Telenet verhindert torrents?!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
sehzades
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2008, 14:31

Tot vorige week zaterdag kon ik zonder problemen met Utorrent downloaden tot snelheden van 1.2MB/s. Maar sinds zondag heb ik alleen maar problemen met het downloaden. Ik heb goed gezocht wat het probleem kan zijn en heb verschillende sites bezocht maar het heeft niets geholpen, daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat telenet doelbewust de torrentgebruikers pest! Ik denk dat telenet dit doet omdat ze na de snelheidsverhoging en verhoging van de datalimiet de vraag gewoon niet aankunnen!
In de dag kan ik max aan 100kbs (meestal rond 60kbs) downloaden waarbij de connectie af en toe wegvalt, 's nachts valt de connectie veel vaker weg en ik haal dezelfde snelheden. Vooral het wegvallen van de connectie is zeer lastig. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ik niet kan surfen als ik utorrent gebruikt. Na zo’n 30 seconden dat ik utorrent heb afgesloten kan ik weer surfen.
Ik heb wel vaker gehoord dat verschillende providers de trafiek blokkeren maar had er tot nu toe niets van opgemerkt (ik heb volgens de statistieken van utorrent meer dan 100GB zonder problemen gedownload). Voor zover ik het herinner heb ik dit allemaal uitgeprobeerd:

-verschillende programma's geprobeerd (azureus, bitcomet, bittorent)
-aantal toegestane verbindingen verhoogd en verlaagd
-net.half_open aangepast in utorrent
-ik heb mijn accespoint gereset (heb geen router) (upnp aan en uitgezet)
-firewall gecontroleerd
-speedtests uitgevoerd: ik haal zo'n 950 KByte/sec
-protocolversleuteling op geforceerd gezet
-DHT aan en uitgeschakeld

Ik heb dit allemaal op 2 laptops uitgeprobeerd en had voor de problemen niets gewijzigd/gedownload.

Zijn er mensen die hetzelfde problemen hebben? Wat kan ik nog allemaal proberen? Andere suggesties?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als er iets is waar je niet van op aan kunt, is het gebruiken van torrents voor het bepalen van de downloadsnelheid.
Hoogstwaarschijnlijk zijn er niet genoeg seeders, leechers in de cloud/tracker met voldoende upstream. Om dat op Telenet te steken... Tja.

Hoeveel verschillende torrents heb je geprobeerd om dit te bepalen?
sehzades
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2008, 14:31

Zo'n 8 tal. En het zijn bijna allemaal series die ik wekelijks download. Vooral dat de connectie op regelmatige basis wegvalt vind ik heel raar. Bij het surfen of downloaden via http heb ik geen probleem (als utorrent uitstaat) dus signaalverlies sluit ik uit.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Get a seedbox :p
Laatst gewijzigd door Ken 10 jan 2009, 23:51, in totaal 1 gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

volgens wikipedia is dat zo,encryptie op 1 of 2 zetten(zie wiki)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Results for your host (xxxxxxxxxx.access.telenet.be - xxxxxxxxxx):
Is BitTorrent traffic on a well-known BitTorrent port (6881) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved minimal 869 Kbps while a BitTorrent upload achieved maximal 875 Kbps. You can find details here.

The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved minimal 2726 Kbps while a BitTorrent download achieved maximal 2822 Kbps. You can find details here.



Is BitTorrent traffic on a non-standard BitTorrent port (10009) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP download achieved minimal 870 Kbps while a BitTorrent download achieved maximal 875 Kbps. You can find details here.

The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved minimal 2645 Kbps while a BitTorrent download achieved maximal 2759 Kbps. You can find details here.



Is TCP traffic on a well-known BitTorrent port (6881) throttled?
There's no indication that your ISP rate limits all downloads at port 6881. In our test, a TCP download on a BitTorrent port achieved at least 2726 Kbps while a TCP download on a non-BitTorrent port achieved at least 2645 Kbps. You can find details here.

There's no indication that your ISP rate limits all uploads at port 6881. In our test, a TCP upload on a BitTorrent port achieved at least 869 Kbps while a TCP upload on a non-BitTorrent port achieved at least 870 Kbps. You can find details here.



Kan je zelf ook testen op:
http://broadband.mpi-sws.org/transparency/bttest.php

Volgens dit blokkeert/limiteerd/saboteert Telenet dus geen Bittorrent.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

sehzades schreef:daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat telenet doelbewust de torrentgebruikers pest! Ik denk dat telenet dit doet omdat ze na de snelheidsverhoging en verhoging van de datalimiet de vraag gewoon niet aankunnen!

