Welke GSM operator?

Plaats reactie
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Hallo,

ik zit nu al sedert 2000 bij proximus met een pay en go kaart. Bijna nooit krijg je als klant bij proximus promoties... en daarom ben ik het eigenlijk een beetje beu.

Daarnet nog Pay & Go Together voorgesteld gekregen, maar de herlaadbonus is wederom voor NIEUWE klanten.. bestaande klanten worden dus weer links gelaten.

Nu wil ik graag even weten van jullie (objectief) welke operator nu eigenlijk de beste voorwaarden heeft voor mij.

1. Mijn ouders en m'n vrouw zitten nu ook bij proximus (voorlopig nog)
2. Mijn beste kameraad zit bij Mobistar
3. Andere kameraden zitten bij proximus en base

Wat doe ik het beste? Ik overweeg een abonnement of herlaadkaart.

Het bellen is zo duuuuuur via herlaadkaart van proximus naar mobistar !!

Wie helpt mij?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ooh. shiny.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Ik ben geen lid van test aankoop :(

kan er dus niet op
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Als je gewoon even de prijzen via de verschillende websites bekijkt zal je inderdaad zien dat Proximus stukken duurder is dan zijn concurenten. Maar die vergelijking zou jou al veel wijzer moeten maken. Je kan ook overwegen om te werken door te herladen via het internet. Ik denk hier dan aan Simyo (Base) die heel goedkoop voor de dag komt. Ik denk dat ook Proximus (Ugly Duck) en Mobistar (Simply Mobistar) zo een web gebaseerde herlaadkaarten hebben. Maar deze zijn net zoals hun gewone herlaadkaarten nogal duur te noemen en dus niet interessant.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Zambo schreef:Als je gewoon even de prijzen via de verschillende websites bekijkt zal je inderdaad zien dat Proximus stukken duurder is dan zijn concurenten. Maar die vergelijking zou jou al veel wijzer moeten maken. Je kan ook overwegen om te werken door te herladen via het internet. Ik denk hier dan aan Simyo (Base) die heel goedkoop voor de dag komt. Ik denk dat ook Proximus (Ugly Duck) en Mobistar (Simply Mobistar) zo een web gebaseerde herlaadkaarten hebben. Maar deze zijn net zoals hun gewone herlaadkaarten nogal duur te noemen en dus niet interessant.


Maar aangezien ik dus naar verschillende netwerken bel is het zo moeilijk om een operator te kiezen..

was er maar een tariefformule waar ik 15 euro ofzo betaalde om naar ieder netwerk te bellen ... 40 euro voor de base gold vind ik ook veel want zoveel bel ik nu ook weer niet
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:Ik ben geen lid van test aankoop :(

kan er dus niet op

Euh, toch wel?

Gelieve hieronder uw e-mailadres op te geven en de knop 'Lees verder' aan te klikken.
U zult dan toegang krijgen tot het dossier en onze recentste newsletter ontvangen.


De spam die je achteraf ontvangt moet je er dus wel even bij nemen...
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:was er maar een tariefformule waar ik 15 euro ofzo betaalde om naar ieder netwerk te bellen ...

Euh, zowat alle operators hebben zo'n formule toch (maar dan vaak via post-paid)? Of mis ik iets?
ooh. shiny.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

cloink schreef:
Bates schreef:was er maar een tariefformule waar ik 15 euro ofzo betaalde om naar ieder netwerk te bellen ...

Euh, zowat alle operators hebben zo'n formule toch (maar dan vaak via post-paid)? Of mis ik iets?

Voor zover ik weet is het enkel base die zo iets heeft voor 40 euro (7.5 uur bellen gelijk wanneer naar gelijk welk netwerk)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:Voor zover ik weet is het enkel base die zo iets heeft voor 40 euro (7.5 uur bellen gelijk wanneer naar gelijk welk netwerk)

Nou, nee...

Proximus Smile is ook 1 tarief voor alle netwerken:

5€ = 20 minuten
10€ = 40 minuten
20€ = 85 minuten
35€ = 160 minuten
55€ = 275 minuten
75€ = 415 minuten

Dat ze een pak duurder zijn dan Base, moet je er maar bij nemen dus... ;-)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Trouwens, ook Base Zero is toch gelijkaardig? Het tarief van 0,20€ per minuut is vast, voor eender welke lijn.

Dus als je dat weet:

5€ = 25 minuten
10€ = 50 minuten
20€ = 100 minuten

En vanaf daar is het dus minder interessant...

Hoe vaak/veel bel je trouwens?
ooh. shiny.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

cloink schreef:Hoe vaak/veel bel je trouwens?

Laat ons zeggen dat ik nu niet zo veel bel overdag (ik ben toch aan het werk), maar 1 à 2 gesprekken per dag.. meestal dus naar mijn vrouw maar ik wil ook af en toe eens bellen naar mijn kameraad die bij mobistar zit.

Dus laat ons zeggen, 15 minuutjes per dag naar proximus en zo'n 10 naar mobistar.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:Dus laat ons zeggen, 15 minuutjes per dag naar proximus en zo'n 10 naar mobistar.

