Hallo,
Graag had ik eens geweten wie nog met dit probleem zit:
S'avonds krijg ik vaak trager internet. Bij gevolg (rond 20.00u) kan ik niet meer gamen van de lagg. (net zoals andere spelers in de ploeg met scarlet)
Tot een uur of 22.00. 2 weken geleden was alles in orde en nu heb ik er weer al een heel week last van. Net zoals voor het kerstverlof.
Op deze site kan je ook zien wat ik bedoel:
http://ispmonitor.be/be-nl/meteo/report ... 2009-01-13
Klik ook op ping om te zien wat ik bedoel met lag.
Om eventuele vragen en antwoorden te meiden:
Ik speel cod4
Geforce 98000
3k ram geheugen.
Scarlet klantendienst antwoorden:
- check je download ==> Die is ok
- Sluit alles juist aan met orginele kabels (geen routers) ==> ok
- Voer speedtests uit en mail de resultaten. Als we zien dat het nodig is sturen we een reperateur op u kosten om de instalatie te maken...
... wtf
Ferm int zak gezet vind ik dat. Ze weten dat hun ding niet deugt, en als ik het wil gefixed zien moet ik er voor betalen???
Suggesties?
Gamen en lagg
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Capaciteitsprobleem in sommige centrales waar Scarlet hun apparatuur heeft staan.
Beste is dat je dit aankaart en zegt dat er niks mis is met je installatie.
Beste is dat je dit aankaart en zegt dat er niks mis is met je installatie.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:04
Aankaart: dit kreeg ik in mail toen ik men probleem doormailde:
Voor u verder gaat, dient u steeds te controleren of u toevallig uw maandelijkse datalimiet niet hebt overschreden. Indien u op smalband staat, is het normaal dat u uw internetverbinding als traag ervaart.
U kan uw dataverbruik steeds on line consulteren op mijn.scarlet.be, surf hiervoor naar http://mijn.scarlet.be en klik op het tabblad 'Mijn verbruik'. Met dataverbruik bedoelen we het volume aan up- en downloads.
Om een idee te krijgen van de snelheid die u daadwerkelijk haalt met uw internetverbinding, moet u zeker en vast grondig testen of uw indruk van traagheid terecht is of niet voor u beslist de klantendienst te contacteren.
Om dit te testen vragen wij u naar de website http://home.scarlet.be/speedtest/ te surfen en hier het bestand '100MB' te downloaden.
Opgelet!
Haal het vinkje inde pop-up weg zodat het venstertje zich niet sluit na het aflopen van de download!
Zodra u de snelheid heeft genoteerd dient u de file te verwijderen. Vergeet ook niet uw prullenbak leeg te maken en uw tijdelijke internetbestanden te verwijderen voor u een volgende maal de test uitvoert.
Herhaal nu de test gedurende enkele dagen gespreid over verschillende tijdstippen van de dag.
Let er op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bijvoorbeeld gelijktijdig te telefoneren, uw e-mail op te halen of te versturen, of een bestand te downloaden. Wij raden u zelf aan zoveel mogelijk toepassingen af te sluiten tijdens het testen.
Wij raden u aan deze testresultaten goed bij te houden en bij de hand te houden moest u er toch voor opteren de klantendienst te contacteren.
Opgelet!
U dient deze testen steeds uit te voeren met enkel uw Scarlet Box of modem aangesloten op het eerste contact (intropunt van de telefoonlijn) in uw huis. Gebruik steeds de bijgeleverde originele kabels en ontkoppel alle randapparatuur (wireless installatie, routers, hubs, switchen, etc). Enkel zo krijgt u de juiste snelheid te zien.
Indien Scarlet op basis van de door u genoteerde waarden besluit een technieker ter plaatste te sturen en het zou blijken dat het snelheidsprobleem werd veroorzaakt door uw installatie, dan zal deze interventie u aangerekend worden.
Het interpreteren van de testresultaten.
In uw modem of Scarlet Box kan u de synchronisatiesnelheid van het respectievelijke toestel controleren.
Hoe u de synchronisatiesnelheid in uw Scarlet Box controleert vindt u ./direct.aspx?NodeID=16005 . Wenst u dit na te gaan in een modem, dan raden wij u aan de handleiding van het toestel te raadplegen.
U mag er van uitgaan at u (in goede omstandigheden, buiten de piekuren) zou moeten kunnen downloaden aan ongeveer 70% van de synchronisatiesnelheid van uw modem of Scarlet Box. U dient dus de waarden die u noteerde tijdens het testen van uw lijn te vergelijken met de synchronisatiesnelheid van uw modem of Scarlet Box.
(Deze waarden geven u een idee van de normale piekperformantie van uw lijn, rekening houdend met bovenstaande opmerkingen over piekuren en het niet belasten van uw lijn. Indien u doorgaans dergelijke, of zelfs betere topsnelheden haalt, is er geen reden tot zorgen.)
==> dus ze weten dat ze problemen hebben. maar doen er nx aan
Voor u verder gaat, dient u steeds te controleren of u toevallig uw maandelijkse datalimiet niet hebt overschreden. Indien u op smalband staat, is het normaal dat u uw internetverbinding als traag ervaart.
U kan uw dataverbruik steeds on line consulteren op mijn.scarlet.be, surf hiervoor naar http://mijn.scarlet.be en klik op het tabblad 'Mijn verbruik'. Met dataverbruik bedoelen we het volume aan up- en downloads.
Om een idee te krijgen van de snelheid die u daadwerkelijk haalt met uw internetverbinding, moet u zeker en vast grondig testen of uw indruk van traagheid terecht is of niet voor u beslist de klantendienst te contacteren.
Om dit te testen vragen wij u naar de website http://home.scarlet.be/speedtest/ te surfen en hier het bestand '100MB' te downloaden.
