programmatje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Simplicity

Nudat we met adsl ook gebonden zijn aan nen limiet vroeg ik mij af of hier nergens nen leet programmer is die een programmatje kan maken à la telemeter voor telenet (http://www.telemeter.be), zodat we niet elke keer moeten inloggen om onze meterstand te checken...

dank bij voorbaat :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Neen, er is zo geen programma beschikbaar op het moment.

er bestaan wel al héél sobere plannen om dat met de SUB te maken.


Dat inloggen is nu toch zo geen erg. Dat programma'tje gaat immers exact hetzelfde doen als je surft en inlogt. Want de waarden van je lopende verbinding worden niet meegerekend in de statistics van je volume. Maw een real-time meter zal niet lukken, moest je daar naar op zoek zijn, dus iets dat permanent waarden weergeeft.

Voorlopig zal het dus inloggen blijven.
Een voorlopig alternatief: gebruik roboform, dat is een gratis plug-in voor Internet Explorer die formulieren opslaat zoals die van e-care.skynet.be. Je kan je login en pwd opslaan in het programmatje en dan kan je het formulier automatisch laten invullen wanneer je op de pagina bent. Ik weet dit is helemaal niet wat je zoekt, maar het is toch al een verbetering, dan altijd je login en pwd te moeten ingeven ;-)

Maar er zal hier door de SUB worden naar uitgekeken en aan gewerkt.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters,

kijk een programma maken dat de tijd bijhoudt die ge online zijt is helemaal niet moeilijk ge schrijft gewoon een programma dat zich installeert in de windows taskbar as een icon en dan via de api functie "Shell_NotifyIcon ();" kan je dat updaten etc maar de moeilijkheid in dit soort programmas zijn de grafische grafieken die de download gegevens grafisch weergeven en dat is nu net wat de adsl klanten willen in Delphi kan je dit doen met een TGauge component maar ik heb helemaal geen idee hoe je aan die waarden komt "zoveel download" zoveel upload" ik zal daar eens naar zoeken en as ik iets vindt zal er zo een programma gemaakt worden gratis natuurlijk ik heb geen commerciele bedoelingen :mrgreen:
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Erik, het is eigenlijk niet echt de bedoeling dat het programma bijhoudt hoelang je online zit. Eigenlijk meer een programmatje dia automatisch inlogt op de site, en de waarden gaat ophalen. Ik heb de structuur van de e-care site als es snel bekeken moet doenbaar zijn. Zeker als we eens contact zouden nemen met enkele mensen van Skynet die een beter oog hebben op de sitearchitectuur. Indien Skynet zou willen meewerken zouden ze ons natuurlijk de path's kunnen geven en de manier om de variabelen binnen te halen.

Natuurlijk zou extra bij dit programma een snelheidsmetertje kunnen zitten, hoe lang, wanneer je online zijt,... iets à la DUmeter in combiné met de waarden van de upload en download. (en als het niet te veel is, deze dan nog es grafisch voorstelen op een balkje ofzo ;-) )

Erik als jij je daar kant aan ziet, wil ik wel contact nemen met Skynet of ze ons willen helpen wat voor in te loggen op de site enzo...Nukem programeert ook in Delphi (cfr iBenchTest) maybe kunnen we hier op een bepaalde hoogte de dingen samengooien?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mmm ja zou leuk zijn :) ik ben geen super delphi kenner (Erik weet waarschijnlijk pakken meer) maar het kan leuk zijn hier een opensource projectje van te maken :)

Het moet mogelijk zijn (maar niet makkelijk!!)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Als Erik dat zou zien zitten wil ik gerust wat contacten leggen met Skynet en daar eens horen of ze een beke willen helpen, of dat ze ons helpen bij die paths geven enzo....
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dit moet zeker mogelijk zijn wel ik speel met de volgende plannen maar zoals Nukem zegt dit zou leuk zijn maar niet eenvoudig :mrgreen:

1)een programma dat verbinding maakt met de e-scare site van skynet
2)de download (en upload) gegevens ophaalt
3) deze op een grafische manier weergeeft
4)als extraatje nog een tellerke da uw online time telt

wel ik ga eerlijk zijn mensen ik ben niet zo een grafische "goochelaar" maar ik heb de vraag gesteld in een delphi forum we zullen zien wat ik als antwoordt krijg he.Ik heb gevraagd hoe ge aan die waarden kunt komen "upload en download" ge telt die twee bijeen op en dan hebt ge het totale traffic we zullen zien zei de blinde :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

5) als extraatje een snelle speed test :D

All in one :)

Het probleem is https (er zal wel een component voor te vinden zijn die deze https connectie kan maken en onderhouden) en de session die ze gebruiken (coockies hoogstwaarschijnlijk dus). Eens binnen is het geenenkel probleem de waarden op te halen en te verwerken.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ok ik zie twee gedreven mods die hier licht zien branden, dit is héél tof.

