... het vervolg van mijn avonturen met adsl2fit...
Vrijdag rond 16:30, mijn lijn valt uit, wat gekeken of het niet aan mijn kant was, helpdesk proberne te bereiken, was reeds gesloten. Waarom moet dat altijd de vrijdagnamiddag gebeuren zodat je een gans weekend zonder inet zit...
Zaterdag lees ik thuis op de status reports
13/02/2004 16:11:29 Geblokkeerd wegens klacht CID 20040213003 - Infected by Trojan BACK ORIFFICE
De computer verbonden met mijn adsl modem is ten eerste een linux machine, deze kan onmogelijk geinfecteerd zijn met deze trojan die op windows draait, waar halen ze in gods naam de informatie vandaan???
Ik heb op mijn beide andere pc's een antivirus staan met laatste definities, daarbij moesten ze infected zijn (bijna onmogelijk, backoriffice bestaat reeds zeeeeeer lang) dan nog zou ik moeten portforwarden op mijn linux router om ze toegankelijk te maken.
Ten 3e een trojan is MIJN probleem, mijn pc word daardoor opengesteld, waarom zouden ze mij daarvoor van internet gooien, en dan nog zonder enige waarschuwing! De meeste providers zouden een mail sturen van u heeft een trojan, blabla, als deze niet verwijderd is binnen de week sluiten we uw verbinding af...
Deze morgen bel ik de helpdesk om te vragen wat er gaande is, de heer aan de lijn weet met moeite wat een trojan is (een soort virus, meer weet hij niet), hij vraagt van een virus scan te doen op mij pc en dan een mail te sturen naar info@ads.... en daarna zullen ze mijn lijn weer activeren. Hehe, leuk, een mail sturen zonder internet. Dan heeft hij mijn lijn uiteindelijk toch geactiveerd als ik beloofde van zo snel mogelijk te mailen.
Dit is nu reeds de 3e keer dat ik onterecht van inet wordt gesmeten, bij deze ga ik toch een schadevergoeding vragen voor de 2 weken dat ik in het totaal offline ben geweest (2 andere keren omdat ze mijn betaling niet terugvonden).
Alé benieuwd hoelang ik het nu zal volhouden zonder problemen, we waren juist zo goed op weg.
Jammere zaak allemaal
,
Francis