Nieuwe EDPnet abonnementen vanaf 19 januari!

Nieuws omtrent telecom
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bossie schreef:Wou daarnet overschakelen via "My EDPNet".

Weet iemand wat je moet invullen bij promotiecode?

Grtz
dat zal enkel zijn voor test-aankoop klanten denk ik
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

brommer schreef:Heel interessant aanbod van Edpnet. Ook in mijn Edpnet paneel staat het te blinken!

De laatste tijd ging het niet echt goed met mijn snelheid tijdens de piekuren (abo: Max6Dyn), hoewel ik op minder dan een kilometer van de centrale in stedelijk gebied woon. Dan vraag ik me af: wat is het nut van 24Mbit als ik tijdens de piekuren, zoals nu, regelmatig op minder dan 512kbit download uitkom? Zal dit verbeteren met een 24Mbit abonnement of zullen de lijnen evenzeer oververzadigd zijn?
kan goe zijn dat door over te schakelen naar adsl2+ je op minder bevolkte plaats komt
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Hm, staat nu officieel op de website maar in de banner staat er 34.95 per maand en overal anders op de site staat 29.95 per maand. De banner zal een fout zijn zeker?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik denk dat ze nog bezig zijn aan de website, klokslag 9 uur hadden ze het veranderd, ik was erbij!
Fliz
Pro Member
Pro Member

In de engelse banner staat er ook 29.95.. Dus 't is een fout. Straks eens bestellen
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Fliz schreef:In de engelse banner staat er ook 29.95.. Dus 't is een fout. Straks eens bestellen
Nee, het product kost echt 29,95 EUR.
Fliz
Pro Member
Pro Member

Welja, maar in de nl banner staat er 34.95 => dus dit een fout ;-)
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik zit op 1.139 of 1.230 meter van de centrale (afhankelijk van de bron).
ADSL2+ is nog niet beschikbaar op 02KOR0.
Heb net een ticket gemaakt om te vragen wat mijn download en upload snelheden zouden zijn met ADSL Home.
Zit nu op 6Mbps/640kbs.
Als ze mij op een 12Mbps/512kbs zouden zetten interesseert het mij niet.
Als de upload hetzelfde blijft (of groter zou zijn) dan weer wel.

Edit:
Net gebeld met de commerciële en daarna met de technische dienst van EDPnet.
Ze moeten rekening houden met een afstand van 1,39 km. Dit is niet de reële afstand.
Ze hebben een lijntest gadaan en die gaf goede resultaten.
Ze kunnen mij op BROBA zetten met een profiel van 15Mbps down en 740kbps up.
Dit zou ADSL 2+ Annex A zijn. Waarschijnlijk dus via het Belgacom netwerk ipv het Scarlet netwerk.
Zou dit verhaal kunnen kloppen?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Op zich vind ik de promo 'geen activatiekosten' heel goed, maar ik voel mij nu wel bedrogen, aangezien ik slechts enkele maanden terug wel nog activatiekosten heb moeten betalen om van mijn oude EDPnet-abo op Max12Dyn over te schakelen en daarbij is mijn prijs ook nog eens gestegen naar 34,95€ ... en dat terwijl ik nu voor minder geld, meer zou krijgen met Home ...
Kan ik nu gewoon op Home overschakelen of is dit contractbreuk (minder dan een jaar geleden getekend voor Max12Dyn), technisch zou Home een upgrade zijn, maar qua prijs is het dat niet ... gaan ze mij dan beboeten?
Ik vind dat ze mij niet alleen moeten toestaan om over te schakelen zonder boete, maar mij ook die betaalde activatiekost mogen terugbetalen, maar ja,wat ik vind doet er natuurlijk niet toe ...
Wie weet het antwoord?
Laatst gewijzigd door Dave 19 jan 2009, 20:13, in totaal 1 gewijzigd.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Dave schreef:Op zich vind ik de promo 'geen activatiekosten' heel goed, maar ik voel mij nu wel bedrogen, aangezien ik slechts enkele maanden erug wel nog activatiekosten heb moeten betalen om van mijn oude EDPnet-abo op Max12Dyn over te schakelen en daarbij is mijn prijs ook nog eens gestegen naar 34,95€ ... en dat terwijl ik nu voor minder geld, meer zou krijgen met Home ...
Kan ik nu gewoon op Home overschakelen of is dit contractbreuk (minder dan een jaar geleden getekend voor Max12Dyn), technisch zou Home een upgrade zijn, maar qua prijs is het dat niet ... gaan ze mij dan beboeten?
Ik vind dat ze mij niet alleen moeten toestaan om over te schakelen zonder boete, maar mij ook die betaalde activatiekost mogen terugbetalen, maar ja,wat ik vind doet er natuurlijk niet toe ...
Wie weet het antwoord?
Wat geweest is, is geweest. In het verleden was je akkoord met die prijs en kosten. Als je in het jaar een auto koopt, ga je nu dan ook vragen of je nog saloncondities kan krijgen? :?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Wat een zagers en een klagers :s
saffie
Pro Member
Pro Member