Ik ga sebiet eens een mail gaan schrijven zie, naar Skynet. eens contact leggen en vragen, en gans de zaak uiteleggen.

De motivatie is er, de techniek ook denk ik, nog een kleine start en dat lukt wel!!!!

moet zeggen er komen vandaag goede nieuwtjes binnen ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dus we maken iets dat inlogt op skynet maar iedere gebruikersnaam en wachtwoord is anders dus automatisch ?? ik zie geen andere oplossing as deze een keer in te geven en ze dan te onthouden wat ook ni zonder risicos is
Afbeelding



dat is het dus :mrgreen:
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Is een configuration-file geen oplossing? Iets wat je eerst moet doorlopen om het proggie te kunnen gebruiken? login en pwd ingeven (encryptie?) kweet niet of er dingen hiervoor in Delphi aanwezig zijn? Enja pwd en login dus onthouden eh. Dan hebben we iets zoals jij weergeeft.
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Voila, zie heb een mailtje gestuurd naar Skynet. En heb All your base gebriefed over ons plannen en eveneens hulp gevraagd aan All your base.

Nu een beetje afwachten op response van All your base and Skynet.

Let's hope for some positive response.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

goed nieuws het lukt !!!! ik heb het toegevoegd aan mijn webbrowser het gaat gewoon naar de e-care site je moet nog altijd login & pass opgeven maar je kunt zo inloggen the Oddity ik denk dat Delphi dat kan doen maar dan heb je een SSL component nodig nu die bestaan wel maar niet gratis $999 as ik mij niet vergis dus dat is dure oplossing as ge het mij vraagt (geen kritiek he vriend) der zijn manieren om die logininfo te onthouden maar ze zijn niet versleuteld dus ik wil geen boze klanten achter mij aankrijgen als kwaadwillende gebruikers hun login gegevens gestolen hebben
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

welja, ik ken niets van Delphi.
Hmmja, die SSL is idd wel duur. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met Delphi. Ik had het eigenlijk gewoon encryptie voor local. Daar heb je toch SSL niet voor nodig, bestaan daar geen andere voor?

Dacht dat dat in telemeter toch encrypteerd was, daar hebben ze wel zo veel geld niet aan gehangen dacht ik.

Mja, zullen zien wat Skynet en all your base zegt.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:welja, ik ken niets van Delphi.
Hmmja, die SSL is idd wel duur. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met Delphi. Ik had het eigenlijk gewoon encryptie voor local. Daar heb je toch SSL niet voor nodig, bestaan daar geen andere voor?

Mja, zullen zien wat Skynet en all your base zegt.


Mja gaat ook anders hoor encryptie lokaal (MD5 etc etc)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

NuKeM schreef:
The Oddity schreef:welja, ik ken niets van Delphi.
Hmmja, die SSL is idd wel duur. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn met Delphi. Ik had het eigenlijk gewoon encryptie voor local. Daar heb je toch SSL niet voor nodig, bestaan daar geen andere voor?

Mja, zullen zien wat Skynet en all your base zegt.


Mja gaat ook anders hoor encryptie lokaal (MD5 etc etc)


Dacht dat ook, dat MD5, twofish,... zijn er nog een aantal, die SSL is voor een pure encrypted connection dacht ik, of ben ik mis?
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

nee je bent juist ik heb een gratis component gevonden die "beweerd" dat hij kan versleutelen md5 blowfisch des etc etc wel eerst nog ff testen voor de zekerheid he maar ik heb het volgende ideetje.Delphi kan met IniFiles werken als we nu eens het versleutelde wachtwoord en gebruikersnaam in een IniFile opslaan en dan het inlogformulier automatisch invullen dan hebben we wat ik en andere adsl klanten willen .Ik beloof nog niks he maar ik zal het zeker proberen.
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmmja, dan zonder de waarden op te halen van de website?
Tja dat zou ook al iets tofs zijn! Klein starten, groot eindigen ;-)

Die configuratiefiles die ik bedoelde was iets in de trend van ini-files, wist alleen niet of dit mogelijk was met Delphi. (ben er echt nen leek in :oops: )

