Nieuwe EDPnet abonnementen vanaf 19 januari!

Nieuws omtrent telecom
rottweily
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 dec 2003, 15:32

Hoe snel gaat upgrade van Max6Dyn naar ADSL Home en dus van ADSL naar ADSL2+ ?
Afbeelding
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb op 9 januari een upgrade aangevraagd van max6 dyn naar max24 dyn en gisteren stond (na een korte disconnect) mijn lijn op adsl2+.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

matx5 schreef:Ik heb op 9 januari een upgrade aangevraagd van max6 dyn naar max24 dyn en gisteren stond (na een korte disconnect) mijn lijn op adsl2+.

Je vertelt er wel niet bij op hoeveel je nu staat ?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
GHX73
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 maa 2006, 00:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Spink schreef:De vraag zal hier al wel eens gesteld zijn, maar voor als dat niet het geval zou zijn:
hoe kunnen bestaande klanten de overstap naar het nieuwe profiel maken? Moet je dan iets veranderen in my edpnet of een mail sturen?

In My EDPnet: Mijn administratie > Mijn bestellingen en daar klik je op Wijzig abonnement achter je huidige adsl lijn.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

EDPnet schreef:20 Mbit/s is nu ook nationaal beschikbaar op BROBA.
Meer info vindt u hier : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... d_van_ADSL

20 Mbps, waarom is er dan sprake van 24 Mbps tot 150 meter op die wiki?
tot 1500 meter is er sprake van 12 Mbps op BROBA.

Besluit: tenzij je in een grote stad woont waar 24 Mbps beschikbaar is, of je binnen de 1000 meter woont (in beide gevallen dus maar 1% van de bevolking), krijg je nóg niks meer dan 12 Mbps. Dus niks te geloven van "20 Mbps is nationaal beschikbaar"
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

seagull schreef:Ze kunnen mij op BROBA zetten met een profiel van 15Mbps down en 740kbps up.
Dit zou ADSL 2+ Annex A zijn. Waarschijnlijk dus via het Belgacom netwerk ipv het Scarlet netwerk.
Zou dit verhaal kunnen kloppen?

saffie schreef:Dat zal niet kloppen, Belgacom is 12Mbps denk ik en Edpnet biedt geen Belgacom aan dacht ik.

liger schreef:ondertussen alle isp's bieden (of kunnen) 12 mbit optie van belgacom

seagull schreef:De 12Mbps optie van Belgacom heeft een max upload van 512kbs.
EDPnet heeft ook die 12Mbps/512kbps aanbieding maar dat interesseert mij niet.

EDPnet biedt nu een download aan van 15Mbps of 10Mbps met een upload van 740kbps.
Dat lijkt mij toch een ander product.
Vandaar mijn vraag.


Bevestigd door 2nd opinion:
dxADSL schreef:Beste,
Inderdaad, Belgacom heeft onlangs het ADSL2+ netwerk op BROBA tot 20Mbps laten verhogen.
20Mbps is zeer beperkt beschikbaar op BROBA, 1% van België.
In uw geval moet 15Mbps of 10Mbbps – 740Kbps dus mogelijk zijn.
Mvg,
dxADSL
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

rottweily schreef:Hoe snel gaat upgrade van Max6Dyn naar ADSL Home en dus van ADSL naar ADSL2+ ?

Voor de overstap van Max6Dyn naar Office was het een 2-tal weken, dat zal dus voor Home ook zo iets zijn...
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Hm, als antwoord op mijn ticket hoelang de overschakeling duurt van MAX6DYN naar ADSL Home, zei men dat 'het niet langer dan een aantal dagen ging duren (deze week)'. Maandag aangevraagd.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Zal iedereen bij Home op ADSL2+ zitten (ongeacht de snelheid)? Of zijn er nog gevallen waarin je op ADSL blijft?
Ik heb nu al enkele maanden een Max12Dyn abo, maar mijn router (BBox zegt nog altijd: "G.992.1 (G.DMT)", dus ADSL, bij ADSL2+ zou dat G.992.5 moeten zijn, juist?) ... wel krijg ik niet meer dan 4MBps (wegens op 3,27km van de centrale en noise margin down van 14dB).
Heb ook meteen de overschakeling op Home gevraagd ... voorlopig staat er nog altijd "Afwachten goedkeuring" in My EDPnet ...
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 maa 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Die afwachten goedkeuring vind ik nergens terug in My Edpnet.
Enkel een oderbevestiging gekregen via mail.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Ik ben uiteindelijk dan toch gezwicht voor ADSL home (momenteel heb ik Max6 Dyn).

Ik zou op 10 M/740k komen te zitten.

Belangrijkste reden: de verhoogde upload (voor thuiswerk en P2P toepassingen)
Ook is het mooi meegenomen dat ik gemiddeld 5 a 10 EURO per maand zal uitsparen wegens de 100 GB inbegrepen trafiek .