seagull schreef:
Dit zou ADSL 2+ Annex A zijn. Waarschijnlijk dus via het Belgacom netwerk ipv het Scarlet netwerk.
Dat zal niet kloppen, Belgacom is 12Mbps denk ik en Edpnet biedt geen Belgacom aan dacht ik.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Dave
Pro Member
Pro Member

Dfrog schreef:Wat geweest is, is geweest. In het verleden was je akkoord met die prijs en kosten. Als je in het jaar een auto koopt, ga je nu dan ook vragen of je nog saloncondities kan krijgen? :?
Goed ik was akkoord, maar gedurende jaren brengen ze dan ook niet veel nieuws uit en steeds met activatiekosten en opeens wordt er op korte tijd verschillende keren na mekaar vanalles gelanceerd en dan ineens ook zonder activatiekost.
Dat vergelijken met een ingeburgerd jaarlijks terugkerend fenomeen zoals het autosalon gaat niet echt op.
Jullie mogen mij ne zager of ne klager noemen, ik noem mezelf liever een trouwe EDPnet klant en trouwe klanten worden weinig beloond naar mijn gevoel.
Ik heb destijds bij de omschakeling wel gevraagd of ze voor trouwe klanten geen korting op de activatiekost konden geven, het antwoord was uiteraard nee.
Vandaar dat ik ook benadruk dat ik blij ben dat het nu wel gratis is (beperkt in de tijd), maar als ik dat een half jaar geleden geweten had, had ik gewacht tot nu en niet toen reeds naar Max12Dyn overgeschakeld ... er was toen niets wat erop wees dat dit aanbod op korte termijn eraan kwam. Da's het enige punt wat ik wou maken, zonder al teveel gezaag ... en nu hopen dat er binnen het jaar effectief VDSL beschikbaar komt, zodat er ook effectief hogere snelheden kunnen gehaald worden op meer dan alleen maar die paar lapjes grond waar dat nu het geval is ... (kwestie van nog wat meer te klagen).
Dave
Pro Member
Pro Member

Ondertussen heb ik trouwens al maar de omschakeling aangevraagd via 'My EDPnet', de optie stond er gewoon tussen in het menu, dus ik ga ervan uit dat het allemaal zonder problemen (of boete) kan omgezet worden ...
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

saffie schreef:Dat zal niet kloppen, Belgacom is 12Mbps denk ik en Edpnet biedt geen Belgacom aan dacht ik.
Dat was vroeger zo, maar als ik goed gevolgd heb zou Belgcom nu toch zijn ADSL2+ netwerk openstellen?
Heeft iemand hier meer (inside) informatie over?

Als 15Mbps/740kbps niet haalbaar was zou het 10Mbps/740kbps worden.
Welke zijn de mogelijke down/up combinaties?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

ADSL2+ is al een lang achterhaalde technologie. Het zou me eingelijk verwonderen als er daar nu nog ISP's gaan in investeren. Het hoogste profiel dat Belgacom voor ADSL2+ (in wholesale) aanbied is overigens 12/512 als ik me niet vergis.