Je dent toch niet dat ze zich daarmee gaan bezig houden (pesten) haha

Mja dat is het gemakkelijkste he om het maar meteen op de provider te steken als het plots niet goed meer werkt :bang:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Er zijn wel degelijk providers die QOS voor torrent verkeer toepassen. Waarom ze dat doen? Hoge belasting van hun netwerk, ook vooral upload (en daar is de gemiddelde huis-tuin-keuken verbinding in principe niet op voorzien).
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Inderdaad en Telenet is of was tenminste er eentje van.
Zie lopende topic Tik.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=5&t=4934

Ik had indertijd mooie grafieken van DU meter waar je kon zien dat op een bepaald uur (stip X u. en 00 min) de torrents ineens van 100KiB/sec constant!(met constant bedoel ik geen 10 KiB verschil!) voor uren! ineens omhoog schoot naar het max van men Turbonet toen 2,5MiB/sec om dan gewoon rustig te fluctueren zoals standaard is voor torrents....

Van miserie en vaak ongeloof bij andere leden van Tik ben ik maar overgeschakeld op nieuwsgroepen via Astraweb.

Mvg
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Avenger 2.0 schreef:Volgens dit blokkeert/limiteerd/saboteert Telenet dus geen Bittorrent.


Dat zeg jij... ik krijg nu nochtans het volgende..

Results for your host (xxxxxxxxx.access.telenet.be - 84.xxx.xxx.xxx):
Is BitTorrent traffic on a well-known BitTorrent port (6881) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP upload achieved minimal 477 Kbps while a BitTorrent upload achieved maximal 483 Kbps. You can find details here.

The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved minimal 1970 Kbps while a BitTorrent download achieved maximal 2833 Kbps. You can find details here.

Is BitTorrent traffic on a non-standard BitTorrent port (10009) throttled?
The BitTorrent upload (seeding) worked. Our tool was successful in uploading data using the BitTorrent protocol.

There's no indication that your ISP rate limits your BitTorrent uploads. In our tests a TCP download achieved minimal 489 Kbps while a BitTorrent download achieved maximal 490 Kbps. You can find details here.

The BitTorrent download worked. Our tool was successful in downloading data using the BitTorrent protocol.

Your ISP possibly rate limits your BitTorrent downloads. In our tests a TCP download achieved minimal 6603 Kbps while a BitTorrent download achieved maximal 2433 Kbps. You can find details here.

Is TCP traffic on a well-known BitTorrent port (6881) throttled?
Your ISP possibly rate limits all downloads at port 6881. In our test, a TCP download on a BitTorrent port achieved at least 1970 Kbps while a TCP download on a non-BitTorrent port achieved at least 6603 Kbps. You can find details here.

There's no indication that your ISP rate limits all uploads at port 6881. In our test, a TCP upload on a BitTorrent port achieved at least 477 Kbps while a TCP upload on a non-BitTorrent port achieved at least 489 Kbps. You can find details here.


Al spreekt de test zichzelf tegen... BitTorrent downloads zouden niet gethrottled worden, terwijl TCP/IP downloads wel zouden gethrotteld worden :???:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ja zat wel op de laptop te werken redelijk ver van het access point af. Dat kan er natuurlijk ook iets mee te maken hebben. Zal straks eens een nieuwe test doen met draadverbinding. Blijkbaar mijn eigen resultaten niet eens goed gelezen trouwens :lol:
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Sorry voor de Windows-bashing, maar op Linux had ik daar nooit last van. Toeval?
Door van Telenet naar Scarlet te gaan, zijn torrents voor mij wél versneld, van 700 KiB/s naar 1,1 MiB/s. Dat zijn maximumsnelheden, in praktijk ligt het uiteraard dikwijls lager, afhankelijk van de seeders.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
sehzades
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 apr 2008, 14:31

Ik heb een paar dingen dat ik al heb geprobeerd opnieuw gedaan, nu vallen de verbindingen minder snel weg maar de probleem is niet verholpen. Zoals ik zei vallen de verbindingen nu minder vaak weg maar nu heb ik een andere probleem, mijn max snelheid is juist 250kbs! Maar als ik via mijn browser iets download haal ik gemakkelijk 600kbs.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

Ik heb zelf toch ook al meedere malen moeten merken dat overdag mijn torrents geen stap vooruit gaan. Ik moet ofwel 's avonds laat of 's snachts gaan downloaden of er heel vroeg bijzijn in de ochtend. Ik heb ook al wat gelezen dat telenet het gebruik van torrents iets of wat zou tegen gaan en het is dus wel degelijk mogelijk dat er daar een QoS van telenet mee gemoeid is.