De verhoogde downloadsnelheid maakt voor mij geen verschil uit.

Waarom blijf ik bij EDPnet en probeer ik geen andere provider uit ? Wegens de uitstekende helpdesk & support.

Nu toch een beetje bang afwachten of alles goed zal verlopen ...
Laatst gewijzigd door Jan_B 21 jan 2009, 19:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Bossie schreef:Die afwachten goedkeuring vind ik nergens terug in My Edpnet.


Staat bij mij onder "Mijn administratie" > "Mijn bestellingen".
brommer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 jul 2008, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vandaag antwoord gekregen op mijn ticket met de vraag of ADSL2+ mijn snelheidsproblemen tijdens de piekuren zal verhelpen:

Edpnet schreef:Mits upgrade naar een Home-abonnement: 12M/512k of (maximum) 15M/740k op Broba (adsl2+); 10M/1M of (maximum) 15M/1M op Bruo (adsl2+), want de lex 91PIE is zowel aansluitbaar op Broba als op Bruo, en beide zowel op adsl1 als adsl2+.

Dit vereist sowieso een heraansluiting op een andere atm-node, dus de huidige verzadiging op deze (adsl1-)Broba-node zal dan van de baan zijn, hoewel deze in elk geval aangepakt wordt begin/half februari. De aanvraag hiertoe werd namelijk al eind december ingediend bij de Broba-netwerkadministratie, en rekening houdend met de gebruikelijke 4 à 5 weken oplevertermijn, wordt voor deze datalink meer ademruimte verwacht in de loop van de 1e helft van februari.


Bij Edpnet zijn ze snel in het beantwoorden van de tickets, dat moet je ze wel nageven. Maar als kritische klant wil ik de vraag hier opnieuw stellen: indien het netwerk op ADSL1 overvol zit, zal ik er dan bij ADSL2+ geen last van hebben?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

aangezien ze ook nog eens alle informatie geven in verband met hun geplande upgrade zal je ten hoogste nog enkele weken moete wachten..
Everything that has a beginning has an end.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Is de korting die je krijgt via Fed+ ook geldig op het nieuwe Home abonnement? Wordt deze automatisch toegepast bij het omvormen van uw abonnement, of moet je een promotiecode ingeven (en zoja, waar vind ik die dan)?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Moet je bij dit abonnement nog €9,99 betalen voor de discovery lijn? Of zit in het abonnement van EDPNET al een raw copper lijn inbegrepen (in die 29,99€ dus)?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Argon schreef:Moet je bij dit abonnement nog €9,99 betalen voor de discovery lijn?

Jazeker
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

Jan_B schreef:
Argon schreef:Moet je bij dit abonnement nog €9,99 betalen voor de discovery lijn?

Jazeker


Dan zal ik zeker bij dommel blijven! Dommel heeft voor mij het voordeel van de nieuwsgroepen :)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Argon schreef:Dan zal ik zeker bij dommel blijven! Dommel heeft voor mij het voordeel van de nieuwsgroepen :)

Voor mij is dat argument minder/niet van tel: de enige nieuwsgroup die ik occasioneel raadpleeg is rec.humor.funny (maandelijks toch zo'n paar kilobytes :-D )
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben pas klant bij EDPnet (december 2008) en heb het ADSL Max12 abbonnement.

Ik veronderstel dat ik niet kan overschakelen op ADSL Home aangezien ik nog geen jaar klant ben, klopt dit?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

MJ schreef:Ik ben pas klant bij EDPnet (december 2008) en heb het ADSL Max12 abbonnement.

Ik veronderstel dat ik niet kan overschakelen op ADSL Home aangezien ik nog geen jaar klant ben, klopt dit?


Als EDPnet het als een upgrade beschouwt zal je wel kunnen overschakelen, anders moet je inderdaad 1 jaar wachten.

Je kan dit nakijken bij MyEDPnet > Mijn bestellingen > Wijzig Abonnement
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Dit staat er :

Opgelet, als u overstapt naar een andere abonnement, dan start er opnieuw een jaarcontract. De activatiekost voor uw nieuw abonnement zal gefactureerd worden.
Wanneer u overstapt naar een hoger abonnement (upgrade), dan zal uw nieuw abonnement actief zijn binnen 20 werkdagen.


Onder ADSL Home staat er wel 'upgrade'...

Ik zal eens een mailtje sturen naar EDPnet.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

MJ schreef:Dit staat er :

Opgelet, als u overstapt naar een andere abonnement, dan start er opnieuw een jaarcontract. De activatiekost voor uw nieuw abonnement zal gefactureerd worden.
Wanneer u overstapt naar een hoger abonnement (upgrade), dan zal uw nieuw abonnement actief zijn binnen 20 werkdagen.


