adaptergegevens Topcom Skyracer WBR 611 gezocht

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Dag allemaal,

Ik heb hier net van iemand een Topcom Skyracer WBR 611 gekregen. Er zit een adapter bij, maar men is niet zeker of die bij die Topcom hoort.
Probleem is nu dat op de router zeer weinig gegevens staan. Het enigste is zo het tekeningetje met + en - en dan staat er 5 V langs.
De adapter zegt iets helemaal anders (Output 12V, 1,25A), dus ik twijfel er sterk aan of dat dat de juiste is. Als er iemand zo een topcom heeft staan, en als hij mij de gegevens van zijn adapter wil doorgeven, dan ben ik die persoon zeer dankbaar.
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

Die Topcom heeft waarschijnlijk een 5V - 2A of 5V - 2.5A adaptor gehad.
[zelfde als D-Link] De 2A versie voor eenvoudigere toestellen, de 2,5A versie als het toestel meer "verbruiksartikelen"
heeft. (lan/wan poorten, dsl, wlan, ...)

Bij de betere elektronica winkel zijn ze wel te krijgen.
Ik heb de mijne bij "Vael" in Sint Niklaas gekocht voor 17,50€.
(5V - 3A --nog een beetje overschot zelfs)

De 12V adaptor niet gebruiken! (hopelijk heeft men die al niet eens aangesloten, want dan zou het wel eens over & out kunnen zijn)

Het tekeningetje duid aan waar + en - moeten aangesloten worden. (buitenkant of binnenkant (gaatje) van de plug) Dit staat normaalgezien ook vermeld op een vervangadaptor.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ik heb de mijne bij "Vael" in Sint Niklaas gekocht voor 17,50€.

=>ik zou dan toch een betere modem kopen(bvb speedtouch voor 10€).
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Hoeveel voedingen heb je nodig ? :lol:

Verschillende geuren kleuren en formaten liggen ;)
The eternal and true pessimist :D
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

silencer schreef:Ik heb de mijne bij "Vael" in Sint Niklaas gekocht voor 17,50€.

=>ik zou dan toch een betere modem kopen(bvb speedtouch voor 10€).
Dag Silencer,

De ST is een prima modem uiteraard.
Die 5V voedingen worden door een hele hoop van die apparaatjes gebruikt, en het éne is al wat meer
de moeite waard om te repareren dan het andere natuurlijk...

(alhoewel 'k zo een adaptor zelf voor de fun ook eens heb kunnen maken - dit zijn eigenlijk kleine geschakelde voedingkjes)

Mvg,
S.
Kokki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hey bedankt.
Ik denk niet dat ze die adapter gebruikt hebben. Mijn broer is hopeloos wat adapters betreft. Hij gooit die allemaal in een doos en dan achteraf weet hij niet meer welke waarvan is. Ik vermoed dat hij gewoon de eerste de beste heeft genomen. Hij gaat dus in zijn doos kijken of hij een 5v vindt. Zelf heb ik een 6V 2,5 A gevonden. Kan het kwaad als ik deze gebruik?
Een voeding ga ik voor die router niet kopen, ik was daarnet in de krefel en daar verkochten ze een dlink dkt-110 voor 19€. Een G, maar voor die prijs is het misschien te overwegen.

@a3ke: geef je ze weg of verkoop je ze? :)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”