Verder hindert me het niet echt, een beetje planning gaat ver en met µtorrent kan je ook een planner instellen dacht ik :???:
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Neem een abbo voor 50€ op rapidshare voor een jaar en registreer je gratis op een forum met links.
Max snelheid en geen upload meer :)
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

|T-J| schreef:Ik heb ook al wat gelezen dat telenet het gebruik van torrents iets of wat zou tegen gaan en het is dus wel degelijk mogelijk dat er daar een QoS van telenet mee gemoeid is.

Je hebt dat "gelezen", maar is het waar omdat het op internet staat?
Mijn ervaring is dat heel veel van wat online staat, onwaar is.
Zo lang je het maar dikwijls genoeg herhaalt, gelooft bijna iedereen de grootste leugens.
Ik heb het zelf eens getest: ik heb het (onjuiste) gerucht verspreid dat Dommel in 2009 opgekocht zou worden door een andere ISP. Hier op UB waren er héél veel mensen die daarmee weg waren...

Dafke schreef:Neem een abbo voor 50€ op rapidshare voor een jaar en registreer je gratis op een forum met links.
Max snelheid en geen upload meer :)

Waarom zou iemand 50€ moeten betalen om zijn gratis DVD's van OpenSuse 11.1 te downloaden?
Of bijvoorbeeld 450 GiB gratis HD materiaal van NI?
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=138848#p138848
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

localhost schreef:
|T-J| schreef:Ik heb ook al wat gelezen dat telenet het gebruik van torrents iets of wat zou tegen gaan en het is dus wel degelijk mogelijk dat er daar een QoS van telenet mee gemoeid is.

Je hebt dat "gelezen", maar is het waar omdat het op internet staat?


Meestal ga ik op zo'n comment niet verder op in maar ik wil eventjes wijzen op het feit dat ik "het is...mogelijk..." geschreven heb. Ik beweer niet dat wat ik lees klopt met de waarheid maar ik heb zo zelf m'n vermoedens met wat ik zelf al ondervonden heb. Of dit met de waarheid overeenkomt is helemaal mijn zaak niet maar de vermoedens zijn er wel.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Waarvan akte, en bedankt voor de verduidelijking.

Mijn vermoeden is dat het probleem verder upstream zit.
Maak eens een test-torrent waarbij seeden en leechen volledig tussen Telenet-klanten onderling gebeurt. Mijn (onbewezen) stelling is dat het snel zal gaan.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

localhost schreef:
Dafke schreef:Neem een abbo voor 50€ op rapidshare voor een jaar en registreer je gratis op een forum met links.
Max snelheid en geen upload meer :)


Waarom zou iemand 50€ moeten betalen om zijn gratis DVD's van OpenSuse 11.1 te downloaden?
Of bijvoorbeeld 450 GiB gratis HD materiaal van NI?
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=138848#p138848


Tjah, dat is ieder zijn gedacht, maar ik heb geen problemen, punt.
50 of 55€ per jaar vind ik niet veel om alles te downloaden tegen full speed.
End my quote.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Een goede nieuwsserver met een ssl encryptie en niemand weet nog wat je download. (of toch bijna niemand)

Neemt niet weg dat er nog steeds een Torrent probleem is!
Ik vermoede net zoals hierboven dat het probleem situeerd bij een partner van Telenet. Zij zullen QOS doorvoeren en zo automatisch Telenet hun torrents 'shapen'.

Aan wie het ligt is echter maar gissen, ik weet enkel dat ik er vroeger 100% van overtuigd was dat er een soort QOS door iemand in de kring werd toegepast.
Daar ik van een urenlange constante 100KiB/sec naar een fluctuerende (normaal voor torrent...) max speed van mijn Telenet abo.

Met vriendelijke groeten
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Jelly schreef:Een goede nieuwsserver met een ssl encryptie en niemand weet nog wat je download. (of toch bijna niemand)

Neemt niet weg dat er nog steeds een Torrent probleem is!
Ik vermoede net zoals hierboven dat het probleem situeerd bij een partner van Telenet. Zij zullen QOS doorvoeren en zo automatisch Telenet hun torrents 'shapen'.

Aan wie het ligt is echter maar gissen, ik weet enkel dat ik er vroeger 100% van overtuigd was dat er een soort QOS door iemand in de kring werd toegepast.
Daar ik van een urenlange constante 100KiB/sec naar een fluctuerende (normaal voor torrent...) max speed van mijn Telenet abo.

Met vriendelijke groeten
Jellen

utorrent=>encryptie +1of +2 =>helpt dat niet? (probeer eens met opensourse openoffice ofzo)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”