Ik vermoed dat Belgacom VDSL2 op grote schaal zal deployen eens het een verouderde techniek is. Immers is dat nu nog te modern naar Belgacom normen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

TomG schreef: Ik vermoed dat Belgacom VDSL2 op grote schaal zal deployen eens het een verouderde techniek is. Immers is dat nu nog te modern naar Belgacom normen.
Oeps, en het is Belgacom die constant met van die prijzen en awards staat te zwaaien om te zeggen hoe goed ze wel zijn :bang:
Belgacom gaat nu eerst hun 12Mbits lijntjes proberen aan de straatstenen te verkopen :beerchug: om over 10 jaar met VDSL2 voor de dag te komen :angel: en dit terwijl men tegen dan overal in Europa al jaren op glas :lol: zit.

Het is een perfecte analyse dat je gemaakt hebt van onze ADSL monopolist.

Maar dit alles off-topic en nu terug naar de orde van de dag "EDPnet die een nieuwe formule lanceert" :oops:
liger
Elite Poster
Elite Poster

saffie schreef:
seagull schreef:
Dat zal niet kloppen, Belgacom is 12Mbps denk ik en Edpnet biedt geen Belgacom aan dacht ik.
ondertussen alle isp's bieden (of kunnen) 12 mbit optie van belgacom
TomG
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef:
saffie schreef:
seagull schreef:
... maar er is simpelweg een veel te lage dekking waardoor velen niet meer dan 4 Mbit halen...
Laatst gewijzigd door TomG 19 jan 2009, 22:15, in totaal 1 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster

en? het weer is meestal slecht in Belgie, maar dat wisten we ook al >_<
PS: 1 ISP investeert zeer hevig in adsl2+ -> dommel. Trouwens boven ik zoals meesten heb niet echt nood aan snelheid van vdsl, ik heb liever 15mbit met ruime limiet en 20 euro prijs.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

liger schreef:
saffie schreef:
seagull schreef:
De 12Mbps optie van Belgacom heeft een max upload van 512kbs.
EDPnet heeft ook die 12Mbps/512kbps aanbieding maar dat interesseert mij niet.

EDPnet biedt nu een download aan van 15Mbps of 10Mbps met een upload van 740kbps.
Dat lijkt mij toch een ander product.
Vandaar mijn vraag.
liger
Elite Poster
Elite Poster

sorry, ni gezien dat het oorspronkelijk over 15//7xx profiel ging
voor zo ver officiele info biedt belgacom geen hogere profiel dan 12//512
dus ik vermoed dat het scarlet netwerk is. Het kan dat ze nu vanalles aanpassen omdat scarlet wordt overgenomen
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Had ergens gelezen dat ze nu ook 15 en 20 mbit profielen vrijgeven, aanleiding zou zijn overname Scarlet. En aangezien Scarlet die profielen nu ook al beschikbaar stelt...

Er zou wel iets van kunnen kloppen, nu nog goede bron vinden :-)
Everything that has a beginning has an end.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Dan zullen ze wel moeten VDSL2 voorzien (in wholesale), want als 12Mbit nog niet fatsoenlijk overal verkrijgbaar is, zal hoger dat zeker niet zijn.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

TomG schreef:Dan zullen ze wel moeten VDSL2 voorzien (in wholesale), want als 12Mbit nog niet fatsoenlijk overal verkrijgbaar is, zal hoger dat zeker niet zijn.
Ik vermoed dat die VDSL2 er wel eens in wholesale kan komen nu ze concurreren met hun Scarlet.
Maarja zijn maar vermoedens, voor zelfde geld komt het nooit in wholesale...