Gr8 Job Erik!!!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

WININET wrapper for accessing URL's via HTTP

Supports:
HTTP GET and POST methods
HTTP and HTTPS
Cookies
Access to HTTP transaction headers

http://www.coserv.net/~richardp/delphi/ ... GetURL.zip

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.nevrona.com/indy/


eens bekijken ;)
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

nukem goed werk man :mrgreen: ik zal het ook eens bekijken heb toch niks anders om mij mee bezig te houden ik heb ondertussen een component gevonden het is een TEdit component maar speciaal gemaakt voor het werken met wachtwoorden als iedereen dus ene keer zijn logininformatie invoert ..... zijn we der passwords worden vervangen door ******* zorg ik wel voor om WinInet te kunnen gebruiken moet je wel WinInet.dll hebben
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm wat die Inet dll betreft kan je die niet mee installeren. Allez iets in de aard van mee included in install.exe ? kan je dat niet met de Delphi install maker? Moest het niet lukken, wil anders wel helpen met dat, heb een setup maker. Daaar kunt ge dat zeker mee doen. Ge include de dll file, en ge kunt hem location toewijzen zodat em bv. installed op c:\windows\system of c:\winnt\system32\ ....
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Hmm wat die Inet dll betreft kan je die niet mee installeren. Allez iets in de aard van mee included in install.exe ? kan je dat niet met de Delphi install maker? Moest het niet lukken, wil anders wel helpen met dat, heb een setup maker. Daaar kunt ge dat zeker mee doen. Ge include de dll file, en ge kunt hem location toewijzen zodat em bv. installed op c:\windows\system of c:\winnt\system32\ ....


Is allemaal perfect mogelijk :)

Ik denk dat we best volgens stappen werken, en als we stap 1 hebben dan pas stap 2 enzo.

Stap 1 is voor mij op de pagina geraken van bovenstaande screenshot met uw data op.
Deze stap is de moeilijkste !! eens daar is er niks meer aan ;)
Dus, een delphi proggie maken dat met een druk op de knop de body van die pagina weergeeft...
We maken ons in stap 1 nog GEEN zorgen omtrend veiligheid etc. gewoon die pagina kunnen berijken :) that's all

Zullen we dat eerst proberen ?

Stap 2 is dan paswoord (veilig) opslaan enzo
Stap 3 is wat extra functies geven (stap 3 wordt dus onderverdeeld in nog wat kleine stapjes die nu nog niet vast staan)
Stap 4 is het programma een mooie en handige look geven
Stap 5 de installer maken (persoonlijk ben ik wat tegen een installer... gewone exe die je kan downloaden en op je desktop zetten is soms handiger.. we zien wel, indien het programma omvangrijk wordt zal een installer wel nodig zijn!)

persoonlijk heb ik niet zoveel tijd (heb vandaag een dagje vrij genomen ;) ) want zit vreselijk dicht tegen de examens en ik heb nog massa's werkt :cry:
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

wel ja die webpagina laden is geen enkel probleem je moett alleen de gebruikersnaam en pass erop krijgen

Code: Selecteer alles

procedure TForm1.Button1Click(Sender:TObject);
begin
WebBrowser1.Navigate('https://e-care.skynet.be/index.cfm?langue=nl');
end;


franstalige gebruikers kunnen voor frans kiezen op de e-care site zelf

maar ik begrijp het niet goed hoe krijg je ni in godsnaam die waardes daarin :?: :?: wel ik zal der mij eens mee bezighouden


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi skynetters,

ik heb met success een funtie gemaakt die via een "logindialog" verbinding maakt met de skynet e-care site eens daar aangekomen is het login formulier automatisch ingevuld het enige wat je nog zelf moet doen is op die knop "inloggen" klikken en zelfs dat ga ik eens bekijken maar eerst bij de hoofdzaak he :mrgreen:

Afbeelding

via een click op de ok button gaat het programma naar https://e-care.skynet.be/index.cfm?langue=nl vult het loginformulier daar automatisch in een muisklik op inloggen en je bent er

wat denken jullie ik wil graag alle commentaar horen positief of negatief
via beeld -> bron ben ik te weten gekomen dat skynet de username opslaat in een variable met de naam "form_login" en het password in "form_password " met deze waarden en een beetje opzoekwerk op het internet ben ik tot dit resultaat gekomen

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

dat ziet er al goed uit, ik zou dat dat je nog op "inloggen" moet duwen liever weggewerkt zien, maar ja just me :roll:
amai zo vroeg (laat???) nog aant werken voor de SuB??
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wow, chic Erik, nice job, very nice job. Kan het alleen maar toejuichen.

Enkele dingen: persoonlijk zou ik ook die login button weg gewerkt zien, maja, het is wel al heel chic!!!