Opgelet!
Haal het vinkje inde pop-up weg zodat het venstertje zich niet sluit na het aflopen van de download!
Zodra u de snelheid heeft genoteerd dient u de file te verwijderen. Vergeet ook niet uw prullenbak leeg te maken en uw tijdelijke internetbestanden te verwijderen voor u een volgende maal de test uitvoert.
Herhaal nu de test gedurende enkele dagen gespreid over verschillende tijdstippen van de dag.
Let er op dat u tijdens het testen uw internetverbinding niet belast door bijvoorbeeld gelijktijdig te telefoneren, uw e-mail op te halen of te versturen, of een bestand te downloaden. Wij raden u zelf aan zoveel mogelijk toepassingen af te sluiten tijdens het testen.
Wij raden u aan deze testresultaten goed bij te houden en bij de hand te houden moest u er toch voor opteren de klantendienst te contacteren.
Opgelet!
U dient deze testen steeds uit te voeren met enkel uw Scarlet Box of modem aangesloten op het eerste contact (intropunt van de telefoonlijn) in uw huis. Gebruik steeds de bijgeleverde originele kabels en ontkoppel alle randapparatuur (wireless installatie, routers, hubs, switchen, etc). Enkel zo krijgt u de juiste snelheid te zien.
Indien Scarlet op basis van de door u genoteerde waarden besluit een technieker ter plaatste te sturen en het zou blijken dat het snelheidsprobleem werd veroorzaakt door uw installatie, dan zal deze interventie u aangerekend worden.
Het interpreteren van de testresultaten.
In uw modem of Scarlet Box kan u de synchronisatiesnelheid van het respectievelijke toestel controleren.
Hoe u de synchronisatiesnelheid in uw Scarlet Box controleert vindt u ./direct.aspx?NodeID=16005 . Wenst u dit na te gaan in een modem, dan raden wij u aan de handleiding van het toestel te raadplegen.
U mag er van uitgaan at u (in goede omstandigheden, buiten de piekuren) zou moeten kunnen downloaden aan ongeveer 70% van de synchronisatiesnelheid van uw modem of Scarlet Box. U dient dus de waarden die u noteerde tijdens het testen van uw lijn te vergelijken met de synchronisatiesnelheid van uw modem of Scarlet Box.
(Deze waarden geven u een idee van de normale piekperformantie van uw lijn, rekening houdend met bovenstaande opmerkingen over piekuren en het niet belasten van uw lijn. Indien u doorgaans dergelijke, of zelfs betere topsnelheden haalt, is er geen reden tot zorgen.)
==> dus ze weten dat ze problemen hebben. maar doen er nx aan
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
lagg is niet resultaat van te lage snelheid (tenminste niet als die boven 40-50KB/s blijft en upload afhankelijk van spelletje 5-15KB/s) maar resultaat van onstabiele connectie, nl. packet loss
Ik heb tijdens vakantiedagen 20-31 december dit ondervonden (zit bij reseller, dxadsl). Hoe het nu zit bij dxadsl weet ik niet (examens)
Ik heb tijdens vakantiedagen 20-31 december dit ondervonden (zit bij reseller, dxadsl). Hoe het nu zit bij dxadsl weet ik niet (examens)
Inderdaad, zoals liger al zei ligt lag eerder aan de pings en de packet loss.
Ik heb vorig jaar even moeilijkheden gehad met scarlet ( zeer trage download, upload perfect normaal ), maar de pings waren perfect in orde, ik kon moeiteloos TF2 spelen.
Ik heb vorig jaar even moeilijkheden gehad met scarlet ( zeer trage download, upload perfect normaal ), maar de pings waren perfect in orde, ik kon moeiteloos TF2 spelen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb ook regelmatig problemen met het spelen van het game COD5, het probleem laat zich vooral voelen op twee punten:
1e: nooit kunnen ingaan op een invite van vrienden,als je er op ingaat ben je altijd te laat.
2e: als ik wil meespelen,(wilkeurige map en personen) dan mag ik tussen de 5 en 10 minuten wachten tot er spelers 'geselecteerd'' zijn.
Ik weet niet of het aan mijn internet lijn ligt,maar ik heb nu gelezen op internet dat ik niet de enige ben.
1e: nooit kunnen ingaan op een invite van vrienden,als je er op ingaat ben je altijd te laat.
2e: als ik wil meespelen,(wilkeurige map en personen) dan mag ik tussen de 5 en 10 minuten wachten tot er spelers 'geselecteerd'' zijn.
Ik weet niet of het aan mijn internet lijn ligt,maar ik heb nu gelezen op internet dat ik niet de enige ben.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Kijk in het scorebord je ping eens na: zou rond 50 moeten zijn als de server niet te ver weg staat.
Zet in call of duty je lag monitor open tijdens het spelen, en je volgt in real time je ping. Type in the command box:
/cg_DrawLagometer 1
fluppie, heeft dat niet te maken met de snelheid van het inladen van je map door je computer dat je een ronde mist?
Zet in call of duty je lag monitor open tijdens het spelen, en je volgt in real time je ping. Type in the command box:
/cg_DrawLagometer 1
fluppie, heeft dat niet te maken met de snelheid van het inladen van je map door je computer dat je een ronde mist?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
En ik heb dan weer problemen tijdens het spelen van DoD source.
Het is geen gewoonlijke lagg, eerder een delay op de sniper tijdens in en uitzoomen, met alle gevolgende vandien
Aangezien ik nu enkel nog snipermaps speel, is dit enorm vervelend natuurlijk.
Het is geen gewoonlijke lagg, eerder een delay op de sniper tijdens in en uitzoomen, met alle gevolgende vandien

