Principekwestie : Volumeblokken TN

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dafke2018
Starter
Starter
Provider

Hey iedereen,

er stoorde mij iets enorm op mijn vorige factuur. Ik heb sinds jaren een TN Turbo abbonement, niet te klagen van!

Vorige "maand" (facturatieperiode) kwam ik nét niet toe met mijn limiet. Geen probleem, via Mijn Telenet 1Gb extra gekocht en kon terug verder. Dag na de reset deze volumeblok terug verwijderd, want terug limiet genoeg.

Krijg nu mijn factuur, met zowel voor de huidige als de volgende "maand" een extra volumeblok aangerekend. 2x betalen voor 1Gb dus.

Bel net naar de helpdesk. Na lang discussieren (medewerker zei dat ik dan maar in de maand ervoor die volumeblok had moeten verwijderen, die logica slaagt echt alles) kon hij mijn redenering volgen, maar kon de extra aangerekende euro niet crediteren.

Ligt het nu aan mij of wordt elke volumeblok na opzegging een maand teveel aangerekend?! Uit principe zou ik graag een klachtenbrief sturen...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

dit is "normaal" voor telenet
dus ja stuur maar uw klacht

Ze moesten het al in 2003 oplossen als ik mij niet vergis
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Nee, dat is de normale gang van zaken. Die volumeblok moet je inderdaad uitschakelen in die maand zelf en niet wachten tot na de reset :)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

van zodra je je extra blok gekregen hebt moet je die eigenlijk direct terug op 0 zetten.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

tettenlover schreef:van zodra je je extra blok gekregen hebt moet je die eigenlijk direct terug op 0 zetten.
Natuurlijk moet je wel wachten tot de volgende dag.
dafke2018
Starter
Starter
Provider

Het gaat me niet om wat de normale gang van zaken is, het gaat me om het principe.

Zoals het nu is betaal ik deze maand voor 61Gb, terwijl ik er maar 60 mag verbruiken (cfr. men telemeter). Daar wringt het schoentje!
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

dafke2018 schreef:Het gaat me niet om wat de normale gang van zaken is, het gaat me om het principe.

Zoals het nu is betaal ik deze maand voor 61Gb, terwijl ik er maar 60 mag verbruiken (cfr. men telemeter). Daar wringt het schoentje!
Nee toch? Deze maand heb je er ook 61 normaalgezien.
Afbeelding
dafke2018
Starter
Starter
Provider

Hmm, my bad, tettenlover heeft gelijk (zowel zijn reactie als zijn nick). Er staat inderdaad dat ik 61Gb mag verbruiken en geen 60Gb, had er daarstraks over gekeken.

Dat maakt alles al veel minder erg. Toch vind ik dat het wat duidelijker mag. Ik ben de laatste dag pas over men limiet gegaan, eigenlijk ben je dan gezien want je kan pas 1 dag later die optie er terug afhalen (na de factuurdatum dus). Zou allemaal veel logischer zijn, als je enkel betaalt voor de blokken die je effectief gebruikt!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Misschien eens proberen de volgende facturatiemaand, schakel de volumeblokken net na middernacht uit. Eens zien wat er dan gebeurt.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

kan je nog altijd kosten "collectioneren" door volumeblok +1 en -1 n keer te doen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

liger schreef:kan je nog altijd kosten "collectioneren" door volumeblok +1 en -1 n keer te doen?
Neen, je moet minstens wachten totdat de dag voorbij is. Dat wil zeggen, is het 04u00 's nachts op 3 december, en je koopt 1 volumeblok bij, dan moet je wachten tot 0u01 's nachts 4 december om het weer weg te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”