scarlet/Belgacom die het vertikken sneller over te gaan tot het vrijmaken van extra capaciteit en het herstellen van DSLAM's en het upgraden van VP's. Het is geen alleenstaand feit want ook bij andere providers is het het geval, dus ook bij Skynet, Tele2, Scarlet, FullAdsl (zou ook van Belgacom/Scarlet zijn) en natuurlijk niet te vergeten de kabelmonopolist Telenet ... Het is toch wel triest dat bestaande klanten het slachtoffer worden van reclamepraktijken zoals de Scarlet 20 No Limit, die niet zo snel en No Limit blijkt te zijn ... omdat ze massaal nieuwe klanten aansluiten terwijl de capaciteit onvoldoende is ... dus ook de nieuwe klanten zijn de klos!
dit is puur de schuld van je eigen isp (edpnet dan) die moeten bandbreedde afhuren op een gehuurde lijn van elke centrale .
Als zij er te lang mee wachten met de aanvraag en upgrades dan zit je in de soep natuurlijk.Dat is dan ook de reden dat er fluctuaties en dergelijke zijn
Als zij er te lang mee wachten met de aanvraag en upgrades dan zit je in de soep natuurlijk.Dat is dan ook de reden dat er fluctuaties en dergelijke zijn
edpnet huurt geen bandbreedte per centrale. Edpnet huurt gewoon twee interconnects bij Scarlet waar al hun verkeer over gaat.
Edpnet klanten maken gebruik van dezelfde VP's als de scarlet klanten. Het is Scarlet dat dus moet zorgen voor voldoende capaciteit naar de DSLAMs.
Edpnet klanten maken gebruik van dezelfde VP's als de scarlet klanten. Het is Scarlet dat dus moet zorgen voor voldoende capaciteit naar de DSLAMs.
Het is voor edpnet niet rendabel om op elke centrale een vp af te huren. Er zijn teveel centrales, de kostprijs per mbit is te hoog en het aantal klanten te laag.
Het is veel voordeliger om gewoon 1 of 2 interconnects af te huren.
Het is veel voordeliger om gewoon 1 of 2 interconnects af te huren.
Nu Scarlet eigendom is van Belgacom, Scarlet moet dit kopen aan Belgacom, zou dit in principe geen probleem meer mogen geven, ik ken de internet keuken daar wel nietriji schreef:Jullie schijnen er meer van te weten;
kennen jullie dan ook een antwoord op de vraag waarmee ik deze discussie startte?
Een heel tevreden dxADSL klant!
weearl iets bijgeleerd, ken de interne keuken niet van scarletMr.T schreef:edpnet huurt geen bandbreedte per centrale. Edpnet huurt gewoon twee interconnects bij Scarlet waar al hun verkeer over gaat.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
Maar de overname van Scarlet door Belgacom zal toch niet bedoeld zijn om Scarlet (en deze van andere ISPs zoals EDPnet) goedkopere voorwaarden te laten (blijven) aanbieden?saffie schreef:Nu Scarlet eigendom is van Belgacom, Scarlet moet dit kopen aan Belgacom, zou dit in principe geen probleem meer mogen geven, ik ken de internet keuken daar wel nietriji schreef:Jullie schijnen er meer van te weten;
kennen jullie dan ook een antwoord op de vraag waarmee ik deze discussie startte?
Belgacom is heer en meester op ADSL niveau nu, ze hebben hiervoor 175.000.000€ voor neergeteld.riji schreef:Maar de overname van Scarlet door Belgacom zal toch niet bedoeld zijn om Scarlet (en deze van andere ISPs zoals EDPnet) goedkopere voorwaarden te laten (blijven) aanbieden?saffie schreef:Nu Scarlet eigendom is van Belgacom, Scarlet moet dit kopen aan Belgacom, zou dit in principe geen probleem meer mogen geven, ik ken de internet keuken daar wel nietriji schreef:Jullie schijnen er meer van te weten;
Zou stom zijn van bgc om hun onderdelen te laten leegbloeden, ze kunnen hier zelf nog veel geld uit halen ... dus ik zou het niet begrijpen mochten ze de capaciteitsproblemen van Scarlet niet verhelpen.
Das uiteraard mijn inzicht, bgc kan er volledig anders over denken ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
Leegbloeden wellicht niet, maar misschien wel een tweederangsaanbod waar de grote meerderheid met een lijnprofiel van 4 Mbit of minder blijft zitten, terwijl "hun" VDSL "hun troefkaart wordt zodat ook daar de investeringen naartoe gaan... ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
das zichzelf sabotteren he. Of da ze geld krijgen via tak belgacom of tak scarlet, maakt niet uit. Het is in hun belang trouwens dat er een "3de provider" bestaat zodat ontevreden klanten (die ALTIJD bestaan) kunnen 'weggaan"
+
Ze gaan wrs meer focussen op andere segmenten.
Ik zie ni echt voordeel om slechte ISP in leven te houden zodat uw eigen aanbood beter uitziet
+
Ze gaan wrs meer focussen op andere segmenten.
Ik zie ni echt voordeel om slechte ISP in leven te houden zodat uw eigen aanbood beter uitziet
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
De snelheid is bij mij thuis alvast drastisch afgenomen, allee 's nachts toch.
Terwijl ik met m'n Max6Dyn vroeger na een nachtje downloaden 's morgens 7 à 8 GB zag staan in ISP monitor is dat de laatste weken sterk geminderd en sinds een kleine week zelfs teruggevallen tot +/- 3GB ... dat betekent dus 6 à 7 GB downloaden op 6 uur tijd ... dat vind ik gene vette
Terwijl ik met m'n Max6Dyn vroeger na een nachtje downloaden 's morgens 7 à 8 GB zag staan in ISP monitor is dat de laatste weken sterk geminderd en sinds een kleine week zelfs teruggevallen tot +/- 3GB ... dat betekent dus 6 à 7 GB downloaden op 6 uur tijd ... dat vind ik gene vette