Wat ik zou zeggen: als je het proggie in een beta-versie klaar hebt ofzo maybe eerst testen in mod-section? Ni public? Slechts public maken ofzo, als de eventuele bugs eruit zijn? want die sluipen er heel makkelijk in, ni de bedoeling maar gewoon zaken waar je als programmer over kijkt enzo...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Goed goed :)
Het doel is dat alles in het programma gebeurt.
Dus, je klikt op OK en je zal in het programma kunnen aflezen hoeveel je al gedownload hebt... Daarvoor moet je dus het Programma zelf laten inloggen op de site van e-care. Het programma moet dus een gebruiker en browser simuleren. Het moeilijke is dat deze browser https (SSL) moet ondersteunen (simuleren) en met cookies zou moeten kunnen spelen. De componenten om dit alles te doen zijn er (zie vroegere post van mij, Indy kan het allemaal), er zal alleen heel wat lees werk zijn om het te kunnen toepassen in een werkend programma.

Desalniettemin is jouw programma wel al een hele stap dichter bij ons doel :D

Deze link zouden we moeten kunnen benaderen:
https://e-care.skynet.be/App/Connection ... _Id=1&Id=1
Opdat deze zou werken hebben we dus die cookies nodig (met session id etc in)
NuKeM
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb even wat zitten zoeken naar die cookies die gebruikt worden.
Ok, hier gaan we.

je surft naar https://e-care.skynet.be
dan krijg je volgende aanvragen tot het plaatsen van cookies:

Afbeelding
CFID is voor Coldfusion hetzelfde als een SessionID is voor PHP (is een gewoon nummer)

Afbeelding
CFTOKEN is een controle op de sessionID (=CFID) (is een gewoon nummer)


Ok vervolgens kreeg ik nog de melding dat ik op een secure site terecht kwam:

Afbeelding

Hierna kreeg ik de site te zien om in te loggen (1ste keer => in het Frans)
Ik vul dus mijn login en passwoord in en vink Nederlands aan.
Ik klik op 'Inloggen' (in het Frans ;) )

Ik de volgende meldingen:

Afbeelding

Afbeelding

Maw. hij controlleerd wie ik ben en zal mij op die manier identificeren.
Ok ik kom op de volgende pagina terecht.
Daar klik ik op verbindingsgegevens... weer krijg ik bovenstaande meldingen.
Ok ik zie mijn status.

Die cookies blijven enkele bestaan gedurende een bepaalde tijd (tot je je browsers sluit of totdat ze een bepaalde tijd hebben overschreden welke ingesteld staat in het coldfusion administrator panel)

Wat ons programma dus moet kunnen is gewoon via https naar de site gaan, de cookies accepteren, inloggen en als de cookies opgevraagd worden ze ook aanbieden.
Ik denk dat dat het zowat is :) (kan zijn dat het iets moeilijker is)
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Nukem heel mooi :mrgreen: maar ik denk dat het automatisch invullen van het formulier het verste is wat we gaan kunnen doen SSL is beveiligde communicatie dus as het een "poging" detecteert om automatisch in te loggen zal het altijd denken aan hacking attempts en de verbinding bijgevolg weigeren.cfm dat is inderdaad macromedia coldfusion serverside script als ik probeer het formulier te versturen dan krijg ik een foutmelding "interface not supported" persoonlijk begrijp ik de "hetze" hierond niet sommige willen dat de software alles doet behalve koffie zetten :mrgreen: een "muisklikje " op "inloggen" das toch niet teveel gevraagd he ?

ik zal het nog eens op een andere maznier proberen maar ik vrees ervoor die cookies blijven maar betaalde tijd geldig blijkbaar heeft skynet het heel goed beveiligd
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmja, die versie tot login is al heel mooi. We kunnen dat maybe al eens presenteren aan Skynet moesten ze reageren, tot nu toe nog niets. Als ze zien dat we er echt deftig mee bezig zijn, helpen ze misschien op dat punt wel een handje ... zodat we er toch verder mee kunnen.

erik, ik moet zeggen, je levert echt mooi werk, kijk er vol ongeduld naar uit :p
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hulp van skynet is niet nodig :mrgreen:

beste collegas skynetters het formulier begint te bewegen maar ik moet jullie ontgoochelen omdat skynet het element "name" in de html tag [form] niet gebruikt wil mijn software formulieren versturen op elke site waar ie een formulier vindt dat is uiteraard niet de bedoeling ik zal naar een "way around" zoeken en idd the oddity als ze zien dat we ermee bezig zijn zullen ze wel reageren dat is een bug in mijn programma hoor ik ga eens zoeken as er geen middel is om alleen dat form op e-care.skynet.be aan de praat te krijgen