Aangezien ik nu enkel nog snipermaps speel, is dit enorm vervelend natuurlijk.
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:04
Nee meestal is men ping 20 - 30 zelfde als de ventrilo
Maar nadien stjgt die naar 150 en ventrilo ook.
Heeft niets met onze host te maken, rest heeft het niet, alleen wie scarlet heeft.
Lagometer ipv een lijn van 1 pixel dik is die dan tot half de witte lijn van lagometer
Maar nadien stjgt die naar 150 en ventrilo ook.
Heeft niets met onze host te maken, rest heeft het niet, alleen wie scarlet heeft.
Lagometer ipv een lijn van 1 pixel dik is die dan tot half de witte lijn van lagometer
En dit is wel niet internet gerelateerd, of wel soms? Denk niet dat het spel een server request stuurt om te zien of je kan scopen?Bossie schreef:En ik heb dan weer problemen tijdens het spelen van DoD source.
Het is geen gewoonlijke lagg, eerder een delay op de sniper tijdens in en uitzoomen, met alle gevolgende vandien![]()
Aangezien ik nu enkel nog snipermaps speel, is dit enorm vervelend natuurlijk.
Yo
Ik heb juist hetzelfde probleem als jou nightwolf. Alleen speel ik counterstrike
Ik heb dit probleem sinds een week of twee geleden. Rond 8 uur krijg ik een ping van rond de 100, idem dito ventrilo.
De klantendienst van Scarlet beweert dat het probleem een gevolg is van een te drukke lijn... dus dat er te veel mensen rond 8uur beginnen te surfen. Allemaal heel leuk maar wat doen ze er nu aan? Ze gingen voor mij een ticket aanmaken, en mij misschien op een andere lijn zetten. De meneer aan de telefoon wist eigenlijk direct over wat het ging want hij begon meteen over pings. Op het einde van ons gesprek zei hij: we zullen er in ieder geval voor zorgen dat het niet erger wordt he.. met een laggetje erbij.. heel grappig denk ik dan
Ze weten goed genoeg dat er problemen zijn maar ik blijf er last van ondervinden. Ze doen juist niets en daar krijg ik het van
Dit is misschien wel een stomme redenering maar ik wil het toch even kwijt ^^ Ik heb gehoord dat scarlet door belgacom gaat overgenomen worden. Misschien dat ze dan toch maar iedereen slecht internet geven omdat ze het niet meer boeit? Dit is waarschijnlijk niet maar ik ben gewoon teleurgesteld in scarlet. Nooit problemen mee gehad maar dit vind ik heel irritant.
Ik ga morgen terug bellen en ze zullen het maken of ik ben er weg zo simpel is het... ze moeten niet met mijn voeten spelen
greetz amigoo
Ik heb juist hetzelfde probleem als jou nightwolf. Alleen speel ik counterstrike

