Ik post dit maar bij EDPnet omdat ik in de richting van m'n internetverbinding kijk en niet de infrastructuur hier thuis.
Wanneer ik ongeveer een half uurtje tot een uur aan het gamen ben krijg ik last van ontzettende lag en is het onmogelijk om voort te spelen.
Situatie:
game pc: Vista Business
game: Enemy Territory
Thomson ADSL modem
Netscreen 5XP firewall
HP ProCurve 1800-24G (kan het niet zijn want probleem deed zich al voor met andere switch)
EDPNet Max6Dyn
Vreemde zaken:
- Zelfs na ALLES te resetten/herstarten (switch, modem, firewall, pc) heb ik dikwijls nog altijd die lag
- Ik word dankzij de anti-lag feature van ET niet gekicked en wanneer ik dan 5 à 10 minuten ingame blijf is de lag ineens verdwenen en kan ik verder spelen ... soms uren aan een stuk, soms komt het na een uurtje terug.
- Ik heb het probleem nooit onmiddellijk, het komt pas na een tijdje spelen
Ik snap echt niet meer wat ik kan nakijken .. ik ga als ik eens tijd heb wel de modem en firewall verwisselen voor een simpel routertje bij wijze van test. Door het feit echter dat een complete reset van alles niet altijd oplossing biedt heb ik er niet veel vertrouwen in.
Het probleem is ook dat dit fenomeeb buet makkelijk te trouble shooten is want ik kan het niet uitlokken ... en telkens eerst een uurtje spelen dat vlot namelijk niet zo goed als je iets wil proberen
Het lijkt wel alsof er iets in de centrale 'flipt' en even tijd nodig heeft om tot z'n positieven te komen Kan dit effectief aan een falend stukje hardware in de centrale liggen?
/EDIT: ik heb de topic even gewijzigd om meer nieuwsgierigen te lokken
Uiterst vreemd lag-fenomeen bij online gamen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
zelfde probleem met andere scarlet reseller
ik kreeg time-outs naar (ik denk) alle servers om de 5-10 minuten voor 1-10 seconden
wat je kan doen is ping -t laten lopen naar uw server en als je lagt zien of dat er idd packet loss voorkomt
en eventueel zelfde naar google.be ofzo
ik kreeg time-outs naar (ik denk) alle servers om de 5-10 minuten voor 1-10 seconden
wat je kan doen is ping -t laten lopen naar uw server en als je lagt zien of dat er idd packet loss voorkomt
en eventueel zelfde naar google.be ofzo
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Ligt puur aan EDPnet volgens mij.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ken je het ip van de server? Laat tijdens het gamen een winmtre lopen en check of je plots last krijgt van veel packet loss en op welke node. Dan weet je ook direct of het aan edpnet ligt of niet.Sven.VdS schreef:Niet helemaal vind ik ... bij mij duurt de lag echt lang ... 5 à 10 minuten.
Wanneer ik tijdens die periode speedtesten uitvoer haal ik ook daarop bedroevend slechte resultaten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Klopt: Matt's traceroute voor Windows.Astralon schreef:Ik denk dat hij WinMTR bedoelt.
Downloaden en gebruiken
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Heeft er misschien niets mee te maken, maar ik had een soortelijk probleem terwijl folding wu's aan het uploaden waren. Door de hoge upload kan je ook verklaren waarom je speedtest slecht is.
Laatst gewijzigd door crapiecorn 20 jan 2009, 19:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Dat ik daar niet aan gedacht hebcrapiecorn schreef:Heeft er misschien niet mee te maken, maar ik had een soortelijk probleem terwijl folding wu's aan het uploaden waren. Door de hoge upload kan je ook verklaren waarom je speedtest slecht is.
Gisteren nog 2 keer gehad terwijl ik COD 5 aan het spelen was (ping van ongeveer 500 i.p.v. 30)
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
- Locatie: Holsbeek
- Bedankt: 1 keer
Daar zeg je al zoiets ... langs de andere kant kan die upload ZO lang toch niet duren?crapiecorn schreef:Heeft er misschien niet mee te maken, maar ik had een soortelijk probleem terwijl folding wu's aan het uploaden waren. Door de hoge upload kan je ook verklaren waarom je speedtest slecht is.
Ik ga volgende keer de uplink van de folding farm eens uittrekken en zien of dat wat uitmaakt ...
Ik had daarstraks een server waarvan de C schijf aan het vollopen was ... bleek dat die Groupshield (McAfee antivirus voor Exchange) elke DAT update bijhoudt. Die DAT updates zijn overigens 66MB tegenwoordig. Als er thuis maw een pc begint z'n dagelijkse DAT binnen te halen kan dat ook een piek geven.
pfff ...
Ik ga de volgende keer misschien gewoon eens ALLES uittrekken behalve de game pc
-
- Elite Poster
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
- Locatie: Holsbeek
- Bedankt: 1 keer
Een programma dat z'n laatste build in 2002 gekregen heeft en dat (onder andere?) z'n entries in het registry bijhoudt lijkt me niet zo betrouwbaar als je weet dat Vista toen nog niet eens bestond ...Astralon schreef:Ik denk dat hij WinMTR bedoelt.
Downloaden en gebruiken
De registry is nu ook weer ZO veel niet veranderd tussen Windows versies maar toch ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik ben een tijdje niet meer aan het folden, maar toen de nieuwe smp wu's uitkwamen duurde dit 10 a 15min tegen 448kbit per wu.Sven.VdS schreef:Daar zeg je al zoiets ... langs de andere kant kan die upload ZO lang toch niet duren?crapiecorn schreef:Heeft er misschien niet mee te maken, maar ik had een soortelijk probleem terwijl folding wu's aan het uploaden waren. Door de hoge upload kan je ook verklaren waarom je speedtest slecht is.