Drupal en modules

Plaats reactie
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben momenteel een site aan het maken in drupal maar er zijn zoveel beschikbare modules dat ik door het bos de bomen niet meer zie :oops:

De site dient dus voor een spel (Gotcha). Er zijn verschillende teams van vier of vijf leden. Het is o.a. de bedoeling dat ze content zien volgens de naam waarmee ze inloggen. Bij drupal valt dat onder extensie categorie 'organic groups' maar er staan er zoveel op en het is dan ook moeilijk te weten of het eigenlijk wel een goed werkende extensie is.

Dus op zoek naar modules voor:

[*] Menus en Pagina's zichtbaar voor publiek, voor alle ingelogden of bepaalde categorie (team1, team2, ... volgens login)
[*] een punten telsysteem: een team kan punten verdienen en er dient in een blok een top tien getoond te worden. Dient door de administrator aangepast te kunnen worden
[*] een veiling systeem: als een teamlid "gedood" wordt, kan hij opgekocht worden in een soort veiling met als betaalmiddel de tot dan toe behaalde punten

Het is dus niet omdat ik te lui ben om op te zoeken maar er zijn gewoon zo ongelooflijk veel mogelijkheden.

Heb al enkele sites gemaakt met Joomla en elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Maar vanaf nu wil ik me bezighouden met Drupal omdat er veel kans inzit dat ik dit in de toekomst ga nodig hebben voor mijn werk
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Dat van menu's linken aan groepen gaat standaard in drupal. Voor de rest zal je wrs een module moeten zoeken/maken.
Aangezien het iets relatief simpel is , waarom maak je het niet gewoon even rap zelf in php?

Je kan natuurlijk ook altijd binnen drupal omgeving gaan werken maar dan zal je toch wat tijd moet uitrekken voor drupal is te doorgronden :banana:

't voordeel aan drupal is dat het niet enkel een cms is maar ook een (framework).
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Ik zou zeggen, vraag het eens op het forum van drupal.be.
Da's het voordeel van Drupal, dat het van Belgische bodem is. ;-)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

dat van die menu's linken, dat heb ik al gevonden. Maar het linken van berichten aan groepen heb ik nog niet gevonden. Ofwel kijk ik er gewoon over.

Ik zet een bericht in een bepaald blok. Dat blok is enkel zichtbaar voor bijvoorbeeld Team1.

Als je op een bericht klikt (kan dus enkel als je inlogt en je automatisch dat specifieke blok met dat bericht ziet), komt er in de adressenbalk http://www.domeinnaam.be/?q=node/17

Als je dan uitlogt en je typt bovenstaande link in de adressenbalk, dan kom je ook bij dat bericht uit. Wat dus niet de bedoeling is.

Het is een simpel iets, die rangschikking. Maar ken de ballen van php. Kan ondertussen al redelijk goe overweg met het wijzigen van php maar om nu zelf iets uit mijn mouw te schudden, gaat voorlopig nog iets te ver :oops:
Plaats reactie

Terug naar “Development”