Frequente disconnects met Belkin wireless N

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb in de living een Belkin F5D8233-4 wireless N router staan als accesspoint. Het ding is aan de muur bevestigd met de lampjes omhoog (zichtbaar) en de antennes recht naar beneden.
Aan de overkant van de living op 5 meter staat een Dell Studio 1535 laptop met een Dell Wireless 1510 (802.11n) Half Mini Card en met Vista Home Premium.
Er zijn dus geen muren of andere obstakels. Er hangt wel een Kirk wireless dect server in de buurt en enkele dect handsets.

De internetverbinding op de laptop wordt frekwent onderbroken en telkens na een minuut of zo hersteld. Mijn vrouw "komt daar zot van".

De belkin heeft volgende instellingen:
- Draadloos kanaal > 6
- Uitbreidingskanaal > 2
- Draadloze modus > 802.11b & 802.11g & 802.11n
- Bandbreedte > 20/40 MHz
- Beveiligde modus > uitgeschakeld
- 802.11e/WMM QoS > ingeschakeld

Wat zou die disconnects veroorzaken en hoe kan ik dat oplossen?
- Andere router/accesspoint?
- andere instellingen? (ga beveiligde modus eens inschakelen, dat zou beter zijn bij mogelijke storingen)
- Antennes anders richten?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Disable die WMM QoS eens, ik had dit op mijn Linksys ook eens aangezet en had juist hetzelfde probleem...
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Provider

Ik gebruik ook deze Belkin N router, hier geen problemen _ vaste PC en een laptop draadloos op de router.
Vraagje : Hoe heb je hem ingesteld bij de configuratie? (moet wel gebeuren met een utp kabel van PC naar de router met de bijgeleverde Cd-rom _ stuurt dan gegevens naar de router) anders kan je een router hebben die af en toe flipt.
Wat je ook kan proberen is eventueel het kanaal 6 eens veranderen, want als er geburen zijn die ook een kanaal 6 gebruiken kan dat voor storing of disconnects zorgen op het draadloze gedeelte. (interferentie ofzo noemen ze dat)
Welke firmware staat er nu op ?
standaard is dat de 3.01.10
de laatste nieuwe firmware is 3.01.29 (deze versie zou minder gevoelig zijn)
http://www.belkin.com/uk/support/produc ... 4&scid=282

mvg
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”