Holy crap. Da's wel erg veel... Da's nl. 25 minuten per dag, oftewel 750 minuten per maand, oftewel 12,5 uur...

Dan zou ik dus echt wel eens heel goed nadenken of Base Gold niet de beste optie is. Pre-paid in elk geval al NIET en ook de "light" abonnementjes NIET.

Een andere pistie die je moet bekijken als je steeds naar dezelfde nummers belt is de "friends/family" opties die je zo goed als bij elke provider hebt (Proximus Family Calls, Mobistar FreeFriends)... Het probleem is wel dat je "friends" over meerdere netwerken verspreid zijn. Misschien één van de twee eens overhalen om te switchen? :D
ooh. shiny.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Ok ok ik heb misschien overdreven..

ik bel niet elke dag naar mijn kameraad. Laat ons zeggen zo 1 of 2 keer in de week misschien.. maar dan wel voor 10 tot 20 minuten (mobistar)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:Ok ok ik heb misschien overdreven..

Jamaar... :P

Tja, dan heb je IMHO zowat twee keuzes:

1) Base Gold, het enige min of meer betaalbare "ik bel veel naar overal" pack
2) Proximus Smile + Family Calls, je gebruikt de Smile minuten dan om naar je copain te bellen en voor 5€ (extra) bel je 10 uur naar je vriendin (of vice versa)
ooh. shiny.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

is die optie van 5 euro om te bellen op elk moment van de dag?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Bates schreef:is die optie van 5 euro om te bellen op elk moment van de dag?

Ja: http://customer.proximus.be/nl/Family_Calls/index.html
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik had tot 3 weken geleden een Tempo kaart van mobistar.
Ik ben overgstapt naar Proximus met nummerbehoud.
Waarom?

De keuze voor mij lag eigenlijk voor de hand:

- Proximus MTV generation is voor mij heel voordelig, omdat ik redelijk veel sms stuur en minder bel = 20/maand voor 1000sms'n en 40 min beltijd.
- Mobistar heeft ook zo een pakket, maar..
Ik heb gewoon overal betere ontvangst nu bij Proximus dan bij Mobistar / base.
+ je kan nu een abbo afsluiten voor onbepaalde duur, dus je kan al na 1 maand eruit stappen ZONDER kosten.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En waarom niet volgende combinatie (heb het zelf nog niet uitgetest, dus weet niets over de kwaliteit)?

Je kan nu ook via VOIP via je GSM bellen (nu ja).

Je belt eigenlijk naar een soort dispatch nummer (02...) daar geef je je bestemmingsnummer in en vanaf het dispatch nummer naar je bestemmeling gaat het gesprek over VOIP.

De goedkoopste provider naar vaste lijnen is bij mijn weten Simyo (5 ct/ minuut).

De goedkoopste betamax provider naar GSM is nonoh.net (12,5 ct / minuut BTW in).

Zo bel je dus altijd aan 17,5 ct/minuut naar GSM (gelijk welk netwerk) en 5 ct/minuut naar vaste lijn. Je kan je telefoon zo programmeren dat het ingeven van de twee nummers automatisch gebeurt (meer info: http://www.nonoh.net/en/geo.html )
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik zit bij www.simyo.be. Is gewoon het base-netwerk. Ik moet toch belachelijk weinig herladen, dus ik ben tevreden :lol:

Bellen Simyo > vast € 0,05/min
Bellen Simyo > mobiel € 0,20/min
Bellen Simyo > Simyo € 0,15/min
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
magicstarlet
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:49

Met proximus smile heb je (dacht ik) ook nog (vanaf het 10€ abbo) 600 minuten/maand die je in het weekend naar proximus kunt bellen.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 mar 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

ik heb al heel men leven base prepaid variabel tarief en bel voor 0,12 euro/min in de daluren en weekends naar alle netwerken.
Ik ben nog nooit iets goedkopers tegengekomen als je enkel in de daluren en weekends belt.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Ik stap over van MTV generation 10€/maand naar http://www.edpnet.be/BE/Producten/Telef ... net-Mobile
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Block schreef:
Bellen Simyo > Simyo € 0,15/min


En niet vergeten dat je na elke herlaadbeurt 30 min gratis belt (simyo > simyo) gedurend 1 maand...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

wire-less (je vind wel iemand) 12.5c/min, € 2,4 abonnement per maand
http://www.wire-less.be/nl/gsmpromoties.html
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

silencer schreef:wire-less (je vind wel iemand) 12.5c/min, € 2,4 abonnement per maand
http://www.wire-less.be/nl/gsmpromoties.html


enkel voor ambtenaren :bang:
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

murda schreef:Ik stap over van MTV generation 10€/maand naar http://www.edpnet.be/BE/Producten/Telef ... net-Mobile


Enkel voor EDPnet klanten :bang:
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Nee is niet meer enkel voor EDPNET klanten.
Heb gisteren naar de dienst gemailed en dit was niet meer van toepassing en ze zouden het aanpassen op de site.
Doe iets nuttig en vul het topic aan :p http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=22374
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”