upload onstabiel Turbonet XL

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Heb op mijn telenet lijn (turbonet XL) de laatste twee weken heel slechte upstream waarden, zijn er nog mensen die hier last van hebben in antwerpen noord? (of elders :-)).

Heb het op al mijn pc's gestest, heb de utp kabels ook al vervangen, ... en allemaal zelfde probleem

Technieker komt morgen langs, maar als er nog mensen zijn met dit prob of weten hoe het verholpen zou kunnen worden, geef maar seintje.

Waardes varieren van 900 (heel af en toe) tot 200 en zelfs 0, waar ik vroeger stabiel kon rekenen op 913-934

Downstream haal ik rond de 23000, give or take a few bits :-), wat normaal is, maar upload doet dus vreselijk raar

grtz
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

pennywise schreef:Technieker komt morgen langs, maar als er nog mensen zijn met dit prob of weten hoe het verholpen zou kunnen worden, geef maar seintje.
Dat is het beste wat je kon doen, gewoon Telenet contacteren. Veermoedelijk zal er wel een technisch probleem zijn.

Misschien kan je ook eens informeren bij andere Telenet gebruikers in je straat (gemakkelijk te herkennen aan wireless SSID's met de naam "wifi" en huisnummer).
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

technieker langs geweest, lijn welgeteld 2 uur okay en haal terug max 500 upload

en dan vinden ze dat bij telenet nog normaal ook ...

t rare is dat het gezever begint om half zes, en dat het enkel om upload gaat, down blijft stabiel in grote lijnen
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Hier geen probleem, alles stabiel ....
ben je zeker dat je geen beestjes op de pc hebt?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

heb het op mijn twee pc's getest, beide zelfde bedroevende resultaat

heb alle kabels al eens vervangen, maar de snelheid qua upload blijft al drie uur onder de normale waarden

dat de download lijdt onder de vele gebruikers tot daar toe, maar upload zou normaal toch ggen verschil mogen geven???

en ivm met beestjes, pcs worden elke dag gescanned, zou me straf lijken dat het dan ineens simultaan op twee pc's voorkomt, die los van mekaar werken (dus zonder router ).
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

pennywise schreef:technieker langs geweest, lijn welgeteld 2 uur okay en haal terug max 500 upload
En wat heeft hij gedaan, die tech?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

pennywise schreef:technieker langs geweest, lijn welgeteld 2 uur okay en haal terug max 500 upload
Gewoon statistieken verzamelen (enkele dagen op verschillende tijdstippen speed testen doen) en daarna terug naar Telenet bellen... m'n ouders hebben dat een keer of 5 gedaan (telkens technieker langs geweest) en nu is het uiteindelijk in orde. Je betaalt voor de service, dan heb je er recht op ook... gewoon volhouden.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

Probleem is opgelost, was elke avond hetzelfde gezever tussen 17h & 19h30. En na ff alles overlopen, waren de probs begonnen toen ik naar een shake overstapte (turbonet XL + telefoon), heb telenet dan maar ineens die shake er af laten halen (kostprijs 140 euro) en sindsdien terug stabiele lijn.

Haal down nu 23800 en up 903-943.
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

pennywise schreef:Probleem is opgelost, was elke avond hetzelfde gezever tussen 17h & 19h30. En na ff alles overlopen, waren de probs begonnen toen ik naar een shake overstapte (turbonet XL + telefoon), heb telenet dan maar ineens die shake er af laten halen (kostprijs 140 euro) en sindsdien terug stabiele lijn.

:???:
Dus een administratief detail veroorzaakt bij jou uploadproblemen? Ik denk dat het dan eerder tussen de 'oren' zit. :-)
Ik kan zo direct tientallen redenen verzinnen waardoor je upload naar kloten geholpen wordt maar de administratie is daar in geen geval bij. 1Mbps = 1Mbps.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

tettenlover schreef: :???:
Dus een administratief detail veroorzaakt bij jou uploadproblemen? Ik denk dat het dan eerder tussen de 'oren' zit. :-)
Ik kan zo direct tientallen redenen verzinnen waardoor je upload naar kloten geholpen wordt maar de administratie is daar in geen geval bij. 1Mbps = 1Mbps.
ik denk dat het eerder gewoon digitale tv + telefonie + internet op de lijn te zwaar was? Alee, lijkt hard om te geloven :p
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Lord Utopia schreef:
tettenlover schreef: :???:
ik denk dat het eerder gewoon digitale tv + telefonie + internet op de lijn te zwaar was? Alee, lijkt hard om te geloven :p
Kan nie, zeker niet uploadgewijs want dat wordt gecapteerd.
En onder "shake eraf halen" versta ik: alles apart nemen ipv in een pakket.
Afbeelding
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

tettenlover schreef:
pennywise schreef:Probleem is opgelost, was elke avond hetzelfde gezever tussen 17h & 19h30. En na ff alles overlopen, waren de probs begonnen toen ik naar een shake overstapte (turbonet XL + telefoon), heb telenet dan maar ineens die shake er af laten halen (kostprijs 140 euro) en sindsdien terug stabiele lijn.

:???:
zeg nergens dat het een administratief probleem was he

maar zonder die shake en dus zonder telefoon over mijn lijn is alles stabiel,

met die shake draait alles vierkant

wat de reden is, i dont care, tis nu opgelost en als ik nog eens probs heb, zal ik snel telenet buitengooien en overstappen naar een tweede vdsl2 lijn, die even stabiel is en niet onderhevig is aan piekmomenten
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

pennywise schreef: zeg nergens dat het een administratief probleem was he

maar zonder die shake en dus zonder telefoon over mijn lijn is alles stabiel,

met die shake draait alles vierkant
administratief dus, want technisch is er bij jou dus niks veranderd.
Afbeelding
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Telefoon op de lijn of niet, mag/kan helemaal geen invloed hebben op de uploadsnelheid.
ik merk daar totaal niets van hier .... tenzij uw modem bijna versleten of kapot is
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
pennywise
Pro Member
Pro Member
Contacteer:
Provider

modem was al vervangenn maar probleem bleef zich voordoen tussen half vijf en half zeven.

Kan ook geweest zijn omdat het tijdens vrieskou was en iedereen tegelijkertijd wou gaan surfen, waardoor node overbelast werd.

Doet er voor mij nu niet echt meer toe, probleem is opgelost en haal zelfs betere snelheden nu dan ervoor. En dat is voor mij het belangrijkste

T probleem lag niet bij mij thuis binnen, en dat is ongeveer het enige dat je onder controle kan houden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”