virusmaker: busted

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

Ok hier is men verhaal:
Ik hoorde ff geleden van men vriend dat de virusschrijver (onlangs in kranten en te horen op radio): mr. gigabyte opgepakt is.
Ik heb op de radio gehoord dat ZE enkel virussen schreef maar deze niet verspreide.
Mijn vriend beweerd echter in de krant gelezen te hebben dat er een website was waar je haar virussen kon downloaden.
Ik vind als het klopt wat ik gehoord heb dat dit schandalig is.
Als men vriend gelijk heeft, ja dan vroege ze er misschien wel om.
Wat denken jullie ?
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ja, Miss (ze is 19 !! :wink: ) GigaByte is opgepakt, verhoord en weer vrijgelaten.
Ja, ze heeft een site.

Neen, niemand verplicht je haar virussen te downloaden.

Recht van vrije meningsuiting : dus het publiceren (zonder het verspreiden) van virussen moet kunnen.
Wat moet er dan gebeuren met haar gebeuren als mensen haar virussen gebruiken om kwaad te berokkenen ? Hetzelfde als wat er met FN gebeurt als er met machinegeweren van hen mensen gedood worden, dus : niets !

Dus : van mij mag de site er zijn, en mag ze haar virussen schrijven... maar ze mag ze niet verspreiden.
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Toch even hierop inpikken... Ze schreef virussen en ze maakte haar code openbaar. Ze had een site waar ze deze ten download stelde. Maar als ze ze ten download stelt, dan stuurde ze gelijktijdig ook haar broncode naar de grote antivirusfabrikanten. Ze krijgen alles op een presenteerblaadje. Ze moeten er alleen maar een fingerprint van maken en deze toevoegen aan de virusdefs. Dit noem ik geen kwade bedoelingen. Er staat ook bij dat haar virussen niet met kwade bedoelingen mogen gebruikt worden. Dus er treft haar zeker geen schuld.

Cheers
Afbeelding
gamefreak977
Premium Member
Premium Member

ah, thx voor de info
Tis maar goed dat ze weer vrijgelaten is want zoals je ier kunt lezen heeft ze totaal geen verkeerde bedoelingen.
Slekken
Pro Member
Pro Member

Meer info en commentaar kan je vinden in deze draad.

Greetz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gelocked, mooi afgesloten door Slekken, we gaan dit in 1 topic voeren!
I love it when a plan comes together!
Gesloten

Terug naar “Allerlei”