Onder ADSL Home staat er wel 'upgrade'...

Ik zal eens een mailtje sturen naar EDPnet.

Je kan volgens dus mij zonder problemen overstappen aangezien de activatiekost momenteel 0 EURO is.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

MJ schreef:Ik ben pas klant bij EDPnet (december 2008) en heb het ADSL Max12 abbonnement.

Ik veronderstel dat ik niet kan overschakelen op ADSL Home aangezien ik nog geen jaar klant ben, klopt dit?

Mmm, voor alle zekerheid kan je hen de vraag stellen ...
maar volgens de voorwaarden is reeds 1 maand klant zijn voldoende, zie:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... DSL+Office
MJ
Pro Member
Pro Member
Berichten: 345
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:07
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 15 keer

Bij EDPnet zeggen ze dat ik zonder probleem kan overstappen :banana:

Ik ben vandaag juist 1 maand klant dus... volgende week eens werk van maken, dan nog hopelijk een 15Mbit profiel en ik ben helemaal tevreden. :bdaysmile:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

liger schreef:
rds schreef:tot 24 Mbps, nationaal beschikbaar -> ze gaan dus zoals de rest ook de valse beloftentour op, want uiteraard zal 24 bekan nergens beschikbaar zijn.

TOT 24mbps


Als het niet beschikbaar is dan wordt het gewoon een ADSL formule, bv ik had het office pakket, vroeger koste dat rond de 95 euro inclusief btw, nu als ik overstap op 24mbit formule zelfs al zouden ze die snelheid niet kunnen leveren kost mij dat maar rond de 60 euro voor ongeveer hetzelfde abonnement. Daarom kan het interessant zijn dat je overstapt, .. voor mij was dit in ieder geval het geval.

Hou wel in het achterhoofd, dat je 1 euro per begonnen GB betaald ipv 0,25 euro, maar je hebt 20gb extra tov van het oude office abo, .. En dat je eigenlijk geen smallband meer hebt zolang het FUP is, .. 'k weet niet hoe ik dat juist moet interpreteren, .. ik neem aan dat je 100GB inclusief hebt alles daarboven betaal je 1euro extra per GB, .. en je wordt op smallband gezet volgens een FUP, neem ik aan.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je kan alleen downloaden tot 100 GB, daarna automatisch 1 EUR per 1 GB bijkopen volgens F.U.P., je kan dus niet ongelimiteerd volume bijkopen. Als je voorbij de F.U.P. gaat kom je op smalband terecht.
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

Even een vraag, bij mij is ADSL2+ in principe nog nooit beschikbaar geweest, is er hier al iets aan veranderd, want dat lees ik nergens eigenlijk?
Ik zit nog op een 3,3 mbit profiel wat goed stabiel is, maar ik zou toch graag wat sneller willen als het eventjes kan..
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

CronoS schreef:Even een vraag, bij mij is ADSL2+ in principe nog nooit beschikbaar geweest, is er hier al iets aan veranderd, want dat lees ik nergens eigenlijk?
Ik zit nog op een 3,3 mbit profiel wat goed stabiel is, maar ik zou toch graag wat sneller willen als het eventjes kan..



...een ticket of mailtje naar edpnet, en de dag nadien weet je al welk lijnprofiel nu beschikbaar is.
Indien positief, verwijs in je order naar dit ticket.
rds
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 dec 2005, 01:02
Locatie: Brecht

Blijkbaar kan je als Fed+ geen Home bestellen. Alleen Starter, Max12Dyn en Max24Dyn. Afbeelding
Bestaat de oplossing er dan in om EDPnet op te zeggen en terug klant (niet-fed+) te worden?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Lord Utopia schreef:Je kan alleen downloaden tot 100 GB, daarna automatisch 1 EUR per 1 GB bijkopen volgens F.U.P., je kan dus niet ongelimiteerd volume bijkopen. Als je voorbij de F.U.P. gaat kom je op smalband terecht.


'k kon het niet zo goed formuleren maar dat is wat ik bedoelde.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

RDS contacteer helpdesk
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

dejean schreef:
CronoS schreef:Even een vraag, bij mij is ADSL2+ in principe nog nooit beschikbaar geweest, is er hier al iets aan veranderd, want dat lees ik nergens eigenlijk?
Ik zit nog op een 3,3 mbit profiel wat goed stabiel is, maar ik zou toch graag wat sneller willen als het eventjes kan..



...een ticket of mailtje naar edpnet, en de dag nadien weet je al welk lijnprofiel nu beschikbaar is.
Indien positief, verwijs in je order naar dit ticket.

Helaas.. Lijnsnelheid is niet beter dan 3.3 mbit.. Ik sta er dus niet raar van te kijken als dit nog steeds adsl1 betreft. :-(

Ach ja, ooit zal misschien ADSL2 wel goed beschikbaar worden..
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”