De Scarlet verkoper wist mij telefonisch nochtans te bevestigen dat ik kon syncen op 15Mbit, nadere navraag bij EDPnet leerde mij echter dat hier helemaal geen adsl2+ centrale staat en Scarlet dus een beetje aan het liegen was :-)
Everything that has a beginning has an end.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb wel interesse in een ADSL Office, en dan vooral omwille van het vaste IP adres. Ik twijfel echter om over te stappen van Dyn6 naar Office. Ik zou een 9Mb profiel krijgen, maar met een upload van 512Kb. Daarnaast zijn er geen nieuwsgroepen inbegrepen bij de Office, en dat was toch een mooi extraatje (heb daarnaast ook nog een payserver).
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik zou een vast IP ook leuk vinden. Bijvoorbeeld als optie voor een paar euro's, maar uiteindelijk vangt dyndns dit voldoende en gratis op.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

seagull schreef:Ik zou een vast IP ook leuk vinden. Bijvoorbeeld als optie voor een paar euro's, maar uiteindelijk vangt dyndns dit voldoende en gratis op.
Ik zal idd dyndns activeren voor enkele subdomeinen, en voorlopig bij mijn Dyn6 blijven...
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Bij de vraag aan EDPnet wat de Max snelheid is die op mijn lijn mogelijk zou zijn, kreeg ik dit niet zoveel zeggend antwoord:
Bij de overschakeling is een 12 Mbps mogelijk. Let wel, we kunnen hierop geen garantie geven.
Dus 12 Mbps zou kunnen maar evengoed zou het 6 of minder kunnen zijn :eek:

Dus de enige winst is 100 GB en eigenlijk zouden ze het 40 GB Quota van mijn MAX6Dyn dan ook gewoon mogen aanpassen ZONDER het contract te verlengen.
Want het is nog zelfs niet zeker dat ik sneller zou kunnen en de prijs is hetzelfde.

Klagen doe ik niet snel maar dit s****.

Ja je kan gratis upgraden, maar met de onzekerheid van de snelheid (kan zelfs trager dan het huidige zijn) , maar je hebt wel meteen een nieuw contract aan je broek.

Ik ben 3 jaar EDPnetter ik twijfel of het er 4 gaan worden.
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dat is niet dubbelzinnig zeker, ..

.. "Automatische facturatie van extra trafiek: €0,83 excl. BTW per begonnen GB (volgens FUP)" ..

Hoe in godsnaam kan het nu FUP zijn als ze extra trafiek aanrekenen !?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Dat is niet dubbelzinnig zeker, ..

.. "Automatische facturatie van extra trafiek: €0,83 excl. BTW per begonnen GB (volgens FUP)" ..

Hoe in godsnaam kan het nu FUP zijn als ze extra trafiek aanrekenen !?
Je kan gewoon niet onbeperkt aantal volumeblokken blijven kopen/aangerekend krijgen ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid

xedion schreef: Ja je kan gratis upgraden, maar met de onzekerheid van de snelheid (kan zelfs trager dan het huidige zijn) , maar je hebt wel meteen een nieuw contract aan je broek.

Ik ben 3 jaar EDPnetter ik twijfel of het er 4 gaan worden.
't Is een nieuw product. Je moet niet overstappen he, als jij genoeg hebt aan alles wat je nu hebt, lijkt overstappen overbodig.
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

't Is een nieuw product. Je moet niet overstappen he, als jij genoeg hebt aan alles wat je nu hebt, lijkt overstappen overbodig.
Het is een nieuw product , MAAR het vervangt wel alle voorgaande producten.
Dus alle oude formules vervallen en worden vervangen door deze formule, dan is het logisch dat als je een lijn trekt je ook de oude formules aanpast zonder contract verlenging.
De naam veranderd de prijs blijft hetzelfde, maar formule veranderd.

Maar zoals reeds gezegd, het vervangt alle voorgaande.

Je zou nu denken voor iemand die meer dan 3 jaar klant is, dat het toch geen verschil maakt want hij blijft toch zowieso langer dan dat jaartje extra contract.

Maar hier komen we weer, dit is principieel.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid

xedion schreef:
Dus alle oude formules vervallen en worden vervangen door deze formule, dan is het logisch dat als je een lijn trekt je ook de oude formules aanpast zonder contract verlenging.
Alle vorige abonnementen blijven bestaan, je MOET niet overschakelen. Alleen kunnen nieuwe klanten niet meer voor dit product kiezen.
liger
Elite Poster
Elite Poster

xedion schreef:

Maar zoals reeds gezegd, het vervangt alle voorgaande.

