Goede nacht mensen,
Eventjes mijn verhaal doen. Ik heb nu al jaren ADSL (eerst bij XS4ALL/Evonet en nu al een aantal jaren bij Dommel). Ik heb momenteel nog altijd de Classic Line van Belgacom hiervoor. Wij bellen echter nog hooguit 1 à 2x per maand met de vaste telefoon en nooit lang. Dus overwegen we het om te switchen naar een Discovery Line.
De grote vraag is nu: kan er zomaar geswitched worden van een Classic Line naar een Discovery Line met behoud van telefoonnr en dus ook met behoud van het ADSL signaal? En ook: moet er hiervoor een technieker langskomen (waarschijnlijk niet) of is het switchen m.a.w. volledig gratis? Ik ga ervan uit dat switchen gewoon een kwestie is van bellen naar de belgacom helpdesk en het daar melden en dat er verder geen contact moet zijn met Dommel? Ik neem ook aan dat een Discovery Line het goedkoopste alternatief is voor hetgene wat ik nu heb (rekening houdend met het feit dat ik Dommel niet wil verlaten en geen VOIP stuff wil).
Mvg,
Jochen
Switchen van Classic Line naar Discovery Line
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Hier ben ik enige tijd geleden ook geswitched van een of andere Belgacom Pack naar de discovery lijn. Het enige wat je moet doen is ervoor naar Belgacom bellen. Ze moeten gewoon je lijnprofiel veranderen in hun pc, het gebeurd dus gewoon terwijl je belt en er moet niemand voor langstkomen.
Voor zover ik weet heb ik er geen factuur voor gehad en zal het dus wel gratis zijn.
Ik geloof niet dat ik toen heb gezegd dat het adslsignaal moet behouden blijven, maar je kan het voor de zekerheid wel vermelden
Al bij al is het maar een minuutje bellen, maar ik garandeer je dat je een kwartier aan de lijn zal hangen, daar ze nogal agressief bezig zijn met de mensen hun BelgacomTV en ADSL aan te praten
Voor zover ik weet heb ik er geen factuur voor gehad en zal het dus wel gratis zijn.
Ik geloof niet dat ik toen heb gezegd dat het adslsignaal moet behouden blijven, maar je kan het voor de zekerheid wel vermelden
Al bij al is het maar een minuutje bellen, maar ik garandeer je dat je een kwartier aan de lijn zal hangen, daar ze nogal agressief bezig zijn met de mensen hun BelgacomTV en ADSL aan te praten
- CobraX
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Bedankt voor de snelle reactie. BelgacomTV komt hier niet binnen hoor. Ik heb sowieso al een crappy telefoonlijn (grote afstand tot een dslam) waardoor ik zo'n 1,8 Mbit/s (max 232 kB/s) downloadspeed haal. Als daar nog eens BelgacomTV vanaf zou moeten, schiet er helemaal niks meer van over.Braindamage schreef:Hier ben ik enige tijd geleden ook geswitched van een of andere Belgacom Pack naar de discovery lijn. Het enige wat je moet doen is ervoor naar Belgacom bellen. Ze moeten gewoon je lijnprofiel veranderen in hun pc, het gebeurd dus gewoon terwijl je belt en er moet niemand voor langstkomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
ik ging nog stap verder...toen discovery van 6 naar 10 euro steeg ben ik overgeschakeld naar tele2;
de man van belgacom plaatste een 2de doosje en activeerde het 2de paar draadjes... -> Raw Copper met tele2;
ondertussen werd het telefoonnr geporteerd;
en het discovery abbo opgezegd bij belgacom
een maand later werkte dommel nog steeds op deze "discovery"loze lijn....
(tot ze kwamen zagen over een onbetaalde factuur... en ik vermeldde dat ze een aangetekende brief al 2 maand hadden liggen)
de man van belgacom plaatste een 2de doosje en activeerde het 2de paar draadjes... -> Raw Copper met tele2;
ondertussen werd het telefoonnr geporteerd;
en het discovery abbo opgezegd bij belgacom
een maand later werkte dommel nog steeds op deze "discovery"loze lijn....
(tot ze kwamen zagen over een onbetaalde factuur... en ik vermeldde dat ze een aangetekende brief al 2 maand hadden liggen)
- CobraX
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Toch nog even terugkomen op mijn oorspronkelijke post. Het overschakelen naar een Discovery Line is een beetje links blijven liggen en nu denk ik er weer aan. Iemand zei me dat dit ook online kon. Dus heb ik me geregistreerd (e-services) en ben ik mooi ingelogd op hun site. Maar als ik naar lijntype wijzigen ga, zie ik enkel dit staan. M.a.w. er staat nergens een optie om van mijn Classic Line naar een Discovery Line te gaan... Is dit normaal?