Ik heb dit probleem sinds een week of twee geleden. Rond 8 uur krijg ik een ping van rond de 100, idem dito ventrilo.
De klantendienst van Scarlet beweert dat het probleem een gevolg is van een te drukke lijn... dus dat er te veel mensen rond 8uur beginnen te surfen. Allemaal heel leuk maar wat doen ze er nu aan? Ze gingen voor mij een ticket aanmaken, en mij misschien op een andere lijn zetten. De meneer aan de telefoon wist eigenlijk direct over wat het ging want hij begon meteen over pings. Op het einde van ons gesprek zei hij: we zullen er in ieder geval voor zorgen dat het niet erger wordt he.. met een laggetje erbij.. heel grappig denk ik dan


Dit is misschien wel een stomme redenering maar ik wil het toch even kwijt ^^ Ik heb gehoord dat scarlet door belgacom gaat overgenomen worden. Misschien dat ze dan toch maar iedereen slecht internet geven omdat ze het niet meer boeit? Dit is waarschijnlijk niet maar ik ben gewoon teleurgesteld in scarlet. Nooit problemen mee gehad maar dit vind ik heel irritant.
Ik ga morgen terug bellen en ze zullen het maken of ik ben er weg zo simpel is het... ze moeten niet met mijn voeten spelen

greetz amigoo
Als je echt veel gamet zou ik Belgacom nemen indien je niet tevreden bent van Scarlet, in de tijd dat ik nog gamede (of hoe vervoeg je dat woord anders?
) had BGC altijd net iets lagere ping.
BGC 28 ipv 32 bij Scarlet of 24 ipv 28. Telenet had lage pings maar ook veel packetloss, je kon de telenetters er zo uithalen
.
Nu speel ik nog af en toe via de xbox360 maar daar zie ik mijn ping niet

BGC 28 ipv 32 bij Scarlet of 24 ipv 28. Telenet had lage pings maar ook veel packetloss, je kon de telenetters er zo uithalen

Nu speel ik nog af en toe via de xbox360 maar daar zie ik mijn ping niet

-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 jan 2009, 21:04
laat maar iets weten amigo 