Je zou nu denken voor iemand die meer dan 3 jaar klant is, dat het toch geen verschil maakt want hij blijft toch zowieso langer dan dat jaartje extra contract.

Maar hier komen we weer, dit is principieel.
onwettelijk
ze mogen niet contract veranderen, ook niet naar "betere" waarden
+
zo krijgen ze enige zekerheid over hun budget voor toekomstige jaar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

xedion schreef:Ja je kan gratis upgraden, maar met de onzekerheid van de snelheid (kan zelfs trager dan het huidige zijn) , maar je hebt wel meteen een nieuw contract aan je broek.
Ik heb momenteel 6M/640k bij EDPnet.

Denken jullie dat er inderdaad een risico is dat ik na de overschakeling op een lager profiel wordt gezet ? (vooral qua upload zou ik daar niet mee kunnen lachen)
Patrick V
Starter
Starter

allemaal goed en wel maar sinds 05/01/2009 worden EDPnet en ook Scarlet, Tele2, ... en ook Skynet abonnees getrakteerd op onaanvaardbare snelheidsfluctuaties (in mijn situatie waar het normaal 10 - 12 Mbps is van 1.5Mbps - 10 Mbps) die nog steeds niet opgelost werden door Scarlet/Belgacom ... Scarlet stunt met haar ADSL 20 No Limit en sluit zonder blikken of blozen, massaal nieuwe klanten aan, bestaande klanten moeten maar genoegen nemen met deze praktijken maar dit geeft weinig blijk van "respect voor de klanten", logische denkwijze is dat men eerst voldoende capaciteit voorziet en dan pas nieuwe klanten aansluit, blijkbaar is het businessmodel van zowel Belgacom/Scarlet en ook Telenet daar niet op voorzien, nochtans zijn onze facturen best gepeperd te noemen !!! Dit toont eens temeer aan dat Belgacom/Scarlet/Telenet eerder uit zijn op uw centen, en de facturen komen steevast aan, dat sommigen zich zelfs mogelijk schuldig maken aan bedrog/fraude, aangezien de Belgacom technieker in de centrale te snelheid heeft gemeten en uitkwam op 10 Mbps daar ik betaal voor een 24 Mbps, daar maakt EDPnet toch (bedriegelijke)reclame voor, maar klaarblijkelijk zetten de "Scarlet techniekers" deze klanten op een 20 Mbps of in mijn geval blijkbaar een 10 of 12 Mbps, dit zijn ontoelaatbare en malafide handelspraktijken!

maar EDPnet schreef in m'n Ticket

20/01/2009 10:06:03

Klant heeft gebeld i.v.m. dit ticket. Ik heb hem gemeld dat er mogelijk een VP-upgrade zal plaatsvinden inde loop van volgende week, maar dat dit niet met zekerheid kan worden gesteld. Er wordt in elk geval aan het probleem gewerkt.

blijkbaar is Scarlet (dochter van Belgacom NV) niet van goede wil voor trouwe en bestaande (on)rechtstreekse en ook nieuwe !!! klanten ... :nono:
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

20 Mbit/s is nu ook nationaal beschikbaar op BROBA.
Meer info vindt u hier : http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Wat_ ... d_van_ADSL
internet, fiber & telephony
Spink
Plus Member
Plus Member

De vraag zal hier al wel eens gesteld zijn, maar voor als dat niet het geval zou zijn:
hoe kunnen bestaande klanten de overstap naar het nieuwe profiel maken? Moet je dan iets veranderen in my edpnet of een mail sturen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Spink schreef:De vraag zal hier al wel eens gesteld zijn, maar voor als dat niet het geval zou zijn:
hoe kunnen bestaande klanten de overstap naar het nieuwe profiel maken? Moet je dan iets veranderen in my edpnet of een mail sturen?
Lijkt me logisch, wanneer het technisch mogelijk is. Ben blij dat het eindelijk nationaal beschikbaar is :)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”