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

zoals ik al dacht het betreffende formulier moet geidentificeerd worden door de name property skynet gebruikt dat niet dus een automatische login is volgens mij niet mogelijk nu heb ik het geprogrammeerd dat de software zoekt naar "forms" met als nadeel dat het op elke site waar het die tag vindt een form wil versturen onze bedoeling is toch alleen da form op de e-care site van skynet te versturen ? daarvoor heb ik de "name" property nodig en die is er ni

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ok een laatste ideetje als je internet explorer html formulieren invult en je drukt op de "enter" toets wordt het formulier toch ook verstuurt (as uw muis aanwijzer niet in een invoervak staat) ? misschien kan ik via Delphi code een druk op op de "enter" toets forceren en met wat geluk logt em ook in :mrgreen: misschien is dat mogelijk met de api functies

SendMessage();

of

PostMessage();

SendMessage(Button2.Handle,BM_SETSTATE,1,0);

maar dat moet je een TButton hebben anders gade fouten krijgen da de compiler "button2" nie vind

anyway ik zal eens onderzoeken as dat mogelijk is


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

hmm het ik denk wel dat het in orde komt.

Maybe kan je als een eerste versie: gewoon werken met de browser-versie die auto-inlogt en de SkynetPage weergeeft.

Een versie later indien Skynet dan het programmatje al eens onder ogen heeft gekregen, en ons een beetje wil helpen kunnen we dan meer werken naar een eigenlijke weergave van de waarden, speedmeter, timer, .... enzo.. zullen wel zien.

Heb eens wat zitten zoeken op internet en blijkt dat ze voor de Telemeter ook de WinInet api gebruikt hebben voor de communicatie met de servers van Telenet. Het moet dus wel goed te doen zijn :D

Hou ons op de hoogte eh Erik!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

En een meterke dat op uw huidige waarden u een schatting geeft van wat je die maand zal verbruiken indien je zo verder doet ;) ook mogelijk! :D
NuKeM
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Eric, dat moet wel lukken hoor.
Https (SSL) is een protocol dat inkomende packets controlleerd op of er al dan niet mee werd geprutst onderweg (het controlleerd of het wel met de juiste client bezich is). Het enige dat dit protocol dus doet is een veilige verbinding opbouwen (encrypted) tussen client en webserver (met key enzo). Indien jij die client bent is er niets mis en zal het protocol gewoon zijn werk doen, zijnde een veilige verbinding opbouwen tussen u (uw programma) en de webserver.
Of die client nu IE is of ons programma maakt voor het protocol dus niets uit...
Zo denk ik toch dat dit werkt.

Na mijn examens zal ik het eens proberen te implementeren in een delphi programma :)
Voorlopig is jouw programma wel dik in orde denk ik.

Cy
NuKeM
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

er duikt nog een probleem op als ik probeer "auto" in te loggen kan ik de "taal" parameter niet meer meegeven en dan geeft de site foutmeldingen in het frans weer da vind ik dus zo hatelijk aan skynet he alles is zo frans achtig gezind ge zijt hier niet in frankrijk zenne.Als ik gewoon naar de beginpage surf https://e-care.skynet.be/index.cfm?langue=nl -> dan ist het in het nederlands misschien door deze code toe te voegen

Code: Selecteer alles

var
Msg:TMsg;
if (Msg.message = WM_KEYDOWN) and (Msg.wParam = VK_RETURN) then
SendMessage(WebBrowser1.Handle,BM_CLICK,0,0);
WebBrowser1.Refresh;
end;


heb ik nog niet geprobeerd als er iemand de structuur van de -ecare site eens wil bekijken ik denk altijd dat ik de verkeerde url gebruik als je wilt "auto" inloggen is het toch https://e-care.skynet.be/index.cfm

anyway dit is voor later :mrgreen: vandaag is het parrrrrrty :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Pi R²

De telemeter is ook een beveiligde pagina met ssl, waarom vragen jullie die telenetmeter-gasten eens niet hoe ze dat geforceerd hebben?

Als we nu gewoon dat programma overnemen, maar er dan de site van e-care.skynet.be inzetten, en de door telenet gebruikte variabelen vervangen door die van skynet hebben we toch al een meterke zonder te veel moeilijkheden? Ik ben ook een leek in het programmeren, maar dat moet toch mogelijk zijn?
Pi R²

erik, als ge dit bedoelt:

https://e-care.skynet.be/login/index.cfm

=> het stukje /login vergeten invoegen. Zou dat kunnen?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Whoooohoooo wat je al niet op een nieuwjaaravond kan vinden om 3.33 :) I've got it :) :) :) :)

hehe :) nu nog wat uitwerken
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”